Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation

Planning region: All

Description

Municipality of Kotel presented a project proposal in this procedure to a higher and quality employment, reduce poverty and promote social inclusion. There are activities for Component 1 and Component 2. The project proposal foresees a process of identifying users applying for use of services and participation in measures for inclusion in the labor market in Component 1 and validation of end users of services Component 2. The project provides learning opportunities for 40 persons from the following target groups of the project: carers of dependent family members
who are without personal income and can not meet their basic needs; people at risk of social exclusion and poverty and inactive persons, and the acquisition of professional skills and qualifications in occupations "Worker landscaping" and "Associate Social Activities" Component 1. The professions are tailored to the needs of the local labor market. The training will be held after completion of the identification of the target group, and after conducting a survey reflecting the individual needs of each person. Municipality Kotel, as a beneficiary of the project is committed to hiring 10 trainees 2 occupations for up to six months, which would be a prerequisite for easy integration into the labor market. And providing service Personal / Social Assistant in the home of 25 persons from the target group. Will be detached 2 rooms to provide integrated health and social services advisory, health and cabinet for social rehabilitation and training for this purpose will be hired relevant experts to undertake both work in offices and in the field, providing mobile service. The information and publicity include coverage of all initiatives with the target group and promote integrated service provided in the municipality of Kotel.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на организация за изпълнение и управление на проекта и на система за мониторинг и оценка: С тази дейност се цели осигуряване добро и прозрачно управление, изпълнение и отчитане на проекта по Компонент 1 и Компонент 2 на схемата „Активно включване” ОПРЧР. Ще се сформира организира и контролира старта и изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя отчети, ще отчита индикаторите, ще осъществяват контрол върху изпълнението на работата на експертите и приложните специалисти, ще организира и контролира изпълнението в срок на графика за провеждане на процедури за външно възлагане по ЗОП и плана за действие на проекта, ще изготвя междинни и окончателни технически доклади и искания за плащане, ще осигурява достъп на представители на Управляващия орган и одитиращи и контролни органи до всички документи и информация по проекта. Членовете на екипа ще провеждат минимум един път месечно екипни срещи за разпределение на задачите, ще участват в отчитането на проекта на местно и регионално равнище чрез активна комуникация с медиите, общността, кметствата на община Котел ще представя и популяризира проекта. Екипът отговаря за всички дейности, процедури по ЗОП, трудовоправни договорни отношения и договори в съответствие със закона за задълженията и договорите, носи отговорност за качеството на предоставяните социални услуги, за спазване на националното законодателство. Екипът е отговорен за законосъобразното изразходване на средства по проекта. Екипът за управление на проекта се състои от трима членове: ръководител, координатор и счетоводител. Към екипа за управление се назначава един проектен консултант . Проектният консултант изготвя тръжните процедури, следва да подготви вътрешна система за мониторинг, контрол и оценка на дейностите, ПВР, длъжностните характеристики на работещите по проекта на трудов договор, техническите задания на консултантите по граждански договор, механизми и правила за оценка на потребностите, за определяне на крайните потребители по проекта, за изготвяне на индивидуални планове за услуги. 29 048.29 29 036.07
Подбор на кандидат потребителите по Компонент 1 и Компонент 2 на схемата "Активно включване". Изготвяне на оценка на потребностите. Преценка за необходимостта от осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение. Подбор на потребителите в зависимост от нуждите и потребностите. Сключване на договори за услуги.: Дейността включва няколко поддейности: 1.Оценка на потребностите 2.Подбор и класиране; 3.Сключване на договори за предоставяне на услуги. Предоставянето на услугите в домашна среда от персонала и мултидисциплинарния екип на Центъра се основава на идентифицираните нужди и проблеми на хората от целевата група и на индивидуалната социална оценка на всеки един от тях. Изготвянето на всяка отделна оценка на потребностите става в срок до 20 дни от приема на документи от всеки кандидат потребител. За оценка на потребностите се използват приложенията към ППЗСП и към методологията за услугата; Подборът на целевата група ще се извърши по следния начин: • Провеждане на проучване; • Информиране за същността и пакета от предлагани услуги по време на информационната кампания • Обработка на данните и презентиране, съпоставено с анализа на документите за конкретното лице; • Анализ на потребностите и нуждите на потребителя; • Интервю /психологична беседа/ с бъдещите потребители по време на оценка на потребностите; • Изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите. • Договаряне на услугите. Критериите за подбор: • Да не са ползватели на социални услуги от сходен характер; • Да са лица/деца от целевите групи • Да не се справят в условията на затворен трудов пазар за хора в неравностойно положение и имат нужда от помощ и подкрепа • Да са мотивирали избора си за включване като потребители; • Да са наясно с изискванията, интересите и потребностите си; • Да са в потенциален или непосредствен риск; • Да са мотивирани да търсят работа • Да са мотивирани да бъдат включени в професионално обучение При подбора на потребителите кандидатът следва да използва следните методи: 1. Индивидуален подход – акцентира се върху индивидуалната работа с потребителя, която е в основата на оценката на индивидуалните потребности. 2. Индивидуален избор на кандидат потребителите на услугите – кандидатите са запознати с извършената индивидуална оценка от консултантите, но пакетът от услуги ще се определя и въз основа на личния избор. 3. Анализ на информацията от оценката и на документацията. 4. Планиране на услугите – ще се осъществява на база на изготвената индивидуална оценка на потребителите. Използването на метода е изключително важен, за да се отговори на очакванията на потребителите за удовлетвореността им от предоставяните услуги. 5.Метод на оценка – използва се по време на целия проект: при подбор на бъдещите потребители, на преките доставчици на услугите, по време и след обученията, консултациите и супервизиите, при изготвяне на техническите и финансовите доклади по проекта. 6. Анкетиране – основен метод при изследванията на потребностите и нуждата от обучение за самостоятелно справяне, чиято същност запазва правото на личността на конфиденциалност, анонимност и доверие в изпълнителите на проекта. В изготвената оценка на потребностите и попълнения за целта формуляр задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални, образователни и други подкрепящи услуги според неговите специфични потребности. Попълва се и времеви график на услугите като се посочва техния вид, на кого се възлагат, честота на доставка. Взема се предвид и желанието и предпочитанията на потребителя. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съответствие с методологията, правилата и процедурите за подбор. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от двама приложни специалиста, а подборът се извършва от комисия от 3 члена, чийто председател е представителя на екипа за управление на проекта. Комисията по подбора се назначава със заповед на Кмета на общината. Дейността приключва със сключване на договор за предоставяне на услугите по проекта между Доставчика и потребителя или негов законен представител. 8 898.00 9 239.59
Предоставяне на обучение за професионална квалификация на хора с увреждания и на членове на семейства, които полагат грижи за зависими негови членове , съгласно изготвените индивидуални планове за личностно и професионално развитие: Дейността попада в обсега на мерките по Компонент 1 на програмата „Активно включване”. Включени са за обучение силно мотивирани хора, готови за наемане/ търсене на работа, които са лица от следните целеви групи по проекта: лица, полагащи грижи за зависими членове на семействата, които са без лични доходи и не могат да задоволяват свои основни жизнени потребности ; хора с трайни увреждания; в риск от социална изолация и бедност. Предоставеното обучение е съобразено със списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и просветата. Предвидени са обучения по първа и трета степен на професионална квалификация и по част от професии 3-та квалификационна степен. Завършилите обучение по първа квалификационна степен получават свидетелство за професионална квалификация, а завършилите обучение за част от професия трета квалификационна степен получават удостоверение. 48 000.00 48 000.00
Осигуряване на почасова заетост на лицата от целевите групи, които са преминали обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Завършеното успешно обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова дава възможност лицата, полагащи грижи за зависими членове от семейството и лицата с трайни увреждания да бъдат наети за период до 6 м. на работа по професиите и специалностите, за които са обучавани. Община Котел, като работодател е заявила предпроектно възможност за обучение и осигуряване на работа за 10 лица, разпределени в различни сектори и отдели на общината и заведенията за социални услуги в гр. Котел и кметствата в селата . Ще бъдат осигурени следните работни места по професии и специалности: 1. Професия „Сътрудник социални дейности”, код НКПД 34123009 в социалните заведения на общината - 4 лица; 2. Професия „Градинар” код НКПД 61131002 за поддръжка на паркове, градини, зелени и залесени площи – 6 лица. 29 105.28 28 379.84
Обновяване и текущ ремонт, на сградата, в която ще функционира Център за интегрирани социални и здравни услуги: Предвидено е ЦИСЗУ да се помещава и предоставя в част от общинска сграда, в която се помещават и предоставят други административни услуги, като се предвижда преустройство и ремонт. На входа към тези помещения ще се изпълни метална платформа за достъпна среда. В този аспект ще отговаря на нормативните критерии за местоположение и архитектурна достъпна среда. Към момента на проектиране сградният фонд представлява две обособени помещения. Ще се обособят 2 работни помещения – Консултативно здравен кабинет и Кабинет за социална рехабилитация и обучение. Дограмата в помещенията е дървена, но много стара и практически нефункционална. С цел подсигуряване на нормални работни условия в помещенията дограмата трябва да се подмени. Подовете са покрити с балатум, който в следствие на дългогодишна експлоатация е напълно амортизиран. Стените са облицовани с дървена ламперия, която трябва да се изцикли и лакира. Санитарният възел е в много лошо състояние и се нуждае от основен ремонт. Цялостния текущ ремонт ще се възложи на строителна фирма, избрана по ЗОП, която предложи най-ниска цена и качество на ремонтните дейности; докаже, че има опит в релевантна ремонтно-строителна работа и приложи адекватна и коректна КСС. Качеството на ремонтните дейности ще се проследи от строителните техници на общината. 20 980.76 20 980.76
Оборудване на ЦИСЗУ, материално обезпечаване на дейностите: 1. Избор на външни доставчици за обзавеждане и оборудване. Доставка. 2. Избор на външен доставчик за рехабилитационни уреди. Доставка. 3. Материално обезпечаване на подготвителните дейности за функциониране на ЦИСЗУ. 4. Избор и сключване на договор за канцеларски материали и материали за трудотерапия, нужни за дейностите на ЦИСЗУ Дейността е допустима по компонент 2 на схемата. Центърът, който се създава е в сграда, общинска собственост, която не е обзаведена и оборудвана, нуждаеща се от частични ремонти. Ще функционират 2 кабинета – Консултативно здравен кабинет и кабинет за социална рехабилитация и обучение. Ще се доставят мебели за две работни места, две компютърни конфигурации, посетителски столове, секции и шкаф за документи. В чакалнята ще има посетителски столове. Във всеки кабинет ще има шкаф за документи за съхраняване на досиетата на потребителите и персонала. За кабинета за социална рехабилитация и обучение ще се закупи една заседателна маса както и посетителски столове. Залите ще се отопляват през зимата и охлаждат през лятото от инвенторен климатик. Персоналът и потребителите ще използват 2 персонални компютъра. Ще се достави и едно мултифункционално устройство –копирна машина, скенер и принтер. Ще се закупи бърз документен скенер. Подготовката за функциониране на услугата ЦИСЗУ изисква доставка печатна хартия А4 - 3 кашона, един тонер, 60 папки с прозрачно лице за досиетата, 10 класьора за началния стартов документооборот и дребни канцеларски материали като тел-бод, джобове-3 пакета, химикалки, моливи, гуми, острилка, разделители, кламери и др. Останалите канцеларски материали и материалите за арттерапия и трудотерапия ще се доставят ежемесечно или на 3 месеца по заявка на специалистите в ЦИСЗУ и по тяхна преценка, след въвеждане в експлоатация на Центъра и старта на неговото функциониране. На подготвителен етап ще се определи доставчик и сключи договор за периодични доставки на канцеларските материали. В описание на дейността за функциониране на услугата ЦИСЗУ са калкулирани разходи за издръжка на услугата – канцеларски материали, материали за трудотерапия, разходи за ток, вода, телефон, обучение и супервизии на персонала и др. 28 977.85 28 903.99
Подобряване на достъпа до здравеопазване и социални услуги чрез предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги в общността за хора с увреждания и семействата в риск според техните индивидуални потребности от Мултидисциплинарен екип в Консултативен медикосоциален кабинет: Целите на дейността са свързани 1.С формирането на по-широка здравна култура чрез действия, насочени към здравно образование и възпитание, позитивни здравни убеждения и отношение към здравето 2. Формиране на здравна мотивация и здравно поведение. 3. Осигуряване на по-добро качество на живота чрез подкрепяща грижа и подобряване на здравето чрез дейности, които не попадат в обсега на НЗОК. 4. Превенция или преодоляване на социалната изолация. 5. Повишаване на здравните знания и осигуряване на достъп до здравна информация, разширяване обхвата на здравноосигурените лица в неравностойно положение и промоция на здравето. Дейността попада в обсега на мерки по компонент 2 на процедурата„Активно включване”. Изпълнява се поетапно: 1. Оценка на потребностите от интегрирани междусекторни услуги в общността съгласно подготовка на дейността и създадена процедура 2. Анализ на потребностите съгласно разписаното в дейност 2 на проектното предложение 3. Изготвяне на индивидуални планове за услуги съгласно правилата и процедурите, изготвени по дейност 2 от проектното предложение 4.Предоставяне на интегрирани услуги. 5. Реализиране на обучения по Компонент 2 на схемата. Дейността има няколко направления за интервенция: 1. Грижи за себе си и здравето 2. Постигане на психоемоционално равновесие ; 3. Социална интеграция и улесняване достъпа до пазара на труда чрез по-добро социално здраве 1. Грижи за себе си и здравето –Формират се или доразвиват умения за грижа за себе си от зависими членове на семейството, от хора с увреждания и тежки соматични заболявания, чрез здравни беседи, консултации, подпомагане избора на лекар/зъболекар; обучение за водене на здравословен начин на живот и труд; хигиена на тялото,активна почивка; общуване с природата; позитивното мислене. Изготвят се индивидуални програми ЛФК с цел укрепване на организма, подобряване на двигателните възможности, активна почивка чрез здравословен начин на живот и т.н. По изпълнение на дейностите от направлението се ангажират медицинска сестра и рехабилитатор, които работят почасово по график.Тук се включват и обучения по Компонент 2 за придобиване на умения за самостоятелен живот. 2. Направление психоемоционална помощ и подкрепа: формира се умение за справяне със стреса, напрежението, депресията и страха, умения за себепредставяне и ценене на собствената личност; умения за себеразкриване. Работи психолог. 3. Направление Социална интеграция и улесняване достъпа до пазара на труда чрез по-добро социално здраве е свързано с консултации и комбинирана социална работа за социална интеграция, която включва: преодоляване на социалната изолация, активиране на личностните ресурси и активиране на мотивацията за търсене на работа и трудова реализация. Тук се включват и обучения по Компонент 2 за придобиване на умения за самостоятелен живот и за социална интеграция. Направлението се обслужва от социален работник и експерти социален менинджмънт. По дейността се предоставят интегрирани социално здравни услуги на 30 лица с увреждания и техните семейства, на 30 лица, които полагат грижи за зависими членове от семейството си; здравни беседи и консултации се провеждат със 160 семейства в риск. На пълно работно време и трудов договор в консултативния кабинет ще работи социален работник, който е избран от комисията по подбора по документи и събеседване. Дейността се осъществява за срок от 12 м. в консултативен социално-здравен кабинет, ситуиран в общинска сграда и с осигурен достъп до него за хора с увреждания. 72 927.68 71 735.03
Предоставяне на услуги в домашна среда, регламентирани в ППЗСП „Личен асистент”, „Социален асистент”: Дейността попада в обсега на компонент 2 и цели осигуряване на подкрепа и грижи в домашна среда от лични асистенти и социални асистенти, за хора с увреждания и хронично болни лица, които зависят от грижите на друг и са в невъзможност сами да осигуряват свои основни жизнени потребности. Дейността осигурява почасова заетост за лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството, както и за семейства в риск, без доходи или такива, които имат доходи под минималния праг за бедност като улеснява техния достъп до пазара на труда. Предоставянето на услуги, регламентирани в ППЗСП, е тясно свързано с предоставянето на интегрирани междусекторни услуги от мобилен мултидисциплинарен екип и в специализираните консултативни кабинети по проекта.Услугите имат подготвителни поддейности, свързани с а/оценка на потребностите на социалните услуги, описана в дейност 2 на проектното предложение; б/ определяне на крайните потребители – описано в дейност 2 на проектното предложение; в/ определяне на персонала от лични и социални асистенти от комисия от 3 члена след подадено заявление за работа и проведено събеседване; г/изготвяне на индивидуалните планове за услуги, съгласно дейност 2 на проектното предложение. Почасовите услуги в домашна среда за социално включване и подобряване на психичното, физическо и социално здраве на хората с увреждания в изпълнение на индивидуалните планове за услуги са: 1.Услуги за социална подкрепа и социално включване изпълнява се от социални асистенти, които: помагат на потребителите за определяне и оценяване на обществените ресурси от юридическа, медицинска и финансова помощ, транспорт, оказват помощ при придвижване, всекидневни грижи и други услуги. Извършват административни услуги; Поддържат връзка с личния лекар и осигуряват достъп до здравни услуги. Предоставят на потребителите и семействата им емоционална подкрепа и изпълняват всички други дейности според длъжностната си характеристика 2.Услуги за лична помощ, в това число и дейности с медико-социална насоченост предоставят ги лични асистенти, които: помагат на потребители при осъществяване за поддържане на лична хигиена, при хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, приемане на лекарства през устата, в съответствие с индивидуалния план за услуги и извършват всички други дейности, подробно описани в длъжностната им характеристика. 3. Междусекторни интегрирани социално здравни услуги, предоставяни в дома на потребителя и неговото семейство от мултидисциплинарен екип, съгласно дейност 7 на проектното предложение. 102 574.08 102 117.92
Промотиране и популяризиране на проекта.: 1. Подготовка, провеждане и оценка на тръжни процедури за определяне на външен доставчик за изготвяне и доставка на рекламни и информационни материали. 2. Доставка на материали за промотирането и популяризирането на проекта. 3. Поддейности за обезпечаване на информирането на общността за проекта, финансовият принос на ЕСФ, целите на ОП”РЧР” и на програма „Активно включване”; визуализация и рекламни поддейности. Чрез дейността се цели въздействие върху обществените нагласи, ангажиране на всички заинтересовани страни (институции, заведения за социални услуги, училище, общност, група на равните, доброволци, Общински съвет, Кметства и др.). Общността следва да бъде информирана за проекта, неговите цели, да получи пълна информация за Центъра и за Процедурата за предоставяне на безвъзмездна помощ. Методите за информираност и публичност са следните: 1.Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на брошури, редовни прессъобщения, подготвяне на публикация за печата, телевизионен репортаж. 2. Метод на комплексна обучителна и информационна работа с доброволци от общността, съобразен е със съвременните модели на социална работа за повишаване на специфичните знания на общността за социално-изолираните хора. Моделите дават възможност за формиране на нагласи и умения за подпомагане, както от доброволци, принадлежащи към групата на равните, така и взаимодействие и взаимопомощ на хората от различните целеви групи и тяхното близко обкръжение. 3. Прессъобщения и информации за медиите – прессъобщенията за резултатите и промените в социалния живот на участниците в проекта, информациите за съвременните модели на работа с доброволци и общността, ангажират възможностите на медиите по посока към модерните подходи на въздействие и постигат повече подкрепа и позитивна промяна. 4. Метод на експертните оценки осигурява обратна връзка и експертно мнение по проектните дейности, които стават публично достояние 5. Работа с общността – ще се акцентира върху промяна на нагласите на общността спрямо хората с увреждания и възрастните хора като се търси общественото мнение за качеството на услугите. 6. Метод на мултидисциплинарно взаимодействие. Този метод се реализира чрез съвместни професионални срещи, дискусии, тренинг групи за разбиране същността на междуинституционалното сътрудничество, насърчава проспериращата, основана на знание и конкурентноспособност социална икономика гарантира се използването на контролни и корекционни системи за прозрачност и добро управление при вземане на решения за постигане на заложените цели. 7. Обратна връзка – включва въпросници към персонала, потребителите на услугите, външни експерти, които сочат резултатите и нужда от прилагане на корекционни механизми – допълнителни обучения, супервизия, интервизия. 8. Методът на разпространение на брошури, на визуализация на проекта, постигат информираност и публичност относно инициативите на ЕСФ, на Договарящия орган и бенефициента по проекта. 9. Методите за информираност и публичност чрез организиране на конференции осъществяват обмена на добри практики и популяризират ОП ”РЧР” и Процедурата. 10. Чрез тръжните процедури и избора на доставчик се постига прозрачност на проектните дейности. 11. Публикуването на поканите към потенциалните доставчици в сайта на общината осигурява публичност на дейността. 12. Визуализацията на рекламните и информационни материали, съобразена с правилата на ОП ”РЧР” допринася за популяризиране на приноса на ЕСФ и българското правителство. Рекламните и информационни материали са предназначени за конференциите встъпителна и заключителна, за информационните кампании, за всички по-нататъшни събития и дейности при обучението, подкрепата на персонала и потребителите, предоставянето на услугите и др. Излъченият телевизионен репортаж, обявите в печата, оповестяващите табели за всички събития популяризират проекта, осигуряват му публичност и прозрачност. 2 904.83 2 904.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).