Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project main goal is to increase the energy efficiency of the public non-residential buildings of the Municipality of Yambol for administrative services to citizens. The project will complement and build on measures at local level that contribute to improving energy efficiency and renovating public municipal buildings.
The administrative building of the Yambol Municipality in the central part of the city, where administrative services are provided to citizens, was selected as the object of intervention.
The project includes design, construction and repair activities, exercise of construction and author's supervision, commissioning of the site, and independent expert assessment after completion of the works.
Energy efficient measures will be implemented in the Yambol municipal administration building as follows:
- energy-saving measures and a measure for use of energy from renewable energy sources - thermal insulation of external walls, roof, floor, replacement of windows and doors, measures for heat generation, measures for gen. of cold, cooling, measurement, automation and control systems, and use of energy from renewable sources (RE) - PV for own consumption;
- accompanying works related to the implementation of energy efficiency measures, the respectively restoration of the building as a result of the executed works for energy-saving measures;
- works, which are prescribed as urgent measures in the performed energy audit of the building, as well as
- works for providing an accessible building environment.
With the implementation of the project, the final energy consumption in the building will be reduced and the levels of greenhouse gases released into the atmosphere will decrease. After implementing the energy-saving measures, the building will achieve a better energy consumption class - class "A" and 50% primary energy savings. Performance characteristics will be improved to extend the life cycle of the building and reduce its maintenance costs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Бенефициентът ще бъде изцяло и пряко отговорен за цялостното административно управление на проекта. Това е основна дейност, която продължава през цялото времетраене на проекта и чието осъществяване има за цел да осигури подходяща среда за безпроблемно изпълнение и координация на проектните дейности. Тази дейност ще осигури механизмите за изпълнение, управление, координация и контрол на проектните дейности, вътрешна оценка и мониторинг на напредъка, както и предприемане на корективни мерки при необходимост. Екипът ще се състои от членове с релевантен опит. С оглед качествено и своевременно изпълнение на планираните задачи, екипът за управление ще включва лица, които са теоретично и практически подготвени в сферата на предвижданите за реализация дейности и имат умения по администриране, координиране, управление и отчитане дейностите/операциите по проекта. По време на изпълнение на дейността ще бъдат спазвани изискванията на Договора за финансиране на инвестицията и указанията за изпълнение на договори за предоставяне на финансови средства по Плана за възстановяване и устойчивост. Отговорност за осъществяване на вътрешен мониторинг ще имат всички членове на екипа на проекта, като водеща роля в това отношение ще има ръководителят на проекта. Екипът ще докладва периодично за напредъка по проекта пред ръководството на Община Ямбол. За изпълнение на дейността са включени разходи за възнаграждения на персонала по администриране на проекта, включително дължимите осигурителни вноски за членовете на екипа - ръководител, координатор, счетоводител, инвеститорски контрол и юрист, и разходи за информация и комуникация - информационни табели, публични събития. 65 596.57 0.00
Подготовка на проектно предложение: Дейността включва осигуряване на необходимите предварителни строителни документи за кандидатстване по процедурата, които се изискват в Насоките за кандидатстване. За целите на кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция за въвеждане на енергоефективни мерки в административна сграда общинска собственост, която се ползва от администрацията на Община Ямбол, са изготвени следните документи: - обследване за енергийна ефективност, придружено от сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация и доклад от обследването; - обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1–5 и ал. 2 от ЗУТ и технически паспорт; - архитектурно заснемане с обяснителна записка; - отделни обобщени КСС по окрупнени показатели за допустимите и недопустимите разходи по процедурата. Извършено е задължителното съгласуване с РИОСВ – гр. Стара Загора за планираната инвестиция съгласно Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. При изготвянето на обследването за енергийна ефективност е спазено изискването приложените мерки да доведат до постигане на изискуемото минимум 30% спестяване на първична енергия за обекта на интервенция, както и достигане на нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „В“. Изготвените предварително документи включват изпълнение на енергоспестяващи мерки в цялата сграда. Предложението за изпълнение на инвестицията е свързано с внедряване на мерки за енергийна ефективност и оползотворяване на ВЕИ, и в тази връзка изготвените документи отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност, Закона за енергетиката, Закона за енергията от възобновяеми източници, Закона за устройство на територията и на подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане. На база на планираните мерки за енергийна ефективност в подготвените предварителни документи за сградата на Община Ямбол, е изготвена обобщена КСС по окрупнени показатели за допустимите разходи, които се поемат със средства от МВУ. Съгласно изискванията на процедурата, Община Ямбол предвиди поемане със собствени средства на разходите, свързани със СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. в резултат на извършена оценка на достъпността съгласно чл. 2, ал.2 от Наредбата. За целта е изготвена отделна обобщена КСС за недопустимите разходи за СМР, които се поемат със собствени средства, за СМР за неотложни мерки и за осигуряване на достъпна архитектурна среда. За помещението от сградата общинска собственост, ползващо се под наем от банка, определено от СНД за недопустимо за финансиране от МВУ, Община Ямбол планира поемане със собствени средства на разходите, свързани със СМР. В тази връзка недопустимите по процедурата разходи за СМР, които се поемат със собствени средства за частите от сградата, които се ползват под наем от банка, са отделени от основните разходи, както и от съпътстващите ги разходи (разходите за проектиране, надзор, оценка за съответствието и т.н.), определени като процент спрямо разгънатата застроена площ на сградата, обект на интервенция. 65 196.00 0.00
Изпълнение на инженеринг, набавяне на необходимите разрешителни документи и въвеждане на обекта в експлоатация: Дейността включва изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, посочени в енергийното обследване, в т. ч. всички задължителни и съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, както и осигуряване на достъпна среда. На база на предписаните мерки в техническия паспорт в проектното предложение са предвидени следните мерки: - енергоспестяващи мерки и мярка за оползотворяване на енергия от ВИ – топлинно изолиране на външни стени, покрив, под, подмяна на прозорци и врати, мерки при генерирането на топлина, мерки при ген. на студ, охлаждане, мерки по системите за измерване, автоматизация и контрол, и оползотворяване на енергия от възобновяеми източници (ВИ) - ФВц за собствено потребление; - задължителни съпътстващи технологични мерки /СМР/; - други съпътстващи СМР, свързани с изпълнение на мерките за енергийна ефективност, съответното възстановяване на сградата в резултат на изпълнените СМР за мерки с енергоспестяващ ефект; - СМР, които са предписани като неотложни мерки в техническото обследване на сградата, както и - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Изготвеният проект ще бъде надлежно съгласуван с отговорните за това институции и ще се издаде разрешение за строеж. Ще се осъществи целия процес на извършване на СМР за сградата на Община Ямбол. В процеса на изпълнение на СМР ще се осъществява и авторски надзор от проектантите, като те ще следят стриктно за съответствието с изготвените проекти. След приключване на СМР обектите ще бъдат въведени в експлоатация. По време на фазата на строителство Община Ямбол ще следи за спазването на принципа за „ненанасяне на значителни вреди“. За изпълнение на дейността са включени разходи за: - изготвяне на инвестиционен проект на стойност 48 000,00 лв., СМР и авторски надзор 8 000,00 лв.; - дейности, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества; - въвеждане на обекта в експлоатация 3 000,00 лв. 4 230 324.14 0.00
Оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект и строителен надзор: Дейността включва изготвяне на доклад за оценка на съответствието на изготвения инвестиционния проект за сградата на Община Ямбол със съществените изисквания към строежите и последващо осъществяване на строителен надзор на предвидените СМР след издаване на разрешението за строеж. Строителния надзор ще осъществява контрол върху качеството на изпълнение на планираните ЕЕ и строителни дейности съгласно предвидените в инвестиционния проект качествени, количествени и технически параметри и показатели през целия период на строителните дейности. 35 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура, след приключване на дейностите за СМР, в рамките на периода за изпълнение на инвестицията, е предвидено Община Ямбол да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), с която ще се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по процедурата. Оценката се изготвя по образец – приложение П към Насоките и резултатите от нея ще се използват за отчитане на индикаторите по проекта. 3 000.00 0.00
Публичност и информация: Дейностите по публичност и информация се предвиждат с цел осигуряване на широка публичност и популяризация на проекта, както и на финансовата подкрепа от Националния план за възстановяване и устойчивост чрез Механизма за възстановяване и устойчивост и Европейския съюз, и ще бъдат изпълнени в пълно съответствие с изискванията, подробно описани в документите, определящи правилата за информация, комуникация и публичност на Националния план. Планираните мерки са изцяло съобразени с размера на финансирането на проектното предложение и с тях ще се повиши информираността на целевите групи относно възможностите, предоставяни от Общността, както и ще се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. По време на осъществяването на предложението за изпълнение на инвестиция, крайният получател Община Ямбол планира да информира обществеността за получената подкрепа чрез следните мерки: - публикуване на резюме на проекта на интернет страницата на Община Ямбол; - провеждане на две публични събития - за представяне на проекта и за неговото приключване; - поставяне на временен билборд/табела и постоянна обяснителна табела на обекта на интервенция. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).