Създаване на социалното предприятие като специализирано звено в структурата на община Мирково: За започване на дейността на социалното предприятие е необходимо да се създаде структура в рамките на Община Мирково, която да отговаря за постигането на основната му цел, а именно осигуряването на защитена заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще работи за постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи.
Основната цел на социалното предприятие е да се развие като структура на социалната икономика, да се стреми към постигане на приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде назначен управител на социалното предприятие.
Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други.
Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е изготвянето на документацията по осигуряване на статута на социалното предприятие в рамките на структурата на кандидата. За целта екипът по проекта ще подготви всички необходими документи, съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството за бенефициенти по процедурата, които ще бъдат представени на Общински съвет.
Етапите на осъществяване на тази дейност са:
1. Изготвяне на документация, взимане на решение и учредяване на социалното предприятие –месец 1 и 2 – в тази дейност се включва подготовката на документацията свързана с вземането на решение от Общинския съвет на Община Мирково за създаване на социалното предприятие и за приемане на Правилник за дейността му.
2. Назначаване и дейност на управител на социалното предприятие – месец 3 до 18 – дейността включва подбор на управител, назначаването му на длъжност и съответно изпълнението на функциите му.
|
0.00
|
8 659.18
|
Подбор и назначаване на екип на социалното предприятие - координатори: Настоящата дейност се състои в назначаване към екипа на социалното предприятие на двама координатори със следното поле на дейност:
Координатор – организационна дейност и Координатор – социален маркетинг.
Предвижда се разкриване на 2 щата за Координатор - ОД и 1 щат за Координатор - СМ.
Координаторите може да бъдат назначени на на 8 или 4-часов работен ден.
Координатор – организационна дейност ще взаимодейства директно с целевата група по отношение на професионалните и социалните условия, които касаят изпълнението на задълженията. В рамките на периода на трудова заетост на лицата от целевата група, той ще изготвя графиците за изпълнение на задълженията, ще контролира начинa на извършването им и същевременно ще следи за развитието на назначените лица в предприятието. Той ще бъде първото звено за контакт на лицата от целевата група и ще е на тяхно разположение за съдействие и обсъждане:
- на индивидуални въпроси и трудности, свързани с изпълняването на работните задължения;
- на теми свързани с приобщаването им към колектива, отношенията в екипа и извън него;
- на начини да организират времето си и в случай на необходимост да предложат индивидуални графици.
Координатор – социален маркетинг ще работи за позиционирането на социалното предприятие в сферата на социалната икономика и по този начин да съдейства за популяризиране на социалния ефект от действията на Община Мирково.
Дейността попада в приложното поле на социалния маркетинг, тъй като наред с маркетинговия подход спрямо предоставяните от предприятието услуги, той ще се използва за повишаване осведомеността на обществото по въпроси свързани със социалната икономика и социалното предприемачество. Ще се изведат „добрите практики“ от дейността на създаденото предприятие и ще се използват за пример за успешно съчетаване на икономически и социални цели в разрешаването на критичен социален проблем.
Въпреки че се подчинява на общите постулати в маркетинга, социалният маркетинг притежава някои специфични цели, които ще бъдат съобразени в настоящата дейност:
1. Популяризиране на предлаганите услуги като се изведе на преден план социално-предприемаческия модел на организиране на дейността;
2. Представяне на спецификите в начините/ методите на предоставяните услуги като се набляга на цялостния социален ефект от т.нар. „защитена заетост“ в социалното предприятие;
3. Предоставяне на информация за начините, по които приложеният бизнес-модел на социалното предприемачество може да има положителен финансов резултат и каква е неговата социална възвръщаемост;
Като част от своята дейност координатор-социален маркетинг ще работи за мултиплициране на положителните резултати и осигуряване на устойчивостта на предприетата инициатива. Той ще разширява кръга от контакти на социалното предприятие в сферата на социалната икономика чрез свързване и комуникация с други социални предприятия в този и други пазарни сегменти.
Етапите при осъществяване на дейността са:
1. Подбор на лица, които да заемат длъжностите на координатори: той ще се извърши от община Мирково и ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец.
2. Назначаване на Координатор – организационна дейност и Координатор – социален маркетинг и стартиране на дейността им в социалното предприятие. Този етап ще продължи от 3 до 18 проектен месец, не повече от 12 месеца за всеки назначен.
|
0.00
|
15 892.33
|
Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие: Същността на тази дейност е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от цел. групи с приоритет по настоящата процедура, а именно: Безработни младежи до 29 год., Безработни лица над 54 год. и Продължително безработни лица, както и на лица с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица от допустимите целеви групи по настоящата процедура.
Налице са условия за развитие на предлагането на тази услуга, тъй като има отчетено търсене. Както вече беше отбелязано Община Мирково е община, която се състои от 5 населени места и начинът на живот на населението определя необходимостта от звено от хора, които да оказват помощ и съдействие на всички граждани на града и общината, които са заявили нужда от неквалифицирана работна ръка за поправки/ ремонт и съдействие в домовете им.
Друг елемент е наличието на голяма мат. база – спортен комплекс, изпълнен по ПРСР 2007-2013, който е общ. собственост и има нужда от поддръжка, за да бъде оползотворен и развит огромния му потенциал за работа и генериране на приходи. Целият спортен комплекс е разположен върху площ от 41 270 м² и включва спортен център, плувен басейн, футболен стадион с обслужваща сграда за отборите и трибуни, игрища за минифутбол, за тенис на корт, за тенис на маса, за баскетбол и за волейбол.
Анализът на участието на Общината в нац. програми в сферата на соц. услуги, видно от предоставената справка за опита на кандидата, показва, че това са дей-те, които в най-голяма степен отговарят на нуждите на населението и профила на чов. ресурс, необходим за тяхното изпълнение. Към 01.10.2017 г. в ДБТ – гр. Пирдоп са регистрирани 50 души, като около 70% от регистрираните са с ниско образование и липса на квал.
За обезпечаването с чов. ресурс на тази д-ст ще бъдат назначени 6 души градинари (код по НКПД 2011 - 6113-1002) на пълен раб. ден, които ще се занимават с поддържането на тревните площи, косене, поливане. Те ще предоставят услуги по поддържането на игрищата на открито – футболно, игрища за минифутбол, за тенис на корт, като същевременно техните услуги ще могат бъдат ползвани от всички граждани на общината.
Ще се назначат и 6 души на длъжност Общ работник с код по НКПД-2011 9622-0001 - няма изискване за проф. и образователно-квалификационно ниво, което означава, че дори и лица ниска степен на образование ще имат осигурена възможност за труд. заетост в общината. Дейностите по ремонт и поддръжка ще бъдат не-специализирани и от общ характер, което предполага, че могат да бъдат извършвани от всеки.
Начинът на извършване на дейността на звеното по общи дейности по поддръжка и помощ, ще бъдат регламентирани в Правилника за дейност на соц. предприятие. Ще бъде изготвено примерно заявление, което нуждаещите се от техните услуги ще попълват и изпращат на ел. поща на предприятието. На тази база ще бъде изготвян седм. график за дейността на лицата, който ще бъде съгалсуван от Упр. на соц. предприятие. Извършването на съответната услуга/дейност от лицата ще бъде удостоверявано с подпис от заявителя.
Обезпечаване с материали, консумативи, оборудване, инструменти и инвентар ще бъде съобразено с длъжностите на новоназначените лица, както и с броя им и ресурса необходим за тяхната поддръжка и експлоатация. Ще бъде осигурено помещение, където те да бъдат складирани и съхранявани. Най-общо оборудв. включва – косачки, помпа, ел. моторна метла, дробилка, пръскачки и др, както и консумативи за тяхната поддръжка и експлоатация. Предвидено е закупуването и на раб. облекло.
Етапите при осъществяване на д-та са:
1. Подбор на лицата от цел. група: той ще се извърши от екипа на соц. предприятие. Този етап ще продължи 5 мес. и ще се извърши до 5ти пр. м.
2. Назначаване на лицата на трудов договор към соц. предприятие и стартиране на дейността им съгласно длъжностна х-ка. Този етап ще продължи 12 мес., от 6 до 14ти пр. м.
3. Закупуване на материали, консумативи, оборудване и инвентар - през цялото изпълнение на проекта. |
0.00
|
126 732.25
|