Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project proposal aims further improvement of the working surroundings in Centromet AD by improving the working conditions and human resources management.
To achieve the purpose, this project proposal includes the following activities:
-development, adaptation and implementation of a complete system for human resources development in Centromet AD, including measures for selection, training, development and continuity of the personnel, optimization of working processes by flexible forms of employment, innovative models and practices for the personnel engagement to environment protection. 
-purchasing of personal protective equipment (PPE) and special clothing.
- training of workers and employees about the specific health risks at the work place. 
As a result of the project implementation:
-New innovative models will be implemented for labor organization, aimed at increasing the productivity and engagement of the staff to environmental protection; actions for the selection, training, development and continuity of the staff; optimization of the working processes through flexible forms of employment, actions for the easier facilitation of work and private life and to extend the working life of older employees.     
- The safety and healthiness of working conditions will be improved, by supplying of the employees with high quality PPE and special working clothing.
-  A training will be conducted, concerning topics directed towards the prevention of risk and health damage of the most significant indirect production factors.  
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси: Основна цел на дейността е подобряване на качеството на работните места и производителността чрез разработване и въвеждане на ефективни системи за управление на човешките ресурси. Към момента на кандидатстване дружеството бенефициент не притежава цялостна завършена система за управление на човешките ресурси, която да е в съответствие със съвременните стандарти при управление на хора. С реализацията на тази първа проектна дейност Центромет ще си осигури повишаване на производителността на работещите, след въвеждане и прилагане на иновативни практики и мерки за ангажираност, за кариерно развитие, за осигуряване на приемственост и предаване на знанието и др. Разработваните мерки и практики ще бъдат насочени към целевата група от общо 111 заети лица, от които 43 са над 54 годишна възраст, а 6 лица са с трайно намалена работоспособност. Мерките и практиките ще включват пълноценното използване на възможностите на квалифицираните работници над 54г възраст при предавене на опита чрез обучение и менторство. За тази група, както и за хората с увреждания ще бъдат разработени допълнителни мерки и практики, които да подпомогнат удължаване на професионалния им живот, като същевременно осигурят баланс между работа и личен живот. С прилагане на иновативните мерки на дружеството ще се гарантира набиране на подходящи таланти, предаване на знанието и ноу-хауто на опитните служители и задържането на добрите работници, което ще бъде гаранция и за устойчивото развитие на компанията в бъдеще. Тъй-като дружеството разполага само с един специалист по обработка на заплати и администриране, то не е в състояние само да проучи, разработи и внедри иновативни политики и практики за управление на хора. Поради тази причина ще възложи дейността за изпълнение на външна фирма. Планира се проучването, разработването и внедряването на: 1) Съвременна политика и процедура за набиране и подбор , която да осигурява привличане на талантливи хора с потенциал за развитие.Ще включва тестване на уменията на хората при набиране и определяне на потенциал за развитие-т.нар.таланти; 2) Система за въвеждащи обучения, с което чрез менторство и други похвати се гарантира предаване на знанието от опитни към неопитни работници. Ще бъде заложено използване на потенциала на хората над 54г. за наставничество, консултиране за решаване на производствени проблеми, за разработване на тестове за оценка. 3) Система от обучения за повишаване на компетенциите, за квалификация и преквалификация за развитие на хората. Използване на опита и знанието налични в кадрите с опит , както и други форми на обучение . 4) Система за планиране на приемственост и кариерно развитие. Насочена към оптимално планиране на ресурсите, плавно и постепенно осигуряване на приемственост чрез използване на наличните ключови кадри, задържане и развитие на хората с потенциал за професионално и мениджърско развитие. 5) Система за оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост - ротация на работни места и др. 6) Система за вътрешна комуникация между организационните звена в дружеството . 7) Система за въвеждане на иновативни модели и практики за ангажиране на персонала към опазване на околната среда Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител- (2-5 проектен месец); 2. Разработване и внедряване на системата и мерките- (6-10 проектен месец); 3. Внедряване на системата и мерките- (11 - 12 проектен месец). Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжни процедури и сключването на договори с избрани изпълнители, както и проучване на опита на външни фирми за разработване и внедряване на подобни системи. 29 270.00 29 270.00
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло : Целта на дейността е да се осигурят висококачествени лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло на всички пряко заети в производството работещи в предприятието. Осигуряването на качествени ЛПС и специално работно облекло и е от голямо значение за дружеството поради високите рисковете от увреждане на здравето и живота на работещите, произтичащи от естеството на работа в металолеярските предприятия. Ежегодно КУТ в предприятието прави преглед на оценката на риска по работни места и на база на нея разработва нова Програма за минимизиране на риска и предлага за утвърждаване списък с ЛПС и специално работно облекло по Наредба №3/2001г. Закупуваните от дружеството към момента на кандидатстване предпазни средства и защитни облекла отговарят на минималните изисквания на законодателството, поради което коефициента им на ефективност срещу риска не е висок.Със закупуването на ЛПС и специално работно облекло с по-високо качество и по-добри предпазни и защитни свойства, на хората от производството ще се осигури по-висока степен на превенция и защита от вредностите за здравето и рисковете от злополука по време на трудовата дейност в леярското производство, която за основното производство е оценена на 2 категория труд. Целевата група по тази дейност са всички 72 заети в производството, 29 от които над 54г., а 4-ма са с трайни увреждания. Рисковете, срещу които ще се осигури превенция, са определени по работни места и длъжности и подробно описани в т. 11. Те се отнасят до: Заети с леене - леяри, топилчици, термисти - 21 човека; Работещи с производствено оборудване - оператор металорежещи машини със и без ЦПУ, мотокарист, одитор качество, заварчик, електро и механошлосер, дърводелец, началник смяна, общ работник и др. - 51 човека. Основните етапи на изпълнение на дейността са както следва: 1. Провеждане на процедура за избор на доставчик ( от 1-ви до 4-ти месец); 2. Доставка и раздаване на ЛПС и специално работно облекло (от 5-ти до 7-ми месец). Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното врене за провеждане на процедурите за избор на доставчик и проучения срок на доставка на ЛПС и специално работно облекло. 48 555.00 48 292.60
Обучение на работниците и служителите относно рисковете за здравето и безопасността на работното място: Целта на дейността е допълване и поддържане на знанията на работещите при работа на индивидуалното работно място. Обучението ще бъде проведено на всички 111 работещи в предприятието лица, от които 43 на възраст над 54г. и 6-ма с увреждания. На работещите редовно се провеждат начални и периодични инструктажи за безопасност на работното място, съгласно изискванията на ЗЗБУТ. Тези инструктажи са насочени предимно към предпазване от физически и химични опасности, съпътстващи работния процес. Предвиденото по тази дейност обучение е ориентирано и включва теми насочени към превенция от риск и увреждане на здравето от фактори, които не произтичат пряко от работния процес, но оказват своето значимо влияние на здравето и работоспособността. Такива са стрес, неправилна работна поза, употреба на алкохол, неспазване на физиологичният режим на труд и почивка и др. Дружеството прави ежемесечен анализ на отсъствията поради временна нетрудоспособност и констатира тенденция на увеличение на заболявания дължащи се на стрес и дуги сациални фактори. Такива са хипертония, язви, болести на обмяната и на опорно-двигателния апарат и др. С цел да се подобри здравната култура на работещите обучението ще включва теми, които ще допринесат да се установи практика към превенцията от риска на индивидуалното работно място. Обучението ще се състои от 8 теми- учебни модули, всяка с продължителност 45 минути. Темите, които ще съдържа обучението са: 1. Общо запознаване и разясняване същността на рисковите фактори на работното място и тухното влияние врху здравето и трудоспособността; 2. Съвременни концепции за опазване здравето и превенция на риска на работното място. Роля на работниците и служителите в системата; 3. Разглеждане на заболеваемостта и травматизма по звена, най-чести причини, обсъжданевлиянието на работната среда и възможности за превенция; 4. Разглеждане на работните места от гледна точка на ергономични фактори. Възможности за подобряване на средата и нейното влияние върху организма. Работна поза, организация на работното място, възможности на работниците да подобрят тези фактори. 5.Физиологичен режим на труд и почивка и неговото значение за дравето и безопасността на работното място. Как пълноценно да се използва въведения в предприятието режим за възстановяване на силите и възвръщане на работоспособността. 6.Влияние на стреса и конфликтите на работното място върху здравето и възможността за възникване на трудови инциденти. Тренинги за релаксиране, за комуникация и управление на конфликти. 7.Социално значими заболявания и тяхното влияние на трудоспособността. Възможности за създаване на подходящи условия за работа на трудоустроени лица; 8.Влияние на околната среда върху здравето на хората, начини за опазване на природните ресурси. На всички успешно завършили обучението ще бъдат връчени сертификати. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( 2-ри до 5-ти месец); 2. Провеждане на обучението ( 6-ти до 9-ти месец) Времевият обхват на дейността е съобразен с технологичното време за провеждане на тръжни процедури и сключването на договори с избрани изпълнители, както и проучване на опита на външни фирми за провеждане на подобни обучения 14 640.00 14 640.00
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се създаде организация за успешна реализация на проекта чрез планиране, изпълнение и отчитане на заложените дейности, което да осигури постигане изцяло на заложените цели и резултати. Дейността ще се извърши от екип в състав, квалификация и съответно функции (изпълнение на елементи от съдържанието на дейността) на всеки член както следва: Ръководител на проекта - 1 брой: Владимир Пенчев Христов Квалификация: Магистър по машиностроене Опит - приложена автобиография. Отговорности: Цялостно оперативно ръководство и организация на всички дейности по проекта. Координация работата на останалите членове на екипа. Контролира спазването на националното и европейско законодателство, при провеждане на процедурите за избор на изпълнители по дейностите по проекта Контролира изпълнението на договорите с избраните изпълнителите . Координира въвеждането на системата за човешки ресурси. Отговаря за изготвянето на отчетите по проекта. Осъществява комуникацията с Управляващия / Договарящия орган. Координатор на проекта-1 брой : Квалификация: Магистър Отговорности: Подготвя тръжната документация за провеждане на процедурите за избор на изпълнители/доставчици. Организира провеждането на процедурите, координира взаимодействието с изпълнителите/доставчиците. Участва в организирането на въвеждането на системата за човешки ресурси. Организира приемането на доставките/услугите и изготвя съответните документи. Организира и осигурява реализирането на мерките за информиране и публичност. Изготвя техническите отчети по проекта. Изготвя и поддържа досието на проекта. Счетоводител на проекта - 1 брой: Квалификация: Бакалавър Счетоводство Отговорности: Извършва подготовка на първичните счетоводни документи и оперативно осчетоводяване на разходите по проекта като за целта обособява отделни партиди по съответните сметки, води пълната счетоводна отчетност по проекта, изготвя финансовите отчети по проекта. Основните етапи на изпълнение на дейността са както следва 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители / доставчици (от 1-ви до 5-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители / доставчици (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Приемане и раздаване на закупените ЛПС и специално работно облекло (5-ти до 7-ми месец). 5. Координиране и контролиране на обучението (от 6-ти до 9-ти месец). 6. Въвеждане на системата за развитие на човешките ресурси (от 11-ти до 12-ти месец) 7. Изготвяне на финални отчети за изпълнение на проекта (12-ти месец) Оперативните дейности по реализиране на проекта, както и действията по информиране и публичност, ще се изпълняват през цялото време на проекта. 7 060.00 7 059.87
Информиране и публичност за проекта : Цел: Целта на дейността е да се осигури информиране и на целевата група, и на обществеността, и публичност относно изпълнението на проекта и резултатите от него, както и за съфинансирането му от Европейския социален фонд по оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. Дейността ще се извършва в съответствие със задължителните изисквания към дейностите за информация и комуникация на Европейския съюз, и с начините и методите за тяхното изпълнение на ниво проект (регламент ЕС 1303 /2013 г.), при прилагане на техническите характеристики и изисквания съгласно регламент 821 /2014 г. Във всички информационни материали ще фигурират логата и наименованията на Европейския съюз, съфинансиращия Ефропейски социален фонд, оперативната програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020, ще се отбелязва финансовата подкрепа на Европейския съюз. Прилаганите по проекта мерки за информиране и публичност ще са в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Дейността включва: 1. Поддържане на актуална информация за хода на изпълнение на проекта и резултатите от него на уеб-страницата на Центромет АД. 2. Изработване и поставяне на съответни места на информационни плакати. Изработените в съответствие с изискванията за информиране и публичност 5 броя плакати формат минимум А3 ще бъдат поставени на видно място на входа или в сградите / помещенията, където се изпълнява проекта. Етапите на изпълнение на дейността са както следва: 1. Разработване на плакатите (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Избор на изпълнител за отпечатване на информационните плакати (от 2-ри до 3-ти месец) 3. Отпечатване на информационните плакати ( 3-ти до 4-ти месец) 4. Приемане и поставяне на информационните плакати (4-ти месец) 5. Текущо поддържане и актуализиране на уеб-страницата (от 1-ви до 12-ти месец). 900.00 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).