Ангажиране на целевите групи чрез културни инициативи: Дейността е подготвителна по отношение на въвличането на основната целева група в творческия процес. Тя ще стартира непосредствено в началото на учебната 2022/2023 година.
Включва представяне пред ученици от 1 ви до 4 ти клас в две целеви Сливенски училища - ОУ "Братя Миладинови" и ОУ "Юрий Гагарин" с преобладаваща група ученици от ромския етнос на 2 изготвени вече от ДКТ Сливен образователни постановки. Общият брой на учениците от двете училища пред които ще бъдат представени спектаклите е 1100.
Представяне на два образователни спектакъла „Малкото джудже“ и „Телефон 112“ от репертоара на Куклен театър Сливен и интерактивния спектакъл „Ромео и Жулиета“ на театър Kомраni 13, Норвегия
Използването на интерактивни методи в процеса на представяне на културно съдържание - театър ще обезпечи системното натрупване и опознаване на куклено-театралното изкуство, което ще запознае децата от ромския етнос в област Сливен с видовете изкуство и ще създаде предпоставки за успешната им и устойчива социализация и образователна интеграция в училищата, както и ще провокира интереса им към включване в творческите ателиета и театъра като цяло.
В рамките на дейността ще се представят изготвени продукти като:
„Малкото джудже“ - Образователен спектакъл
Анотация: Гората е обхваната от пламъци. Само малкото джудже Якоб може да я спаси, но дали ще го направи? Ето че с малката, но полезна помощ на горските животни, то се изправя срещу две стихии едновременно. Първата е природата и нейната мощ, а втората е вътре в него. Дали ще преодолее себе си в името на една по-висша цел? Елате, за да видим това незабравимо поучително приключение на малкото джудже Якоб!
„Телефон 112“ – Образователен спектакъл
Анотация: Със забавните си приключения и весели случки, героите от спектакъла ще покажат на децата как, кога и за какво трябва да се обаждат на телефон 112.
Целта на дейността е следната:
Предоставяне по ангажиращ съответната целева група начин образователна информация.
„Ромео и Жулиета“ – интерактивен спектакъла Kомраni 13, срещи и разговори с екипа на Кукления театър и учениците от двете училища.
Наред с културната си същност, дейността има и образователна по темите, разгледани в постановките, както и потенциала да въвлече и ангажира пряката целева група с творческия процес и подпомогне подбора на участници за творческите ателиета, които ще се осъществяват в рамките на следващите проектни дейности.Всеки от двата спектакъла ще има своето поставяне в двете училища - ОУ"Братя Миладинови" и ОУ"Юрий Гагарин" - общо 10 постановки, реализирани на територията на училищата, в близост до учениците и 2 спектакъла, представени на сцената на теаръра. ДКТ Сливен има опит в осъществяването на изнесени постановки в близост до децата, вкл. на територията на двете конкретни училища. Спектаклите позволяват да бъдат представени и на открито, за да се избегне струпване на деца и зрители в закрити пространства. При налагане на по-строго мерки и преминаване към онлайн режим на обучение, може да се реализира онлайн стрийминг и излъчване в реално време на представленията. Специфично за дейността е, че не са заложени средства, свързани с изготвените вече продукти, а само за тяхното поставяне с цел въвличане на целевата група в процеса. |
5 260.00
|
4 867.03
|
Структуриране и провеждане на творчески ателиета с представители на ученици от ромски произход: След предварителен анализ, съвместно с координатори от двете целеви училища - ОУ"Братя Миладинови" и ОУ"Юрий Гагарин", ще бъде изработена стратегия за провеждане на ателиетата за изкуство. Анализът ще съобрази специфичните предизвикателства в образователния процес на децата, подбрани за участие в ателиетата, както и как творческите ателиета ще надградят и подкрепят формалния им образователен процес, вкл. в частта - музика и изкуства.
Ателиетата ще имат за цел да запознаят участниците в проекта с основните елементи на куклено театралното изкуство:
Всички ателиета за изкуства ще бъдат сформирани в рамките на училищната заетост на децата, в групи за извънкласни занимания със съдействието на координаторите.
Формата на ателиетата и начинът им за провеждане е обмислен така, че да бъде максимално безпроблемен за целевата група и родителите на участниците. Целта е да се осигури постоянно участие на учениците.
Място на провеждане на ателиетата: класни стаи, зали и салони на учебните заведения, както и сцената на Куклен театър Сливен.
Времетраене на едно занимание – 2 учебни часа по 45 мин. с почивка между тях.
2.1 Ателие по слово и драматургия – „Родна реч“ – ателиета се провеждат успоредно в двете училища
Целта на езиковото ателие е подобряване на езиковите познания по български език на деца от малцинствени групи, с фокус роми, за които българския език не е майчин език. Подпомагане на децата от ромския етнос, насърчаване на тяхното изграждане като пълноценни граждани, както и социална и личностна реализация. Усвояването на български език е определящо условие за пълноценното, интелектуално и емоционално развитие на тези деца. Обучението по български език играе ключова роля в интеграцията на децата от етносите, обучавани в двуезична или многоезична среда. Използването на интерактивни методи в работата ще обезпечи системното натрупване на представи за природната и обществена среда, за успешна социализация и образователна интеграция
2.2Водещи на творческото ателие „Вдъхновение по ноти” са 4 актьора от екипа на театъра и музикант от Духов оркестър „Карандила”. Те ще запознаят децата с различните стилове музика, чрез пускане на записи и демонстриране на живо, с различните музикални инструменти и тяхната специфика и техника за използване. Заедно с децата ще композират музика, по избрана от децата тема или литературно произведение. Ще изследват специфични ромски мотиви и песни, които ще послужат за музикална основа за музиката на спектакъла.
Запознаване на участниците в различни музикални стилове и жанрове. Изследване на специфични ромски мотиви и песни, които ще послужат за музикална основа за музиката на спектакъла.
2.3Ателие по танци и пластика „Разкажи ми с танц”
Участниците ще се запознаят с различните видове танцови жанрове, ще им покажат основни техники в класическия, съвременен и народен танц. Заедно с участниците ще изследват типични ромски танци и движения, ще анализират тяхната символика и значение. Ще подготвят хореография на танц, който ще бъде включен в Спектакъла по ромска приказка.
2.4 Ателие по кукломайсторство „Пинокио”
Заниманията по кукломайсторство има за цел да запознае участниците от целевите групи в проекта с видовете кукли, изработване на кукли по създадени от тях проекти на персонажите, избрани в ателието по драматургия.
2.5 Ателие по актьорско майсторство за куклен театър „Петрушка”
Запознаване на участниците със спецификите на актьорската професия. Работа по овладяване на куклите, изработване на етюди, изграждане на образ и характерност.
Водещи на ателието са четирима професионални актьори от екипа на ДКТ – Сливен. Те ще запознаят децата с основни техники на актьорското майсторство – комедия, драма, пантомима, куклен театър. Ще запознаят децата що е то персонаж, образ, характерност. Ще ги научат как се води кукла, как да се движат на сцената и как да създадат образ, етюд и да провеждат сценична задача. Ще запознаят участниците с идеите за предстоящия спектакъл. |
20 060.00
|
7 642.74
|
Подготовка за реализация на куклен спектакъл по ромска приказка : Дейността включва следните елементи:
- Изготвяне на идеен проект за спектакъла по ромска приказка
- Изработване на материалната част на спектакъла
- Кастинг за ученици от групите, които ще участват в спектакъла
- Репетиции
Целта на дейността е да включи представители на ромската целева група в професионално поставен спектакъл на ДКТ-Сливен, както и чрез самия спектакъл по приказка от ромски автор, да представи културното многообразие пред широката общественост и по този начин да насърчи идеята за многообразие и толерантност.
Същевременно чрез дейността се развиват социални и изразни умения на участващите деца, както и желанието им за участие в образователен и творчески процес.
Недиректно това би повлияло и на родителите им, за да положат усилия и да ги изключват от образователния процес.
Участието в пиеса показва на децата, че има хора, които ще се запознаят с техните способности и качества, които притежават и ще ги оценят. Театърът помага за изграждане на самочувствието чрез аплодисментите, които изпълнителите получават. Важно правило е да се уважават другите. В театралните класове се ръкопляска, насърчава, изслушва детето-актьор. Не се допускат подигравки, когато някой сбърка. Театърът спомага за усвояването на адекватното и правилно общуване. Възможността да се изразят мислите и идеите в ясен, кратък и красноречив начин в дадена ситуация може да бъде от съществено значение за успеха в живота. Това включва и правилно разбиране на езика на тялото и невербалната комуникация. Когато е част от театрална постановка, детето може да преодолее срамежливостта си и да развие подходящи умения за вербално изразяване. Театърът е в състояние да извади творчеството у детето по начин, по който никой спорт не би могъл. Тази новооткрита креативност може да помогне за подобряване на литературните или математическите умения на детето в процеса на изучаване и охарактеризиране. Участието в театрална програма е чудесен начин едно дете да се научи на ангажираност. То ще разбере, че има задължения, които трябва да бъдат изпълнени, или в противен случай ще подведе останалите участници. Театърът изисква много всеотдайност. Детето трябва да си научи репликите и да запомни движенията. Посвещението е важно умение, което винаги се използва в реалния свят. Децата се научават на това, ставайки част от процеса на поставяне на пиеса.
Паралелно с реализирането на всички подготвителни дейности ще се обсъжда избор на ромски приказки/митове или легенди, върху които ще бъде изготвен сценарий за спектакъла и реална работа.
Ще се осъществят репетиции по подготовката и създаването на реален културен продукт.Изборът на ромски приказки, митове и легенди, които ще послужат за основа на драматургията на спектакъла ще се осъществи от екип включващ деца от ателиетата по изкуства, родители, режисьор, актьори от екипа на театъра, медиатори, като ще се търсят такива, които може най-експресивно чрез съвременни изразни средства да представят бита и културната специфика на ромската общност.
Кастингът на ученици, които ще участват в спектакъла ще бъде извършен от режисьор, Творчески ръководител на групите за работа с деца, професионални актьори
Критериите за подбор ще бъдат:
Артистичност
Дисциплина
Умение за работа в екип
Желание за участие в спектакъла
Пластичност
Вокални умения
По предварително изготвен план за репетициите, съобразен с учебната програма, децата ще бъдат разделени в няколко групи. Два месеца преди премиерата целия състав ще бъде събран заедно, за да се организира спектакъла. В началото работата ще се провежда успоредно в залите на двете училища, с помощта на актьори от театъра, педагози и координатор, а след това ще се репетира на сцената на театър |
41 368.00
|
2 839.92
|
Премиера и представяне пред публика на куклен спектакъл по ромска приказка с участието на деца от ромски произход: Премиерата на спектакъла ще бъде реализирана като всеки културен продукт, с висока художествена стойност и ще има за цел да превърне в своеобразен празник събитието за град Сливен. Специфичното на дейността е освен културен продукт, тя е и боразователно събитие по силата на Настоящата процедура, доколкото поставя ромска приказка. Спектакълът ще бъде изигран за първи път пред широк кръг публика – деца и родители от ромския етнос, представители на местната администрация, партньори на проекта и приятели на кукленото театрално изкуство в град Сливен.
Община Сливен осигурява безплатно ползване на зала „Сливен“ с капацитет от 315 места за провеждане на премиерата на спектакъла.
След премиерата започва етап Разпространение на спектакъла
Планирани са 8 спектакъла, като след предварително проучване на райони с по-голям брой представители на ромския етнос са уговорени следните локации.
По този начин спектакълът ще достигне до над 2300 зрители извън град Сливен.
Достъпът до самите представления в рамките на изпълнение на проекта няма да изискват закупуване на билет, а събитията ще се популяризират сред широката местна общественост с цел да привлече максимален брой зрители от ромската общност.
Също в зала „Сливен“ и отново с подкрепата на Община Сливен, ще се състои финалният – заключителен етап от проекта – представяне на документален филм, който проследява различните етапи на проекта „Вдъхновение – изкуство за промяна“ и концерт на Духов оркестър „Карандила“. Целта на събитието е да представи резултатите от проекта, както и да представи ромската култура пред широка и разнородна аудитория. На събитието ще бъдат поканени всички партньори по проекта, представители на местната власт и администрация, представители на ромската целева група - деца и родители, приятели и любители на кукленото театрално изкуство, медии. |
46 900.40
|
0.00
|
Сформиране на екип и управление на проекта : Първият месец от старта на проекта ще бъде се сформира екип, кйто се състои от лица с релевантен опит и експертиза, както следва: Ръководител на проект, Координатор и финансист, които покриват необходимите дейности за изпълнение на проекта, както следва:
Ръководител проект - отговаря за цялостното управление на проекта, координация на екипа за управление, както и на работата на външните експерти.
В дейността за сформиране на екип за управление отговаря за изготвяне и комуникиране на вътрешни правила за управление и изпълнение на проекта, съобразно ЗОП, вътрешните правила на кандидата и специфичните изисквания на настоящата Програма. Изготвя и комуникира план с конкретни дати за изпълнение на отделните елементи от проекта, обвързаността и последователността между отделните дейности и експерти.
Отговаря за финалното приемане на работата на външните експерти и доставчици; за изпълнението на Комуникационния план- мерки за информираност и комуникация, както и за комуникацията с партньора и основните заинтересовани страни, както и за верифициране на техническата отчетност по проекта на база на условията по сключените договори.
Координатор - отговаря за подготовка на договорите с външни експерти в частта предмет на услугата, комуникация и координация с външни експерти, координация на децата-участници в проекта; координация на работата с партньора; координация на творческите ателиета; техническа верификация и подготовка на документи за изпълнение на проекта; подготовка на техническата част на отчетите за изпълнение на дейностите по проекта за одобрение от Ръководителя на проект, поддържане на архив на проекта; координиране и отчитане на дейностите за информация и публичност.
Финансист - отговаря за подготовка на договорите с външни експерти във финансовата част, подготовка на документацията по ЗОП за избор на външни доставчици и проследяване на финансовото изпълнение на договорите, верифициране на документите за финансова отчетност по тях; изготвяне на финансовата част на отчетите за изпълнение на дейностите по проекта за одобрение от Ръководителя на проекта. Цялостно финансово-счетоводно обслужване на проекта.
Вътрешните правила ще съдържат образци на документи, чрез които координаторът на проекта ще отчита пред Ръководителя техническото изпълнение на дейностите от страна на външни експерти и доставчици, а финансистът верификацията на съответните финансови документи.
Основните елементи за контрол и мониторинг на изпълнението са:
- отразяване на спецификата на проекта и заложените елементи в договорите с външни доставчици и експерти;
- съобразяване на ЗОП, вътрешните правила на кандидата и отчетните документи и изисквания на настоящата програма;
- ежеседмични екипни срещи за проследяване на изпълнението на проекта, вкл. актуализиране на плана за управление на рисковете при необходимост;
- ежеседмични онлайн срещи с па
ртньора в периода на продължителност на неговите дейности за мониторинг на изпълнение на дейностите;
- ежеседмични онлайн срещи с медиаторите за мониторинг на изпълнението на дейностите, в които са включени. |
0.00
|
7 182.67
|
Дейности по информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност следват изискванията на ФМ на ЕИП, както и Разработения от кандидата Комуникационен план.
Дейностите включват:
Изработка на плакат. Плакатът е вид печатен продукт, който се явява като медиатор – посредник между дейностите по проекта и широката общественост. Текстовите и изобразителните елементи на плаката – заглавие, участници, лога, изображения/рисунка/снимка, място, авторски подпис, рекламен текст целят да популяризират постигнатите резултати по проекта. Плакатът е традиционен начин да информираме целевата си аудитория за предстоящи събития. По проекта е предвидено да се изработят 400 бр. плакати.
- Изработка на брошури. Кратките брошури и информационни листове са добра възможност за представяне в кратка форма на програма и проект, както и на Финансовия механизъм. Текстът е лесен за разбиране и се фокусира върху резултатите и постиженията. По проекта е предвидено да се изработят 1000 бр. брошури.
- Рекламни материали. Ще бъдат изработени следните рекламни материали: тениски, химикали, бележници и ключодържатели със знак обозначаващ проекта. Подсигуряването на рекламни материалии, които да бъдат предоставени безвъзмездно на целевите групи гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред потенциалните участници в проекта. Чрез безвъзмежното предоставяне на рекламни материали на децата от основната целева група ще постигнем желанието за принадлежност към дейностите по проекта, като материалите ще бъдат запазени и използвани от целевата група многократно.
- Публикуване на онлайн рекламни публикации. Google ADS display network е реклама съсредоточена изцяло върху българските потребители, част от които са целевите групи от ромския етнос. Информация за проекта ще е достъпна в мрежа от над 2000 сайта, с изключително висок брой потребители. Посредством банер кампания, водеща до сайта на ДКТ-Сливен и официалните страници на театъра в социалните мрежи Фейсбук и Инстаграм ще се предостави възможност на широката общественост да се информира за дейностите по проекта, както и ще получи информация за подкрепата на ФМ на ЕИП. Онлайн рекламните публикации са още една възможност за информиране на широката общественост, в случай на рестриктивна обстановка, в следствие на утежнена COVID ситуация.
- Провеждането на официални събития е отлична възможност да се покаже напредъкът и резултатите по проекта. Във всички фази на изпълнение на проекта се предлага принципът на прозрачност, осигуряване на равен достъп до официални събития, организирани за широката общественост. Чрез официално представяне на реализираните дейности ще се постигне информираност на местната общност с успешното проектно предложение, както и с резултатите, които трябва да бъдат постигнати. По проекта се предвижда да се осъществят 2 бр. събития.
- Публикуване на прессъобщения в медиите - Прессъобщението ще съдържа само правилната информация, която да помогне на журналистите да разберат бързо нашите новини и нашата организация. Всяко прессъобщение трябва да съдържа информация за подкрепата на ФМ на ЕИП. Предвиждат се две прессъобщения, за да се оповестят началото и финала на проекта. Останалите ще са периодични прессъобщения през интервал от четири месеца за информиране на обществеността и целевите групи за напредъка и изпълнението на дейностите заложени в проекта.
Всички горепосочени дейности ще бъдат съобразени със задължението да представят подкрепата получена от ФМ на ЕИП с необходимя текст и лога, като на страницата на кандидата и партньора ще бъдат поставени текстове, представящи тази подкрепа, както и ще бъдат поставени информационни табели на сградите на двете организации. |
11 800.00
|
990.59
|