Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 324 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The multi-family residential building located on 2 “Raina Knyaginya” str., city of Stara Zagora is a private property. The building was put into service in 1978. It is an 8-story sectional residential building, composed of 4 block sections. It consists of 96 residential units.
The owners’ association, as a final beneficiary of the procedure, was created with 99.122% share of the building.
The planned project activities are:
1. Organization activity on the project execution – management, organization and conduct of public procurement, implementation of publicity and accountability measures on the project;
2. Elaboration of an investment project to execute energy efficiency measures in a multi-family residential building on 2 “Raina Knyaginya” str. and exercise of author’s supervision during the execution of the construction works;
3. Construction works to execute energy efficiency measures in a multi-family residential building on 2 “Raina Knyaginya” str.;
4. Preparation of a detailed report to assess the coherence of the project documents with the main requirements to the construction sites in “Project design” phase and exercise of construction supervision during the execution of the construction works to introduce energy efficiency measures in a multi-family residential building on 2 “Raina Knyaginya”  str.;
5. Execution of energy efficiency investigation and issuing of certificate for energy characteristics of buildings in service, investigations to establish technical characteristics of buildings, technical passport of a multi-family residential building on 2 “Raina Knyaginya” str., city of Stara Zagora;
6. Preparation of an independent expert assessment from a certified energy auditor;
7. Acquisition of the necessary documents for permit required by the national legislation, including related fees due to the competent bodies
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организационна дейност по изпълнение на проекта - управление, организиране и провеждане на обществени поръчки, прилагане на мерки за публичност и отчетност на проекта: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от различни експерти, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършва в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в договора за финансиране за предоставяне на средства от МВУ. Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на Изпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността. В екипа ще бъдат включени служителите на община Стара Загора на следните позиции: - Ръководител проект; - Координатор проект/Технически сътрудник; - Експерт "Обществени поръчки"; - Инвеститорски контроли по всички части на работния проект; - Финансист/ счетоводител Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители. Екипът е отговорен и за регулярното отчитане на проекта пред Структурата за наблюдение и докладване (ГД СППРР в МРРБ). Екипът ще изпълнява подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост и ще осигурява видимост на финансирането от Европейския съюз. За тази цел негови задължения са: 1. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от Община Стара Загора, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаване на "Финансирано от Европейския съюз - NextGenerationEU". 2. Стриктно ще се спазват оперативните насоки за използване на емблемата на ЕС за периода 2021-2027 и логата; 3. По време на изпълнението на предложението за изпълнение на инвестицията екипът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: ▪ Включва в убсайта на Община Стара Загора - www.starazagora.bg - кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС; ▪ Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС, както и упоменаването "Финансирано от Европейския съюз - NextGenerationEU"; ▪ По време на изпълнение на инвестицията ще бъде поставен временен билборд с големи размери на видно за обществеността място, с информация за инвестицията, в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; ▪ Поставяне на постоянна обяснителна табела (плакат) до една седмица след отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда ▪ Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на предложението за изпълнение на инвестициите Подготовка и провеждане на обществени поръчки По настоящото предложение за изпълнение на инвестициите ще бъдат подготвени и проведени 5 процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности. Разработването на тръжната документация за провеждането на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта ще бъде извършено от експерти на община Стара Загора. Всички процедури по настоящето проектно предложение ще бъдат проведени съгласно ЗОП: a. За СМР; b. За строителен надзор; c. За проектиране и авторски надзор; d. За възлагане дейностите по публичност и визуализация e. За възлагане изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор 42 000.00 0.00
Изработване на инвестиционен проект за изпълнение на мерки за енергийна ефективност в многофамилна жилищна сграда на ул. „Райна Княгиня“ №2, вх. „0“, “А“, “Б“, “В“ и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажните работи: В съответствие с предписанията, изводите и препоръките на Доклад за детайлно обследване за Енергийна ефективност и Доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики и изходните данни ще се разработят работни проекти за реконструкция и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда, намираща се в гр. Стара Загора; ПК 6000, ул. „Райна Княгиня“ №2, вх. „0“, “А“, “Б“, “В“. Проектът да съдържа следните части: „Архитектурна", "Конструктивна", "Електро", "ВиК", “Енергийна ефективност“, „Пожарна безопасност“, „ПБЗ“, „ПУСО“ и други необходими за издаване на Разрешение за строеж Ще се спазят всички изискванията на чл.169, ал.1, т. (1-5) и ал.2 от ЗУТ и създаване на достъпна архитектурна среда, свързана с горните направления. Категория на строежа - IV-та категория, чл. 137 ал. (1), т. 4 б. „б“ от ЗУТ и чл.8, ал. (2) от Наредба №1/30.07.2003 год. за номенклатурата на видовете строежи. Изпълнителят на авторски надзор ще контролира и носи отговорност за: • Законосъобразното започване, изпълнение и завършване на строежа; • Извършване на всички необходими подготвителни работи на строителната площадка преди започване на СМР изграждане на временно осветление на площадка, временна сигнализация, организация на охрана и контрол на достъпа и др.; • Качественото изпълнение на строежа, съгласно одобрените инвестиционни работни проекти, съгласно изискванията на БДС и всички технически нормативни актове, регулиращи възложените дейности и вида на строителните работи, както и съгласно нормативните актове на българското законодателство и правото на Европейския съюз, имащи отношение към изпълнението на този договор, като не се допускат изменения по време на СМР, освен ако промяната не е изрично съгласувана с Община Стара Загора и разрешена по съответния ред; • Качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормативните изисквания, стандарти, отраслови норми, както и посочените в инвестиционните проекти изисквания. В изпълнение на това задължение ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ изисква декларации за съответствие и сертификати за качество на доставените от строителя материали или техни еквиваленти като последното се съгласува предварително с Община Стара Загора; • Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно изготвяне и подписване на актовете и протоколите по време на строителството необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството; • Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ. • Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • Правилното водене на Заповедната книга на строежа; • След приключване на СМР, да изготви и подпише окончателен доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, издадена от Министъра на регионалното развитие и благоустройството; • Въвеждане на Обекта в експлоатация до получаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация, в зависимост от категорията. 107 921.52 0.00
Строително-монтажни работи за изпълнение на мерки за енергийна ефективност в многофамилна жилищна сграда на ул. „Райна Княгиня“ №2, град Стара Загора: Многофамилна жилищна сграда на ул. „Райна Княгиня“ №2, гр. Стара Загора е частна собственост. Сградата е въведена в експлоатация през 1978 г. Представлява 8 етажна секционна жилищна сграда, съставена от 4 блоксекции с по 3 апартамента на етаж. По дължина на главната фасада (фасада с входове), секциите са както следва: крайна – средна – средна – крайна . Всяка от тях разполага с 5 конструктивни междуосия, в средното от които е разположена вертикалната комуникация – двураменна стълба и асиметрично разположен встрани от нея асансьор. Общият брой на апартаментите в блока е 96. Сградата е ориентирана в посока североизток-югозапад по дългата си ос. Теренът е със слабоизразена денивелация, което обуслявя различна височина на цокъла в двата края на блока. Така, при вход 0 има 1 стъпало, докато при вход 3 – четири стъпала. Обособена е шахта за асансьорна уредба. Сградата е съоръжена с асансьорна инсталация. Достъпът до жилищата се осъществява през една обща стълбищна комуникационна клетка, като се формират стълбищно-асансьорни площадки, където са разположени и входните врати на всяка жилищна единица. Апартаментите са по 3 на етаж, като част от тях са със смесено североизточно-югозападно изложение, а средните апартаменти на всяка блок секция са със изцяло югозападно изложение. Разпределение апартаменти: Апартаментите на всеки етаж са 3 типа: - Тип 1: коридор, кухня с балкон, дневна с балкон, 2 спални с балкон, баня, тоалетна; - Тип 2: антре, дневна и кухня с общ балкон, спалня, баня и тоалетна; - Тип 3: антре, дневна и спалня с общ балкон, кухня и спалня с общ балкон, спалня с балкон, баня, тоалетна; Осветлението в жилищните единици и стълбищната клетка е решено естествено чрез отвори във фасадните панели с монтирана дограма осигуряваща равномерно дневно осветление. Сградата не се отоплява от ТЕЦ, а подържането на микроклимата в помещенията става основно чрез климатици. Сериозен естетически проблем за фасадите представлява големият брой външни климатични тела, разположени без ясна визия и подредба. За цялата сграда е изградена газова инсталация, чиито контролни табла се разполагат при всеки вход, а тръбната разводка минава през междуетажните площадки на стълбищата. Сградното водопроводно отклонение се намира в сутерена на втора секция, при гореописаната абонатна станция. Сградата се захранва с електричество от външно разпределително табло, апликирано към северна фасада, като контролни табла са поставени на етажна площадка ниво сутерен за всяка блоксекция. В сутерена на сградата са обособени складови помещение /мазета/ за нуждите на всеки апартамент. Налично е и общо мазе за всеки вход. Осветлението в сутерена е решено изкуствено. Правени промени: 1. Фасадно оформление: извършени са промени чрез добавяне на топлоизолация в някои апартаменти. 2. Жилищни етажи: Преустройства в общите части не са изпълнявани. Основната промяна в повечето от апартаментите спрямо първоначалния вид на сградата е частичното остъкляване на терасите, предимно с винкелна рамка с единично стъкло, PVC или алуминиева дограма. В някои от жилищата е демонтирана дограмата на помещението зад балкона, вследствие от което обемите са приобщени един към друг. Вертикалната комуникация във сградата се осъществява посредством двураменна стълба и асансьор. Стълбищната клетка е разположена в средната ос на сградата, като с диференциални стъпала се подхожда към жилищните етажи. Има изпълнено асансьорно помещение и шахта. Асансьорната уредба е монтирана. От същия вход е осигурен и достъпът към сутерена на сградата, в който са обособени мазетата на апартаментите и общите сервизни помещения. Сутеренът се състои от стълбищно рамо; коридори, осветени с изкуствено осветление, складови помещения и общо помещение. Пристройки и надстройки към блока не са извършвани. По време на експлоатацията си, сградата не е сменяла предназначението си. След приключване на строителството и въвеждане на обекта в експлоатация, преустройства, които засягат носещата конструкция не са правени. 2 289 661.93 0.00
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствие на проектната документация с основните изисквания към строежите във фаза "Работен проект" и упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажните работи за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в многофамилна жилищна сграда на ул. „Райна Княгиня“ №2, вх. „0“, “А“, “Б“, “В“: Дейността включва следното: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежите във фаза "Работен проект", включващ проверка за съответствие с: - Предвижданията на действащия ПУП; - Правилата и нормативите за устройство на територията; - Изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Взаимната съгласуваност между частите на проекта; - Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; - Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; - Специфичните изисквания към определени видове строежи, съгласно нормативен акт, ако в обекта има такива; - Оценка за съответствието на част "Конструктивна", съгласно чл. 142, ал. 10 от ЗУТ; - Оценка за съответствие по чл. 142, ал. 11 от ЗУТ в съответствие със Закона за енергийната ефективност 2. Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажните работи в съответствие с чл. 168 от ЗУТ, включително: - Законосъобразно започване на строежа, съгласно чл. 157 от ЗУТ, включително откриване на строителна площадка, подготовка и регистриране на Заповедна книга и уведомяване на всички специализирани контролни органи; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Приемане СМР в съответствие с изискванията на ПИПСМР, БДС и другите действащи нормативни документи; - Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и технически спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; - Контрол по спазване на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; - Проверка и подписване всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него; - Обсъждане със Строителя и Проектанта възникнали проблеми във връзка със строителните дейности и информиране на възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби; Подпомагане на страните с указания относно прилагането на нормативните документи в България и законосъобразното изпълнение на проекта; - Проверка и подписване съвместно с проектанта и строителя на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи, съгласно чл. 175 от ЗУТ; - Съставяне на констативен акт, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с възложителя и строителя, удостоверяващ, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор; - Съдействие на възложителя, след завършване на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да регистрира искане за въвеждане на обекта в експлоатация, като представя окончателен доклад, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура и документ от Агенцията по кадастър, съгласно изискванията на ЗУТ; - Участие в приемни изпитвания и всички дейности за издаване на Разрешение за ползване; - Изготвянето на окончателен доклад, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползване, включително технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 год. за техническите паспорти на строежите. 52 337.88 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики на сгради, технически паспорт на многофамилна жилищна сграда на ул. „Райна Княгиня“ №2, град Стара Загора: Дейност 1: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ . Изпълнява се в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Обследването ще послужи за: • установяване на действителните технически характеристики на строежа; • анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени с нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация; • разработване на мерки; • съставяне на доклад за резултатите от обследването, който включва оценка на техническите характеристики на строежа за съответствие с изискванията на нормативните актове, както и възможностите за изпълнение на съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т.1-3 от ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа • изготвяне на технически паспорт на съответната сграда Дейност 2: Изготвяне на обследвания за енергийна ефективност и предписване на енергоспестяващи мерки в съответствие с нормативните изисквания за енергийна ефективност. Обследването за енергийна ефективност на сграда в експлоатация, има за предмет: • Идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи; • Описание и идентифициране на системите за осигуряване на микроклимата отоплителна инсталация, котелна инсталация, състояние на климатични системи (ако има такива); състояние на електрическите и осветителни инсталации; • Измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; • Разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност за ограждащите елементи на сградата, инсталации и системи; • Технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност и на съотношението „разходи-ползи"; • Оценка на спестените емисии СО2 в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност; • Анализ на възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници за доказване на техническа възможност и икономическа целесъобразност. Дейност 3: Изготвяне на технически паспорти съгласно чл. 176б, ал.2 от ЗУТ и Наредба 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. Извършва се след проведено обследване за установяване на техническите й характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ и включва: 1) съставяне на информационна база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 1-3 от ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа; 2) установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт; 3) анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени в т. 1; 4) разработване на мерки; 5) съставяне на доклад за резултатите от обследването, съгласно изискванията на чл. 24 от Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и съдържа: • Систематизирано изложени констатациите от извършените проучвания, заснемания, измервания, изчисления и анализи на представителна информация и доказателства за актуалното състояние на сградата. • Оценки за степента на съответствието на характеристиките на сградата със съществените изисквания по чл.169, ал. 1, т-1-3 от ЗУТ, респ. с изискванията на нормативните актове, техническите спецификации в резултат на конкретни количествени и качествени измерения. • Препоръките за необходимите коригиращи и/или превантивни действия и мерки, необходими за удовлетворяване на нормативните актове за съществените изисквания към обследваната сграда, за недопускане влошаване на техническото й състояние или настъпването на аварийни събития. 63 698.03 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: След завършване на дейностите за СМР и въвеждане на обекта в експлоатация се предвижда изпълнението на енергиен одит, доказващ постигнатите енергийните характеристики и спестявания. Енергийния одит ще бъде изпълнен за многофамилна жилищна сграда на ул. „Райна Княгиня“ №2, град Стара Загора, за да определи нейната енергийна ефективност. С енергийния одит ще се извърши оценка за цялостната електрическа консумация. 12 171.60 0.00
Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на компетентните органи: Дейността включва изпълнение на следните поддейности (при възникнала необходимост от изпълнението им): ▪ Заплащане на такса/и за предоставяне на информация от техническата картотека и съгласуване на скици, визи, устройствени планове и схеми от експлоатационните дружества; ▪ Заплащане на такса/и по Тарифа 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители; ▪ Заплащане на такси за присъединяване на обекта към мрежата на експлоатационно/и дружество/а (сключване на предварителни договори или издаване на удостоверения); ▪ Такса/и за обезопасяване на обекта; ▪ Такса/и за издаване на становища; ▪ Други такси, дължими на компетентни органи, свързани с изпълнението на обекта 7 302.96 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).