Разразботване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси и модели за организация на труда: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в "Камбера и син БГ" ЕООД. Понастоящем в дружеството работят 44 души, включително 3 лица на възраст над 54 години и 2 лица с увреждане, и това е стратегическа цел на фирмата, пряко свързана с успешното и бъдещо развитие и повишаването на производителността на труда. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на "Камбера и син БГ" ЕООД, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на системи за заплащане на труда.
Поставените цели ще бъдат постигнати посредством комплекс от мерки в рамките на тази дейност, включително:
1. Разработване и въвеждане на система за управление на човешките ресурси, ориентирана към потребностите на предприятието и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаването на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост на гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, ,организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях.
В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г. и лица с увреждане, за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени и за други категории работещи, като родители на малки деца, млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. За лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност от работещите над 54-годишна възраст и ще предвижда мерки за тяхното задържане в заетост, като ангажирането им в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труда в производството.
Към момента в "Камбера и син БГ" ЕООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата.
2. Закупуване и въвеждане в практика на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси, с какъвто дружеството не разполага. Софтуеърът ще позволи да се прилагат по-ефективно всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието. Софтуеърът трябва да включва редица елементи, които да позволяват по-голяма гъвкавост в организацията на труда по отношение на работното време, локализацията на работното място, трудовите задължения и системите за заплащане, както и автоматизация на редица административни процеси, свързани с трудовите правоотношения. |
14 000.00
|
13 980.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Целта на дейността е повишаване на безопасността и здравето при работа за 40 работници и служители на дружеството, включително 3 лица над 54-годишна възраст и 2 лица с увреждане. Ще бъдат закупени необходимите лични предпазни средства и специално работно облекло в съответствие за намаляване на вредните въздействия и ограничаване на рисковете с съответствие с индивидуалните оценки за професионалния риск на работните места. Оценката за личните предпазни средства, които се използват при работа и изготвена в съответствие с чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. на МТСП и МЗ. Ще бъдат закупени такива лични предпазни средства и специализирано работно облекло, които да заменят съществуващи с изтекъл период на износване и/или осигуряващи по-високи нива на защита спрямо сега ползваните.
За всяко от 40 заети лица на длъжности "Дърводелец" - 28 лица, "Бояджия, изделия от дърво", "Дограмаджия, дърво/пластмаса/алуминий", "Машинен оператор, дърводелство", "Монтьор, поддръжка на инсталации и оборудване", "Общ работник", "Организатор дейности", "Организатор, производство" - 3 лица, "Снабдител, доставчик", "Чистач/ Хигиенист" и "Шофьор, лекотоварен автомобил" ще бъдат закупени:
- по един комплект по един комплект зимно специално работно облекло - ватирано яке и полугащеризон, за защита от влага и студ;
- по един комплект лятно специално работно облекло - яке и полугащеризон;
- по един чифт летни работни обувки от естествена хидрофобирана кожа, с композитно бомбе и неметална пластина, анатомична стелка от дишаща материя, EN ISO 20345;
- по един чифтзимни работни полуботи от естествена хидрофобирана кожа, с композитно бомбе и неметална пластина, анатомична стелка от дишаща материя, EN ISO 20345;
- по един чифт работни ръкавици от трико, промазано с черен латекс, БДС EN 420, БДС ЕN 388.
За 7 лица на длъжности "Дърводелец" - 5 лица, "Бояджия, изделия от дърво" и "Чистач/ Хигиенист" ще бъдат закупени 7 бр. филтърни полумаски с филтри за дихателна защита срещу органични пари, неорганични и кисленни газове, прах и аерозоли.
За 20 лица на длъжност "Дърводелец" ще бъдат закупени 20 бр. противопрахови маски - лицева полумаска с байонетно захващане и два филтъра за защита от прах при работа с дървообработващи машини.
За 21 лица на длъжности "Дърводелец" - 20 лица, и "Машинен оператор, дърводелство" ще бъдат закупени 20 бр. антифони за защита от прекомерен шум, SNR: 28.5 dB, EN 352-1.
Необходимостта от описаните специално работно облекло и лични предпазни средства съществува за всички служители на дружеството, които изцяло или частично изпълняват служебните си задължения в производствената база на фирмата, в която има редица рискове, произтичащи от неблагоприятен микроклимат, рискове от нараняване, рискове от работа с корозивни и летливи вещества. |
30 183.00
|
29 036.00
|
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел да подобри условията на труд и опазването на здравето на работещите от "Камбера и син БГ" ЕООД чрез инвестиции в оборудване за ограничаване на вредните въздействия на работната среда. В тази връзка в рамките на дейността се предвижда закупуването на оборудване, посредством което да бъдат съществено намалени рисковете, свързани с отделните работни процеси, включително запрашаване, замърсяване с твърди частици, отделяне на точксични аерозоли.
За ограничаване на запрашаването при работа в цеха за шлайфане на продукция се предвижда да бъдат закупени 3 бр. аспирационни маси за шлайфане и аспирационен под, който изсмуква праха в процеса на работа.
Всяка от масите трябва да бъде свързана с подовата аспирационна система, с външен прахоуловител с по-толям дебит, поради голямата засмукваща повърхност.Подовата аспирационна система ще бъде с решетки, направена от поцинкована стомана, лесни за демонтиране.
Масите за шлайфане ще бъдат свързани индиректно с прахоуловителя чрез аспирационния под, тъй като тези маси са предназначени за плътни дървени плоскости, праховите частици ще падат на пода свързан с аспирационната система.
В цеха за шлайфане на продукция, който е с площ 35,6 кв.м. работят 7 души. Комбинацията от описаното оборудване и предвидените в дейност 2 лични предпазни средства ще доведат до почти пълно елеминиране на рисковете, свързани със запрашаването в тази част от дейността на фирмата.
При производството на изделия от дърво и стъклопакети освен прах се отделят и големи обеми стружки и други твърди частици, които замърсяват работната среда и сами по себе си могат да причинят наранявания по кожата и очите, както и заболявания на дихателния апарат.
В цех "Врати" операциите на работниците , които шлифоват разкроеният материале свързан с операция "Шлайфане с едра шкурка на разкроените елементи", операция "Шлайфане с фина шкурка на разкроените елементи". След грундиране на заготовката, следва операция "Повторно заглаждане с фина шкурка" и операция "Вдигане, обръщане на тежки плоскости".
Всички тези операции са свързани с тежък физически труд и среда изпълнена с фини прахови частици. За облекчаване на труда и подобряване на работната среда на персонала за обработка на големи детали ще се закупи четко-шлифовъчна машина с прахоуловител. Машината работи с висок натиск при шлайфане, има аспирационен щит, който позволява лесна смяна на шкурките, с плъзгане в съответния канал.Шлифовъчната работа на служителите ще бъде свързана с обработка на дребни, фрезовани детайли и оперативно обслужване на машината.
Един от най-съществените рискове при производството на дограма и стъклопакети е свързан с наранявания при пренасянето и монтажа на стъклопакетите. Травмите, които могат да бъдат причинени от счупване на стъкло са с различна степен на опасност за здравето на работещите, но могат да имат и много тежки последици. За ограничаването на подоби рискове фирмата възнамерява да закупи 1 бр. вакуумни устройства за захващане на стъкла и прозорци с електрическа вакуумна помпа със захранване 230-400 V. Устройството следва да е с 4 вендузи с дебит на засмукване 2,16 куб.м./час и максимален товар до 350кг. Внедряването на това устройство ще ограничи прекия контакт между работници и стъклата/стъклопакетите при тяхното пренасяне при производство и монтаж и ще намали риска от контузии на работниците, които са ангажирани в производството и монтажа на стъклопакети - общо 18 души. |
144 960.52
|
144 959.75
|
Осигуряване на подходящ микроклимат в работни помещения: Дейността има за цел да подобри условията на труд и опазването на здравето на 6 от работещите от "Камбера и син БГ" ЕООД посредством осигуряване на на подходящ микроклимат в цеха за дърводелски работи. Тази цел ще бъде постигната чрез монтажа на система за вентилация и климатизация в цех за дървообработване. Ще бъде монтирана канална климатична система с мощност на охлаждане 15.5 kW и мощност за отопление 16.5 kW при консумирана мощност под 5.6 kW. Ще бъдат монтирани съответно въдуховоди и решетки за климатичната система в помещението, както и необходимите филтри предвид естеството на извършваната в него дейност. Монтажът на подобен тип климатична система е обусловен от една страна от техническите и параметри, които я правят подходяща за промишлени производства с високи нива на запрашаване, а от друга от желанието на Кандидата да осигури възможно най-икономичното от гледна точка на потребление на енергия отопление, което да е щадящо за околната среда.
Цехът, в който ще бъде монтирана климатичната система е разположен в помещение с площ от 200 кв.м., което се намира в съседство до базата на "Камбера и син БГ" ЕООД и дружеството ползва на база договор за дългосрочен наем за период от над 5 години.
Климатичната система съществено ще допринесе за по-качествена работна среда за работещите при тези условия 7 лица. |
6 845.00
|
6 845.00
|
Осигуряване на по-добро осветление в работни помещения: Дейността има за цел да намали рисковете от нараняване при работа и увреждане на зрението посредством осигуряване на по-добро осветление в административните помещения на фирмата. В тези помещения служебните си задължения изпълняват 6 лица, всички от които с изключение на лицето на длъжност "Чистач/хигиенист" работят с документи и видеодисплеи. При тези лица естеството на дейността натоварва очите и при тези случаи липсата на подходящо осветление води до допълнително натоварване и ускорено влошаване на зрението. В тази връзка в рамките на проекта "Камбера и син БГ" ЕООД има желанието да намери цялостно и трайно решение на описаните проблеми. Предвижда се да бъдат инсталирани общо 35 бр. светодиодни осветителни панела, които ще бъдат монтирани в офисите на дружеството.
За намаляване на рисковете за персонала при бедствия, аварии и пожари в базата на "Камбера и син БГ" ЕООФ ще бдат инсталирани допълнително 18 бр. взривозащитени осветителни тела EX с луминесцентни светлоизточници. Корпусът и разсейвателят на осветителните тела трябва да са от поликарбонат неподдържащ горенето със заключващи скоби от неръждаема пружинираща стоманена ламарина.
В допълнение ще бъдат доставени и монтирани и 4 бр. взривозащитени евакуационни осветителни тела с луминесцентни светлоизточници, обозначение "Изход", с батерия за поддържане на осветлението при аварийно прекъсване на електрозахранването.
Закупуването и монтажа на взривозащитени и аварийни осветителни тела осигуряват допълнителни гаранции за безопасността и здравето на работниците, особено в случаите на производствени аварии или бедствие.
Подмяната на осветлението в описаните помещения ще даде пряко отражение за подобряване на условията на труд за всички 44 заети лица в "Камбера и син БГ" ЕООД. Предвижда се закупените осветителни тела да са с висок енериен клас, което съществено ще намали консумацията на електрическа енергия за осветление и ще даде принос за ограничаване на вредните последици върху околната среда. |
12 650.50
|
13 650.00
|
Внедряване и сертифициране на стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007: Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, тъй като посредством внедряването и сертифициране на Стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда.
Стандартизирането на работните процеси в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 ще направи възможно осъществяването на непрекъснат контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в дружеството, както и тяхното непрекъснато подобряване. Това от своя страна ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата. Чрез въвеждането на стандарта за здраве и безопасност при работа ще се постигне по-нататъшно усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, по-безопасна работна среда и защита на персонала от трудови злополуки. Ръководството ще има възможност да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители.
Внедряването и сертифициране на стандарт, кореспондира пряко с поставените цели пред дружеството за непрекъснато развитие и усъвършенстване на условията на труд на служителите в пълно съответствие с приложимите правни и регулаторни изисквания . Предвидените по дейността внедряване и сертифициране на стандарт за безопасност и здраве при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда |
19 965.00
|
19 965.00
|
Осигуряване на място за краткотраен отдих за работещите в "Камбера и син БГ" ЕООД: "Камбера и син БГ" ЕООД още от създаването си има ясен ангажимент към своите работници и служители за осигуряване на работна среда, която позволява най-доброто възможно съчетаване на професионалния и лични живот. Във фирмата са осигурени помещения за отдих и хранене на персонала, съблекални и санитарни помещения. Едно от местата за отдих и почивка, което се намира в административната сграда на дружеството е напълно оборудвано. Същевременно възможностите на фирмата до момента не позволяваха да се направят необходимите инвестиции за осигуряване на необходимите съвременни условия в другото помещение за отдих, което се намира в производствената база, заедно с прилежащите към него съблекалня, баня и тоалетна. Помещението не е ремонтирано от много дълъг период от време, не е подходящо оборудвано, а наличното обзавеждане е отдавна амортизирано.
За осигуряване на социалната придобивка ще бъде извършен ремонт на собствени за "Камбера и син БГ" ЕООД помещения с обща площ от 63 кв.м., които се намират в производствената база на фирмата. В рамките на проекта ще бъдат извършени ремонт и оборудване на помещенията, както следва:
В обособената стая за отдих и хранене е необходимо да бъде извършена шпакловка и боядисване на стени и таван, замазка и подмяна на подови настилки с теракот, подмяна на електрически ключове и осветителни тела. В помещението ще бъде монтиран кухненски модул с шкафове - горен и долен ред, кухненски плот, мивка, смесител за мивка, абсорбатор, стъклокерамични котлони. Ще бъдат закупени микровълнова фурна, кафе-машина и хладилник. Ще бъде закупена маса за хранене с шест стола, диван за почивка и телевизор.
В съблекалнята за работещите е необходимо да бъде извършена шпакловка и боядисване на стени и таван, замазка и подмяна на подови настилки с теракот, подмяна на електрически ключове и осветителни тела.
Предвижда се ремонт на две санитарни помещения - баня и тоалетна, прилежащи към стаята за отдих и хранене И в двете помещения ще бъде извършена шпакловка и боядисване на таван, измазване на пода и стените, поставяне съответно на теракот и фаянс на цялата площ, подмяна на електрически ключове и осветителни тела, монтаж на подови сифони и сифони за мивка. В банята ще бъдат монтирани душ, смесителна батерия за душ, мивка и смесител за мивка, бойлер. В тоалетната ще бъдат монтирани моноблок, мивка и смесител за мивка.
Социалната придобивка ще бъде разположение на всички служители на фирмата и ще се ползва постоянна, тъй като към момента фирмата не е в състояние да предложи на персонала подходящи условия за почивка. Това ще доведе и до повишаване на производителността на труда на заетите. Наличието на място за отдих е особено важно за по-възрастните работници, за които по проекта е предвидена и възможност за по-голяма гъвкавост на работното време и почивките. |
24 002.00
|
21 068.62
|
Информиране и публичност по проекта: Дейността има за цел да бъде осигурена публичност на подкрепата от Европейския социален фонд и ОП РЧР и визуализация на проекта в съответствие с нормативните изисквания и правилата на ОП РЧР. Ще бъдат изготвени рекламни и информационни материали, които да популяризират програмата и да представят целите по проекта. Те ще имат заслугата достъпа до информацията по проекта да бъде прозрачен и да достига до заинтересованите страни.
Предвижда се да бъдат закупени и поставени/рзпространени:
- 5 бр. информационна табели за помещението за краткотраен отдих, дърводелския цех, в който ще бъдe монтирана климатичната система и сградите, в които ще бъде монтирано ново осветление;
- 2 бр. информационни табла, които ще бъде поставени отвън на администативната и производствени сгради на фирмата;
- 30 бр. информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане;
- 300 бр. брошури формат А4 с целите и дейностите на проекта.
Всички закупени по проекта бройки лични предпазни средства и специализирано работно облекло ще бъдат брандирани по подходящ начин (щампи/бродерия или стикери) указващи, че са закупени с финансовата подкрепа на ЕСФ и ОП РЧР.
В допълнение бенефициентът предвижда да бъдат организирани и 2 бр. публични събития – 1 в началото на изпълнението на проекта за неогвото представяне и 1 в края на изпълнението на дейностите за представяне на постигнатите резултати. Дейностите ще бъдат в пълно съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“ |
2 800.00
|
2 800.00
|
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да се осигури ефективното и ефикасно управление на проекта в съответствие с приложимата нормативна уредба и правилата на ОП РЧР. За целите на дейността ще се сформира четири членен екип от специалисти с опит в управление на проекти, които ще отговарят за цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Те ще са на позиции, както следва:
- ръководител на проекта;
- двама координатори по проекта;
- счетоводител по проекта.
Предвижда се ръководителят на проекта да бъде ангажиран в рамките на 780 часа, а координаторите и счетоводителят за по 765 часа, които ще бъдат разпределени за 12 проектни месеца в зависимост от ангажиментите на членовете на екипа по изпълнението на дейностите. Единият координатор ще бъде по-тясно ангажиран с дейностите, свързани с подобряването на безопасността и здравето при работа, а другият координатор ще отговаря преимуществено за комуникацията със заинтересованите страни и избраните външни изпълнители по отделните дейности. На счетоводителя ще бъде вменена финансова отговорност при разходването на средствата по проекта.
В рамките на техните задължения се включва общото ръководство и наблюдение от страна на бенефициента по изпълнението на проекта в съответствие с договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяването на координация и комуникация с Договарящия орган. Екипът по проекта ще носи отговорност за водене на цялостната доументация по проекта, включително изготвянето на съответните справки, технически и финансови отчети, искания за междинно и окончателно плащане и друга документация в съответствие с изискванията на Договарящия орган.
Екипът по проекта ще бъде ангажиран и ще носи отговорност и за избор на външни изпълнители за реализацията на дейностите по проекта в съотвествие с разпоредбите на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове. |
26 160.00
|
25 754.27
|