Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

Within the current program the BRC will provide food packages with major products to the most deprived including accompanying measures directed towards overcoming of social exclusion. The provision of food packages will lead to relieving of the budget of individuals and low-income households thus releasing funds for covering of other urgent expenses. The accompanying measures proposed will contribute to social inclusion of the most vulnerable persons.
For the needs of the implementation of the Program, the BRC will provide regional warehouses licensed under Article 12 of the Food Law. All food products will be stored in them. With regard to the organization of the distribution process, appropriate spaces for establishing of distribution points will be secured by the BRC. Such points will be opened not only in all 265 municipalities of the country but also in larger settlements with high number of eligible beneficiaries. Packages of people having mobility difficulties will be transported to their homes.
In order to fulfill the objectives of the program, the BRC sets the following tasks:
- To cover all target groups;
- To allocate and provide food products to end beneficiaries;
- To carry out internal control with the objective to avoid double financing;
- To ensure the safe distribution of the food products;
- To avoid food waste by applying clear mechanisms and specific measures;
- To provide accompanying measures to help vulnerable people to take steps to tackle poverty and social exclusion;
- To receive feedback from representatives of the target group.
- To apply the horizontal principles of the program /non-discrimination, respect for personal dignity, etc./;
- To inform the general public about the program and to promote the support of the FEAD.
All activities at national and regional level will be guided by teams of experts with proven experience, sufficient knowledge and skills in the implementation of large-scale humanitarian programs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разпределение и предоставяне на хранителните продукти до крайните потребители: Разпределение и предоставяне на хранителни продукти до крайните потребители Описание За да реализира тази дейност, във всички 28 области на страната БЧК ще осигури складови помещени отговарящи на изискванията на чл.12 от Закона за храните. Там, където БЧК има собствени складове и размерите им съответстват на количеството продукти, което ще се съхранява в тях, същите ще бъдат използвани. В останалите области ще се наемат складови помещения. Наемането обикновено е срещу заплащане, а в редки случаи се осигурява безвъзмездно. Опитът на БЧК показва, че в някои области, намирането на лицензирани и подходящи складове е много труден процес. Затова областните организации ще положат много усилия за осигуряване на складове, които отговарят на условията като: достъпност, складова площ, товароподемна техника, хигиенни условия, наличие на СОТ и т.н. В областите, в които няма достатъчно големи по площ складове, може да се пристъпи към наемане на два склада, като това зависи от количествата продукти, които следва да постъпят в тях. БЧК очаква информация от АСП за количествата продукти, които ще постъпват по области, за да осигури адекватни по размер складове. Едновременно с осигуряването на складовете, за тях ще се наемат и материално отговорни лица. Ще се осигурят и помещения за раздавателни пунктове. Още в етапа на предварителна подготовка ще се обходят всички общини и по-големи населени места, ще се проведат срещи с представители на местните власти и ще се търсят най-подходящите, достъпни и централно разположени помещения, в които да се разположат раздавателните пунктове. Те ще се разкриват не само в 265–те общини, но и в по-големите населени места, в които има голям брой правоимащи лица. По този начин, БЧК ще осигури по-пълно териториално покритие и ще улесни социално слабите граждани при получаването на полагащите им се хранителни продукти. БЧК предвижда да разкрие общо около 300 раздавателни пункта в цялата страна. За осигуряването на пунктовете ще се разчита и на съдействието на кметовете по места, някои от които са доброволци на БЧК. Същевременно ще се наемат отговорниците и на временните пунктове. Датата за зареждане на раздавателните пунктове ще бъде съобразена с планираните дати за раздаване, като стремежът е времето за престой на храните в пунктовете да бъде максимално кратко. След приключване на обществената поръчка за избор на доставчици на хранителните продукти и подписване на договорите със същите, очакваме УО да информира БЧК за видовете и количествата храни и продукти, броя на траншовете за доставка до складовете на ПО и предварително да съгласува с ПО графиците за доставки по области. След получаване на горната информация и на база получените от РДСП списъци на лицата, които са предвидени за подпомагане, ще се състави график за зареждане на раздавателните пунктове и ще се определи начална дата за стартиране на раздаването. Ще се направи предварителна организация и по отношение на товаро-разтоварните дейности и ще се направи разчет за нуждите от доброволци, които ще участват при разпределението и предоставянето на хранителни продукти. С цел избягване на напрежение сред лицата, подлежащи на подпомагане, при възможност стартирането на раздавателния процес ще се осъществи едновременно във всички области на страната При нерегулярни доставки или тежки метеорологични условия, раздаването може де се осъществява и поетапно, в зависимост от наличните храни и пордукти в складовете на БЧК, като стремежът ни ще бъде де се организира едновременно раздаване в максимален брой раздавателни пунктове. Ще се изготвят графици за раздаване по общини, които своевременно ще бъдат качени на сайтовете на БЧК и АСП, на сайтовете на областните организации на БЧК и в ИСУН 2020. След получаване на списъците с правоимащите лица, на областно/столично ниво същите ще се обработят и подредят по населени места и ще бъдат проверени за допуснати технически грешки. При наличие на такива, своевременно ще се информират съответните РДСП. 2 339 361.86 2 339 361.86
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, които БЧК планира да предостави, ще спомогнат за преодоляване на социалното изключване и намаляване на бедността на уязвимите лица и групи включени в програмата. Те ще бъдат разнообразни и съобразени с нуждите на различните целеви групи обект на подпомагане. Чрез съпътстващите мерки ще се създадат условия за подобряване на адаптацията на крайните потребители към средата, в която те живеят. Те също ще бъдат насочени към повишаване уменията и възможностите на уязвимите лица, с цел преодоляване на трудностите и дискриминацията, с които те се сблъскват в ежедневието си. Разнообразните форми на съпътстващи мерки, които ще се реализират, ще допринесат за постигане на една от основните целите на ФЕПНЛ, а именно засилване на социалното сближаване. Именно затова, БЧК планира да реализира 8 различни видове съпътстващи мерки за основната и допълнителна група правоимащи лица, както следва: 1. Консултиране на уязвими лица за балансиран режим на хранене и здравословен начин на живот; 2 Консултиране за управление на семейния бюджет; 3. Насочване на целевите групи за отпускане на социални помощи и предоставяне на социални услуги в общността и резидентен тип; 4. Информиране за предоставяните услуги, финансирани от Европейския социален фонд; 5. Превенция на социално изключване на деца; 6. Подготовка за справяне с неблагоприятни климатични условия; 7. Превенция на социално значимите заболявания и рисковото сексуално поведение.; 8. Професионално обучение на желаещи правоимащи лица. В зависимост от индивидуалните потребности на лицата и групите включени в програмата , на част от тях могат да бъдат предоставени няколко вида съпътстващи мерки. На трудно подвижните лица съпътстващите мерки ще бъдат предоставяни в техните домове, като те ще бъдат съобразени с конкретните им потребности. Отчитането на гореспоменатите мерки ще се осъществява от областните и националния координатор с доклад, придружен с финансов отчет. 2 339 361.85 2 339 361.85

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).