Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation

Planning region: All

Description

The project proposal develops a series of solutions to serious social problems of the villages, such as social and cultural isolation, through a number of specific cultural activities, consistent with the needs of local people, which improve the access to culture of these discriminated groups.
The project activities include: realization of cultural-artistic residencies and organization of cultural-artistic events in 6 remote villages in Northwestern Bulgaria, in which the local population will have the opportunity to interact with young creative people and through the means of art to overcome the identified problems.
Ideas Factory Association is an initiator of the project and has more than 10 years of experience developing different initiatives, related to social and cultural entrepreneurship in rural and peripheral regions. Some of them are Baba Residence, Social Innovation Challenge and EMPATHEAST.
The current project proposal develops a brand new initiative, whose idea is to build upon the achievements of Baba Residence project, which has been to 14 villages so far, by purposeful actions answering the needs of local dwellers through the access to diverse cultural events.
The selected villages, part of the most rapidly depopulating region in Bulgaria - Northwestern - will turn into attractive places for young and creative people, who will devote their time, energy and creative potential to enliven them and turn them into inspiring, joyful areas, where people communicate and share common values. 
The project partners are: Vidin Fund Chitalishta, Vratsa municipality and the Icelandic cultural organization Gullkistan.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип и управление на проекта.: Цели на Дейност 1 (Д1): 1) Сформиране на Екип за организация и управление на проекта (ЕОУП); 2) Разработване на Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта; 3) Осигуряване на непрекъснат оперативен мониторинг (наблюдение и контрол) за целия период на изпълнение на договора за предоставяне на БФП (ДБФП). Постигането на целите на Д1 ще премине през 3 етапа. Етап 1: Създаване на структура на организация и управление на проекта. В рамките на този етап, непосредствено след подписване на ДБФП, ще бъде сформиран ЕОУП, включващ ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Въз основа на досегашния си проектен опит, Сдружение "Фабрика за идеи" ще използва комплексен критериален подход за подбор на членове на ЕОУП, който да гарантира изборът на надежден и високоефективен екип за управление на проекта. 1.1. С ръководителя на проекта ще бъде сключен граждански договор за целия период на проекта. Основните ангажименти на Ръководителя ще бъдат описани в заданието за експертна работа и включват като минимум: ръководи цялостната работа по изпълнение на дейностите по проекта, в съответствие със заложените срокове и индикатори; следи за изпълнението и отчитането на проектните дейности, съобразно изискванията на Програмния оператор (ПО); осъществява текуща комуникация с ПО; отговаря за провеждането на процедурите за избор на изпълнител на услуга или доставка, спрямо изискваните на ПМС 118 и настоящата програма; контролира подготовката на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване; ръководи срещите на Фабриката с партньорските организации; следи за изпълнението на мерки за публичност и информация и др. 1.2. С координатора ще бъде сключен граждански договор за целите на проекта. Основните ангажименти на Координатора ще бъдат описани в заданието за експертна работа и ще включват, като минимум: координира изпълнението на дейностите по проекта, в съответствие със заложените срокове и индикатори; осъществява комуникация с останалите членове на ЕОУП и с Експертния екип, назначени по проекта; координира взаимодействието между Фабриката и партньорските организации; подпомага Ръководителя в осъществяването на монитонг и контрол върху избраните изпълнители относно възложените услуги/доставки; съдейства при подготовката на междинните и финални отчети; отговаря за изпълнение на мерки за публичност и информация; отговаря за документооборота и архивирането на документите и др. 1.3. Счетоводителят ще бъде нает по извънтрудово правоотношение, в рамките на 20 ч. седмично за целия период на изпълнение на проекта. Основните ангажименти на Счетоводителя ще включват, като минимум: подпомага работата на Ръководителя на проекта за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси и отчитане на проекта; отговаря за правилното финансово отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Финансовия механизъм; изготвя всички документи, необходими за установяване на трудови отношение на наетите лица по проекта и Сдружението; изготвя необходимите счетоводни документи за извършване на плащанията по сключени договори за услуги/доставки; изплаща заплати и извършва плащанията към доставчици/изпълнители на услуги; осъществява текущото счетоводно отчитане на проектните дейности; поддържа адекватна и аналитична одитна история за целите на проекта и др. Етап 2: Разработване на Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта. Непосредствено след подписване на договора с ПО, екипът по проекта ще разработи Система за управление и вътрешен мониторинг на проекта, чиито основни елементи са описани в поле "Начин на изпълнение" на Д1. Етап 3: Осигуряване на непрекъснат оперативен мониторинг (наблюдение и контрол) за целия период на изпълнение на ДБФП. Д1 ще способства за постигане на общата и специфичните цели на проектното предложение. 30 227.59 22 635.58
Разработване на Културно-артистични профили, на Стратегия и план към нея за събиране и привличане на нови публики.: Цели на Дейност 2 (Д2): 1) Разработване на Културно-артистични профили на местните културни екосистеми в 6-те целеви населени места в 3-те общини. 2) Разработване и Стратегия и план към нея за събиране и привличане на нови публики във връзка с реализацията на събитията по проекта. Постигането на целите на Д2 ще премине през следните 2 етапа: Етап 1: Анализ, оценка и разработване на Културно-артистични профили на местните културни екосистеми в 6-те целеви села. Целта на този Етап е да се направи “снимка” на моментното състояние на културната екосистема на всяко от целевите села по проекта, която да включва информация за: местни културни и артистични дейци, творци в различни изкуства, самодейни състави, културни и фолклорни дейности, местни занаяти, културно наследство и живи "културни" практики, специфични местни ритуали, традиции и празници, в това число и специфични такива за различните местни етноси, налични културни оператори и др. Ще бъдат проведени проучвания за идентифициране на потенциалните участници в проектните събития във всяка от 6-те местни културни екосистеми, както и за определяне на техния профил - възраст, пол, предпочитания и вкусове. Систематизираната информация ще бъде използвана за създаването на динамични интерактивни Културно-артистични профили за 6-те целеви населени места, които ще бъдат публикувани на сайта на проекта както с цел привличане на резиденти, така и за ангажиране на съществуващи и нови публики в последващите проектни дейности. Етап 2. Разработване на Стратегия и план към нея. Целта на този Етап е, на база на разработените Културно-артистични профили на 6-те села, да бъде разработена Стратегия и план към нея за събиране и привличане на нови публики във връзка с реализацията на събитията по проекта и за осигуряване на неговата устойчивост. Стратегията ще поставя фокус върху детайлното разработване на 3 ключови за Фабриката и нейните партньори теми: 1) провеждане на културно-артистични резиденции в периферни райони (нови пространства) за подобряване достъпа до изкуства и култура в тях и повишаване на социалното и културното приобщаване; 2) разработване на културно-предприемачески модел в полза на местните общности; 3) популяризиране на иновативния формат "културно-артистични резиденции" сред етнически и културни малцинства и подобряване на достъпа им до култура. Изпълнението на Стратегията и плана към нея ще започне непосредствено след разработването на документите, в рамките на проекта. За да постигне устойчивост и ефективност, Стратегията ще предлага дългосрочна визия и комплекс от мерки за петгодишен период от време. 21 905.27 782.33
Провеждане на обучение на експертния екип по проекта.: Цел на Дейност 3 (Д3): 1) Подготовка и провеждане на обучение с цел повишаване на професионалните компетентности и умения във връзка с организацията и реализацията на Културно-артистичните резиденции по проекта и за привличане на нови публики. Подготовка и провеждане на обучението. Целта на Д3 е подготовка, и провеждане на обучение "Културно-артистични резиденции в периферни райони - иновативен културно-предприемачески модел в полза на местните общности“, в което ще бъдат включени представители на експертния екип на Сдружението и на българските партньори (Сдружение „Видински фонд Читалища“ и община Враца). За цялостната подготовка и координиране на обучението ще отговаря експерт обучение от България. В двудневното обучение ще бъдат включени общо 10 участници - 2-ма членове на Експертния екип по проекта (описан подробно в Раздел 11) от Фабриката; 6 представители на читалищата (председатели или секретари на читалищата) в целевите села и по 1 представител на "Видински фонд Читалища" и община Враца. Обучението ще бъде подготвено и проведено от представители на исландският партньор по проекта, творческият център Gullkistan - от директора Alda Sigurðardóttir и програмния мениджър Jón Özur Snorrason, които ще представят на експертите от екипа на проекта подробности за целия процес - от идеята дофиналния продукт. В обучението като гост лектори ще се включат и 2-ма експерти от България, които са инициирали програмата за резиденции през 2009 г. Те ще споделят своите знания и опит от управлението на резиденция на художници в малко и изолирано село през последните 10 години. Партньорът от Исландия също е провеждал арт фестивали, арткурсове и други свързани събития през това време, с цел да осигури активно взаимодействие между резидентните артисти и членоветена общността. Всички тези дейности са от голямо значение за всеки артист идващ на резиденция, който носи със себе си специфична култура и търси вдъхновение от характерните особености на мястото, в което идва. По същия начин е смислено за всички, които участват от местната общност да станат част от творческият процес на резидентите. След това художникът носи вкъщи със себе си преживяването, истории и създаденият от него продукт, което по-късно се представя и обсъжда както на мястото на резиденцията, така и в мястото от където идва и така свързва жители от различни части от света. Обучението ще има добавена стойност към това да потърси и създаде с помощта на местни и чуждестранни експерти специфичният културно--предприемачески модел, подходящ за този регион в България, който би бил успешен и полезен за местната общност. Д3 ще допринесе за постигане на специфични цели 1, 2 и 4 по проекта. 18 189.24 0.00
Подготовка и провеждане на първа (пилотна) фаза на инициативата "Културно-артистични резиденции в българското село".: Дейност 4 (Д4) е насочена към следните цели: 1) Подготовка на пилотната фаза на иновативната инициатива по проекта "Културно-артистични резиденции в българското село". 2) Провеждане на пилотната фаза на иновативната инициатива в две от целевите населени места по проекта и апробиране на модела. 3) Анализ на резултатите от пилотната фаза. Осъществяването на целите на Д4 ще бъде постигнато чрез следните 3 етапа: Етап 1: Подготовка на пилотната фаза. За пилотната фаза от провеждането на културно-артистичните резиденции по проекта, Фабриката и българските партньори, избраха две села от община Видин - Синаговци и Негованци. Целта на този етап е да се апробират стъпките и конкретните дейности на всяка от включените страни (домакини, резиденти, местна общност и др.), необходими за подготовка на всяка резиденция. Като минимум, етапът предвижда следните активности: - Посещения на ЕОУП и на Експертния екип в 2-те села с цел провеждане на срещи с местните хора, на които ще бъдат представени идеята, целите и ползите от културно-артистичните резиденции, възможностите за това да станат домакини на гостуващите резиденти-артисти, посещения и оглед на домовете на потенциалните кандидати от местните жители за домакини, избор на местата, където ще отседнат резидентите. В рамките на посещенията на терен екипите на Фабриката и партньорите ще проведат и срещи с местни структури и общностни дискусии с широко участие на местни хора за определяне на нуждите и ресурсите на местните общности в селата. Ще бъде направен и оглед на 2-те местни читалища, в които ще бъдат пригодени места за работни студиа за резидентите-артисти, като ще бъдат извършени леки ремонти и ще бъде закупено обзавеждане по проекта. - Обявяване на конкурс / отворена покана за набиране на участници - артисти в културно-артистичните резиденции в 2-те села. Ще бъде проведена широка медийна комуникация на поканата в мрежата на Фабриката и нейните партньори, чрез публикации в медии и онлайн. Критериите за избор на кандидатите ще бъдат: заявен и мотивиран интерес за участие в инициативата; опит в работа в малки населени места; опит в предходни социално-ангажирани практики или други тип общностни проекти. Селекцията на окончателните кандидатури на резидентите, които ще бъдат включени в пилотната фаза на инициативата, ще се извърши от жури с представители от Експертния екип по проекта, Сдружението на Видинските читалища и община Враца. Проектното предложение предвижда, в рамките на пилотната фаза, да бъдат избрани 6 артисти, които да се включат в резиденциите в 2-те села. Избраните кандидати ще преминат еднодневно обучение за полезни умения и инструменти за общностна работа на местно ниво, което ще бъде водено от експерти от Сдружение "Фабрика за идеи" Етап 2: Провеждане на пилотната фаза в 2-те села и апробиране на модела на иновативацията "Културно-артистични резиденции в българското село". Избраните 6 резиденти-артисти ще бъдат разпределени при своите местни домакини по трима във всяко село, за да могат да работят съвместно върху изследването на спецификите на мястото и за създаването на художествени проекти под формата на артистични намеси в средата или творчески продукти, които ще бъдат представени на финала на едномесечния им престой. Избраните артисти ще провеждат своите резиденции едновременно, за да могат да осъществят творческа колаборация помежду си. Тя може да бъде на различни нива - изследване, обсъждане на идеи и продукция, като генерално артистите ще бъдат поканени да работят по съвместни проекти. В края на резиденциите на артистите в 2-те села ще бъдат организирани 2 отделни събития, на които ще бъдат представени резултатите от проведената инициатива по проекта. Етап 3: Анализ на резултатите от пилотната фаза. ЕОУП и Експертният екип ще оценят всички стъпки и дейности на пилотната фаза, ще набележат потенциалните рискове и ще разработят план за корективни действия, в случай че е необходимо. Д4 ще допринесе за реализацията на СЦ 1, 2 и 3 на проекта. 53 525.84 17 420.88
Подготовка и провеждане на втора фаза на инициативата "Културно-артистични резиденции в българското село".: Дейност 5 (Д5) е насочена към следните цели: 1) Подготовка на втората фаза на иновативната инициатива по проекта "Културно-артистични резиденции в българското село". 2) Провеждане на втората фаза на иновативната инициатива в 4 села. 3) Анализ на резултатите от втората фаза. Осъществяването на целите на Д5 ще бъде постигнато чрез следните 4 етапа: Етап 1: Подготовка на втората фаза. За втората фаза на културно-артистичните резиденции по проекта бяха избрани 4 села - с. Кошава (община Видин) и с. Паволче (община Враца); с.Лик (община Мездра), с. Ослен Криводол (община Мездра). Селата се намират в области Видин и Враца. Ще бъдат проведени същите активности, както по време на пилотната фада, с корективни действия, ако такива са констатирани като необходими в рамките на проведения анализ по Дейност 3. Ще се проведат посещения на ЕОУП, Експертния екип и представители на партньорските организации в 4-те села с цел провеждане на срещи с местните хора. Ще бъдат представени идеята, целите и ползите от културно-артистичните резиденции, резултатите от проведените резиденции през пилотната фаза, възможностите за домакинство на гостуващите резиденти-артисти. Ще бъде извършен оглед на домовете на потенциалните кандидати от местните жители за домакини, ще бъдат избрани местата, където ще отседнат резидентите. Ще се проведат срещи и общностни дискусии, за да се идентифицират основни проблеми на достъпа до култура, на които резиденцията като формат и новият културно-предприемачески модел, биха могли да отговорят. Дискусиите ще имат и за цел да се менажират добре очакванията на местните хора от артистите в резиденциите, както и да научат повече за протичането на дейностите по проекта, за да се гарантира тяхното въвличане и активно участие. В рамките на този етап ще бъде обявявен конкурс / отворена покана за набиране на участници-артисти в резиденциите в 4-те села. Ще бъде проведена широка медийна комуникация на поканата в мрежата на Фабриката и нейните партньори. Критериите за избор на кандидатите ще бъдат същите като през пилотната фаза. Селекцията ще се извърши от жури с представители от Експертния екип по проекта, Сдружението на ВФЧ, общини Враца. Ще бъдат избрани 12 артисти, които ще преминат еднодневно обучение, водено от експерти от Фабриката. Етап 2. Извършване на текущи ремонти и обзавеждане на 4 артистични студиа (ателиета) за резидентите. Ще бъде направен оглед на 4-те местни читалища, в които ще бъдат пригодени места за работни студиа за резидентите-артисти. Ще бъдат извършени леки ремонтни дейности (боядисване) и обзавеждане, според конкретните нужди (столчета, работни маси, етажерки, пуфове, олекотени Wall stack модули за трансформиране на пространството). Ателиета ще бъдат предоставени за работа на гостуващите по време на резиденциите артисти, но също така ще служат като места за творчество и креативни занимания за местните хора в дългосрочен план. Етап 3: Провеждане на втората фаза на иновативацията "Културно-артистични резиденции в българското село" в 4-те населени места. 12-те резиденти-артисти ще бъдат разпределени при своите местни домакини в 4-те села, като проектът предвижда те да провеждат своите резиденции едновременно, за да могат да осъществят творческа колаборация помежду си. Селектираните артисти ще бъдат поканени да работят по съвместни творчески проекти, като в края на едномесечния им престой в 4-те села ще бъдат организирани 4 отделни културно-артистични събития. Целта е да се привлече вниманието и интереса на различни публики към специфичните особености на избраните села и региони. За провеждането на събитията ще бъдат избрани нетрадиционни места и пространства в 4-те села. Етап 4: Анализ на резултатите от втората фаза. ЕОУП и Експертният екип ще оценят всички стъпки и дейности от втората фаза с цел оптимизиране на алгоритъма за прилагане на модела. Д5 ще допринесе за реализацията на СЦ 1, 2 и 3. 117 966.84 50 110.63
Организация, подготовка и провеждане на Международен форум за социална промяна "Empatheast".: Дейност 6 (Д6) е насочена към следните цели: 1) Подготовка на иновативен завършващ форум по проекта "EMPATHEAST" ("Емпатийст"). 2) Провеждане на иновативния форум. 3) Провеждане на обучение. Сдружение "Фабрика за идеи" създаде "EMPATHEAST" - иновативен форум за социална промяна в Източна Европа през 2016 г. През 2019 г. форумът беше проведен като част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019. За да постави България на картата на социалните иновации и да стимулира колективната интелигентност и системното мислене, EMPATHEAST предизвиква местната креативност за социална промяна в различни български региони с различни инструменти от сферата на културата - работилници, дискусии, лекции, артистични пърформанси и др. от някои от най-дръзките визионери в сферата. Етап 1: Подготовка на завършващото иновативно събитие Проектното предложение предвижда провеждането на форума "EMPATHEAST" като заключително международно събитие по проекта. Целта на изцяло новия формат на форума е да събере на едно място гост-лектори от страната и чужбина (общо 7 бр.), както и публики от целевите населени места от проекта; нови публики на национално ниво; творци; представители на различни малцинствени или етнически групи, младежи; представители на гражданско общество, вкл. лица в неравностойно положение; лица, интересуващи се от култура и изкуства и др. Като участници във форума ще бъдат поканени и представители на местния социален сектор, бизнеса и администрацията, за да може предприемаческия модел на културно-артистичните резиденции да придобие широка популярност. Целта на форума е да надгради проведените 18 културно-артистични резиденции, като предостави пространство за активен мултикултурен диалог; съдейства за популяризиране на културните инициативи на различни етнически и културни малцинства; да привлече нови публики. Форумът ще се проведе в град Видин и ще бъде с продължителност 3 дни, като подготовката му ще продължи 4 месеца. Етап 2. Провеждане на иновативния форум В рамките на форума ще бъде организирана специална експозиция с резултатите от 18-те резиденции. Тя ще включва различни изложби, пърформанси и инсталации. В програмата на форума ще бъдат включени 4 гост-лектори, които ще представят своя опит в творческите индустрии и културното предприемачество. Ще бъдат представени артистичните и творческите продукти от проведените 18 резиденции. В отделни дискусионни панели местни хора от целевите села ще споделят своя опит, за да могат гостите на форума от първо лице да чуят какво е било въздействието на културно-артистичните резиденции в конкретните населени места. Експертът мониторинг ще направи цялостен доклад за оценка на художествените и културните резултати от дейностите по проекта. Етап 3. Провеждане на обучение В рамките на форума, във Видин ще се проведе второ обучение по проекта, в което участниците - представители на местните читалища, участвали в проекта, заедно с други техни колеги от целия видински регион, ще анализират с поканените експерти / лектори и партньорите от исландския Gullkistan постигнатите резултати, срещнатите предизвикателства и трудности в процеса, както и бъдещи действия, с цел устойчивост на инициираната програма за артистични резиденции и дейности в села. Обучението има за цел да адаптира модела спрямо опита на участниците, да актуализира параметрите си и да бъде подходящо адаптиран към нуждите на всяко от читалищата при такава нужда. Обучението има за цел да повиши капацитета на участващите в този обучителен процес читалища и експерти и да е средство за преодоляване на бездната между селските читалища и съвременното изкуство и култура. Представители на мрежата на "Видински Фонд "Читалища" ще определят подходящо пространство за надграждане и рефлексия на случилото се, за извеждане на изводи и обсъждане на начини на прилагане на новата практика в работата на читалищата. Д6 ще допринесе за постигане на специфични цели 1, 3 и 4 по проекта. 73 686.35 31 936.08
Културно сътрудничество и обмен между България и Исландия.: Дейност 7 (Д7) има за цел да се подобрят културното сътрудничество и културния обмен между България и Исландия чрез поредица от дейности и събития, които партньорите по проекта реализират съвместно. Реализирането на целта стартира още в рамките на Дейност 6, тъй като по време на международния форум EMPATHEAST, исландския партньор - творчески център Gullkistan - ще покаже изложба, която представя резултатите от международните резиденции, развивани от техния център, както и ще вземе участие в други събития / панели на форума за обмен на идеи и опит. Осъществяването на целта на Д7 ще бъде постигнато и чрез следните 2 етапа: Етап 1: Подготовка на изложба за представяне в Исландия на културно-артистичните резиденции в българските села, проведени в рамките на проекта. Изложбата на резултатите от 6-те проведени резиденции в българските села ще включва както целево подготвени арт-материали, инсталации, видео материали от резиденциите и международния форум Ематийст, така и съпътстващи материали за събитията - принтове, обекти и др. Етап 2: Провеждане на изложбата в Исландия. За целите на изложбата в Исландия ще заминат членове на Експертния екип по проекта - основателят и изпълнителен директор на Сдружение "Фабрика за идеи" и куратора на събитията по проекта. Изложбата ще се състои в рамките на 7 дни в центъра за креативни резиденции Gullkistan, разположен в тихо селце край езерото Laugarvatn с гледка към вулкана Хекла. По принцип, Gullkistan резиденциите са стартирали още през пролетта на 2009-та г. и вече са посрещнали повече от 500 артисти от цял свят. Те разполагат с 2 студия със споделени материали и wi-fi, като настаняването, което предлагат, варира от самостоятелни стаи до студио апартаменти. Gullkistan е също така място за семинари, артистични курсове, изложби и открити студия. Екипът се състои от 5 човека. Широката мрежа от контакти на центъра с исландски културни дейци, експерти, творци и др., ще предостави възможности за осъществяване на полезни и дългосрочни контакти с представителите на водещата организация по проекта. Освен представяне на изложбата, 2-мата български експерти ще осъществят серия от участия в целево организирани събития и работни срещи на територията на Gullkistan, както и ще посетят резиденции, организирани от исландския партньор. В рамките на програмата е предвидено и планиране на последващи събития и форуми, които да бъдат осъществени съвместно между българската и исландската организации. Д7 ще допринесе за постигане на специфична цел 4 по проекта. 8 996.81 0.00
Създаване на културно-предприемачески модел за провеждане на културно-артистични резиденции в села и разработване на Наръчник за неговото прилагане.: Целта на Дейност 8 (Д8) е насочена към създаването на лесно адаптивен и приложим културно-предприемачески модел, който да бъде използван от местните общности и читалищата в отдалечени, труднодостъпни села в България. Реализирането на целта ще бъде постигнато чрез следните 2 етапа: Етап 1: Избор на експерт бизнес-моделиране по проекта на 2-я проектен месец. ЕОУП, съвместно с Експертния екип, ще проведат конкурс - избор по документи и последващо интервю - за определяне на експерт бизнес-моделиране по проекта. Целта на този етап е да бъде избран специалист с достатъчно професионален опит в сферата на бизнес-моделирането, който да разработи културно-предприемачески модел на културно-артистична резиденция, приложим към българските села. Първоначален вариант на модела ще бъде създаден и апробиран при провеждането на пилотната фаза в 2-те села. Експертът ще направи анализ на наличните ресурси, целевите аудитории и потенциалните нови аудитории в двете населени места, като ще вземе предвид и разработените по проекта Културно-артистични профили на селата. Етап 2: Усъвършенстване на културно-предприемаческия модел. В процеса на провеждане на втората фаза на културно-артистичните резиденции в 4-те села експертът по бизнес-моделиране ще усъвършенства и оптимизира културно-предприемаческия модел. Ще бъде адаптиран и опита на исландския партньор в тази сфера. Ще бъдат проведени проучвания и интервюта на терен с местни жители от различни възрасти, с представители на местните читалища и др. относно потенциалните възможности на всяко населено място за прилагане на предприемаческия модел. Бизнес експертът ще направи анализи на нуждите и ресурсите на всяко едно от 6-те села, анализ на постигнатите резултати на базата на резиденциите и възможните бизнес модели спрямо нуждите и ресурсите на съответното село. Моделът ще включва и анализ на ресурсите, които селата могат да вложат в посрещането на артистите и творците - настаняване, храна и др. Експертът ще работи тясно с местната общност, с екипа на проекта и ще следи за обратната връзка на резидентите. Накрая, на базата на обобщения опит, ще бъде създаден Наръчник на културно-предприемаческия модел за провеждане на културно-артистични резиденции в села. Наръчникът ще бъде достъпен за обучаваните в рамките на проекта читалища и за други представители на целевите групи. Д8 ще допринесе за постигане на специфични цели от 1 до 4 по проекта. 12 126.15 8 214.49
Публичност и информация. : Целта на Дейност 9 (Д9) е насочена към осигуряване на публичност и информация на целите и дейностите по проекта, както и за финансовия принос на ФМ на ЕИП. За постигане ефективна комуникация и разпространение на резултатите в проектите ще бъдат съблюдавани изискванията на Регламента за изпълнението на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. и Наръчника за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. Необходимо е се популяризират възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които проектът ще постигне. Чрез реализацията на дейността ще се гарантира широко разпространение на информация, обществото ще се запознае с възможностите, които предлага Финансовия механизъм, като същевременно ще се повиши и видимостта на държавите донори — Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. Реализирането на дейността ще допринесе за постигането на общите цели на Норвежкия финансов механизъм: 1) Намаляване на икономическите и социални неравенства в Европейското икономическо пространство; 2) Укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Всеки един от партньорите ще съдейства за разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост и засилване прозрачността относно дейностите по проектите, реализирани по Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“. Във всички публикации и дейности по проекта ще се подчертава приноса на страните-донори чрез предоставента БФП. Ще се отбележи и сътрудничество между кандидата, българския партньор и исландския партньор. Екипът за организация и управление на проекта редовно ще информира в писмен вид Програмния оператор относно извършените дейности за информация и комуникация. Популяризирането на дейностите на проекта ще спомогне за постигане на основната цел на Резултат 2 и на настоящия проект: увеличаване на достъпа на хората до изкуства и култура, както и тяхната ангажираност чрез различни дейности. Предвидените културните събития (резиденции в български села и международен форум "Емпатийст") ще съберат множество хора от различни краища на България, които чрез предприетите мерки за публичност и информация ще разберат за реализираните добри практики и ще имат възможност да ги мултиплицират. Насочвайки се към целевите групи проектът предвижда информационни мерки като - създаване на уеб сайт, изготвяне на видео клипове, дигитална реклама, публикации в културни печатни и онлайн медии и др. Чрез реализацията на дейността ще се популяризира предприемачеството в областта на културата, ще се разпространи ноу-хау за ефективност на културно-артистични резиденции и ще се предложат иновативни идеи за реализация на артистично-художествени инициативи. Ще се акцентира върху нуждите за социално приобщаване и диалог чрез средствата на културата; ще се засегнат теми за културното наследство, мултикултурния диалог и културното предприемачество; ще се подобрят условията за развитие на артистична дейност в читалищата, с което ще се създаде по-широк интерес към културния живот в отдалечени и слабо населени места. Планираните дейности и инициативи са създадени с цел осигуряване на широка обществена достъпност до културно съдържание, което може да бъде постигнато с помощта на добре планиран комуникационен план за разпространение на напредъка и резултатите от проекта. Популяризирането на културното предприемачество ще разкрие една нова ниша за неправителствения сектор у нас, като респективно Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“ е единственият инструмент на национално ниво, създаден от културните оператори за културните оператори в България, който позиционира културата в центъра на процесите за устойчиво развитие. Д9 ще допринесе за постигане на общата и специфичните цели по проекта. 45 277.49 3 129.32

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).