Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

"PinaDe" Ltd. is registered in 2008 in Plovdiv and since its founding has been producing bread and pastries. Its current economic activity code is 10.72 - production of bread products and other pastries. In the end of 2016 the company moved its activities into a newly renovated production base in Skutare village, Maritza municipality. The efforts by the team and the management have lead to an increase of orders and an expansion of product assortment, first exports were also achieved. New jobs have been opened, which the company is filling with the help of the programs administered by the ministry of labor. Part of the new hires are from socially vulnerable groups - people with disabilities, people under 29 and over 50 years old,. For their motivation and social inclusion, the management at "PinaDe" Ltd. has undertaken a series of aid measures - training at the workplace, providing a mentor during the first months of employment, providing transportation to and from the workplace. The aim is for these persons to become equal to their colleagues in social and labor status as quickly as possible and to be stimulated to develop in personal and social regard. 
The availability of its own housing and qualified personnel are prerequisites for further successful development of the company, for which it plans to invest in new equipment in order to improve its production capacity and generate sales on foreign markets.
With the current project proposal "PinaDe" Ltd. is planing to build up the measures, carried out with own funds and is utilizing the opportunity provided to apply for providing work clothes of the target group, development and implementation of human resources development system, investments in conditioning and improvement of lighting in work rooms.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, включително възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси.: Целта на тази дейност e да създаде възможности за въвеждане на иновативна система за развитие на човешките ресурси. В момента в предприятието са заети общо 58 лица, от които 6 лица над 54 години, 1 лице с увреждания, 15 лица в риск /лица с образование, по-ниско от средно и лицето с увреждания/ и 9 лица до 29 години, които попадат в приоритетните групи на програмата. Предприятието работи целогодишно, но в зимния сезон, особено преди коледните празници, натовареността е много висока. Налага се удължаване на работното време, преминаване на сменен режим, поемане на неприсъщи задължения. Тези обстоятелства затрудняват дейността по управление на човешките ресурси и отчитането на работната заплата. Нуждата от изпълнението на тази дейност е обоснована от разрастването на дейността на "ПинаДе" ЕООД и от необходимостта от оптимизиране на управлението на човешките ресурси с възможности за въвеждане на различни форми на заетост. Разработването, адаптирането и въвеждането на система за развитие на човешките ресурси е от изключителна важност за управлението на предприятието по отношение на процесите по планиране, подбор, наемане, обучения, заплащане и повишаване на мотивация, както и за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. В тази връзка са предвидени следните дейности: Разработване, на адаптирана спрямо идентифицираните нужди на служителите в предприятието стратегия за прилагане на мерки за гъвкаво работно време, удължаване на професионалния живот на по-възсрастните работници и служители. Обхватът на услугите по внедряване ще бъде изготвен на базата на идентифицираните потребности на предприятието и добрите практики в управлението на човешките ресурси. С внедряването на различни функционалности, системата предвижда въвеждане на данни за семействата на служителите, отчитане на отработеното време базирано на работни календари с възможности за дефиниране на различни модели на изчисление на определени групи служители и работници с възможности за отчитане на различни гъвкави форми на заетост. Предвижда се системата да даде възможност за въвеждане на информация и следене на придобитите квалификации на служителите със срок на валидност на всяка от тях. Функционалността на система ще позволява и следене на ползваните от работници и служители специално работно облекло и лични предпазни средства. Предвижда се да бъдат заложени дефинирани функционалности, които да позволяват лесната им промяна, която да отговаря на конкретните нужди на фирмата за управление на човешките ресурси. В допълнение, по време на внедряването ще бъде реализирана функционалност за следене в модул на кандидати за работа с цялата нужна за целта информация за тях (с оглед извеждане на последващи справки) и съхраняване на посочената информация за неопределено време. Това ще даде възможност за улесняване на подбора на кандидатите за работа и назначаването им във фирмата. Създаването и внедряването на процедури по бизнес процесите, свързани с човешките ресурси ще доведе до повишаване производителността на труда в предприятието. Осъществяването на конкретната дейност ще допринесе за подобряване на показателите за ефективност и качество на труда и ще се постигне една от приоритетните цели, а именно въвеждане на иновативни методи за организация на труда, които от своя страна да допринесат за повишаване на производителността на труда. Целевата група по тази дейност включва 100% от персонала. 8 000.00 8 000.00
Осигуряване на колективни предпазни средства чрез модернизация на съществуващия обект, свързана с подобряване условията на труд;: В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат изпълнени следните две мерки, подобряващи условията на труд за служителите: 1. Доставка и монтаж на 6 броя климатици за производствените помещения; 2. Подмяна на 80 броя съществуващи осветителни тела с нови, осигуряващи по-добра осветеност и щадящи зрението. Мерките са обективно необходими и се налагат във връзка с оценката на съществуващите условия в производствения обект на "ПинаДе" ЕООД. Състоянието към момента на изготвяне на проектното предложение е следното: По Мярка 1 - Помещенията на предприятието са закупени и ремонтирани през последните две години със собствени средства, като са осигурени максимално добри и безопасни условия на труд за персонала, каквито позволява наличният сграден фонд. Производствените помещения са почистени, ремонтирани, боядисани, санитарно-битовите помещения са изцяло подновени и осигуряват на заетите лица чистота и комфорт при ползването им. Работата в новия обект стартира през втората половина на 2016 г. и с течение на времето бяха отчетени като необходими и допълнителни инвестиции в условията на труд. През първия летен сезон - 2017 г. - беше установено, че температурите в производствените помещения достигат високи стойности, които биха могли да създадат здравословни проблеми за част от лицата от целевата група. Към естествената топлина на въздуха се натрупва е ефектът от работата на постоянно работещите фурни, което създава некомфортна среда за работа. Бяха предприети мерки за престой през най-горещите летни часови, както и за преустановяване на работа през най-горещите периоди. Това обаче са частични мерки, тъй като създават неудобства за служителите поради разпокъсване на работното време и промяна на установените графици. В тази връзка трайно решение на проблема ще се намери чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на климатици за производствените помещения. Предвидени са за закупуване 6 броя климатици на обща стойност от 18 000 лв. По Мярка 2 - Естествената осветеност в помещенията през зимата и при мрачни дни не е достатъчно добра, което се установи след разполагане на машините и стартиране на производствените дейности. В момента тя се допълва при необходимост от изкуствено осветление. Наличните осветителни тела обаче са от остярелия тип и не осигуряват нито подходящия вид светлина, нито са дъстатъчно силни. Препоръката на службата по трудова медицина е те да бъдат заменени с нови 80 такива от типа LED. За изпълнение на тази препоръка и осигуряване на по-добра осветеност на работните места предвиждаме закупуването на осветителни тела 40 броя на стойност от 7000 лв. 25 000.00 24 950.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: В рамките на тази дейност ще бъде изработено, поръчано и доставено специализирано работно облекло и лични предпазни средства за 55 лица от целевата група. До момента предприятието ги осигурява със собствени средства, благодарение на което е известна необходимостта от количествена и специфична гледна точка за всяко лице. За период от 12 месеца всеки един служител получава комплект специализирано работно облекло и лични предпазни средства както следва: - 2 летни комплекта - работна престилка, панталон и чифт обувки - с приблизителна цена около 120 лв. на комплект без ДДС; - 1 зимен комплект - работна престилка, панталон и чифт зимни обувки - с приблизителна цена от около 160 лв. на комплект без ДДС; - 30 броя предпазни шапки с цена от около 1 лв. без ДДС на брой, общо 30 лв. Общата цена на комплектите специализирано работно облекло и ЛПС за едно лице за период от една година е около 430 лв. без ДДС, за 55 лица - 23650 лв. При избора на изпълнители за доставката ще се ръководим от принципите на икономичност, ефикасност и ефективност с цел осигуряване на максимална защита на служителите от възможните рискове на работното място на най-добра цена. В случай, че постъпят няколко оферти, ще сключим договор с този кандидат за изпълнител, който предлага най-добро качество на най-ниска цена. Не предвиждаме закупуване на резервни бройки специализирано работно облекло и лични предпазни средства. В случай, че броят на служителите се увеличи, на новопостъпилите ще бъдат осигурени такива за сметка на предприятието. 23 650.00 23 650.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на място за хранене и почивка в предприятието.: В рамките на тази дейност се предвижда в предприятието да бъде оборудвано помещение за хранене и почивка на персонала. В сградата е налично удобно помещение, което не се нуждае от ремонт, но в момента е съвсем празно и съответно за него се предвижда закупуване само на необходимото оборудване: - маса за хранене - 1 брой, десет стола, хладилник - 1 брой, фурна - 1 брой. Необходимостта от осъществяване на тази дейност е продиктувана от следните обстоятелства: Сградата на предприятието се намира в доста отдалечен край на селото. В близост не са разположени никакви обекти за хранене или магазини. Служителите са затруднени в избора си на място за обяд и всички си носят храна от в къщи, но в момента не разполагаме с помещение, където тази храна да бъде стоплена и персоналът да се нахрани. През летните месеци се ползват открити пространства в двора, но през зимата това не е възможно. През периодичните почивки в рамките на работния ден също нямаме място, където може да се почива или да се изпие освежаваща напитка. В тази връзка ръководството на "ПинаДе" ЕООД предвижда да закупи описаното по-горе оборудване, за да осигури на служителите си помещение за хранене и почивка съобразно общоприетите норми и специфичните условия на труд. За изпълнението на тази дейност сме определили бюджет от 4500 лв. на база предварителни проучвания на цени. Предвиждаме изпълнението не дейността да обхване целия срок на проекта - 24 месеца. Подходът ни позволява след сключване на договора за безвъзмездно финансиране спокойно да обмислим, планираме и изпълним дейностите, без да сме притиснати от кратки срокове или независещи от нас външни обстоятелства от всякакъв характер. Следователно можем да осъществим качествено и правилно изпълнение, с минимум грешки и максимални резултати. 4 500.00 4 490.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).