Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation

Planning region: All

Description

The project proposal with a candidate Vratsa Municipality and partners Youth Home-Vratsa and Regional Historical Museum-Vratsa, aims to improve the conditions for preservation, management and presentation of cultural values ​​and access to cultural heritage by renovating and revitalizing 2 exhibition halls in Youth Home -Vratsa.These halls were provided to RHM-Vratsa as a result of lack of space for presentation of objects of the movable cultural heritage in the main building of the museum.Target groups include employees from 3 partners, children and youth from interest clubs,disadvantaged people,people with an interest in culture and art and others.Activities are planned for replacement of the joinery and the flooring, painting of walls, installation of air conditioners, replacement of the lighting fixtures,repair of the roof,introduction of fire alarm measures,as well as provision of an accessible architectural environment. Two new jobs will be created for the position of Organizer of cultural activities. An entrepreneurial plan will be prepared in order to analyze the external and internal environment and to set target values ​​for key indicators of the partner organizations.A new exhibition will be presented in order to attract new audiences,especially in the face of children and young people who visit the clubs of interest in the Youth Home through their participation in a drawing and photography competition inspired by objects of movable and immovable cultural heritage in Vratsa region.
The implementation of planned activities will contribute to overcoming problems related to the limited capabilities of the Municipality of Vratsa, as a primary budget manager, as well as outdated equipment and insufficiently suitable conditions for the presentation of movable cultural heritage sites.The expected results are related to improved management and presentation of the cultural heritage and attracting new audiences by revitalizing 2 exhibition halls.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с ФМ на ЕИП, Договора за БФП, както и с принципите за добро управление. Екипът за управление на проекта (ЕУП) се състои от предварително подбрани експерти, съобразно индивидуалните им компетентности. Екипът е съставен от: 1.Ръководител проект (Община Враца); 2.Координатор проект (Община Враца); 3.Счетоводител проект (Младежки дом); 4.Експерт Обществени поръчки (Община Враца); 5.Експерт Култура (Община Враца); 6.Експерт СМР (Община Враца). Всички членове на екипа ще отчитат дейността си пред ръководителя на ЕУП и своевременно ще го информират за възникнали казуси. Ръководителят на ЕУП, от своя страна, ще докладва за напредъка на проекта пред Ръководителя на Бенефициента–Кмета на Община Враца. За целия период на изпълнение на проекта ЕУП ще има следните задължения: - отговаря за изпълнението на дейностите съгласно договора между Програмния оператор (ПО) и Бенефициента; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на изпълнители; -провежда контролни срещи с Програмния оператор за текуща проверка по изпълнението на проекта; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -управлява дейностите по публичност; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. По-конкретно задълженията на ЕУП ще бъдат разпределени както следва: -Ръководителят ще съставя обобщен доклад за степента на изпълнение и постигане на заложените резултати и ще докладва на Ръководителя на Бенефициента, в т.ч. ще осъществява цялостното управление на проекта и мониторинг. -Координаторът ще извършва техническото отчитане на проекта, ще отговаря за дейностите по публичност и информация, както и за архивирането и съхранението на документацията. Той ще поддържа комуникация със заинтересованите страни по проекта, както и с избраните изпълнители, като ще осигурява периодичен мониторинг върху дейността им в рамките на проекта. -Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта и регулярно ще представя справка за разходването на средствата. Счетоводството по проекта ще бъде извършвано текущо, като се следи за ефективното, ефикасно и целесъобразно разходване на средствата от БФП. -Експертът „Обществени поръчки” ще подготви документацията за провеждане на планираните процедури за обществени поръчки, съгласно ЗОП и ще осигури законосъобразното им провеждане, включително-сключването на съответните договори с избраните изпълнители. -Експертът „Култура“ ще бъде ангажиран с организирането на нова изложба, с подбора на служители за новите работни места, с предоставяне на информация за изготвяне на предприемачески план, както и неговото последващо актуализиране при необходимост. Той ще участва активно и в дейностите по публичност и информация, като ще подготвя информация и снимков материал за оповестяване на проектните дейности и ще съдейства за изработка на рекламния видеоклип. -Експертът „СМР“ ще проследява целия процес по обновяване и ревитализиране на двете изложбени зали. Той ще осъществява непрекъснат контрол върху избрания изпълнител за извършване на ремонтните дейности. Изборът на квалифицирани експерти за членове на екипа на проекта гарантира коректна и стриктна счетоводна и техническа отчетност. При всички дейности ще бъдат застъпени и ще се спазват принципите за равенство, върховенство на закона, спазване на човешкото достойнство, демокрация и зачитане правата на човека, включително правата на хората, принадлежащи към малцинства, отговорност към нуждите на общността. 120 744.24 97 056.26
Провеждане на обществени поръчки: За изпълнението на проекта ще се проведат процедури за избор на изпълнители в съответствие с изискванията на ЗОП за следните дейности: - обновяване и ревитализиране на две изложбени зали в Младежки дом-Враца; - организиране и провеждане на обучение на ръководния и експертен персонал на бенефициента; - разработване на предприемачески план; - дейности по Информация и комуникация - ТВ репортажи и изработка и излъчване на рекламен видеоклип; - дейности по Информация и комуникация - изработка и хостинг на интернет страница; - дейности по Информация и комуникация - печатни и рекламни материали; Предвидените по проектното предложение обществени поръчки, типът им, техните обекти, прогнозна стойност и кратко описание са описани подробно в раздел 10 „План за външно възлагане” на Формуляра за кандидатстване. Изпълнението на дейността включва подготовката и разработването на технически спецификации и задания за целите на провеждането на процедури за избор на изпълнители на конкретни проектни дейности по реда на приложимото национално и европейско законодателство в съответната област. Минималният срок за провеждане на всички процедури за избор на изпълнители е 6 месеца, като в този период са включени процесите по подготовка на документация за обявяване на обществените поръчки, оценка на постъпилите оферти и избор на изпълнител за всяка обявена процедура. 0.00 0.00
Обновяване и ревитализиране на две изложбени зали: Проектът предвижда ремонт на две изложбени зали в Младежки дом-Враца, бяла и синя зала, както и на покрива на сградата. Текущото състояние на залите не отговаря на основните изисквания за добро експониране на изложбени обекти. Дизайнът, осветлението и цялото състояние на залите са много остарели като концепция и функционалности. Музейното дело се нуждае от голям потребителски интерес за да се развива. Реставрацията на двете зали ще повиши атрактивността и ще увеличи туристическия поток. Ще се подобри възприемането на експонатите от хората. Ревитализирането на покрива е от съществено значение. Текущото състояние на покрива оказва отрицателно въздействие върху залите и по-специално върху обектите на културното наследство, които биват излагани там. При обилни валежи, особено през есенния сезон, има течове в залите. От една страна това нарушава състоянието на експозициите. Изложбата на картини например е изключително уязвима към въздействието на влага. От друга страна, течовете са предпоставка за сривове в електрическата инсталация и други сериозни проблеми, като нарушаване на стените, таваните и подовете в залите. В дейността по реставриране на експозиционното пространство са заложени следните мерки: Синя зала – Подмяна на дограма; обновяване на стените и тавана; монтиране на огнеустойчива врата – която е от особена важност за сигурността на културните ценности при пожари; подмяна на ел. инсталация; монтиране на специално осветление за по-добра осветеност на обектите; монтаж на климатик – той ще осигури необходимата температура в помещението, което ще допринесе за комфорта на посетителите; монтиране на системи за окачване и експониране на картини. Бяла зала – Подмяна на дограма; обновяване на стените, пода и тавана; монтиране на огнеустойчива врата – която е от особена важност за сигурността на културните ценности при пожари; подмяна на ел. инсталация; монтиране на специално осветление за по-добра осветеност на обектите; монтаж на климатик – той ще осигури необходимата температура в помещението, което ще допринесе за комфорта на посетителите; монтиране на системи за окачване и експониране на картини. Към бялата зала има помещение, което се използва за склад за временни експозиции, когато те не са изложени. За склада се предвижда обновяване на стените, пода и тавана. Ще бъде изградена инсталация за пожароизвестяване, както и заземителна и мълниезащитна инсталация. За нуждите на всички посетители ще бъде изградена рампа за преодоляване на различни височини, вследствие на разликата между нивата на терена, съгласно Наредба № 4 / 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания (отм.) и съгласно Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Предвижда се инсталация на стълбищна платформа за инвалидни колички. По този начин ще се осигури свободно (независимо) ползване на средата от хора с намалена подвижност с различни затруднения. 544 462.12 534 530.05
Провеждане на обучение на ръководния и експертен персонал : За повишаване на професионалните компетентности и умения на експертния персонал на бенефициента и партньорите, се предвижда провеждане на три модулни обучения, които ще включват: Основи на маркетинга, Привличане на публика, Управление на проекти. Участието в обученията ще даде възможност на участниците да подобрят знанията си в областта на маркетинга, механизма за привличане на публики и дейностите по управление, разработване и изпълнение на проекти. Стремежът и целта на обученията е да се постигне баланс между придобиването на знания и усвояването на умения, развитието на професионални компетенции и маркетингово мислене и поведение. Експертният персонал ще премине и през обучение за устойчиво развитие и привличане на публики чрез: - разработване на иновативни механизми за привличане на нови аудитории и повишаване на качеството на работа на културните организации чрез маркетинг инструменти; - разработване на стратегии и механизми за работа с младежка публика; - развиване на интерактивна комуникация с публиките и приобщаването им към дейността на културните институти; - ефективно популяризиране на културните продукти/услуги; - разработване на методи и механизми за мониторинг на публиките, чрез които да се отчитат тенденции и изменения на аудиторията във времето; - разширяване на спектъра хора, участващи в културни събития и потребяващи културни продукти/услуги. Обучението предвижда също така да преведе участниците през целия процес от създаването на един проект, през управлението и изпълнението му до предаването на крайния продукт. Учебната програма е разработенa за хора, чиято роля е изпълнението на задачи, свързани с проекта, или самото управление на проекта. 35 940.00 35 940.00
Създаване на две нови работни места: В рамките по изпълнение на проекта ще се открият 2 броя нови работни места - Организатор културни дейности. Едно за РИМ-Враца и едно ново работно място за Младежки дом-Враца. Като назначените лица ще бъдат назначени на трудов договор и ще изпълняват следните дейности: - планират, организират и рекламират изложби, форуми, търговски изложения и други културни събития и дейности; - отговарят на запитвания, свързани с предлагани услуги като разходи за наем на помещения, апаратура и оборудване, приготвяне и сервиране на храни и напитки и подобни; - срещат се с клиенти за обсъждане на техните изисквания; - осъществяват контакт с външни доставчици на услуги; - организират и координират услуги като осигуряване на места, зали; - организират регистрация на участници; - договарят услуги и цени; - координират дейности, изпълнявани от подизпълнители и описват изменения в поръчките; - изграждат и поддържат добрия имидж на организацията, за която работят; - Комуникират с медии. Организаторите на културни дейности организират и координират услуги/дейности, свързани с провеждане на изложби и културни мероприятия и ще отговарят за цялостното изпълнение на предприемаческия план. 25 817.04 24 575.55
Изготвяне на предприемачески план: В съответствие с изискванията на програмата Община Враца ще възложи изготвянето на предприемачески план на външен изпълнител, съгласно разпоредбите на ЗОП. В рамките на проекта планът има за цел да постави основите на концептуалната идея за обновяване и ревитализиране на двете изложбени зали в Младежки дом-Враца, както и подготвянето на изцяло нова изложба. Той ще съдържа общо представяне на предприемаческата идея и целите; анализ на външната среда, вкл. тенденции в музейното дело, социално демографските фактори, ще изследва очакванията на потребителите, мястото на технологиите, държавна политика в областта на музейното дело и младежките дейности; анализ на вътрешната среда, вкл. материални условия, административен, експертен, технически и финансов капацитет; обща характеристика, търсене и предлагане на услугите, предоставяни от културни и образователни институти; предвиждани дейности за финансиране; целеви групи и заинтересовани страни, вкл. маркетингова стратегия за увеличаване на обхвата им; план за изпълнение и времеви график; очаквани резултати, вкл. прогнозни целеви стойности за увеличение на посещенията на място на годишна база, прогнозни целеви стойности за увеличение на приходите. Поради естеството на партньорството в настоящото проектно предложение, предприемаческият план ще има за цел да изследва и анализира поотделно моментното състояние и целевите резултати за Младежки дом-Враца и Регионален исторически музей-Враца. Ще бъдат разгледани политиките и стратегиите на Община Враца и как тя в качеството си на орган на местното самоуправление би повлияла върху дейностите на двете организации. Ще бъдат представени възможности за подобряване на условията на функциониране на културни институции и ангажиране на вниманието на широката общественост с въпросите за опазване и съхранение на културното наследство и неговото популяризиране. В процеса на изработка на предприемаческия план ще бъдат идентифицирани проблемите от дейността по представяне на нови изложби, преди да са възникнали. По този начин ще бъде минимизиран риска, тъй като това ще позволи своевременно да се предприемат действия за решаване на проблемите. Предприемаческият план при необходимост ще бъде системно обновяван и актуализиран, като се отразяват проблемите, настъпили под въздействието на околната среда и на икономиката като цяло. 18 390.00 18 000.00
Създаване на нова изложба: След приключване на дейността по обновяване и ревитализиране на двете изложбени зали в Младежки дом-Враца, в съответствие с изискванията на Програмата, ще бъде организирана изцяло нова изложба. Тя ще бъде на тема „Именити врачански художници“ и ще представя живописни творби и пластики на художници от Враца и региона. За организирането на изложбата, подбора и подредбата на експонатите, отговорен ще бъде определения експерт от РИМ-Враца. В изложбата ще бъдат включени творби на Иван Тричков, който е един от най- големите български пейзажисти и е черпил вдъхновение от пейзажното многообразие на Врачанския балкан; Никола Златев, участвал в редица изложби в чужбина - Чехия, Полша, Унгария, ГДР, Австрия, Югославия, САЩ, Франция, Египет, СССР; Пенчо Георгиев, който е творил в областта на живописа, илюстрацията и театралната декорация и е участвал в изложби във Варшава, Прага, Любляна и Загреб; Цено Тодоров, който е работил най-вече в портретния жанр, но е рисувал и пейзажи и натюрморти, както и е ваел скулптури; Илия Беширов, който е създал множество паметници, паметни знаци и скулптурни творби, а по-късно създава редица творби и в областта на живописа. Всички тези творци, които произхождат от Враца и региона, са паметни за своето съвремие и създават творби, високо оценени, не само в България, но и по целия свят. Поради недостига на достатъчно изложбено пространство на територията на РИМ-Враца и непрекъснато обновяващият се музеен фонд, няма възможност за постоянна изложба на именитите врачански художници. По тази причина, за първи път техните творби ще бъдат събрани на едно място и представени на широката общественост в рамките на изпълнението на тази дейност. В дейността е предвидено да бъде обърнат фокус и към младите хора, поради естеството на локацията на изложбените зали в Младежки дом-Враца. Това ще бъде реализирано чрез паралелно организиране на конкурс за деца и младежи за рисунки и фотографии, които в последствие ще бъдат представени паралелно с новата изложба. Темата на конкурса ще бъдат обекти на движимото и недвижимото културно наследство във Враца и региона. Това от една страна ще насърчи детското и младежко творчество, а от друга ще допринесе за опознаване на културата и историята на региона. В търсене на подходящ обект за фотозаснемане или на модел за рисунка, подрастващите ще бъдат провокирани да научат повече факти за избраните обекти, които да разкажат по време на представяне на своите творения. В клубовете по интереси на Младежки дом-Враца участват множество деца и младежи, представители на малцинствените групи, като те ще получат възможност да вземат дейно участие в конкурса, а това от своя страна ще бъде предпоставка за социално включване и приобщаване към общността. Целта на тази дейност е да бъдат отворени широко вратите на културните институции за по- голям кръг по посетители, като се представи творчеството на съграждани и се събуди чувството за принадлежност и общностност на местните жители, а пред гостите на града да се представят успехите на местните творци. На свой ред, изнесената галерия извън сградата на РИМ-Враца е предпоставка за превръщането на музейната институция в социална арена и място за социален контакт, като се излезе извън традиционния облик на музейната институция. 2 981.85 2 884.23
Информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация в настоящото проектно предложение са съобразени с изискванията, заложени в Насоките за кандидатстване, Анекс 3 към Регламентите за изпълнение на Финансовия механизъм на ЕИП и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 г. и Ръководството за комуникация и дизайн. Подбраните средства и методи за разпространение на информация имат за цел да запознаят обществеността с дейностите по проекта, финансовия принос на ФМ на ЕИП, както и резултатите, постигнати в работата за по- зелена, по- конкурентна и по- приобщаваща Европа, като едновременно с това да се подобри видимостта на държавите-донори и се гарантира прозрачност, ефективност и ефикасност в разходването на финансовите ресурси. В този смисъл цялостното изпълнение на дейността включва провеждане на откриваща и закриваща пресконференции, заснемане на кратко видео за проекта, поставяне на билборд и в последствие на постоянна информационна табела на сградата на бенефициента, анонсиране на проекта в една телевизионна медия и създаване на двуезична интернет страница. По този начин ще бъде предоставена информация за проекта на възможно най-широка аудитория на национално, регионално и местно ниво, включвайки съответните заинтересовани страни. За прилагане на мерките за информация и комуникация в срока на изпълнение на проекта са предвидени 6 месеца за провеждане на процедурите по ЗОП, оценка на офертите и избор на изпълнители, както и законоустановеното време за обжалване на процедурите. Координаторът на проекта ще съвместява дейностите по публичност и информация, както и ще следи за съответствието им с комуникационния план-Приложение №11 от проектното предложение. Всички останали членове на ЕУП ще имат ангажимент да подпомагат дейността на Координатора в работата му по прилагане на мерките за информация и комуникация с цел да бъде постигнат максимален ефект от тях. 31 725.00 29 089.66

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).