Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The current project "Providing a hot lunch in the Municipality of Loznitsa" will cover 400 persons from the municipality, for whom support will be provided to overcome the main identified deprivations of food and basic materials to ensure normal living conditions for people who live in extreme poverty , experience severe material deprivation and live in social isolation.
It focuses on persons for whom provision of food is difficult or impossible and provides an opportunity to extend the scope, including in relation to the most needy persons. 
In order to cover persons who have a daily need for support and lack of access to daily food, the municipality uses all sources of information to reach them. Information is also required from the mayors of populated areas about the presence of persons in dire need of assistance.
To achieve the goals of the project, the following activities will be implemented:
1. Determination of the target groups;
2. Preparing a hot lunch;
3. Providing a hot lunch;
4. Implementation of accompanying measures.
Through the implementation of the project, the aim is to help those who experience more serious difficulties in securing their livelihood. They will be provided with a freshly prepared hot meal that includes soup, a main course and bread and at least once a week dessert. It is in accordance with the generally accepted prescription norms in the country and in compliance with food safety requirements. The provided hot lunch will be prepared with quality products of proven origin, will meet the legally established requirements for quality and safety when used by end users.
For the quality implementation of the project, measures and mechanisms are provided to prevent wastage of food products and avoid double funding.

With the municipality's own transport, the prepared food will be delivered to the homes of the assisted persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Община Лозница реализира една трапезария, находяща се на територията на гр. Лозница, ул. "Г. С. Раковски" № 2. За целта общината разполага със собствена материално-техническа база, която се състои от следните помещения: управител, стая за персонала, топла кухня, подготвителни, миялно помещение, помещение за отпадъци, склад, коридор, съблекалня с баня, санитарен възел. В обекта са обособени четири вход-изхода: за клиенти, персонал, зареждане на обекта и за изхвърляне на отпадъците. Технологичното оборудване, с което разполага обекта е Фризер-ракла – 2 бр., Хладилник – 3 бр., Електрическа везна – 2 бр., Месомелачка – 1 бр., Миксер – 1 бр., Зеленчукорезачка – 1 бр., Електрическа печка с котлони – 1бр., Печка на ел. и газ – 1 бр., Електрическа скара – 1 бр., През 2018 г. Община Лозница реализира проект „Закупуване на оборудване и обзавеждане за Домашен социален патронаж в гр. Лозница към Фонд „Социална закрила“. Беше закупено и доставено ново оборудване в т.ч. електрическа печка, скара, хладилник, фризер, месомелачка, зеленчукорезачка, газов хокер, тави, тенджери, тиган, както и шкаф маси, работна маса, стелаж и други. Със закупеното ново оборудване се постигна пестене на време за приготвяне на храната, пестене на електроенергия, подобриха се условията на труд в кухнята на Домашен социален патронаж в град Лозница. Наличният човешки ресурс, които е ангажиран в изпълнението на дейността се състои от общо 9 човека, от които 1 технолог по храните, 2 шофьора на автомобили, 1 домакин, 2-ма готвача, 1 санитар и още 2 лица. Община Лозница има дългогодишен опит в предлагане на услугата "Обществена трапезария" и "Топъл обяд" , както и услугата „Домашен социален патронаж“. 1 015 616.00 551 833.60
Предоставяне на топъл обяд: Със собствен ресурс община Лозница доставя храната до домовете на потребителите. За целта общината разполага с три автомобила - Фолксваген Кади с регистрационен номер РР 58-75 АХ, Фолксваген Кади с регистрационен номер РР 58-73 АХ и Рено Експрес с регистрационен номер РР 25-60 ВР и достатъчен човешки ресурс /3 шофьора и 3 човека за разнос / за доставка на приготвяната храна до домовете на крайните потребители. Транспортните средства за извозване на приготвеният топъл обяд отговарят на изискванията и имат необходимите удостоверения от Агенцията по безопасност на храните. 71 093.12 38 628.35
Реализиране на съпътстващи мерки: Успоредно с предоставяне на услугата "Топъл обяд" се предвиждат и реализирането на съпътстващи мерки по проекта, които ще бъдат реализирани самостоятелно. Със заповед на кмета на общината са определени лицата, които ще организират изпълнението на предвидените съпътстващи мерки по проекта. За отчитане на тяхната реализация ще бъдат изготвени протоколи, доклади от проведени консултации, изготвяни информационни материали - брошури, листовки, диплянки, снимков материал, формуляри за обратна връзка и др. 71 093.12 38 628.35
Определяне на целеви групи: Допустимите целеви групи към настоящият проект са: • лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; • лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; • лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; • лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; • скитащи и бездомни лица; • лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Със Заповед на кмета на Община Лозница е определена комисия, която да извърши подбор на бенефициентите, съгласно утвърдена от него процедура. В нея участие ще вземат представители на община Лозница и кмет/кметски наместник по населени места. За да се гарантира, че предоставянето на услугата "Топъл обяд" ще достигне до най-нуждаещите се лица на територията на общината се използваха всякакви източници на информация – сигнали от кметове по населени места, граждани, информация от доставчици на социални услуги и други институции като същевременно бе проведена и информационна кампания. Беше публикувана обява на сайта на община Лозница и бяха разлепени обяви по всички населени места с цел да бъде информирано цялото население и помощта да достигне до най-засегнатите от кризата лица. При стартиралият прием на заявления-декларации от лица, желаещи да ползват услугата "Топъл обяд", постъпиха 433 бр. заявления. Кандидат-потребителите попълниха заявления-декларации по образец за включване в услугата „Топъл обяд“, като същите се вписаха в регистър създаден за целите на проекта с пореден номер и дата. След регистрирането им същите се изпратиха до Дирекция „Социално подпомагане“ гр. Разград с Приложение №5, към който се приложиха сканирани заявления–декларации от кандидат-потребителите и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация /Приложение №6/. Дирекция „Социално подпомагане“ гр. Разград извършва проверка относно принадлежността им към изброените целеви групи. След получен отговор от Дирекция „Социално подпомагане“ гр. Разград комисията ще се събере с цел извършване на подбор, който ще се извърши по утвърдената от кмета на общината процедура за подбор на потребители. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).