Управление и изпълнение на проекта: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за изпълнение на проекта, в който са включени следните позиции:
- Ръководител проект;
- Координатор;
- Счетоводител.
За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат:
- оптимално използване на наличните човешки ресурси;
- ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане;
- ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта;
- ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;
- ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа;
- равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта.
За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, след стартирането на му екипът:
- ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта;
- ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности;
- ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптирането му, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето;
- ще приеме разработените описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта;
- ще обсъди графика за провеждане на обществени поръчки и съществуващите рискове за изпълнението му;
- ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ;
- ще бъде докладва своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности;
- ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности.
- ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия.
За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат:
- ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;
- ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа;
- оптимално използване на наличните човешки ресурси;
- ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане;
- ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта;
- равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта.
Ролите и задачите на всеки един член на екипа са посочени в т.9 от формуляра.
За членове на екипа са определени служители на кандидата и разходите за тяхното възнаграждение са определени на база средна часова ставка за възнаграждението им като служители по очаквания брой часове заетост по проекта. Подробна информация относно определеното възнаграждение е представена в приложение към настоящия формуляр. |
23 184.00
|
23 181.60
|
Организиране и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки: Дейността е изпълнена предварително, като Община Карлово е провела по реда на ЗОП процедурите за избор на изпълнители на дейностите, като са сключени договори, както следва:
1) изпълнение на СМР ;
2) строителен надзор;
3) авторски надзор;
4) доставка на оборудване;
5) дейности за публичност и визуализация;
Единствено не е избран изпълнител за извършване на независим финансов одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта. |
0.00
|
0.00
|
Извършване на строително монтажни работи: Предвижда се да бъдат изпълнение следните СМР:
Центърът за работа с деца на улицата ще осигури безопасна и защитена среда, стимулиране на личностното, физическо и душевно развитие на ползвателите. Проектът предвижда специални грижи и внимание за всяко дете, спрямо индивидуалните му нужди, както и подобряване на физическото и здравословно състояние на подрастващите. Предвижда се капацитетът на ЦРДУ да е 20 деца в зависимост от потребностите на общината или региона.
Ще бъде изградена нова двуетажна свободно стояща сграда за Център за работа с деца на улицата (ЦРДУ) и детска площадка и комбинирано спортно игрище към нея, както и благоустрояване на прилежащия терен и ограда. Всички СМР ще бъдат изпълнени в съответствие с одобрения работен проект. Ще бъде осигурена достъпна архитектурна среда за лицата в неравностойно положение.
Описаните СМР се извършват от избрания по реда на ЗОП изпълнител съгласно одобрения инвестиционен проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби.
Стойността на разходите за СМР е определен на база проведена обществена поръчка за избор на изпълнител с предмет .„Изпълнение на строително-монтажни дейности за обект: „Център за работа с деца на улицата, спортни и игрални площадки, УПИ І социални дейности, кв. 175 по УП на гр. Карлово, ПИ с идентификатор 36498.504.3128 по КККР на гр. Карлово“, в рамките на Инвестиционна програма за изпълнение на Интегриран план за градско възстановяване и развитие (ИПГВР) на град Карлово, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020 г.“.
Разходите за ДДС са допустими, тъй като не се предвижда извършване на дейности, за които бенефициента може да възстанови платения данък добавена стойност. |
1 044 283.51
|
1 252 029.24
|
Извършване на строителен надзор: При извършване на строително-монтажните работи ще бъде избран консултант, който ще бъде отговорен за:
- законосъобразното стартиране на строителните работи;
- съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти;
- контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи;
- спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания;
- пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите;
- годността на строежа за въвеждане в експлоатация.
След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на Възложителя.
Стойността на разходите за дейността е определена на база проведена обществена поръчка.
Разходите за ДДС са допустими, тъй като не се предвижда извършване на дейности, за които бенефициента може да възстанови платения данък добавена стойност. |
50 800.00
|
67 056.00
|
Проектиране и осъществяване на авторски надзор: Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи:
• При подписване на протоколи и актове;
• При обсъждане и промяна на конструктивните решения;
• При одобряване на конструктивни решения;
• При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти;
• При изменение на проектни части по време на работа;
• Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта;
• Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице;
• Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност;
• Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението);
• Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ;
• Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС;
• При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа;
Обосновка на стойността на разхода за дейността е предоставена в приложение към настоящия проект.
За предложеният проект е изготвен работен проект в изпълнение на обществена поръчка с предмет "Изготвяне на работни инвестиционни проекти в рамките на Инвестиционна програма за изпълнение на Интегриран план за градско възстановяване и развитие". Стойността на разхода за изготвяне на работен проект е определяна след провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител.
Разходите за ДДС са допустими, тъй като не се предвижда извършване на дейности, за които бенефициента може да възстанови платения данък добавена стойност. |
51 970.00
|
67 330.00
|
Доставка на оборудване за нуждите на ЦРДУ: Дейността предвижда да бъде доставено необходимото оборудване за обзавеждане и осигуряване на нормалната работа на центъра. Доставката цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите.
Предвижда се да бъде доставено:
- Оборудване за съблекални към санитарно-битови помещения - шкафчета, закачалки и др.
- Оборудване за перално/ гладачно помещение- - перална машина, сушилна машина, ютия и др.
- кухненско и трапезно оборудване - маси, столове, печка, хладилник и др., необходими за осигуряване на целодневна грижа и изхранване на децата посещаващи центъра;
- оборудване и обзавеждане за кабинети за работа с децата - бюра, столчета, обзавеждане на кабинети, мултимедия и др., необходими за осигуряване на провеждането на учебния процес;
- оборудване и обзавеждане за кабинетите на социални работници - бюра, столове и др.
- друго оборудване съгласно техническата спецификация необходимо за функционирането на обекта.
Изброеното оборудване е необходимо за осигуряване на нормалното функциониране на центъра.
Дейността ще бъде осъществена от външен изпълнител при спазване на изискванията на Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби.
Стойността на разхода е определена на база одобрената техническа спецификация към инвестиционния проект и проведена процедура по реда на ЗОП.
Разходите за ДДС са допустими, тъй като не се предвижда извършване на дейности, за които бенефициента може да възстанови платения данък добавена стойност. |
51 000.00
|
61 200.00
|
Информация и публичност на проекта: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат:
- проведени начална и заключителна пресконференция за представяне на проекта;
- проведено събитие "първа копка" по проекта и събитие "откриване на обекта" ;
- закупени и разпространени 300 комплекта рекламни материали (тефтер, химикал, рекламни usb памети, брошура);
- закупени 1 вътрешен банер със стойка и калъф;
- в съответствие с изискванията за информация и публичност ще бъдат поставени 1 временен билборд (4/3 м) по време на изпълнение на проекта, които ще бъдат заменени с 1 постоянна табела (50/70 см) оповестяващи финансовия принос на ЕФРР;
- публикувани 3 платени прессъобщения в регионални медии.
В съответствие с единния наръчник бенефициентът ще публикува редовни прессъобщения за напредъка по проекта на интернет страницата си.
Обосновка на стойността на разхода за дейността е предоставена в приложение към настоящия проект.
Разходите за ДДС са допустими, тъй като не се предвижда извършване на дейности, за които бенефициента може да възстанови платения данък добавена стойност. |
12 033.33
|
14 439.99
|
Независим финансов одит на проекта: Извършването на независим одит на проекта е задължително изискване съгласно изискванията за кандидатстване. Освен това, изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финалния финансов отчет на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане.
Обосновка на стойността на разхода за дейността е предоставена в приложение към настоящия проект.
Разходите за ДДС са допустими, тъй като не се предвижда извършване на дейности, за които бенефициента може да възстанови платения данък добавена стойност. |
6 000.00
|
6 000.00
|