Организация и управление на проекта: Основаната цел на дейността е осигуряване на необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на необходимите ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Чрез изпълнението на дейността ще се гарантира оптимизираното използване на проектните ресурси, постигането на ефективна координация и комуникация с изпълнителите на проектните дейности, осигуряването на прозрачност при управлението на проекта, добра отчетност и контрол върху изпълнението му.
Дейността предвижда сформиране и поддържане на Екип за организация и управление на проекта (ЕОУП). Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейности през целия проектен период. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции:
- Ръководител на проект, назначен за срок от 18 м
- Координатор проект, назначен за срок от 18 м
- Административен сътрудник, назначен за срок от 18 м
- Счетоводител, назначен за срок от 18 м
- Експерт "СМР", назначен за срок от 6 м
- Технически сътрудник на Експерт "СМР", назначен за срок от 6 м
- Експерт "Оборудване", назначен за срок от 4 м
Екипът по проекта ще провежда регулярни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности.
Счетоводителят ще следи за отчетността на дейностите и ще завежда и съхранява всички разходооправдателни документи.
Екипът по проекта ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата междинни и финален доклади за техническо и финансово изпълнение на проекта. |
21 922.93
|
21 423.57
|
Подготовка на тръжни документи и провеждане на процедури за избор на изпълнители: В процеса на изпълнение на настоящото проектно предложение определени дейности, изискващи специализирана експертиза и ресурси ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители. Изпълнителите ще бъдат избрани чрез провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване изискванията и разпоредбите на Закона за обществените поръчки /ЗОП/. Подготвените тръжни документи ще бъдат изпратени за предварителен контрол до АОП. В процеса на изпълнение на проекта се предвижда провеждането на следните процедури за избор на изпълнители:
1. Избор на изпълнител за осъществяване на инженеринг, ведно с проектиране и изпълнение на СМР и авторски надзор;
2. Избор на изпълнител за доставка и монтаж на оборудване по реда на ЗОП;
3.Избор на изпълнител за осъществяване на строителен надзор за обекта на интервенция по реда на ЗОП;
4. Избор на изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за Оценка на съответствието по реда на ЗОП;
5. Избор на изпълнител за осъществяване на одит по време на изпълнението на проекта по реда на ЗОП;
6. Избор на изпълнител за изработване на материали за осигуряване на публичност и визуализация на проекта по реда на ЗОП.
Тръжните процедури ще бъдат проведени при стриктно спазване на изискванията на българското законодателство, като при разработване на документацията за съответната обществена поръчка ще се идентифицират ключови въпроси, свързани с избора на типа процедура, критериите, които да бъдат заложени в методиката за оценка, изискванията към кандидатите за технически и финансови възможности и др. Процедурите ще се провеждат по утвърдения ред, включващ:
- Подготовка и утвърждаване на решение, обявление и документация за обществената поръчка, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки (ЗОП);
- Публикуване на обявленията за обществените поръчки в „Официален вестник” на Европейския съюз;
- Изпращане на решението и обявлението до АОП за вписване в регистъра на обществените поръчки;
- Приемане и съхраняване на офертите на участниците до разглеждането им от оценителната комисия;
- Разясняване по документацията за участие при поискване от участник в сроковете по ЗОП;
- Издаване на Заповед за назначаване на комисия за провеждане на процедурата за обществена поръчка;
- Изготвяне на списък с участниците и получените оферти;
- Разглеждане, класиране и оценка на офертите от комисията;
- Издаване на решение за определяне на изпълнител на обществената поръчка;
- Изпращане на решението до участниците;
- Подготовка и подписване на договор за изпълнение на обществената поръчка. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг, ведно с проектиране и изпълнение на СМР и авторски надзор: Дейността включва проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителство на пристройка към съществуващата сграда на БПГ. Пристройката ще бъде предназначена за увеличаване капацитета на учебното заведение, посредством изграждане на специализирани кабинети, физкултурен салон, лаборатории и работилници за нуждите на учениците, а именно:
I. За специалност „Електрообзавеждане на производството" и „Електродомакинска техника" се предвижда да бъдат обособени:
1. Учебна лаборатория за: изпитвания на силови трансформатори; изпитвания на асинхронните двигатели; изпитвания на синхронни генератори; изпитвания на постояннотоковите машини;
2. Учебна работилница за електрообзавеждане;
3. Учебна работилница за електродомакинска техника;
4. Специализиран кабинет по електротехника с макети за законите и закономерностите;
5. Специализиран кабинет по електрически машини и апарати;
II. Учебна работилница по металообработване и обработка на материалите;
III. Учебна работилница по общопрофесионални умения;
IV. Специализиран кабинет по измервателна лаборатория с инструменти за извършване на качествен и количествен контрол.
V. Специализиран кабинет по техническо чертане, който включва: чертожни работни места за 15 ученика, оборудвани с линеали; компютри с инсталирана програма за чертане AutoCAD.
VI. Работилница по стругарство и шлосерство, за която има налично оборудване от бившата сграда на Професионална техническа гимназия „Ичко Бойчев“.
VII. Нов физкултурен салон, който е необходим с оглед създаването на по-нормални и приемливи условия за провеждането на часовете по ФВС в зимни условия.
Проектирането ще осигури изготвянето на Инвестиционен проект, който ще бъде съгласуван с експлоатационните дружества и предоставен на избран изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийната ефективност на сгради, необходими за одобряване на инвестиционни проекти. На база одобрения и съгласуван инвестиционен проект ще бъде издадено Разрешение за строеж на обекта, предмет на интервенция. За начало на СМР, съобразно издаденото Разрешение за строеж, ще се счита денят на съставяне на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. В процеса на изпълнение на СМР ще участват Възложителят, Строителят, Проектантът, Консултантът, Техническият ръководител и Физическо лице, упражняващо технически контрол по част "Конструктивна". Горепосочените участници ще носят отговорност съгласно правомощията, предвидени в ЗУТ.
Всички дейности по контрол на качеството на изпълнение на СМР ще се осъществяват от строителен надзор, а съблюдаването на точното изпълнение на инвестиционния проект – от авторски надзор. Лицето, осъществяващо авторски надзор, ще посещава строителната площадка регулярно, за да наблюдава и при необходимост да коригира работата на изпълнителя на строително-монтажните работи. Предписанията на проектанта, свързани с авторските му права, за точното спазване на изработения от тях инвестиционен проект, ще се впишат в Заповедната книга и ще бъдат задължителни за останалите участници в строителството. |
1 020 726.40
|
1 295 294.07
|
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието: За издаване на Разрешение за строеж на триетажна пристройка за специализирани кабинети, работилници, лаборатории и физкултурен салон към съществуващата сграда на БПГ е необходимо да има изготвен комплексен доклад за Оценка на съответствието на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. |
4 166.67
|
4 936.80
|
Упражняване на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация: Съгласно чл. 168, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория (категоризацията е по Наредба № 1 на МРРБ), е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Лицето, упражняващо строителен надзор ще носи отговорност за:
- законосъобразното започване на строежа;
- осъществяване на контрол относно пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд по време на извършване на СМР;
- подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение съгласно Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството;
- изготвяне на окончателен доклад до Възложителя.
Пристройката към съществуващата сграда на БПГ, предназначена за специализирани кабинети, физкултурен салон, лаборатории и работилници, ще бъде въведена в експлоатация съгласно разпоредбите на действащия ЗУТ.
Независимият строителен надзор стартира своята дейност непосредствено със започване на СМР и ще продължи след приключване на СМР до въвеждане на обекта в експлоатация.
За обезпечаване изпълнението на дейността ще са необходими и средства за въвеждане на обекта в експлоатация, а именно: разходи за окончателни договори с експлоатационните дружества за присъединяване на мрежата към техническата инфраструктура, разходи за технически паспорт, сертификати за проектни енергийни характеристики и за документи от Службата по геодезия, картография и кадастър (СГКК - Благоевград). |
20 833.34
|
19 932.60
|
Доставка и монтаж на оборудване : Тази дейност предвижда да бъде доставено и монтирано оборудване, свързано с нуждите на учебното заведение. В оборудването са заложени специализирани машини, оборудване и софтуер, предназначени за дооборудване и модернизиране на работилница по специалност "Автомобилна мехатроника", както и уреди/спортни съоръжения за физкултурния салон.
Дейността ще започне да се изпълнява след приключване на съответните СМР на пристройката, обект на интервенция. Тя ще бъде осъществена от външен изпълнител, избран съгласно разпоредбите на ЗОП. Избраният изпълнител ще бъде отговорен за доставката и монтажа на необходимото оборудване.
Към проектното предложение е предоставен индикативен списък с предвиденото за доставка и монтаж оборудване. Одобрените проекти по част "Архитектура" ще дадат точни технически спецификации на цялото оборудване на помещенията в пристройката, съобразени с широкия обхват от специфични нужди на целевите групи. |
93 333.33
|
111 979.20
|
Осъществяване на мерки за информация и публичност: В обхвата на дейността попада изпълнението на конкретните мерки за представяне на проекта, неговата същност, цели и очаквани резултати. Целта на дейността е:
• Осигуряване на максимално информационно покритие в Община Благоевград и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта;
• Осигуряване на информация и публичност за финансовия принос на ЕС чрез ЕФРР и ОПРР 2014 - 2020 г. за реализацията на проекта;
• Осигуряване на прозрачност и информация от практическо значение за идентифицираните целеви групи и цялата общественост;
• Осигуряване на прозрачност на процеса на реализация на проекта. Мерките ще се прилагат съгласно Правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на ЕП и Съвета от 17.12.2013 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и задълженията на бенефициента за осигуряване на информация и публичност. За изпълнението на дейността са планирани следните мерки:
- Провеждане на пресконференции – 2 бр. Предвижда се първата конференция да се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъдат представени целите, предстоящите дейности и очакваните резултати от проекта, финансиращата програма и екипът за управление. На събитието ще бъдат поканени различни местни и регионални медии, както и представители на целевите групи и други заинтересовани страни. При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейности и мерки по проекта;
- Официални церемонии – 2 бр. Първата ще се проведе за оповестяване ефективния старт на проекта – "Първа копка", а втората за откриване на обекта;
- Химикалки, които ще бъдат брандирани – 100 бр.;
- Тефтери, които ще бъдат брандирани – 50 бр. ;
- Изработка и поставяне на временен билборд – 1 бр.;
- Изработка и поставяне на постоянна обяснителна табела – 1 бр. ;
- Изработка на рол-банер за пресконференциите - 1 бр. ;
- Изготвяне на плакати – 5 бр. ;
- Изработка на комплект с технически пособия за нуждите на учениците – 60 бр. ;
- Изработка на ПВЦ папки с копче за нуждите на учениците – 100 бр.;
- Периодично публикуване на страницата на Община Благоевград на информация относно напредъка на проекта. |
4 762.50
|
5 466.00
|
Финансов одит на проекта: Основната цел на дейността е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Община Благоевград разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая ще се определя като правилно и коректно изразходване на финансовите ресурси в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на независим одитор. Той ще бъде избран, чрез провеждане на процедура за избор на изпълнител при спазване изискванията и разпоредбите на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение.
Дейностите по одит се извършват с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените в рамките на проекта разходи. Изпълнението на дейността ще се осъществи от регистриран одитор – член на Института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, избрана, чрез провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП. Избраният одитор ще извърши контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите по проекта. Към окончателното искане за плащане ще бъде изготвен и приложен финален доклад с фактически констатации, с който одиторът ще установи, дали направените в рамките на проекта разходи са действително направени, точни, допустими и в съответствие с Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. |
4 166.67
|
2 997.60
|