Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at developing an innovative software product that is a complex solution enabling manufacturing companies of all sizes to automate and maximally quickly create and manage their product range in 3D photo-realistic objects - on-line catalog with unlimited number of three-dimensional industrial products delivered to end-users, via an intuitive user interface to change, customize, and order configurable products, even if a product sample does not exist. The software provides automation for accepting and processing customer-configured end products by submitting them directly to ERP software without the need for human intervention.
The project will be implemented in partnership with the Research and Development and Innovation Consortium under Sofia Tech Park. The proposed innovation falls within the thematic area "ICT and Informatics" by ISSS in the "3D Digitalization, Visualization and Prototyping" direction, which is a priority for the southwestern planning region, where the software product will be developed.
The product is intended for manufacturing companies specializing in items such as apparel and shoes, which sell part of their production through on-line platforms and stores.
The main costs associated with the project implementation and innovation development are related to: recruitment of 6 qualified experts who will be responsible for the innovation development process; the purchase of 3D design software and 18 month licenses for three specialized software; rental expenses for a high-performance cluster system; purchase of hardware; and consultancy services needed for the development of the innovative product.
The category of the research in the project falls under the regime "industrial research" and the level of technological readiness of the product at the end of the project will be TRL6.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал – 6 бр. експерти, наем на високопроизводителна клъстерна система – 1бр., външни услуга – консултантски и еквивалентни услуги – 2 бр.): В рамките на дейността се предвижда наемането на общо 6 бр. квалифицирани експерти (5 бр. експерти от страна на кандидата и 1 бр. експерт от страна на партньора, назначени по проекта на 8-часов работен ден ), описани в т.9 от настоящото проектно предложение, които ще бъдат отговорни за разработването на иновативният софтуер за автоматизирано генериране на 3D визуализация на продукти чрез интерфейс за връзка с външни системи. Предвидените експерти, необходими за разработване на иновацията, ще заемат следните позиции и функции в рамките на дейността: 1) Програмисти (експерт 1, 2, 3 и 4) – 4 бр. (1, 2, 3 и 4 етап) -трима от предложените програмисти ще стартират работа в началото на проекта от месец 1 и ще работят през всичките етапи на тази дейност. Програмист 4 и експерт 5 ще започнат работа по етап 2 на шестия месец от старта на проекта и ще работят до края на изпълнението на дейността; 2) Специалист, приложно програмиране (експерт 5) – 1 бр. (2, 3 и 4 етап) - ще започне работа по етап 2 на шестия месец от старта на проекта и ще работи до края на изпълнението на дейността; 3) Специалист, тестване софтуер (експерт 6 - партньор) – 1 бр. (1, 2, 3 и 4 етап) - ще започне работа по етап 1 от втория месец от старта на проекта и ще работи до края на изпълнението на дейността; За осъществяване на предвидените изследвания, изпитвания и измервания в рамките на дейността, е необходимо наемането на надежднa високопроизводителна клъстерна система с подходящи технически параметри, описана по-подробно в дейност 2 от настоящия раздел. Една от уникалните характеристики на иновативия софтуер е възможността му за интеграция с наличните в производствените компании софтуери за управление, от които напълно автоматизирано се извлича цялата налична информаци за продуктова гама и възможни материали и цветове за производството на всеки един продуктов модел. За да се създаде алгоритъм за рендериране на триизмерни обекти на всеки един модел, кандидатът има необходимост от специфични познания за възможностите за интеграция на разработвания продукт с различните видове управленски и производствени софтуери, използвани от компаниите, потенциални клиенти на иновацията (консултантска услуга 1). Тези познания ще дадат информация на екипа по разработка на проекта относно това как са организирани номенклатурите в ЕРП системите на производствените предприятия от текстилната и обувната промишленост, с цел да се създаде модул, който да може да извлича информация от тези системи. Необходимостта от друг вид специфични консултантски услуги поражда обувната индустрия, където разработваният софтуер ще бъде най-приложим - една от най-сложните и с най-много видове материали и компоненти, използвани за производството, в сравнение с другите индустрии като облекло и аксесоари например. Ето защо, настоящият кандидат предвижда получаване на консултантски услуги за технологията на обувното производство, рецептите за създаване на обувки и видовете налични технологии (консултантска услуга 2), за да може в най-големи детайли и точност да програмира изготвяния алгоритъм за рендериране на триизмерни обекти с възможност за неограничен брой комбинации на материали, цветове, детайли и др. Получените знания ще предоставят информация на екипа по разработка относно съставните части на всеки артикул и последователността, в която се сглобяват, както и какви са възможните комбинации на материали (напр. елементи от боядисани кожи не могат да бъдат комбинирани с лачени кожи и т.н.) Целият процес на създаване трябва да бъде документиран и да бъде пренесен в софтуера, за да бъде възможна осъществимостта на продукта. 393 507.60 334 988.49
Дейност 2: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифициран персонал - 6 бр. експерти, наем на високопроизводителна клъстерна система – 1 бр.): В рамките на дейността се предвижда продължаване на работата на наетите по проекта 6 бр. квалифицирани експерти (5 броя експерти, назначени по проекта на 8-часов работен ден от страна на кандидата и 1 бр. експерт, назначен на 8-часов работен ден по проекта от страна на партньора), описани в т.9 от настоящото проектно предложение. Целта на тази дейност е да се реализира пилотна софтуерна среда, която да демонстрира възможностите за 3D рендериране на продукти, без наличието на физическа мостра. Задачите в тази дейност са от научно-изследователски тип, защото се фокусират върху създаване на компоненти от сложни системи, необходими за индустриалните научни изследвания, по-специално за валидиране на прототипа. Разработеният прототип ще бъде тестван (демонстриран) в релевантна (близка до реалната среда), като за целта ще се изпълнят следните задачи: 1) Проверка на методите за 3D рендериране на продукти, без наличието на физическа мостра. 2) Тестване на прототипа на иновативния софтуер в имитиращи условия, близки до реалните. Предвидените експерти, необходими за разработване на иновацията, ще заемат следните позиции и функции в рамките на дейността: 1) Програмист – 4 бр. (5 и 6 етап) - трима от предложените програмисти ще приключат работа в края на 18-ти месецят по време на етап 5. Четвъртият програмист ще продължи работа до 23-тия месец вкл. или до приключването на етап 6; 2) Специалист, приложно програмиране – 1 бр. (5 и 6 етап) - експерт 5 ще продължи работа до 22 месец вкл. до етап 6. 3) Специалист, тестване софтуер – 1 бр. (5 и 6 етап) - експерт 6 (партньор) ще продължи работа до 23 месец вкл. до края на етап 6; Експертите ще работят по прототипа и тестването му в релевантна среда от месец 17-ти до месец 23 вкл. като през месец 19 ще продължат работа само трима експерти - двама от страна на кандидата и един от страна на партньора. Останалите трима членове на екипа (програмисти), които са започнали работа през първи месец, ще приключат своята работа в края на месец 18. Така 4 бр. от наетите за изпълнението на проекта експерти ще бъдат наети за по 18 месеца всеки, а един ще бъде нает за 17 месеца. Експерт 6 от страна на Сдружението ще бъде нает за 22 месеца общо. За осъществяване на предвидените изследвания, изпитвания и измервания в рамките на дейността, е необходимо наемането на надежднa високопроизводителна клъстерна система с подходящи технически параметри, благодарение на множеството процесори и оперативна памет, които могат да работят паралелно. Работата на "продуктовия синтезатор", който подготвя обекти, които трябва да бъдат рендирани, изисква сериозен изчислителен ресурс, тъй като не само, че обектите трябва да бъдат рендирани, ами към всеки обект се доставя и информация за детайлите му и това кой детайл какви материали може да присвои. По този начин се създава опашка от множество комбинации, които мощна компютърна система трябва да обработи. Ако този процес се извършва с обикновена работна станция, резултатите от подадените заявки ще бъдат видими след дни, дори седмици. Затова трябва да се създаде алгоритъм, който да може да управлява множество процесори паралелно, като раздробява всяка задача на няколко подзадачи. Така резултатите за конкретен продукт са видими след минути до часове, вместо за дни и седмици. Целият този алгоритъм ще бъде симулиран и оптимизиран преди да се наеме клъстера. Готовите алгоритми ще трябва да бъдат изследвани в реална среда. Докато изчисленията текат, друг софтуер свързан с 3D конфигуратора ще следи в реално време и ще сигнализира за евентуалното наличие на грешно проектирани файлове. Резултатите ще се съхраняват в масив от данни докато не бъдат трансферирани (изтеглени) от другия сървър. Веднъж проектиран и изследван, този алгоритъм ще може да работи на всякакъв тип високопроизводителни системи. Дейността ще завърши със създаването на прототип на иновативния софтуер, демонстриран в релевантна среда, близка до реалната, което представлява ниво на технологична готовност TRL6. 134 310.76 291 121.20
Дейност 3: Придобиване на специализиран софтуер, представляващ ДНА, необходим за разработването на иновативната услуга (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и внедряване на CAD софтуер за 3D дизайн - 1 бр., както и 18 месечни лицензи за 3 специализирани софтуера, необходими за разработване на иновацията– 1 брой) : Кандидатът планира закупуването на CAD софтуер за 3D дизайн, който ще бъде използван в етапа на създаване на прототипа на изделието, като посредством него могат да се тестват функционалностите за задаване на възможностите за конфигуриране и видовете материали за всеки един обект. Вече създаденият обект се изпраща до клъстера, който ще бъде снабден с алгоритъм за разчитане на информацията, изпратена от сървъра, ще ги рендерира и ще ги връща обратно, готови за употреба. По този начин ако даден алгоритъм не дава желания резултат или някоя от функционалностите не работи по очаквания начин, екипът по проекта ще може своевременно да получи обратна връзка и да коригира тези недостатъци. Отстраняването на подобни дефекти и „бъгове“ в началните фази от разработката на софтуера предполагат много по-голяма ефективност на работата и постигане на по-добри резултати. При работата със софтуера за 3D дизайн извършваните процеси трябва да бъдат паралелни - алгоритъмът за рендериране ще контролира и използва всички налични ядра на клъстера, за да може процеса да протича максимално ефективно, т.е. бързо да върне резултати. За разработката на иновативния софтуер кандидатът предвижда използването на лицензи за следните софтуери: 1) Софтуер за програмиране (18 месечен лиценз за 4 работни места) - това е средата, в която се програмира даден код. Софтуерът дава възможност на разработчиците да пишат много бързо без да допускат синтактични грешки. Приложим е при работата на екипи, с цел да синхронизират работата между всеки отделен разработчик без допускане на грешки. С него се извършват дейностите програмиране, тестване и оптимизиране на програмния код. Предвидените четири работни места са за четиримата програмисти. 2) Софтуер за мониторинг на сървъри (18 месечен лиценз за 2 работни места) - този специализиран софтуер служи за мониторинг на сървъри. При настоящата разработка ще се използва на наетата клъстерна система и на закупувания по проект сървър. Този софтуер дава информация на програмиста как се държи неговия код в реална среда, като му помага да оптимизира алгоритмите си и да открива пропуски. Предвидените две работни места са за двама програмисти. 3) Софтуер за дизайн на публичната и вътрешната част на софтуера (18 месечен лиценз за 2 работни места) - представлява пакет от софтуери, с които се изготвя дизайн на публичната и вътрешната част на софтуера. Този вид софтуер е необходим за извършване на процесите по изготвяне на дизайн и уеб програмиране. Предвидените две работни места са за един програмист и за специалиста приложно програмиране. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители: от 1 до 4 месец вкл.; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител: през 5-ти месец; 3. Доставка и инсталиране на CAD софтуера за 3D дизайн и подписване на приемо предавателен протокол: през 5-ти месец; 4. Предоставяне на достъп за използването на лицензите на предвидените 3 бр. софтуери за 18 месеца: от 6-ти месец до 23-ти месец; 94 777.00 90 104.85
Дейност 4: Придобиване на ДМА, необходими за разработването на иновативната услуга (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: лаптоп (тип 1) - 2 бр.; лаптоп (тип 2) - 1 бр.; професионален ups - 1 бр.; сървър - 1 бр. и монитор - 1 бр.: В рамките на дейността ще бъдат придобити следните активи: лаптоп (тип 1) - 2 бр.; лаптоп (тип 2) - 1 бр.; професионален ups - 1 бр.; сървър - 1 бр. и монитор - 1 бр., необходими за разботване на иновацията по проекта. За разработване на иновацията е необходимо да бъде осигурена надеждна и с достатъчно висока скорост хардуерна инфраструктура, която научно-изследователския екип, формиран по проекта да използва при ежедневната си работа по изпитване, тестване и разработване на иновацията. Първоначално при стартиране на проекта екипът ще използва наличните в момента материални активи и работни станции, тъй като ще извършва подготовка за изследвания, изпитвания и измервания. През това време чрез външно възлагане ще бъдат закупени: лаптоп (тип 1) - 2 бр.; лаптоп (тип 2) - 1 бр.; професионален ups - 1 бр.; сървър - 1 бр. и монитор - 1 бр., с технически парамери, с които да се обезпечи успешното разработване на иновацията. Доставените по проекта лаптопи от тип 1 - 2 бр. ще се използват от двама от разработчиците за програмиране на софтуера. Предпочетени са преносими компютри поради факта, че са по-бюджетно решение пред скъпоструващите настолни компютри. Лаптопа от тип 2 - 1 бр. ще се използва основно за инсталиране и конфигуриране на сървъра, закупуван по проекта. Този преносим компютър ще се използва за мониторинг, настройки и тестове, свързани със сървъра. Сървър - 1 бр. - целият проект и иновацията по проекта ще се съхранява и ще работи на този сървър, който представлява хардуера на конфигуратора. Всички модули, бази данни, рендери, ресурси и библиотеки, нужни на конфигуратора ще се съхраняват на него. Непрекъсваемо токозахранващо устройство (ups) - 1 бр. - осигурява непрекъснато захранване на сървъра, в случай, че напрежението прекъсне докато се записва в базата данни на сървъра, то последния може да се повреди и нанесе щети на целия софтуер. Монитор - 1 бр. - представлява професионален монитор, който позволява да бъде калибриран (настройван) така, че да покаже цветовете в реалния им цвят, така, както ще изглеждат в действителност.Това е особено необходимо при добавянето на нови материали (кожи, метал, пластмаса, каучук и т.н.), те да бъдат монтирани през този монитор. Гореописаното оборудване ще бъде използвано за съхранение, тестване и настройка в процеса на разработване на иновативния софтуерен продукт за 3D визуализация и персонализация. Сървърът ще бъде използвана за съхранение на големите масиви с данни съдържащи информация за 3D моделите, които ще бъдат визуализирани и персонализирани. Преносимите работни станции ще бъдат използвани от програмистите и уеб дизайнерите, които ще извършват интеграцията, тестването и настройката на софтуера. Непрекъсваемото UPS устройство е необходимо за съхранение на данните при токов удар или прекъсане на захранването. Специфичното при разработваната иновация в областта на 3D технологиите е големината на разработваните проекти. Разработването на голям проект, изисква постоянни промени, изпробване и тестване на всеки сценарий за комбинация на посочените параметри на 3D продуктите, като след всяка промяна и корекция след тестването е необходимо разработеното от проекта до този момент да бъде запазено на хардуерната инфраструктура. При използване на наличното хардуерно оборудване на кандидата ръководството на компанията е калкулирало, че ще бъде необходим огромен времеви ресурс да бъде отделен само за извършване на процеса по записване на разработения до момента проект и нанесените по него корекции на база на извършеното тестване. По тази причина е необходимо да бъде осигурена необходимата хардуерна инфраструктура, с която да се осигури ефективната работа на научно-изследователския екип по проекта. 29 110.00 28 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).