Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project will be realized on the territory of Sofia Municipality (SM) - Nadezhda District.With the completion of this project, Nadezhda District will add to and upgrade on all previously started projects, up until now, in social integration.The consumers that are unable to provide for themselves or their relatives,will be provided with a healthy,diverse,and a nutritious lunch.For some of the consumers the activity will be performed in a public canteen, on the territory of the district.For the more distant residential areas and the disabled consumers,the warm lunch will be delivered to their homes.The warm lunch,for those that are in severe conditions,in response to identified ongoing and/or urgent needs,will be carried out all year round for 12 months.The user lists include groups of individuals,corresponding with the main target groups,according to the application conditions and the program guidelines.Within 6 months, after the designated consumers have been included in the program, the district will initiate a verification for continued affiliation to the target groups of the final recipients.When such an affiliation,for a final recipient, has been discovered to be missing,the district will cease providing support from the day that follows the date in which a letter was presented to the Agency for Social Assistance - Serdika District.The project includes supportive measurements which will be indicatively expressed in individual and group counseling and assistance to the warm lunch recipients, according to their individual needs for: being able to apply for other social services; that are provided on the territory of SM, this also includes those that are being financed by the ESF and the ESF+;the use of administrative services;support with the access to health and educational services;healthy and balanced diet etc.By supplying those in need with a warm meal,the quality of life will improve and the number of residents living in poverty, in district,will decrease.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 2: Приготвяне на топъл обяд: Приготвяне на топъл обяд: Район „Надежда“ сключи договор с регистриран доставчик на социална услуга - фирма ,,МАСТЪР-ПИК" ЕАД, избран по реда на Закона за обществените поръчки. Срокът на договора е за целия период на изпълнение на проекта. Фирмата изпълнител е със седалище и адрес на управление: гр. Божурище, п.к. 2227, ул. "Валери Петров" № 2, ЕИК: 204427425 . Притежава удостоверение за регистрация No 58825/20.04.2021 по реда на чл.26 от Закона за храните в сила от 21.07.2020 г. или по чл. 12 от Закона за храните /отм./ , издадено от Българска агенция по безопасност на храните. Дружеството разполага с 9 модерно оборудвани производствени бази тип кухня-майка на територията на страната, 3 от тях в гр. София, останалите са в страната. Всички те са регистрирани съгласно действащото нормативно законодателство и изискванията на ОД на Българска агенция по безопасност на храните. Базата за производство на готови за консумация храни кухня-майка с дейност кетъринг на фирма ,,МАСТЪР ПИК” ЕАД се намира в гр. София, ул. "Асен Йорданов" № 2 със следните групи храни: А,Б,В,Г,Д,Е,Ж,З,И,К,Л,М,Н,О,П,Р, С,Т,У издадено на името на „МАСТЪР-ПИК” ЕАД, безсрочно. Кухнята - майка е разположена на площ от 900кв.м. Има 25 работни маси, 5 броя конвектомати, 15 трисекционни фурни, 3 електропарни казана, 2 електрообръщателни тигана. Обектът е вписан в Националния регистър по чл. 24 от Закона за храните под регистрационен No22070145. Материалната база на помещението, в което ще се приготвя храната отговаря на всички хигиенни изисквания, както и на изискванията за хигиена съгласно Наредба No 5 от 25.05.2006 г. за хигиената на храните и Регламент (ЕО) No 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно хигиената на храните. Доставчикът на социалната услуга разполага за целия срок на изпълнение на договора със собствена материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на транспортиране и хранене на територията на район "Надежда". Материалната база на помещението, в което ще се приготвя храната отговаря на всички хигиенни изисквания, както и на изискванията за хигиена съгласно Наредба No 5 от 25.05.2006 г. за хигиената на храните и Регламент (ЕО) No 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно хигиената на храните. Доставчикът на социалната услуга разполага за целия срок на изпълнение на договора със собствена материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на транспортиране и хранене на целевите групи територията на Столична община - район "Надежда". Предвижданите дати за стартиране и приключване на дейностите по настоящето проектно предложение са 01.01.2023г. и 31.12.2023 г. Общият брой месеци, в които ще се предоставя услугата е 12. Общият брой дни, в които да се предоставя услугата топъл обяд са 252 работни дни. За изпълнение на дейността са предвидени разходи, съгласно Изискванията за кандидатстване в размер на 7 на сто от разходите за закупуване на хранителните продукти. 105 494.40 105 945.60
Дейност 3: Предоставяне на топъл обяд.: Предоставяне на топъл обяд: Район „Надежда“ сключи договор N РНД22-ДГ55-88/29.12.2022 г. с регистриран доставчик на социална услуга - фирма ,,МАСТЪР-ПИК" ЕАД. Предоставянето на топъл обяд на крайните потребители ще се извършва от избраната фирма-изпълнител. Топлият обяд ще се предоставя на потребителите в една обществена трапезария, находяща се на адрес: гр. София, район „Надежда“, ж.к. „Свобода“. Обектът е обозначен като клуб на пенсионера и е с площ 15 кв.м. Помещението е ползвано като обществена трапезария и е оборудвано с плот. Има мивка с топла и студена вода, както и налична посуда. Фирмата изпълнител на услугата се ангажира с осигуряването на човешки ресурси. За трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пункта за раздаване на храната доставката ще се осъществява по домовете. Избраната фирма-изпълнител разполага със собствени специализирани транспортни средства, регистрирани, съгласно изискванията на Закона за храните, вписани в Национален регистър на транспортните средства за превоз на храни, както следва: 1. Фолксваген Кадди - товарен автомобил с рег.No СА3717ХК , удостоверение No9032 / 04.06.2018 г. издадено от БАБХ; 2. Дачия Докер - товарен автомобил с рег. NoСА9876ХК , удостоверение No9029 / 04.06.2018 г. Храната, която фирмата изпълнител ще предоставя на лицата ще отговаря на всички изисквания на разпоредбите за безопасност на храните, в съответствие и със заложените в Закона за храните изисквания, както и политиките на ЕС за безопасност на храните и тяхното транспортиране. - Изисквания при опаковане и пакетиране на храните в индивидуална посуда, която отговаря на екологичното законодателство; - Изисквания при транспортиране на храните. Използваните транспортни средства не трябва да създават възможност за промяна на външния вид, мириса, вкуса и състава на храната, за замърсяване на храната, както и за преминаване на чужди и опасни за здравето на потребителя вещества. Получаването на топъл обяд ще се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените от доставчика на услугата резерви, съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата. При установяване на доставена храна, която не отговаря на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове, определеното длъжностно лице от Възложителя има право да направи рекламация, като откаже приемането на доставката и изиска доставяне на храна, напълно отговаряща като съдържание, количество и качество, начин на доставяне на технически спецификации и на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай изпълнителят ще бъде задължен незабавно и своевременно да достави храна, която напълно съответства на технически спецификации и на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай транспортните разходи за неприетата доставка са за сметка на изпълнителя. Функцията на служителите на администрацията на района ще се състои в ежедневният контрол по осъществяването на доставката на храната и нейното качество. За изпълнение на дейността са предвидени разходи, съгласно Изискванията за кандидатстване в размер на 7 на сто от разходите за закупуване на хранителните продукти. 7 384.60 7 416.20
Дейност 4: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор. Ще се изразяват в насочване към компетентните служби, които ще подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или ще насърчат социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица. В съответствие с изискванията на програмата планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Столична община - район "Надежда" притежава необходимият експертен капацитет и опит в предоставянето на социални услуги и топъл обяд. В този смисъл ще реализира съпътстващите мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд в района, съобразно техните индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Столична община, включително и такива, финансирани от ЕСФ+; - ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм. 7 384.61 7 416.20
Дейност 1: Определяне на целевите групи: Дейност 1: Определяне на целевите групи До края на месец септември на територията на района е осигурен топъл обяд в дома на 165 (сто шестдесет и пет) представители на целевите групи на OПХОМП, отговарящи на критериите за допустимост на Управляващия орган по договор за БФП с вх. рег. №: BG05FMOP001-5.001-0181 "3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19 в Столична община – район „Надежда”, процедура BG05FMOP001-5.001 - „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. Това са:- лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства и самотно живеещи пенсионери с ниски доходи, които не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица с ниски доходи, които поради увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ. За да продължи и надгради предоставяните услуги, район "Надежда" стартира подготовката на настоящото проектно предложение. В съответствие с Условията за кандидатстване по процедурата топъл обяд ще се предоставя приоритетно на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. Крайните получатели на топъл обяд по предишната процедура са уведомени на старта на новата Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 и процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“. Районната администрация отправи покана към тях да подадат заявления-декларации (Приложение №1към Ръководството на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договори по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“) и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6). По-голямата част от тях подадоха своите заявления-декларации за включване в новия проект чрез деловодството на районната администрация. Допълнително служители на района извършиха посещения на място в домовете на трудноподвижни хора, с цел запознаване с процедурата и набиране на допълнителен брой заявления-декларации за изготвяне на списък на потребителите на услугата. Дейността ще продължи да се извършва през целия период на изпълнение на проекта. При избор на конкретни представители на целевите групи са приложени ясни и проследими правила и критерии за подбор, посочени в чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП 2021 – 2027 г., съфинансирана от ЕСФ+ (Наредбата) и т. 13 от настоящите Условия за кандидатстване. На база на подадените до момента заявления-декларации е изготвен основен (Приложение № 5) и резервен списък. Основният списък ще обхваща до 160 потребители. Той включва: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства и самотно живеещи пенсионери с ниски доходи, които не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица с ниски доходи, които поради увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане. Резервният списък включва и лица, обект на месечно социално подпомагане, но отново отговарящи на посочените в Чл.9 от Правилника за прилагане на закона за социалното подпомагане, както и конкретни представители от целевите групи, които не са включени в основният списък. Като основен източник на информация е използвана информацията от Дирекция социално подпомагане - Сердика, което гарантира, че помощта ще достигне до най-нуждаещите се лица. За изпълнението на дейността не се предвижда предоставянето на публичен ресурс. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).