Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

This project is aimed at post-warranty technical maintenance of the software and hardware of the National Visa Information System (NVIS), including the components of the application software of NVIS (central and local), as well as the national interface for connection with the Visa Information System of the European Union (VIS-EU). The maintenance of NVIS envisaged in this project will be carried out in compliance with the requirements for guaranteeing interoperability and continuous connection of NVIS with the VIS-EU and the Consultation Network VIS Mail.

In the context of the efforts undertaken to ensure continuous utilization of best available technology for the central VIS and the national interfaces in accordance with the provisions of Regulation № 767/2008, the post-warranty maintenance of NVIS will encompass the following indicative activities: removal of recurring accidents and defects in operation of NVIS, supply of regular technical services of the system, as well as maintenance of the software components (base and system software) of the infrastructure  and application software of NVIS and its elements thereof, and the like.

For the purposes of enhancing and improving the professional skills and competences of the users of NVIS, there will be conducted specialized trainings for NVIS administrators, trainings on the software products used in NVIS, and training of trainers on the functionalities of the system.

Within the task so targeted at post-warranty maintenance of NVIS in view of strengthening common visa policy, consular cooperation and consultation between central visa authorities of the EU member states, the following project activities will be performed:
1. Management of the project;
2. Technical maintenance of the software and hardware of NVIS;
3. Technical maintenance of the application software of NVIS;
4. Visibility, transparency and communication.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за организация, управление, изпълнение, вътрешен контрол и мониторинг на дейностите от проекта. Екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на заложените дейности, като при неговото сформиране ще се подходи балансирано и на база на професионални качества. С това ще се гарантира спазването на изискванията за наличие на административен и оперативен капацитет на бенефициера при изпълнението на проекта. Екипът ще включва ръководител, основен координатор, счетоводител, двама координатори по визови информационни системи и координатор по обществени поръчки. Напредъкът на проекта ще се проследява по време на регулярни срещи на проектния екип и ще се сравнява и оценява спрямо заложените индикатори и резултати в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и процедурните правила на най-актуалната версия на утвърдените системи за управление и контрол по фонд „Вътрешна сигурност“ (ФВС), фонд „Убежище, миграция и интеграция“ (ФУМИ) и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика за програмен период 2021-2027. Екипът на проекта ще отчита извършената работа в съответствие с указанията за отчитане на проекти по ФВС, ФУМИ и ИУГВП и в ИСУН. При подготовката на отчетите бенефициерът ще използва формулярите, генерирани от ИСУН, и приложенията съгласно административния договор за безвъзмездна финансова помощ, както и в съответствие с актуалния списъка с документи и указания, необходими при отчитане на финансовото изпълнение на проекти по ФВС, ФУМИ и ИУГВП в ИСУН. Отчетите ще се отнасят до проекта като цяло без оглед на това каква част от него е финансирана чрез безвъзмездна финансова помощ, като ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период, както и необходимите данни за постигане на индикаторите, посочени в проектното предложение. За тази цел бенефициерът ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Бенефициерът е предвидил за целите на настоящия проект да разполага с необходимия офис и оборудване за управление на проекта. Проектът ще се управлява и координира в административната сграда на МВнР - Централно управление. В рамките на проекта ще бъдат предвидени канцеларски материали, които ще бъдат използвани за административно-техническото обезпечаване на дейностите по проекта от членовете на екипа по проекта. Те ще са необходими за надлежното и изрядно организиране и класиране на цялата обемна документация по всички дейности от проекта на хартиен носител за архива на МВнР, както и при кореспонденцията и взаимодействието с външните изпълнители по проекта. Осигуряването на канцеларски материали попада в категорията "непреки разходи" по проект, като същите ще се отчитат до 25 % от допустимите преки разходи по проекта. Ставката на тези разходи е определена чрез коректен, справедлив и проверим метод на изчисление, основаващ се обективна информация чрез представяне на пазарни проучвания на единичните цени. По време на изпълнение на проекта непреките разходи ще се отчитат чрез доказване. Настоящата дейност е основополагаща за успешното реализиране на проекта. Тя ще гарантира доброто управление на проекта по отношение на реализиране на дейностите, както и във връзка с целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта ще зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока ѝ за реализация. Настоящата дейност ще се реализира в рамките на целия период на срока на административния договор за безвъзмездна финансова помощ. 157 835.73 0.00
Поддръжка на техническото и базовото програмно осигуряване на НВИС: В рамките на дейността се предвижда да бъде осигурена поддръжка на техническото оборудване и базовото програмно осигуряване на Националната визова информационна система (НВИС), както и подновяване на софтуерни пакети за лицензи. В обхвата на поддръжката ще бъдат включени следните компоненти на НВИС: 1. поддръжка на техническо и базово програмно осигуряване, в т.ч.: мрежова подсистема и комуникации; сървърна подсистема и лентови библиотеки; дискови масиви; софтуер за архивиране и възстановяване, софтуер за наблюдение и софтуер за управление; система за управление на базата от данни IBM Informix, използвана от централната компонента на НВИС и система за мониторинг на активността на достъпа до данните в решенията за бази данни IBM Guardium; система, реализираща виртуализационен слой за цялостно управление на мрежата за съхранение на данни (SAN инфраструктура) и масивите за съхранение на данни с криптиране на компресия; системен софтуер на Microsoft; софтуерни системи за мониторинг; системи за управление на приложни програмни интерфейси (API Gateway); система за управление на инцидентите и събитията (SIEM); други компоненти, които бъдат добавени в хода на изпълнение на проекта, необходими за обезпечаване на непрекъснатото и безпроблемното функциониране на НВИС (Основен и Резервен визов център) в режим 24/7. Поддръжката на техническото оборудване и базовото програмно осигуряване ще включва следния неизчерпателен списък от услуги: - актуална поддръжка към производител с оглед осигуряването на наличност, непрекъсваемост и резервираност на услугите в НВИС; - отстраняване на възникнали аварии и проблеми в работата на системата НВИС и - осигуряване на регулярни технически обслужвания на системата НВИС. 2. поддръжка на софтуер, включващ продукти на IBM, Microsoft и RH JBoss, обслужващи НВИС. В рамките на дейност 2 се планира да бъде проведено обучение за администратори на НВИС на техническо ниво, както и обучение за софтуерните продукти, използвани в НВИС. Необходимостта от изпълнение на дейността е продиктувана от високото ниво на амортизация на физическите компоненти на НВИС и моралното остаряване на техническото и системно осигуряване на НВИС вследствие от непрекъснатата експлоатация на системата, което налага предприемане на мерки за непрекъсваема поддръжка, подобряване и оптимизиране на работата на системата, обезпечаване на надеждност при резервиране на информацията, обновяване на лицензите, оборудването и повишаване на капацитета на мрежовата свързаност. Изпълнението на дейността е необходимо в контекста на подлежащите на обновяване, надграждане и модернизиране компоненти на инфраструктурата на НВИС и по-високите натоварвания при дигитализацията на процесите. Това обуславя необходимостта от разширяване във времето на поддръжката на компонентите на системата с оглед подмяна или добавяне на нови елементи в цялостната архитектура на системата от центрове за данни на НВИС заедно с хардуерна, комуникационна част, системен и приложен софтуер, интерфейси към други системи и други. Необходимостта от подновяване на абонаментната поддръжка на лицензите, ползвани от системата НВИС, се обуславя от изискванията за обезпечаване на поддръжка, която да осигурява съвместимост с последните развиващи се технологии и промени в операционните системи, сървъри на приложения, системи за сигурност и мониторинг и др. Чрез подновяване на софтуерните пакети за лицензи за използвания софтуер на НВИС ще се осигури възможност за ползване на най-новите версии на програмните продукти, което предпоставя подобрения в кода, използваемостта, производителността и сигурността, отговарящи на нивото на критичност на системата. Изпълнението на така изложената дейност ще допринесе за постигане на общите и специфичните цели и очаквани резултати на проекта. 16 180 000.00 0.00
Поддръжка на приложното програмно осигуряване на НВИС: В рамките на дейността се предвижда да бъде осигурена поддръжка на: а) приложния софтуер на централната компонента на Националната визова информационна система (НВИС), експлоатирана в Националния визов център към дирекция „Консулски отношения“ на МВнР б) приложния софтуер на локалната компонента НВИС, експлоатирана в задграничните представителства на Република България. В хода на изпълнение на проекта централната и локалната компонента се очаква да бъдат обединени в единна система на приложното програмно осигуряване на НВИС, което ще обслужва цялостно централно управление на МВнР, всички задгранични представителства на Република България и националния интерфейс за връзка с Визовата информационна система на Европейския съюз. В рамките на поддръжката ще бъдат включени всички доработени и/или нови компоненти на приложното програмно осигуряване на НВИС, поемащи по-високите натоварвания при дигитализацията на процесите, както и измененията в елементите на архитектурата на приложния софтуер, надградени под формата на развитие и разширение на възможностите и защита на информацията. В рамките на обхвата на поддръжката на приложното програмно осигуряване ще бъдат изпълнявани включително и дейности, свързани с потенциални актуализации в системата, които са вследствие на настъпили изменения в европейската и/или националната нормативна рамка за използването ѝ, и/или в техническите изисквания за нейната оперативна съвместимост с информационни системи на ЕС. Това е продиктувано от необходимостта от гарантиране на съвместимост и свързаност на НВИС с Визовата информационна система на Европейския съюз (ВИС на ЕС). В рамките на дейност 3 се планира да бъде проведено обучение за софтуерните продукти, използвани в НВИС, както и обучение на обучители по функционалностите на системата НВИС по отношение на приложното програмно осигуряване. Необходимостта от изпълнение на настоящата дейност се обуславя от изискванията за обновяване на приложното програмното осигуряване на НВИС с оглед оптимизиране, улесняване и повишаване на ефективността на работата на съществуващата система, както и създаване на условия за свързване на НВИС с други системи в контекста на функционалните и технически стандарти, условия и изисквания за оперативна съвместимост на НВИС на Република България с Визовата информационна система на ЕС и други широкомащабни информационни системи на ЕС във връзка с изпълнение на задълженията на България съгласно Регламент 767/2008 (Регламент за ВИС), Регламент (ЕС) 2019 /817, Регламент (ЕС) 2021/1133 и Регламент (ЕС) 2021/1134. Потребността от осигуряване на следгаранционна поддръжка на НВИС се мотивира също така от обстоятелството, че НВИС е система с национално значение и трябва да гарантира непрекъснат, целогодишен и денонощен (24x7) достъп до ресурсите си и до ВИС на ЕС, не само по отношение на МВнР, но и на съответните национални органи на граничната охрана, миграционните органи, органите за предоставяне на убежище и правоприлагащите органи по външните граници. Изпълнението на така изложената дейност ще допринесе за постигане на общите и специфичните цели и очаквани резултати на проекта. 2 800 000.00 0.00
Осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация по проекта: Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Мерките по тази дейност са съобразени с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика (ИУГВП) като част от Фонда за интегрирано управление на границите. В изпълнение на изискванията на посочените европейски актове в рамките на настоящия проект ще бъде предоставена информация на широката общественост и целевите групи и ще се осигури публичност на осъществяваните по проекта дейности и заложените цели и резултати. По този начин ще се спази основният принцип на равнопоставеност и прозрачност. Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват. Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта. Тази дейност е предвидена в проекта като средство за осигуряване на информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от ИУГВП. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).