Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project idea was initiated to meet important problems of marginalized minorities in the municipalities of Maglizh and Nikolaevo, defined in the Strategy of Stara Zagora District for equality, inclusion and participation of Roma for the period 2021 - 2030 in implementation of the National Strategy of the Republic of Bulgaria for equality, inclusion and participation of the Roma / 2021 - 2030 /.
This project proposal envisages the creation of 2 Social and Educational Service Hubs for vulnerable children and their families, that will provide a complex of functional social services in the municipalities of Maglizh and Nikolaevo for children from 0 to 6 years and their parents. For this purpose, special premises will be equipped and furnished, where psychologists, social workers, health, Roma and educational mediators will work with children and their parents. Two new sports saloons and outdoor sports parklands will be built at the kindergartens in Maglizh and Nikolaevo, which will be fitted out with innovative sports and technical equipment and teaching aids. The aim is to apply innovative methods to build essential vital skills for children, such as physical culture, habits for a healthy lifestyle, skills for the earliest prevention of socially significant problem areas, incl. diseases. Various games for socialization and integration in a multicultural environment will be held. The aim is to develop an interdisciplinary methodology that will enable them to acquire and practise both basic skills for sports and motor culture, integrated into games and outdoor activities with an emphasis on improving speech skills in Bulgarian. The two newly built hubs, as well as Cultural House "Probuda" - Maglizh, will become crucial centres for social, educational and cultural activities, events by offering psychological, health and educational support for vulnerable groups and their families in both municipalities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Управлението на проекта ще се осъществява от екип от 6 души от българска страна и 1 представител от норвежкия партньор. Членовете на екипа ще бъдат назначени на двучасова ежедневна заетост, като планираните средства не превишават размера според официалната статистика на Националния статистически институт (НСИ) за средната работна заплата за сектора в страната за тримесечие. Екипът се сформира по следния начин: - Община Мъглиж - Ръководител, Координатор и Финансов мениджър; - Община Николаево - Координатор и Счетоводител; - Читалище "Пробуда" - Счетоводител; - Партньор от Норвегия - Координатор. Екипът ще разпише Ръководство за управление на този проект, което ще включва: план за изпълнение на дейностите с времеви график и отговорности на екипите. Екипът по проекта ще разработи следните допълнителни планове: план за разпространение на резултатите от проекта, план за качество и мониторинг на дейностите, което ще осигури прозрачност и проследимост на резултатите, финансов план за разходване на средствата. Екипът ще провежда ежемесечни срещи (онлайн или присъствени), както и на всеки три месеца, за да се проследява изпълнението на дейностите, прогреса им и да се вземат навременни мерки в случай на несъответствия, забавяния или конфликтни ситуации. Норвежкият партньор от своя страна също ще провежда мониторинг на всички дейности по проекта с цел съставяне в края на проекта на мониторингов доклад за изпълнение, в който ще бъдат вписани и насоки за бъдещо сътрудничество и развитие на двустранните взаимоотношения. 61 973.00 41 977.28
Доставка на оборудване и строително-монтажни дейности: 2.1. Изграждане на спортен комплекс в община Мъглиж 2.2. Изграждане на спортен комплекс в община Николаево 2.3. Доставка на оборудване за работа в детските градини 2.4. Обзаведени и оборудвани помещения за нуждите на работата на хъб за функционално свързани социални и образователни услуги в НЧ „Пробуда”. 2.5. Осъществяване на прозрачни и справедливи процедури по възлагане. 459 752.23 35 936.00
Дейности за обучение на целевите групи: По проекта ще бъде сформиран екип за изпълнение на преките дейности и работа с целевите групи, състоящ се от: - педагогически персонал - 4 педагози (2 за Община Мъглиж и 2 за Община Николаево); - ромски медиатори (с образователна насоченост и здравеопазване) - 5 медиатори (2 за Община Мъглиж, 2 за Община Николаево и 1 за Читалище "Пробуда"); - медицински персонал - 2 специалисти за общините Мъглиж и Николаево; - психолози - 2 души за общините Мъглиж и Николаево за работа с родители и деца; - логопед - 1 специалист в Читалище "Пробуда", който ще работи с детските градини в Мъглиж и Николаево. Възнагражденията на екипа са описани подробно в бюджета по проекта и са изчислени въз основа на официалната статистика на Националния статистически институт (НСИ) за средната работна заплата за сектора в страната за тримесечие. 3.1. - Разработване, визуализация и обезпечаване на иновативна методика за спортни занимания (64 план-конспекта за педагогическа спортна ситуация и 150 помагала за учителите, спортно-технически и дидактически пособия) Спортно-игровата система: - Ще извежда на преден план дидактизирането на двигателната дейност и ще създава условия за успех в овладяване на двигателната функция на собственото тяло и двигателното изразяване на детето. - Неин приоритет е цялостното и устойчиво развитие на детето в условията на спортно-игрово педагогическо взаимодействие – постигане на добро здравословно състояние, оптимално морфо-функционално развитие и дееспособност, висока познавателна активност, социална ангажираност и др. Системата ще бъде обезпечена със специфични дидактически уреди, които да въздействат на психофизично ниво и да подпомагат психо- и сензомоториката на децата, особено на тези с допълнителни и/или СОП. 3.2. - Обучение на децата 0 - 6 години (Обучение по Български език и Обучение за придобиване на двигателна култура, начални умения по спорт), свързано с ранното детско развитие и социално включване. 3.3. - Обучение на медиатори (ромски медиатори - посредници в областта на превенцията на образователни и здравни проблеми) и педагози-обучители по спортни дейности и български език. Обучението на педагозите и ромските образователни медиатори се осигурява чрез предефиниран проект „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване“, финансиран чрез Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“. 3.4. - Работа с родителите от целевата група за мотивиране и повишаване на здравната и социална култура и образователния статус на децата, ангажиране и активиране на родителите, формиране на родителски умения. 3.5. - Организиране на обучения за спецификите на длъжностите за медиатори и педагози: - Сертифициращо обучение за ромски медиатори (5 медиатори за 13 населени места - 4 изнесени 3-дневни обучения); - Сертифициращо обучение на педагози - обучители по спортни дейности (4 педагози - 4 изнесени 3-дневни обучения). 3.6. - Дейности за активно включване на общността - в оборудваните хъбове ще се провеждат срещи, семинарни занятия, фокус групи, кръгли маси, уъркшопове и други масови или индивидуални форми за работа със семействата на целевите групи (деца и родители): тематични уъркшопове за предотвратяване на ранна или нежелана бременност, хигиенни грижи и грижи при отглеждането на децата, психологическа подкрепа, занимания за повишаване на здравната култура и др. Всичко това ще спомогне за провеждане на политика по активно включване на общността. 314 723.81 138 923.84
Информация и публичност: Разработване на функционален уеб-сайт за проекта (вкл. домейн, хостинг, разходи за разработване и поддържане на съдържанието). Сайтът ще изиграе ролята на виртуален хъб, който по-късно ще прерасне в регионална мрежа са подобни услуги и ще обедини и други подобни структури. Това ще създаде база за устойчиво надграждане и развитие на проектните дейности Организиране на 10 информационни събития за разпространение на резултатите от проектните дейности и информиране на обществеността за реализацията на дейностите 4 Ролбанера (по 1 за всеки партньор), 1000 брошури, 1000 листовки, информационни материали - електронни и на хартия, социални медии разпространение (ФБ, Инстаграм, ТикТок) и др. Ще бъдат поставени информационни билбордове и табели на място на изпълнение на проектните дейности - 2 бр. за Община Мъглиж, 2 бр. за Община Николаево и 1 бр. за Читалище "Пробуда". Участие на норвежките партньори във всички планирани събития. Организиране на информационни събития за популяризиране на проектните дейности и резултатите от проекта. Осъществяване на комуникационната стратегия на проекта в съответствие с изискванията на програмата. 59 000.00 19 390.00
Развитие на двустранните взаимоотношения, сътрудничество, обмяна на опит и добри практики: 5.1. Организиране на обучение за социални работници, педагози, медиатори и административен персонал за запознаване с добрите практики на Норвегия в тази сфера и трансфер на знания и социални иновации в новопостроения център на общината (50 обучаеми общо за 3 дни - изнесено обучение). Обучението се организира от бенефициента и се води от представители на норвежкия партньор - командировъчни (пътни, дневни и нощувки за 3 представители на Норвежкия партньор - 2 лектори и координатор по проекта, разходите за когото са в Дейност №1) – първо посещение на норвежкия партньор в България. Обучението се води от представители на норвежкия партньор - разходи за хонорари за 2 представители на Норвежкия партньор) 5.2. Организиране на еднодневно събитие - уъркшоп за общините. Организиране в неговите рамки на оценителна сесия за представяне на мониторингов доклад от норвежкия партньор и участие в заключителното комуникационно събитие(еднодневно събитие с 50 участници и 5 представители на медиите). Оценителната сесия за представяне на мониторинговия доклад се организира от бенефициента. От страна на норвежкия партньор - командировъчни разходи (пътни, дневни и нощувки за 3 представители на Норвежкия партньор - 2 лектори и координатор по проекта, разходите за когото са в Дейност №1), участие в заключителното информационно събитие по проекта – второ посещение на Норвежкия партньор в България 5.3. Изготвяне на мониторингов доклад от страна на норвежкия партньор 5.4. Организиране на посещение и обучение в Норвегия за запознаване със социалните услуги за деца в страната и добри практики (пътуват 2 от община Мъглиж, 2 от община Николаево и 1 от читалище Пробуда - придружават ги ръководителят и координатор по проекта - техните командировъчни са включени в разхода за управление - Дейност №1). Предвижда се в рамките на посещението в Норвегия българските участници да посетят на място и да наблюдават работата на 4 детски градини в Трондхайм, в които са обхванати основно деца от имигрански общности с ниско ниво на владеене на норвежки език, 2 специализирани дневни центъра за деца от маргинализирани и мигрански общности от 3-6 години и техните родители, в които се предоставят педагогически услуги, подпомагащи усвояването на езика и интеграцията им, провеждане на три еднодневни обучителни семинара с цел трансфер на знания, местни добри практики и социални иновации от Норвегия в областта на ранното възпитание и интеграцията, за които Норвежкият партньор се ангажира да наеме подходящи зали, да осигури лектори – педагози и представители на институции, предоставящи социални услуги, да обезпечи нужните теоретични материали, кетъринг и др. Организацията на пътуването в рамките на България (Мъглиж-София, София-Мъглиж) и осигуряването на самолетни билети се извършва от екипа за управление в България, пътуванията в Норвегия, нощувките и останалите ангажименти, свързани с престоя в Норвегия, се организират от Норвежкия партньор. 5.5. Мониторингов доклад от страна на норвежкия партньор за проектните дейности и препоръки към местното управление и образователни институции за въвеждане на социални дейности, които са показали своята добавена стойност в Норвегия. 5.6. Посещения на български представители в Норвегия за запознаване с местните добри практики в сферата на социалното включване и социални дейности с деца от целевата група. 5.7 Покана към дипломатическите представителства на Норвегия в България за присъствие на всички важни събития по реализиране на проекта. 47 775.98 34 396.88
Одит на проекта : Съгласно регламентите и утвърдените Насоки за кандидатстване, ще бъде извършен одит по проекта от страна на бенефициента и норвежката партньорска организация. Общата стойност на БФП изисква извършването на финансов одит на проекта с оглед осигуряване на прозрачност и ефективност на разходваните средства от партньорите. Сумата не надвишава праговете по ЗОП и затова от страна на бенефициента процедурата ще бъде с пряко договаряне и предвид осигуряване на независим и качествен одит. 10 000.00 2 000.00
Непреки разходи: Избраният метод за определяне на непреки разходи отговаря на чл.8.5.1 (с) от регламента - 15% от разхода за персонал. Непреките разходи не са пряко свързани с проекта, но могат да бъдат определени и обосновани от счетоводната система по проекта като такива, които са направени в пряка връзка с допустими преки разходи, свързани с проекта. Например: Разходи, свързани с инфраструктури и общо функциониране на организациите като вода/газ/електричество, поддръжка, застраховане, офис консумативи и дребно оборудване, разходи за комуникации и връзки, пощенски разходи и др. и разходи, свързани с хоризонтали услуги като административно и финансово управление, човешки ресурси, обучение, правни услуги и др. 24 204.08 13 922.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).