Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to increase civic participation in policy making and is aimed at updating the legislative framework and policies in the field of the preservation of intangible cultural heritage through open and responsible governance, joint action among citizens,businesses and administrations and developing a mechanism for implementation of civil monitoring of national and local policies.This necessity is due to the lack of:1.Current legislative framework in the field of preservation of intangible cultural heritage, including intellectual property; .Clear understanding of the problems of preservation of the intangible cultural heritage and relevant cultural policies in the country;3.Synergy between all stakeholders.The main objective will be achieved with the following activities:Analysis of the legislation and policies taken in the member countries of the Regional Center in the field of the preservation of the intangible cultural heritage, including recommendations and guidelines for their implementation;Analysis of the Bulgarian legal framework and the policies existing in Bulgaria with regard to international documents in the field of intangible cultural heritage, including recommendations and guidelines for implementation;On the basis of the conclusions and the results of the two analyzes,a civil monitoring mechanism will be developed to regulate the involvement and participation of all stakeholders, and citizens in the process of monitoring national and local policies on the preservation of intangible cultural heritage;Enhancing the capacity of the applicant and non-governmental organizations to participate in the process of formulating,implementing and monitoring legislation and policies; Conducting seminars with stakeholder representatives to raise public awareness and promote civic participation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Анализ на законодателството и предприетите политики в страните членки на Регионалния център в областта на опазването на нематериалното културно наследство, включващ препоръки: Изпълнението на дейността ще допринесе за реализация на основната цел на проекта, като се фокусира върху законодателството и политиките в страните членки относно опазването на нематериалното културно наследство и разработи анализ, който ще представи реални и добри примери за насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в областта. Изпълнението на дейността включва: Разработване на детайлна методология с посочени инструменти за събиране и проучване на информация от разнообразни източници и документи в областта на нематериалното културно наследство. - определяне на нормативни и стратегически документи - разработване на анкета и идентифициране на респонденти Изготвяне на анализ и препоръки, които включват: Анализ - Анализ на нормативни и стратегически документи съгласно изготвена методология; - Проучване на събраната информация, анализ на резултатите от анкетните проучвания /20 бр./ в държава с опит в прилагането на политики в областта; Изводи и препоръки - очертаване на основни изводи и тенденции за формулиране, изпълнение и мониторинг на законодателство и политики - Извеждане на добри примери и практики, които да послужат на целевите групи за създаване на условия за включването на гражданското общество и бизнеса при формулирането, изпълнението и мониторинга на политики и законодателство, които да бъдат адаптирани в българското законодателство. - Извеждане на препоръки с насоки относно прилагането им при последващо актуализиране или приемане на нови нормативни актове в областта. Реализацията на дейността ще доведе до постигането на следните цели: 1. Да се разработи анализ на законодателството и предприетите политики в страните членки в областта на опазване на нематериалното културно наследство. 2. Да се изведат добри примери за актуалното включване на нормативните изисквания на международните документи и Конвенция на ЮНЕСКО за опазване на нематериалното културно наследство от 2003г. (Конвенция 2003), както и от националните политики на държавите в областта на опазване на нематериалното културно наследство. 3. Да се изведени добри практики и решения от прилагането на Конвенцията 2003 г., които да послужат на НПО за създаване на условия за включването на гражданското общество и бизнеса при формулирането, изпълнението и мониторинга на политики и законодателство, които да бъдат адаптирани в българското законодателство. 4. Да се формулират изводи и препоръки, с насоки относно прилагането им при последващо актуализиране или приемане на нови нормативни актове в областта. Чрез постигането на посочените цели ще се дефинира правилната посока за прилагане на политики в областта на нематериалното културно наследство. Разработеният анализ ще бъде представен пред целевите групи и заинтересованите страни в рамките на Дейност 5 по проекта. Целевата група, към която е насочена дейността са представители органите на изпълнителна власт, Неправителствени организации, и общественост. Дейността съответства на посочените дейности в Група № 1, тъй като разработеният анализ има за цел да изведе добри практики и решения, които са приложими в страните членки относно подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Дейността допринася за постигане на специфичните цели на проекта. 15 200.00 15 200.00
Анализ на българската нормативна рамка и политиките съществуващи в България спрямо международните документи в областта на нематериалното културно наследство, с включени препоръки;: Реализацията на дейността има за цел да се направи синхронизация на съществуващата нормативна рамка в областта на опазване на нематериалното културно наследство в България към препоръките и изискванията на международните документи, по които България е страна и са приети на европейско равнище. В тази връзка ще бъде разработен сравнителен анализ на българската нормативна рамка спрямо международните документи и ще бъдат констатирани липсващите полета в българското законодателство и прилагане на политики относно опазване на нематериалното културно наследство. На база получените резултати от анализа ще бъдат предложени добри практики (резултат от Дейност 1) относно включването на гражданския сектор в отправянето на препоръки за въвеждането на липсващите полета относно опазване на нематериалното културно наследство. Изпълнението на дейността включва: 1.Разработване на детайлна методология с включени инструменти за събиране и проучване на информация от разнообразни източници и документи в областта на нематериалното културно наследство чрез: идентифициране на българските нормативни и стратегически документи, идентифициране на международни документи, идентифициране на участниците във фокус групи, изготвяне на интервюта; 2.Изготвяне на анализ и препоръки: •Деск – рисърч на българското законодателство и оценка на политиките в областта на нематериалното културно наследство на приложимите документи на национално и европейско ниво •Сравнителен анализ между българското законодателство и разработеният анализ на законодателството и предприетите политики в страните членки в областта на опазването на нематериалното културно наследство •Интервюта сред представители на централната власт по отношение на прилаганите политики на национално ниво–5 бр. •Фокус-групи–2 бр.:Фокус-група с представители на Министерство на културата, Фокус- група с представители на неправителствени организации, развиващи дейността си в областта на нематериалното културно наследство. 3. Извеждане на изводи и препоръки: •Извеждане на полетата от международните документи, които липсват в българското законодателство •Извеждане на препоръки и конкретни предложения и текстове, свързани с липсващите полета относно опазване на нематериалното културно наследство в българското законодателство Реализацията на дейността ще доведе до постигането на следните цели: •Да изведе на полетата от международните документи, които липсват в българското законодателство •Да изведе на препоръки и конкретни предложения и текстове,свързани с липсващите полета относно опазване на нематериалното културно наследство в българското законодателство. •Да се достигне до решаване на един от проблемите в законодателната рамка в областта на НК -липсата на синхронизация между международната правна рамка и съществуващата нормативна рамка в България чрез въвличането на гражданското участие в процеса. Дейността има пряко въздействие и допринася за изпълнението на целите на проектното предложение,тъй като на база установените липсващи полета ще бъдат отправени препоръки до съответния орган на власт и администрацията. По този начин ще бъде активирано гражданското участие и бизнеса, представено чрез НПО в комуникацията с администрации относно формулиране, изпълнението и мониторинга на прилагането на нормативната рамка. Следствие на което ще бъде поставено началото на процес по промяна на законодателството. Целевите групи към които е насочена дейността са: публични органи и власти, частния сектор, Неправителствени организации, организации на гражданското общество. Дейността е съотносима на посочените дейности в Група № 1 поради основната цел, която си поставя, а именно чрез прилагането на добри практики на гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство да се достигне до решаване на един от проблемите в законодателната рамка в областта на НКН - липсата на синхронизация между международната правна рамка и съществуващата нормативна рамка в България. 6 700.00 6 700.00
Разработване на механизъм за осъществяване на граждански мониторинг на националните и локалните политики: Основната цел на дейността е да се разработи механизъм, като се разпишат документи / наръчници/, базирани на резултатите от Дейност 1 и Дейност 2. В тази връзка се предвижда да бъдат разработени два вида наръчника за активно гражданство, в които да се включи механизъм за мониторинг на дейностите свързани с прилагане на Конвенцията на ЮНЕСКО за опазване на нематериалното културно наследство. Единият вид ще бъде насочен за административните структури на местните власти с насоки как да променят начина си на работа за да привлекат граждански сектор в процесите на опазване и управление на НКН. Следствие на което ще се подобри взаимоотношенията на граждани и бизнеса с администрациите. Вторият вид наръчник да бъде насочен към НПО, в него ще се ще се регламентира включването и участието на всички заинтересовани страни в процеса на осъществяване на мониторинг и контрол на дейностите отнасящи се до вземането на решения, планирането, изпълнението, наблюдението и оценката на свързаните с нематериалното културно наследство политики и програми. С помощта на изработените документи ще се регламентира включването и участието на всички заинтересовани страни в процеса на осъществяване на мониторинг и контрол на дейностите отнасящи се до вземането на решения, планирането, изпълнението, наблюдението и оценката на свързаните с нематериалното културно наследство политики и програми. За да оформят документите, съвместно с екипа на кандидата, фирмата изпълнител по дейността ще се запознае детайлно с резултатите от: 1. Проведеното анкетно проучване относно прилагането на основния принцип на Конвенция 2003 за включване на общностите в опазване на тяхното нематериално културно наследство; 2. Проведените интервюта сред представители на централната власт по отношение на прилаганото законодателство и политики; 3. Проведените Фокус – групи и резултатите от проучената документация и изведените добри практики относно липсващите полета в областта на опазване на нематериалното културно наследство и последващото актуализиране на българското законодателство. 4. Резултатите от: Анализ на законодателството и предприетите политики в страните членки в областта на опазване на нематериалното културно наследство с включените препоръки; Сравнителен анализ между българското законодателство и анализ на законодателството и предприетите политики в страните членки в областта на опазването на НКН, с включени препоръки; Сравнителен анализ на българската нормативна рамка спрямо международната правна рамка, с включени препоръки. На база събраната информация и чрез провеждането на работни срещи между екипа на кандидата, експертният екип на фирмата изпълнител и представители на Минитерство на културата ще се пристъпи към разработването на двата вида наръчника. Документите ще съдържат: информация за задълженията на институциите, отговорни за опазването на НКН; ролята и ангажиментите на всяка една от заинтересованите страни. Основно място в наръчниците ще заемат правилата, които ще се следват при осъществяване на мониторингови действия, начините и способите чрез които обществеността ще може да прави оценка и дава обратна връзка относно актуализирането на законодателството и прилагането на политики в областта на нематериалното културно наследство. Целевите групи, към които е насочена дейността са: – административни структури, НПО, граждани. Разработените наръчници допринася за постигането на открито и отговорно управление в партньорство с гражданите и бизнеса чрез създаването на инструмент за всички страни за повишаване на взаимодействието. Дейността е съотносима към допустимите дейности от група № 2 от Насоките за кандидатстване и допринася за постигане на основната цел на проекта и постигането на специфични цели 5 000.00 5 000.00
Съвместни действия между администрации и НПО и повишаване на капацитета при участието им в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на законодателство и политики: Основната цел на дейността е чрез съвместни действия да се изгради мрежа от неправителствени организации в областта на нематериалното културно наследство и да се реализират публични политики и законодателство следвайки насоките в двата вида наръчника, изработени в Дейност 3. По този начин ще бъде създадена рамка от ново равнище, която ще подобри гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в областта. Изграденият капацитет ще следва “community-based” подход при опазването на нематериалното културно наследство, включително и при разработването на политики. Дейността предвижда организирането и провеждането на 3 бр. съвместни кръгли маси, чиято цел е цел да представи изработените наръчници за гражданска активност. След което ще се пристъпи към съвместни действия между администрации и създадената мрежа от неправителствени организации относно съвместни дейности за реализация на публични политики и законодателство в областта на нематериалното културно наследство. С реализацията на дейността ще се даде възможност създаденият в Дейност 3 Механизъм да бъде доведен до знанието на други заинтересовани организации. След като целевите групи/НПО, бизнес, общественост/ бъдат запознати с целите на наръчниците и насоките в тях ще се подобри разбирането на Конвенцията за опазване на нематериалното културно наследство от 2003 г. Отчитайки липсата на актуална законодателна рамка в областта на опазване на нематериалното културно наследство ще бъде поставен въпросът относно необходимостта от разработване на политики, както на национално ниво, така и на локално. Чрез включване на разработеният механизъм за гражданско участие и изграждането на мрежа от неправителствени организации в областта на НКН ще бъде създадена реална възможност за въвличане на гражданското участие в съвместни действия с административните структури на местните власти относно формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. С реализацията на дейността ще се постигнат следните подцели: 1. Да се осъществят съвместни дейности между представители на НПО и администрациите за реализация на публични политики и законодателство 2. Да се картографира НПО, работещи в областта на опазване на нематериалното културно наследство 3. Да създаде мрежа от неправителствени организации в областта на нематериалното културно наследство 4. Да повиши капацитета на НПО относно участието им в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство в областта на опазване на нематериалното културно наследство; 5. Да се обменят добри практики и положителен опит за взаимодействие с администрациите; 6. Да се обмени информация между идентифицираните членове на мрежата от неправителствени организации в сферата на нематериалното културно наследство. 7. Да се подчертае необходимостта от обучения на подобна тематика, които ще насърчат сътрудничеството и обмена на добри практики между НПО. Целевата група: НПО, административни структури на местната власт, широка общественост, бизнес. Дейността е съотносима към допустимите дейности от Група № 3 и допринася за постигането на основната цел на проекта, по-конкретно за постигането на специфична цел №8 и 9, съответно "Изграждане на мрежа от неправителствени организации в областта на нематериалното културно наследство и чрез съвместните дейности между НПО и администрация да се реализират публични политики и законодателство в сферата" и "Повишаване на капацитета на НПО относно участието в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство чрез осъществяването на съвместни действия между НПО и представители на администрациите на национално и локално ниво". 9 991.02 9 577.99
Провеждане на семинари с представители на заинтересованите страни за повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие : С изпълнението на дейността ще бъдат постигнати следните цели: 1.Информиране на НПО относно участието в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство чрез запознаване с изработените наръчници 2. Фокусиране вниманието на представители на НПО в областта на опазване на НКН и представители на администрацията за съвместни действия за реализация на политики и законодателство на база получените като резултатите от извършените дейности по проекта: • Анализи с препоръки, • Наръчник към административните структури на местните власти с насоки как да променят начина си на работа за да привлекат граждански сектор в процесите на опазване и управление на НКН • Наръчник, насочен към НПО, регламентиращ включването и участието на всички заинтересовани страни в процеса на осъществяване на мониторинг и контрол на дейностите отнасящи се до вземането на решения, планирането, изпълнението, наблюдението и оценката на свързаните с нематериалното културно наследство политики и програми. Гореизброените цели ще бъдат постигнати с изпълнението на съответните поддейности: - Организиране и провеждане на 5 семинара в следните градове – Перник, Бургас, Враца, Копривщица и Русе, градове излъчили номинации и вписали кандидатури в Представителната листа на нематериалното културно наследство на ЮНЕСКО Семинарите ще повишат капацитета на неправителствения сектор като се популяризира Конвенцията на ЮНЕСКО за опазване на нематериалното културно наследство и нейното прилагане на национално ниво; - Дизайн, предпечат и печат на Механизъм за мониторинг на дейностите свързани с политиките за опазване на нематериалното културно наследство - Създаването и поддържането на разработена страница в социалните мрежи - Фейсбук на проекта, на която ще бъде регулярно публикувана информация за текущото изпълнение на проекта, постигнатите междинни резултати, снимки, проучвания и т.н.; Чрез предвидените методи за разпространение на постигнатите резултати в проекта ще се достигне до широка група от заинтересовани страни и целеви групи, които ще се запознаят как чрез съвместни дейности между НПО и администрации и прилагане на изведеното в двата вида наръчника ще бъде подобрено участието на гражданското общество в процеса на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики законодателство в областта на опазване на нематериалното културно наследство. Целева група:НПО и широката общественост, административни структури на изпълнителната и местната власт. Дейността е съотносима към допустимите дейности от група № 4, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване. 31 691.28 32 104.31

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).