Определяне на целевите групи.: Определянето на целевите групи по проекта ще бъде извършено на база на официални списъци от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Карлово. Предвижда се крайните бенефициенти да бъдат подбрани от две основни групи - лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане на територията на общината и самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност . В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Карлово, отговарящи на критериите за подбор. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и съгласно критериите за подбор ще бъдат разгледани, оценени и класирани. Списъкът на класираните кандидат-потребители ще бъде поставен на информационното табло и в официалния сайт на община Карлово . Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 400 лица, прогнозно., 01.06.2017 - 400 бр потребители. Считано от 10.07.2017 г до 01.08.2018- 650 бр потребители Считано от 02.08.2018 г - 400 бр плотребители. В случай, че някой от потребителите не е в състояние да продължи участието си в проекта поради временен отказ или прекратяване на услугата ,топлия обяд ще бъде предоставен на следващия класиран кандидат -потребител. В случай, че няма такъв ще се вземат в предвид списъците на класирани потребители от допълнителните целеви групи - Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на Община Карлово, като допълнение към действащия към момента Социален патронаж. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на хранителни продукти: Закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд е възложено на външен изпълнител, съгласно Закона за обществените поръчки. Основни критерии за избирането му: документи удостоверяващи, че въпросния изпълнител е сертифициран за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство и предложения относно осигуряването на здравословно и балансирано меню. За да се осигури прозрачност при закупуването на хранителните продукти, изпълнителят ще придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост, а веднъж месечно представител на Община Карлово ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на проверка на местата за съхранение. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Предвидено е тази дейност да стартира от 17.10.2016 г. и да приключи на 31.12.2019 г., като от 17 октомври 2016 г. да се предоставя топлия обяд. Топъл обяд в община Карлово ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 39 месеца, като общо работните дни до 30.04.2017 г / 2016 г. са 54 / м. октомври - 11; м. ноември - 22 и м. декември - 21/ , а за 2017 г. - 82 / м. януари - 22; м. февруари - 20; м. март - 22 и м. април - 18/. Общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 136 дни. от 01.05.2017 г - 671 работни дни;
От 01.05.2017 ще се предоставя топъл обяд на 268 потребители; от 01.06.2017 г - 400 бр потребители; от 10.07.2017 г до 01.08.2018- 650 бр. потребители.От 02.08.2018 г ще се предоставя топъл обяд на 400 бр. потребители.
За по-добра нагледност ще бъдат изготвяни ежемесечни графици за работните дни, в които ще се предоставя топлия обяд.
Във връзка с реализирани икономии да 30.04.2017 г и такива след 01.05.2018 г /видно от верифицирани средства към последно искане за плащане сумата до 30.04.2017 - възлиза на 69 606,62 лв
Считано от 02.08.2018 г, броят на потребителите от 650 бр става 400 бр. потребители.
Необходими средства за закупуване на хранителни продукти – 2018 г /от 02.08.2018 – 103 работни дни х 400х 2,50 лв– 103,000 лв
2019 г – 252 р. дни х 400 х 2,50 лв – 252 000,00 лв
Във връзка с депозирано искане за промени от 21.02.2019 г - Промени в бюджета от реализирани икономии, причини незапълнен капацитет и на база а представена информация от бенефициента прил. 11 от 01.05.2018 г. – 31.01.2018 г., както следва: спестени 6 548 топли обяда, или неусвоен ресурс в размер за периода – 16 370,00 лв.,
Верифицирани средства, съгласно финасов отчет
1. До 30.04.2018 г – в размер на 242 972,50 лв
2. Заложено по договор – за 01.05.2018 г – 31.01.2018 г 400 бр потребители х 189 р. Дни – 75 600 топли обяда Реализирани топли обяди от 01.05.2018 г – 31.01.2019 г 69 052 топли обяда х 2,50 - 172 630 лв. Налична е икономия от 16370,00 лв
3. Необходим ресурс за периода 01.02.2019 г – 31.12.2019 г /227 работни дни х 400 бр потребители х 2,50 – 227 000,00 лв
Така разходи по т. 1 «Разходи за закупуване на хранителни продукти» се формира от 242 972,50+172630+227 000,00 – 642602,50 /след 01.05.2017 г+ 69606,62 лв
Общ разход за дейността -712 209,12 лв
|
705 064.18
|
244 196.95
|
Осигуряване на топъл обяд.: За изпълнението на тази дейност е предвидено използването на материалната база на община Карлово по населени места - помещенията на кметствата. Ангажирана в тази дейност ще бъде фирмата - изпълнител , чието основно задължение е приготвянето на храната и доставянето и до определените пунктове за раздаване в населените места на общината. Определените за раздаване на обяда служители ще следят за качеството за доставяната храна и ще сигнализират в случай на нередности. Представител на общината, веднъж седмично ще провежда разговори с крайните потребители за възникнали проблеми от социално, здравно и административно естество, ще насочва и съдейства, ще участва в процеса на осигуряване на топлия обяд. Пряко отговорен за качественото попълване на приемно - предавателните списъци ще бъде определеният за раздаване на топлия обяд служител в съответния пункт. Проектът ще се администрира от координатор и счетоводител. Съгласно разпоредбите на ЗОП, Община Карлово проведе обществена поръчка за избор на изпълнител на договора за осигуряване на топъл обяд в община Карлово.
Процедурата приключи със сключване на Договор № 39/16.04.2018 г. с определения за изпълнител участник - „ТЕРИ – 09” ЕООД гр. Сопот.
Услугата се извършва в сграда, предоставена от изпълнителя, намираща се на адрес гр. Сопот, ул. "Манастирски лозя" №51.
Обектът, където се приготвя храната се състои от две зони - Кухненски блок със складови помещения и подготвителни кътове и търговска зона с налични кафе машина, хладилни витрини за безалкохолни напитки и пиво. В обекта се използват машини и съоръжения, разрешени за хранителни обекти - кафе машина, тестомесачка, кафе мелачка, хладилни витрини, везни, електрическа скара, електрически котлони, електрически фритюрник, ел. фурни, хладилници за разделно съхранение на разфасовки, заготовки и полуфабрикати, работни плотове, мивки, кухненски шкаф, ел. бойлер, аспирационна уредба и други.
|
35 253.21
|
529 359.42
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставен топъл обяд по настоящата процедура. В изпълнението на тази дейност е предвидено представител на общината да консултира потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост. Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието. Ролята на специалиста ще бъде да се запознае с потребностите на целевата група и да организира групови или индивидуални консултации, но също и да бъде връзка между нуждаещите се и държавните и общински институции. Извършеното специалиста ще документира под формата на протоколи и графици за посещения на потребителите, които са трудно подвижни. |
35 253.21
|
20 414.20
|