Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project proposal of the municipality of Kotel for "Introduction of energy efficiency measures in the buildings of the community center "Prosveta-1870" in the village of Ticha and the community center "Prosveta 1919" in the village of Mokren" includes investments for the introduction of energy efficiency measures in buildings representing cultural and educational centers. At the application stage, the Municipality has concluded a contract with a contractor to carry out a survey to establish the technical characteristics of the buildings, related to the requirements of Article 169, paragraphs 1-3 of the ZUT, including surveys for energy efficiency and preparation of technical passports of the objects. In the implementation of the project, it is envisaged that the planned investments will be implemented after concluding contracts with contractors in accordance with the PPA. Profitable operation of the buildings will be ensured, which will lead to their sustainable management and maintenance, and as a result, better and additional services for the population.
With the implementation of the project, the energy efficiency of the buildings will increase, which will lead to energy savings, and this, in turn, leads to a direct effect on the reduction of greenhouse gas emissions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Oрганизация и управление и информация и публичност: Организацията и упралението е сложен процес, който изисква внимание към детайлите и добро планиране. В изпълнение на дейността, кметът на Общината със заповед ще сформира екип, който ще включва служители на общината, експерти в различни области, което ще гарантира качественото и навременно изпълнение на дейностите по проекта. В заповедта ще бъдат разписани отговорностите и задълженията на всеки един от членовете на екипа. За част от дейностите по информация и публичност, общината ще сключи договор с външен изпълнител по реда на ЗОП. При изпълнението на проекта ще бъдат осъществени мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. Непосредствено след одобряване на проектното предложение и подписването на договор ще се пристъпи сформиране на екип за организация и управление на проекта. в заповедта на кмета за сформиране на екипа ще бъдат разписани отговорностите на всеки един от членовете. През първите 5 дни след получаване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Ръководителят на проекта ще организирана начална среща на екипа. Началната среща ще се проведе при следния дневен ред: 1. Запознаване на членовете на екипа с целите, дейностите и времевия график на проекта; 2. Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа. 3. Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; 4. Обсъждане на план-графика на проекта и разработване на детайлен такъв. Изготвяне на актуализиран план-график, при евентуално възникнали непредвидени обстоятелства. 5. Обсъждане на плана за провеждане на обществени поръчки и актуализирането му при необходимост. 6. Други. Такива срещи ще бъдат провеждани ежемесечно, като ще бъдат документирани с протокол, подписан от всеки един взел участие в срещата. За част от дейностите по информация и публичност Общината ще сключи договор с външен изпълнител по реда на ЗОП. При изпълнението на проекта ще бъдат осъществени мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. По време на изпълнение на проекта ще бъдат изпълнени следните мерки за информация и публичност, които ще гарантират разпространяване на информация за получената получената подкрепа: - Кратко описание за проекта на сайта на Общината, включващо цели, резултати, дейности и финансовата подкрепа от ЕС, както и периодични публикации, относно напредъка по проекта; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - По време на строителните дейности на видимо място ще бъдат поставени времененни билбордове с големи размери; - Постоянни обяснителни табели (плакати) ще бъдат поставени до една седмица след отстраняване на билбордовете. Табелите ще съдържат същите основни елементи като билбордовете. - Организиране на минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 13 469.91 0.00
Изпълнение на СМР: Проектът предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност в две читалища - Народно читалище "Просвета 1870" с. Тича и Народно читалище "Просвета 1919" с. Мокрен, в които се развиват дейности, свързани с културата и изкуството. 1. НЧ "Просвета 1870"с.Тича-сградата е разположена в центъра на селото,на централния път от гр.Котел към гр.Елена.Централният вход на сградата е от западната страна,от площада, разположен непосредствено през сградата. Основната сградата е правоъгълна, на два надземни етажа и един сутерен, масивна, с четирискатен покрив с керемиди. Сградата на Народно читалище „Просвета 1870г.“ е построена през шестдесетте години на миналия век. Тя представлява масивна двуетажна сграда, с частичен сутерен, изпълнена от монолитна стоманобетонова конструкция, с необитаем таван в подпокривното пространство, с дървен четирискатен покрив и покривно покритие от керамични керемиди. Сграда е със скатен покрив, със стрехи, с дървена носеща конструкция, стъпила върху стоманобетонова плоча. Не е полагана топлоизолация върху покривната плоча. Височината на таванското ниво (неизползваемо) е, както следва: 3.18 м – основна сграда и 1,30 – пристройка. В първоначално въведения в експлоатация обем сградата е разполагала с котелно на нафта. Към момента котелното е демонтирано. Сградата не се отоплява в общия си обем цялостно. Липсва вътрешна топлопреносна мрежа. Към момента на извършване на обследването помещенията в сградата се ползват частично в зимния период, като се отопляват единствено: Репетиционна зала, на първи етаж отоплението е с печка на дърва, и Помещение уредник – компютърна зала на втори етаж – отоплението е с климатик. Останалите помещения се отопляват на електрически вентилаторни печки. В сградата няма централно захранване с топла вода за битови нужди. В сградата няма изградена обща инсталация за студозахранване и климатизация за обезпечаване параметрите на микроклимата през топлите месеци на годината. 2. НЧ "Просвета 1919" с .Мокрен - сградата е разположена на централния път,свързващ гр. Котел с магистрала Тракия.Централният вход на сградата е от югоизточната страна, от площадното пространство,оформено пред читалището.Има второстепенен обслужващ вход от югозападната страна. Сградата е правоъгълна,на два надземни етажа и частичен сутерен,масивна, счетирискатен покрив с керемиди.На първия етаж са разположени:предверие със стълбище към втори етаж, театрална и кинозала със сцена, лекционна зала, канцелария, гримьорна и съблекалня и стълбище към сутерен, с директен изход навън. Достъпът до второто етажно ниво е по стълбище,разположено североизточен край на сградата.Обследваната сграда представлява масивна двуетажна постройка,с частичен сутерен,изпълнена със смесена носеща конструкция:от монолитен стоманобетон за плочите над сутерена, междуетажна и таванска конструкции и с дървени скатни покривни конструкции над необитаем таван в подпокривното пространство,покривно покритие от керамични керемиди.При направеното обследване се установи, че носещата конструкция е в добро техническо състояние,а констатираните строителни повреди са повърхностни и не са засегнали конструктивните елементи на сградата, което не е нарушило нейната носимоспособност и ползването й.Сграда е със скатен покрив, със стрехи, с дървена носеща конструкция, стъпила върху стоманобетонова плоча. Не е полагана топлоизолация върху покривната или таванската плоча.В сградата на „Народно читалище „Просвета 1919г.“ отоплението е локално за всяко помещение. Сградата не се отоплява в общия си обем цялостно.Липсва вътрешна топлопреносна мрежа.Към момента на извършване на обследването помещенията в сградата се ползват частично в зимния период с печки на дърва. 754 400.00 0.00
Проектиране и авторски надзор: Цел на инвестиционните проектите: Изготвяне на инвестиционни проекти във фаза „технически” проект за внедряване на мерки за енергийна ефективност в обхват и съдържание съласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. с цел: - Подобряване енергийните характеристики на сградния фонд от нежилищни сгради, чрез прилагане на устойчиви интегрирани високоефективни енергийни мерки; - Достигане на клас на енергопотребление „В“ след прилагане на енергоспестяващи мерки при публични сгради; - Намаляване на разходите за енергопотребление, което ще доведе и до спестяване на публичен ресурс; - Подобряване на условията в помещенията за предоставяне на услуги и за работа; - Постигане на 30% спестяване на първична енергия за всеки обект от нежилищния сграден фонд. Обхват на техническите проекти: Дейностите, които ще се предвидят за изпълнение в инвестиционните проектите ще отговарят на изискуемите енергоспестяващи мерки /ЕСМ/, предписани в обследванията за енергийна ефективност, както и на предписанията в обследванията за установяване на техническите характеристики на сградите, свързани с изискванията по чл.169, ал.1-3 от ЗУТ. Инвестиционните проекти ще включват: топлинно изолиране на външните ограждащи елементи (външни стени, покриви, външни подове); ремонт на покривните конструкции и покритие, подмяна на несменената дограма (прозорци и врати); въвеждане на мерки за осигуряване на достъпна среда, за хора в неравностойно положение; реконструкция или подмяна на вътрешните сградни инсталации, инсталации за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане на сградите за собствено потребление. цел на авторския надзор: Проектантът трябва да упражнява авторски надзор, в съгласие с Възложителя, по време на строителството по всички части на всеки от инвестиционните проекти съгласно чл. 162 от ЗУТ. При осъществяване на дейността си по авторски надзор проектантът следи и отговаря за: съответствието между отделните части и специалности на съответните проекти; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; изготвянето за негова сметка на допълнителни чертежи и схеми към изработените от него проекти при необходимост, ако се окаже, че проектите са непълни и/или да отстрани за своя сметка всички скрити пропуски и грешки в проектите, установени в хода на изпълнение на строителните обекти; регулярно посещаване на обектите като при всяко посещение отразява в съответните заповедни книги своите констатации, заповеди и инструкции; контрол по спазването на условията за безопасност на труда, в това число съгласно проекта за организация и изпълнение на строителството, когато такъв е необходим; заверяване на екзекутивната документация, съгласно изискванията на чл.175, ал.2 от ЗУТ; удостоверяване годността на строежите за издаване на разрешение за ползване. 44 424.00 0.00
Изготвяне на доклади за съответствие и изпълнение на строителен надзор: Цел на дейността - Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционните проекти и упражняване на непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ Обхватът на работата на Изпълнителя на СН се състои в: - Упражняване на непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ при извършване на СМР; - Подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на регионалното развитие и благоустройство за актовете и протоколите, съставени по време на строителството; - Упражняване на непосредствен ефективен контрол по ЗБУТ през етапа на изпълнение на строежа по смисъла на чл.11 от Наредба № 2 за минималните изисквания за ЗБУТ при извършване на строителни и монтажни работи, както и по всички други действащи нормативни актове и стандарти относно безопасност и хигиена на труда; - Носене на отговорност по смисъла на чл.168, ал.7 от ЗУТ за щети, които са нанесени на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрения проект. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството; - Създаване на система за текущо отразяване на всички извършени работи, промени в стойности, промени в проектните решения, резултати от изпитвания на материали, проби на съоръженията, както и всички открити и предизвикани аварии по съществуващите елементи на техническата инфраструктура; - Организиране на работни срещи, с участие на Строителя, Възложителя или упълномощен от него представител, включващи доклади на по-важни обстоятелства, проблемни казуси, посещения на обекта, протоколиране на срещите; - Съгласуване на изготвените екзекутивни документации в хода на изпълнение на договора за СМР на обекта; - Недопускане съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по време на строителството на обекта; - Изготвяне и подписване на окончателен доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ за строежа в договорения срок; - Изготвяне и издаване на технически паспорт на строежа, съгласно разпоредбите на чл.176а и чл.176б от ЗУТ и изискванията на Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, в договорения срок; - Внасяне на документите за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация в качеството на упълномощено лице от Възложителя в рамките на срока за завършване и въвеждане в експлоатация на обектите; - Информиране на Възложителя за възникнали проблеми при изпълнение на строежа и за предприетите мерки за тяхното решаване; - Даване на инструкции и/или указания за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят одобрения инвестиционен проект, а само го доуточняват и допълват; - Информиране на Възложителя и РДНСК за всяко нарушение на техническите правила и нормативи, в тридневен срок след установяване на нарушението; - Координация на взаимоотношенията между участниците в етапа на изпълнение на строителството – проектанти/авторски надзор, изпълнител на СМР, представители на Възложителя, представители на държавните контролни органи; - Оказване съдействие при извършване проверки на място и одити, взимане на проби, извършване на замервания, набиране на снимков материал и осигуряване на достъп до наличната проектна документация при искане от страна на контролни органи; - Изпълнение на мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място от компетентните контролни органи; - Отразяване в писмени протоколи на настъпили неблагоприятни или извънредни обстоятелства на обекта, като има задължението да изготви и съответната оценка на последствията, както и да издаде инструкции за отстраняване и др.; - Спазване изискванията за съхраняване на документацията, свързана с изпълнението на ДБФП. 20 361.00 0.00
Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт: За изпълнението на дейността "Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт", Община Котел сключи договор с изпълнител на осн. чл. 2, ал. 4, т. 3 от Закона за обществени поръчки. На етап кандидатстване, услугата предмет на договора е изпълнена. Работата на изпълнителя е приета с приемо-предавателни протоколи за всеки един обект. При изпълнението й са извършени дейности по обследване на енергийна ефективност и сертифициране на сградите, по реда на Закона за енергийна ефективност. Издадени са сертификати за актуално състояние на потреблението на енергия. В докладите от обследванията за енергийна ефективност са предписани необходимите енергоспестяващи мерки за постигане на съответствие с изискванията за енергийна ефективност, съгласно следните нормативни документи: - Закон за енергийна ефективност; - Закон за устройство на територията; - Наредба № РД-04-2 от 16 декември за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания за сгради; - Наредба № РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради. В докладите е представен пакет от мерки със съответстваща технико-икономическа и екологична оценка. Всички направени предложения за изпълнение на инвестиции, свързани с внедряване на мерки за ЕЕ, отговарят на изискванията на Закона за енергийна ефективност, Закона за енергетиката, Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане. При извършеното обследване за установяване на техническите характеристики на сградите, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорти на обектите, съгласно чл. 176 "б" (2) от ЗУТ са спазени и следвани всички действащи нормативни актове. Обследванията за установяване на техническите характеристики са изпълнени в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба №5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. Обследванията установяват: - конструктивната устойчивост на сградата; - дават предписания и препоръчки за изготвяне на последваща техническа документация; След като изпълнителя извърши обследвания на сградите, изготви и техническите им паспорти. 10 893.12 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по проекта след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Котел ще изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. Тази независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, нужна за целите на отчитането на постигнатите резултати по проекта, не отменя задълженията на Община Котел да изпълни законовите изисквания за издаване на нов сертификат не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство. Докладът ще бъде изготвен съгласно Приложение П - ПРОТОКОЛ за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в съществуващи сгради за целите на НПВУ от документите за информация по процедурата и ще включва: 1. Обща информация: информация за сградата/ите, в която/които са реализирани мерките за ЕЕ, информация за собствениа на сградата/ите, лицето извършило одита, информация за потреблението на енергия преди въвеждане на мерките за повишаване на ЕЕ, потвърждение за спестяванията на енергия след изпълнение на мерките за повишаване на ЕЕ; 2. Постигнати резултати - постигнат клас на енергопотребление, РЗП на подобрената инфраструктура, намалението на годишното потребление на ПОТРЕБНА енергия, намаление на годишното потребление на НЕВЪЗОБНОВЯЕМА ПЪРВИЧНА енергия, намаление на емисиите на парникови газове СО2, дял на ПОТРЕБНАТА ВЪЗОБНОВЯЕМА енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление. Удостоверяването на достоверността на данните ще става с декларация на експерта, изготвил оценката. 2 880.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).