Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation

Planning region: All

Description

The main focus of the “Mobile Creative Network For Culture and Arts” project under Outcome 2 “Access to Arts and Culture Improved” under the “Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation” Programme of the FM of EEA 2014-2021 is to create an effective and sustainable platform for encouragement of the diversity in the area of culture and arts through the ensuring of wide community access to cultural content and forms. Through the foreseen complex of synergic activities, the project will provide an opportunity for development and improvement of the capacity of the cultural operators included in it as well as will facilitate the strengthening of the bilateral relations and cultural diversity through the planned events for audiences and target groups under the project. The complex of the project activities is directed towards: development and attraction of new audiences of culture in the peripheral urban zones and smaller localities in the country; encouragement of balanced territorial development in terms of culture and stimulation of the entrepreneurship including through the encouragement of the bilateral relations in the Donor States under the Programme and the transfer of best practices and know-how. The main project activities will be realized in 4peripheral districts in the city of Plovdiv–“Komatevo” neighborhood, “Stolipinovo” neighborhood, District “Zapaden”,District “Trakia” as well as in 4 smaller localities situated in different administrative areas in the country–Asenovgrad, Batak, Koprivshtitsa and Nova Zagora. Through the realization of the current project, funded under the FM of EEA,the “Incubator Creative Complex” Association will receive an opportunity to continue the successful efforts in the area of provision of cultural activities and formats for different target groups and audiences enhancing the scope – content wise and geographically of its activity and will reach and develop new audiences on the territory of Bulgaria and the Donor States.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Основната цел на Д1 е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на ФМ на ЕИП 2014-2021, ПО, договора за финансиране, условията за изпълнение на проекти по Програмата, както и принципите за добро управление. С реализацията на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти, който ще вкл.: ръководител, координатор, Експерт „Правна помощ“ и счетоводител. Основна задача на екипа е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта, административното и финансово отчитане пред ПО. Съобразно план-графика на проекта, ще се провеждат месечни срещи за отразяване напредъка и при необходимост–ще се предприемат мерки за коригиране на отклоненията. С предвидената редовна вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на проекта. Бенефициентът ще предоставя на ПО и/или упълномощените от него лица, цялата изискуема информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят технически доклади, съгл. образците и определените от ПО срокове. Членовете на екипа ще изготвят ежемесечни лични отчети. Ръководителят ще проследява цялостното административно и техническо изпълнение на проекта и ще информира регулярно представляващото Бенефициента лице и представителите на ПО за напредъка на изпълнението му. Той ще разпределя текущите задачи на членовете на ЕУП, ще проследява изпълнението им, както и ще приема работата на останалите членове на ЕУП във връзка с проектната реализация. Работата на Ръководителя ще се приема от лицето, представляващо Бенефициента.Координаторът ще подпомага Ръководителя, осъществявайки функции по: координация на проектни дейности, мониторинг и докладване, проследяване изпълнението на мерките за публичност и комуникация и архивиране на проектната документация. Същият ще има задължението да представя кратък описателен доклад (в свободен текст) при ежемесечните срещи на екипа и да сигнализира на Ръководителя при възникване на казуси и непредвидени ситуации в проектното изпълнение. Счетоводителят ще отговаря за цялостното финансово-счетоводно управление и отчитане на проекта. Експертът „Правна помощ“ ще осигури безпроблемното и законосъобразно провеждане на необходимите процедури за избор на изпълнители, както и ще изготвя съответните необходими договори, вкл.- ще работи по казуси и ще осигурява правни консултации на проектния екип, според възникналата необходимост. Работата на изпълнителите по сключени за целите на проекта договори ще се приема от Бенефициента или надлежно оправомощено от него лице от ЕУП, което не може да бъде различно от Ръководителя или Координатора на проекта.Ръководителят ще отговаря и за: цялостното планиране на събитията по проекта (времево разпределение и др.),развиване на сценарии на събитията, както и ще направлява работата на екипите от външни експерти, наети за предвидените инициативи. Сред основните задължения на Координатора ще са и: цялостно логистично осигуряване на събитията (транспорт, фирми-изпълнители и др.), осъществяване на комуникация със заинтересовани страни и др. Членовете на ЕУП ще съгласуват работата си с Ръководителя, както и ще са пряко подчинени на същия.Подробно описание на функциите на ЕУП е дадено в т. 9 Екип. Изборът на квалифицирани експерти за членове на екипа за управление ще гарантира коректна и стриктна счетоводна и техническа отчетност. При всички дейности ще бъдат застъпени и ще се спазват принципите: равенство, върховенство на закона, капацитет и компетенции и отговорност към нуждите на общността. Проектното изпълнение ще се подчинява на условията за изпълнение, залегнали в договора за БФП, Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 и приложимото национално и европейско законодателство в областта. От партньора ще са излъчени 2 експерти- Експерт"Мониторинг и трансфер на ноу-хау" и Експерт"Експорт на култура". 30 093.90 46 194.01
Осъществяване на публично-информационни и медийни кампании: В рамките на дейността ще се организират и реализират мерки за комуникация и информация, съгласно изискванията, посочени в Анекс 3 на Регламента за изпълнение на Финансовия механизъм на ЕИП 2014-2021 и на Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“. Целта на дейността е да се повиши обществената осведоменост относно проекта, неговите цели и задачи, финансовият принос на ФМ на ЕИП 2014-2021 за реализацията му, както и да се популяризират предлаганите в рамките на проекта инициативи и събития,насочени към целевите групи. Чрез медийно-информационната кампания и определените в Комуникационния план похвати ще се гарантира постигането на: 1. Максимална популяризация и разпространение на информация за проекта; 2. Дистрибуция на промотационни и рекламни материали; 3. Привличане на ключови участници и заинтересовани страни; 4. Достигане до максимален брой потенциални участници в дейностите по проекта; 5. Разширяване и надграждане на аудиторията, заинтересована от планираните събития по проекта; 6. Засилване и позициониране на предвидените в проекта мероприятия в културния сектор на местно, регионално и наднационално ниво, вкл. – в страните-донори. Освен посоченото, комуникационно-информационните кампании ще допринесат за създаването на възможност за максимална публичност и прозрачност при проектната реализация, привличането на външни за проекта институции, организации и потенциални партньори, с които да се изградят краткосрочни и дългосрочни взаимоотношения за целите на постоянното надграждане и разширяване на обхвата на предлаганите по проекта инициативи и мероприятия. Основните похвати, залегнали в Комуникационния план на проекта се основават на принципите за: прозрачност, достъпност, равнопоставеност и овластяване на заинтересованите страни, интерактивност и използване на съвременни технологии и др. Предвидените комуникационни канали са фокусирани върху: интензивна интеракция с медии; разработка и поддръжка на уеб базирани и мултимедийни ресурси – сайт, социални мрежи, видеоматериали и др.; разработване и разпространение на рекламни и промотационни материали; организиране и провеждане на публично-информационни събития и инициативи - пресконференции, разяснителни кампании (, вкл. - на място); поддържане на обратна връзка (анкетни карти, електронни съобщения и др.) и т.н. За допълване изпълнението на мерките за комуникация и информация по проекта ще се изработят и разпространят и различни материали за осведомяване, визуализация и брандинг като: платени публикации, банери, рекламни материали (тефтери, флашки, химикали и др.). Основни целеви групи на публично-информационните кампании са: творци, заети в областта на културата, предприемачи, представители на малцинствени и/или етнически групи, младежи. Вследствие на кампанийните подходи ще бъдат обхванати и групи като: експерти от различни от културата сектори, но свързани със сферата – представители на: бизнеса, образователните организации,вкл. – сектора на неформалното образование; служители на институции, граждански и неправителствени формации, НПО, социални партньори, партньорски организации от страните-донори и други, вкл. - широката общественост. С изпълнението на дейността ще се осигури пълно информационно и комуникационно покритие, максимално разпространение на информация за проекта и източника на неговото финансиране - ФМ на ЕИП 2014-2021, както и ще се предостави възможност на заинтересованите лица и обществеността за осъществяване на ефективна публична регулация и мониторинг на неговото изпълнение. Дейността ще стартира с началото на проекта. Всички предвидени рекламно-информационни материали за осъществяване на публичната кампания ще се осигурят след провеждане на съответната процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 118. 115 315.95 115 286.93
Провеждане на обучения за повишаване капацитета на експертния персонал на бенефициента: Дейността предвижда организирането и провеждането на специализирани обучения за повишаване капацитета на експертния персонал на Бенефициента, с оглед повишаване на професионалните му компетености и умения във връзка с провеждане на проявите на изкуство и/или култура, както и за привличането на публики на събитията. В рамките на Д3 ще се реализират следните формати: 1. Въвеждащо обучение – обучението ще се реализира в 2 части: първата ще бъде посветена на запознаването на служителите на Бенефициента със специфичните особености на работа в настоящия проект, вкл. – изискванията на ФМ на ЕИП 2014-2021 при изпълнението на проекти по Резултат 2 на Програмата. Във втората част ще бъде поставен фокус върху: планирането и организирането на събития, работата с целеви групи и привличането на публики. Освен посоченото, обучението ще послужи и като своеобразен тииймбилдинг за екипа. Форма: неформално обучение, презентация и дискусия. Лектор на първата част на събитието ще е представляващият Бенефициента, а за втората- външен лектор с опит. Продължителността на обучението ще е 1 ден; 2. Специализирано обучение с фокус: провеждане на медийни кампании и популяризация на събития. Обучението ще бъде насочено към изграждане на умения за позициониране на събития, с особен акцент –върху културния сектор, както и изграждане на стратегия за максимално обхващане на заинтересованите страни. Събитието е предвидено като еднодневно, а за провеждането му ще бъдат ангажирани двама лектори.; 3. Работилница „Маркетинг на културни продукти и услуги от креативния сектор“ – основна цел е запознаване на служителите с особеностите на маркетинга в областта на културния и креативен сектор, необходимите стъпки за „продажба“ и „пласиране“ на културно съдържание и др. Събитието ще е с продължителност половин ден, а формата ще е работна дискусия и презентация. Обучението ще се проведе от външен лектор; 4. Обучителен курс „Културно предприемачество“ – тук ще бъдат въведени основни понятия в областта на културното предприемачество, стартирането на собствен бизнес и инициирането на идеи в сектора, вкл.-възможностите, които предлага споделеното работно пространство и др. Подобен курс ще послужи като основа за успешно реализиране на експертите от творческия сектор и повишаване способността им за самостоятелно предприемачество и др. Курсът ще се проведе на 2 части с различни подтеми с участие на външни лектори. 5. Лекция „Децентрализация на културата“ –фокус ще бъде представянето на относимите форми на пренос на култура и културно наситено съдържание извън епицентъра на градските агломерации – в периферните градски зони и по-малките населени места, които остават незасегнати в достатъчна степен от творческото съдържание и култура. Ще се дискутира потенциалът на тези локации за развитие не само като палитра от мероприятия, но и като нови публики на културно съдържание. Лекцията ще бъде проведена в рамките на половин ден, като за целта ще се поканят утвърдени имена в областта на културата с цел предаване на професионален опит „от творци към творци“. 6. Тематична среща „Обмен на опит и трансфер на знания“ – фокусът ще е поставен върху обмена на опит и преноса на ноу-хау в сферата на успешно приложени модели в културния сектор от страните-донори. Обучението ще се проведе в страната-партньор по проекта и ще цели придобиването на опит от Бенефициента за налагане на успешни практики от Норвегия към България и обратно. Срещата ще се проведе от проектния партньор и ще включва – дискусия, презентация и посещение на мин. 1 културна организация в страна-донор. Общата продължителност на формата ще бъде 5 дни. Планираните обучения за повишаване капацитета на Бенефициента ще целят не само подобряване на професионалните умения и компетенции в областта на културата, работата с публики, организирането на културни събития и преноса на културно съдържание, но и стимулиране на съвместното учене, засилване ролята на менторството и обмена на опит в културния и неправителствен сектор. 13 559.57 10 215.92
Разработване на план-стратегия за привличане на публики : В рамките на дейността ще бъде разработен документ с инструментална стойност, а именно – План за развитие на публики. Проект „Мобилна творческа мрежа за култура и изкуство“ предвижда организирането и провеждането на амбициозен набор от инициативи и мероприятия, свързани, както с културата, така и изкуствата. С цел разширяване на обхвата на културната дейност – проектът предвижда планираното по проекта културно съдържание да бъде представено в 8 на брой локации, в 5 на брой населени места. Целевите проектни територии се характеризират с хетерогенна откъм вкусове, пол, раса, етнос и демография популация. Анализите на кандидата отчитат и локации с различни специфики включително и такива, при които е налично население, което или никога не е посещавало културно мероприятие или няма необходимия достъп до релевантна културна инфраструктура за това. В тази връзка, планът за развитие на публики предмет на дейността ще допринесе именно затова – да представи конкретни стъпки относно развиването на разнообразна и разнородна публика от стратегическа и оперативна гледна точка. Планът ще включва анализ и конкретни предложения относно трайно развитие на вкусове, предпочитания и нагласи към потребление на изкуство и култура, което ще е предмет на проекта. Специален фокус ще бъде сложен върху програмите за работа с деца и младежи, както и развитие на подходящи инструменти за стимулиране на потреблението, на активно въвличане и участие на публиките в творческия процес. Планът ще поднесе и специален аспект върху устойчивото развитие на публики, което ще допринесе до устойчивост и възможност за надграждане на проектните резултати. В рамките на плана ще бъдат разработени и иновативни механизми за разширяване на обсега от нови аудитории, както и повишаване на качеството на работа на бенефициента чрез маркетинг и мениджмънт инструменти включително в сферата на интерактивната комуникация с потенциални публики. С цел проследяване на тенденциите при изпълнение на проекта и респективните културни прояви, планът ще предвиди механизми за мониторинг на публиките, чрез които бенефициента да извършва постоянна проверка и да отчита тенденции и изменения на публиките във времето. Кандидатът отчита, текущ недостатъчен ресурс откъм съвременни методи за видимост, маркетинг и общуване с публиките. Именно затова, разработването на плана от една страна ще гарантира успех при реализацията на културните събития (висока посещаемост на културния продукт), а от друга- планът може да бъде ползван и за бъдещи културни прояви, организирани от кандидата включително извън обсега на настоящия проекта. Разработеният план-стратегия ще трябва да предостави визия за: подходи за работа и привличане на публика; инструментариум и методология; способи за комуникация, задържане на интереса и ангажиране на публиките и други фактори, характерни за същността на подобен документ.Планът, в тази връзка, неимоверно ще допринесе и за подобряване на капацитета на организацията-кандидат, както и на партньора, предоставяйки конкретни и устойчиви модели за привличане и ангажиране на публиките, както и целенасочената работа и взаимодействие с нея. 2 933.70 2 933.70
Създаване на екип от външни специалисти за реализация на проектни мероприятия: Дейността включва осигуряването на екип от 15 външни специалисти с експертни и спомагателни функции, които да бъдат ангажирани за целите на реализацията на предвидените в проекта събития, инициативи и мероприятия. За целта ще бъдат подбрани съответния/те изпълнител/и, които могат да осигурят персонал от експерти с различен профил на компетентност според предвидената им роля и участие в отделните събития, които ще се реализират извън градския център (в периферията на населеното място) и в по-малките населени места (местно и регионално ниво), а именно: 1. Специалисти изграждане на сцена и съпътстващи съоръжения - 3 човека с минимален опит 2 години; 2. Специалисти осветление и сценография - 2 човека с минимален опит 1 година; 3. Специалист мултимедия и визуализация - 1 човек с минимален опит 1 година; 4. Специалисти озвучаване (техническо лице и тонрежисьор) - 2 човека с минимален опит 3 години; 5. Специалист високо и ниско напрежение с минимален опит 5 години. 6. Технически лица - изграждане и ситуиране на съпътстващ инвентар - 2 човека с минимален опит 1 година. 7. Специалисти декори - 2 човека с 1 година минимален опит. 8. Професионалният екип ще бъде подпомогнат и от двама начинаещи професионалисти, които тепърва започват своето обучение в креативния сектор и техническото обезпечаване по подобен род събития, което ще им предостави възможност за практическо обучение чрез работа и то, съвместно с утвърдени професионалисти. Така ще бъде създадена възможност за млади хора да придобият опит и експертиза в реална практическа среда, което ще спомогне и за бъдещото им професионално развитие в сектора на културата и изкуството. Обемът от предложени за наемане специалисти е съобразен с обхвата на събитията, предвиден за провеждане по проекта, а именно – 4 събития извън градския център и 4 събития в по-малки населени места, в 4 различни административни области на България. Предвид мащаба и локализирането на посочените събития, надлежно разписани в Д6 и Д7, гореописаните специалисти покриват изискванията за опит, експертиза и брой, по начин, кореспондиращ на характера и комплексността на предвидените в проекта мероприятия. При необходимост от замяна на член от екипа от външни специалисти ще се търси възможност за намирането на експерти с релевантен опит. Подборът на външен/и изпълнител/и за осигуряване на персонала ще се извърши съобразно изискванията на ПМС 118, при спазване на определените мин.критерии на цитираните длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на проекта. За целта, Експертът „Правна помощ“ ще разработи необходимите документи за избор на външен/ни изпълнител/и, които да осигурят необходимия персонал. Процедурата ще бъде организирана максимално прозрачно и при спазване принципите за равнопоставеност и недискриминация. С външния/ните изпълнител/и, предоставящ/и подобен персонал, ще бъдат сключени съответните договори, според заетостта и натоварването на същия в проектните дейности, при спазване действащото законодателство и нормативни уредби в Р България. Екипът от специалисти с необходимия релевантен опит и квалификации, ще осигури ефективното управление на дейностите по обезпечаване ефективното и целесъобразно провеждане на планираните проектни събития. 0.00 138 636.00
Организиране и провеждане на културни събития/прояви извън градския център (периферни зони): Дейността включва провеждането на комплекс от културни прояви в областта на изкуството, занаятите, сценичното, танцово и музикално изкуство, вкл. – активности, насочени към лица с увреждания и уязвими групи. Д6 ще се реализира под мотото „Мобилна творческа мрежа“ Етап 1 – локално ниво. В рамките на осъществяването й ще се обхванат 4 района на град Пловдив (в периферията на града), в които ще се проведе синергичен комплекс от активности,а именно: 1. Творчески работилници – участниците ще могат да творят наравно с артисти и занаятчии и ще имат възможността да опознаят и придобият творчески и технически умения за използване и приложение на различни похвати в областта на работата с дърво, керамика, вълна, стъкло и др. и традиционни изкуства като: тъкачество, предачество, рисуване и др.; 2. Образователно кино „на открито“ –ще се прожектират пълнометражни и късометражни филми с обучителен характер, насочени към сфери като: изкуство и история на изкуството; типичните особености на културата на съответна локация, в която се провежда събитието (в случая- за гр.Пловдив) и традиционните белези на района; специфични техники и похвати в занаятите, целящи възбуждане на творческия интерес у публиката за самостоятелното им прилагане и др.; 3. Концерти –вечерна програма по време на събитията, предоставяща сцена за изява на млади начинаещи и даровити изпълнители, на която ще бъдат презентирани песни, танци или друг вид сценично изкуство. В ролята на изпълнители ще имат възможността да встъпят формации и групи от местните училища/читалища и др.; 4. Изложби – провеждане на съвместни изложби на талантливи млади художници от града – представители на училища, местни школи, академични институции. Така ще се даде възможност младите творци да направят своята първа самостоятелна изложба пред широка публика, като им се даде не само платформа за изява, но и ще се спомогне за позиционирането им сред другите артисти; 5. Танцово изкуство – комплексът цели представянето на съвременен прочит на танцовото изкуство в съчетание със спорта, като лесен, достъпен, интерактивен подход за възприемане на този вид култура, предоставяйки възможност участниците да получат лесен достъп едновременно до танца като форма на изразяване на личността и средство за пренос на послания и физическата активност, така важна и липсваща в съвременния живот; 6. Театър – в планираните активности е предвидено провеждането на театрални спектакли за малки и големи, като сцената ще е на разположение на самодейни детски, младежки и други театрални групи; 7. Зелени работилници –насочени към рециклирането, повторната употреба на материали и създаването на произведения от тях. Различен поглед ще бъде даден и чрез излъчване на визуални материали за последиците от глобалното замърсяване и възможностите, които реациклирането създава за намаляването му, вкл.-ще се постави акцент върху значението на разделното събиране на отпадъците и плюсовете му. 8. Работа с лица с увреждания, хора в неравностойно положение и уязвими групи – всички мероприятия ще са с осигурен безпрепятствен достъп за лица с увреждания, хора в неравностойно положение и ще създават възможност за социално включване в общността на лицата от уязвими групи, вкл. – от ромски произход. Планираните поддейности ще позволят непринудената среща и включване на лица от различни прослойки и с различни особености.Целта на културата е да сближава общностите, поради което всички събития ще са отворени за желаещите лица, независимо от техния пол, раса, етническа принадлежност и социален статус. Комплексът от минисъбития ще бъде реализиран чрез изграждането на "творчески лагер“- вкл. нает подвижен състав, сцени, щендери и др., които ще създават на местата на провеждане своеобразен лагер, който в рамките на 2 дни ще остава в определените периферни градски локации, за да предоставя на местната общност достъп до различни форми на изкуството и културата, създавайки лесен достъп на гражданите на Пловдив до културно съдържание и творческа наситеност. 131 631.52 55 188.00
Организиране и провеждане на културни събития/прояви на местно и регионално ниво: Целта на настоящата дейност е да надгради комплекса от активности в областта на културата и изкуството, подробно разгърнати в Дейност 6, секция „Описание“. Д7 ще се реализира под мотото „Мобилна творческа мрежа“ Етап 2 – местно и регионално ниво. Основен фокус е поставен върху разширяване географския обхват на събитията, планирани в Д6, както и привличането на нова и възможно най-широка публика. За целта ще се проведе цикъл от двудневни събития в 4 локации от различни области на България – Асеновград, Батак, Копривщица, Нова Загора. Подборът на локациите е съобразен с особеностите на местната общност и географското им положение, като е взет предвид и планирания мащаб на събитията и предвидените програми. Всяко от събитията ще се основава на взаимодействие с местни училища, образователни институции, читалища, НПО и др. Съчетанието от изкуства и културни прояви, синергично обединени от „мобилната“ творческа мрежа ще включва традиционни и нетрадиционни форми на културата като: музика, танц, занаяти, сценични изкуства, театър, кино, изложби и други, които ще бъдат реализирани под формата на пътуващи събития. Замисълът е насочен към „извеждането“ на културата и нейните прояви извън градските ареали, там, където достъпът до събития и инициативи е недостатъчен и/или с ограничен спектър, непозволявайки на съответните публики по места да се докоснат до комплексни и съдържателни форми на култура в собствената си общност и населено място. Освен посоченото, пътуващите турове ще засегнат и темата за предоставянето на достъп до култура и изкуство на публики с разнороден възрастов и етнически състав и, предвид включването на по-малки населени места, ще направят участието на посетителите не само по-непринудено, но и по-пълноценно, сближаващо и интегриращо, предоставяйки нова платформа за сближаване на хората в общността и ще осигурят така нужната обществена достъпност до културно съдържание и многообразие. Палитрата от прояви на различни форми на културното многообразие ще послужи и за отправна точка и вдъхновение на млади творци от по-малките населени места, включително- и любители, които имат усета, желанието и таланта да развиват дейности в сферата на изкуствата. Чрез пътуващите турнета на „мобилните творчески лагери“ ще се предостави възможност на широк кръг заинтересовани лица (любители и професионалисти) от местните общности да се включат в същинското реализиране на дейностите, представяйки свои собствени произведения, може би за първи път, пред широка публика, като същите ще имат необходимите предпоставки да изграждат с утвърдени артисти и хора с опит в областта на визуалните, сценични и други изкуства, партньорски отношения и контактни мрежи. Всички предвидени в Д7 активности предвиждат активното включване на лица от различни възрастови и етнически групи, групи в неравностойно положение и др. Достъп до изява ще бъде предоставен на всички културни (любителски и професионални) оператори, състави, самодейци и др., желаещи са се включат активно в основната програма на събитията. При реализирането на „Мобилна творческа мрежа“ Етап 2 – местно и регионално ниво, ще се търсят подходи за надграждане и интегриране на комплекса от културни инициативи и прояви, формулирани в Д 6, като ще се включват максимален брой нови участници – не само от посетителския (зрители и др.), но и от творческия сектор (млади артисти, художници и др.). Провеждането на планираните микроинициативи ще създаде и възможност за съживяване на периферните населени места, ще представят различна перспектива и визия на местното население, както и ще въвлекат и ангажират нови публики, включително - допринасяйки за стимулиране на местното икономическо и социално развитие чрез привличане интереса на широката публика и извън конкретните населени места. 51 000.00 0.00
Развитие на нови инициативи, свързани с изкуството и културата, вкл. -за насърчаване на предприемачеството в сектора: Д8 включва 2 етапа на изпълнение: 1. „Мобилен творчески базар“ в рамките на който, чрез обединяване усилията на млади и утвърдени български творци (професионалисти и любители) от сферата на занаятите, приложните и съвременни изкуства, ще бъде предоставена възможност за включване с авторски произведения, и да се насърчи предприемаческата инициатива, особено - за младите автори, които често не намират поле и възможност за изява. Целта е да се насърчи преприемчивостта в креативния сектор, както и да се стимулират артисти-любители и професионалисти, неразполагащи с подобни възможности за изява и експониране на творчеството си пред публика. Ще се организират общо 8 мероприятия в локациите, обхванати от Д6 и Д7, в които, с участие на дейци от креативния сектор, произведения на същите ще бъдат резпрезентирани и „продавани“ в „мобилния“ базар. Това ще постави основа за бъдеща самостоятелна дейност и професионално развитие, все по-ориентирано към създаването на културен продукт и продукт на изкуствата, който успешно може да се „продава“ на реалния пазар. В базарите ще се презентира творчеството на професионални и непрофесионални участници, вкл. – желаещи лица от уязвими групи. Освен посоченото, „мобилните“ базари ще предоставят възможност на включените във формата творци за изява, презентиране на тяхното творчество на нови и разширени публики, популяризиране на техните изкуства и др. Всеки от базарите ще вкл. мин. 10 артиста от поне 3 сектора на изкуството/културата и ще се провежда в рамките на 1 ден; 2. Създаване на дигитална мрежа за културно предприемачество с партньора от страната-донор – “BuyMeCulture”- с цел ефективност на разходваните в Д2 средства за изграждане на двуезичен проектен сайт, ще бъде създадена дигитална подстраница на основния сайт, която да служи като мрежа за презентиране на продукти на изкуството и културата, които творци от България и Норвегия (любители и професионалисти), вкл.- представители на уязвими групи,ще имат възможността да излагат свои произведения за оглед, презентиране и/или продажба в специализираната онлайн среда. Подобна иновативна дигитална среда за културен маркетинг, особено предвид факта, че включва представители от страни-донори и бенефициенти, ще създаде предпоставки любители и професионални творци, вкл.-неполучили поле за изява до момента такива, да получат възможност за презентиране на своето изкуство и то – в международен план. Освен посоченото, тази подактивност ще разшири и надгради партньорските взаимоотношения със страните-донори и ще създаде основа за засилване на културния обмен, вкл. – т.нар. „експорт на култура“ и подчертаване на богатата артистична идентичност на Европа в международен план. Създадената уеб-страница ще бъде използвана и за дигитални самостоятелни и съвместни изложби (с безплатен характер, без такси), вкл. – участието на творци от страните-донори, които ще осигуряват поле за изява по достъпен и лесен, както за артистите, така и за публиките начин. В дигиталните изложби участие ще могат да взимат и професионалисти, и любители, като условие към тях ще бъде предоставянето на дигитално съдържание (снимки, видео и др.)за до 10 артикула от творбите/изкуството, което искат да презентират. Страницата ще бъде поддържана и през периода на устойчивост на проекта с цел непрекъсване на създадения културен модел и двустранни отношения. Партньорите ще организират мин. по 1 събитие в България и по 1 събитие в Норвегия, на което ще вземат участие до 1 представител от организация, за съвместно презентиране същността и спецификите на мрежата сред културни дейци и оператори на даденото местно ниво, както и подчертаване на потенциала й за развитие на културно предприемачество. Всеки от партньорите ще осъществи и по едно самостоятелно събитие в страната си. 46 614.91 7 627.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).