Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

Purpose of project fully corresponds to purpose of program and procedure,namely providing support to employees engaged in implementation of their powers under Social Services Law(SSL),Persons with Disabilities Law(PDL) and Personal Assistance Law(PAL),guaranteeing of equal access to social services(SS).
Target group of project are employees of Vratsa Municipality in "Culture,Sports,Tourism,Social and Youth Activities"department,as well as other employees engaged in powers under PDL/PAL and under SSL in part related to referral by municipality for the use of social services and 
heads of social institutions providing social services on territory of municipality.
In the implementation of project, following activities will be implemented: creation of a front office; hiring, training and supervision of personnel for the implementation of measures under PDL/PAL and under SSL in part related to referral by municipality for use of social services at municipal level; conducting explanatory and informational campaigns for the provision of personal assistance, social and integrated health and social services, as well as awareness of society at local level regarding the possibilities for solving the problems related to lack of accessibility for people with disabilities.
As a result of implementation of planned activities,necessary support and conditions will be provided to increase capacity and expertise of Vratsa Municipality to exercise powers and obligations of local government,related to implementation of LPD/PAL and under LSS and will lead to  increase in efficiency and quality of services provided in community for local vulnerable groups.
Implementation of the project will contribute to solving the identified needs and problems of the target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обезпечаване правомощията на Общинa Враца по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис), в т.ч.: провеждане на информационно-разяснителни кампании, обучение и супервизия на персонала: Дейността обхваща няколко поддейности (ПД), разходите за които са планирани в бюджетен ред 2.1. Единна ставка: ПД 1. Обособяване на фронт-офис; ПД 2. Провеждане на разяснително-информационни кампании за личната помощ и социалните услуги и повишаване обществената информираност относно липсата на достъпност за хора с увреждания; ПД 3. Провеждане на обучение и супервизия на персонала. ПД 1.Обособяване на фронт-офис - в помещение - собственост на Община Враца, находящо се на административен адрес: ул. "Петропавловска" № 43 с цел осигуряването на подходяща работна среда за наетите по проекта служители. Сградата на Община Враца, Концертната зала и Библиотеката се намират в Централна градска част на ул. „Стефанаки Савов“ № 6, гр. Враца. Същите представляват свързано застрояване на три отделни сгради около правоъгълен вътрешен двор. Сградите са обемно-пространствено и функционално свързани. Помещението - обект на текущ ремонт се намира в частта от сградата, предназначена за Регионална библиотека "Христо Ботев" - град Враца, намираща се на ул. "Петропавловска" № 43, Акт № 3510 за поправка на Акт за публична общинска собственост №3490/11.08.2020 г., самостоятелен обект в сграда с идентификатор 12259.1020.197.1.2 по КК на гр. Враца, находящ се на етаж 1 в сградата, с предназначение за делова и административна дейност, с площ 41,05 кв.м. Помещението е непригодено за експлоатация. Намира се на кота 0,00, с дървена дограма, тухлени неизмазани стени и подова настилка от дървено компрометирано дюшеме. В помещението има неработеща електрическа инсталация. До момента помещението е използвано за склад. Характерът на бъдещия ремонт е текущ, тъй като няма изменения в конструкцията на помещението. Ремонтът предвижда подмяна на дограма, направа на настилка от гранитогрес, окачен таван тип "Армстронг", облицовка стени с гипсокартон, подмяна на съществуваща електрическа инсталация, отваряне на вход на кота тротоар по ул. "Петропавловска", съгласно изготвена количествено - стойностна сметка с прогнозна стойност 32 824,51лв. с ДДС в бюджетен ред 2.1. Единна ставка и срок за изпълнение на ремонтните дейности от 60 календарни дни след изпращане на Възлагателно писмо до изпълнителя. 97 200.57 5 294.96
Наемане на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Враца по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Целта на дейността е сформирането на функциониращ екип от специалисти, които да бъдат ангажирани с изпълнението на правомощията на Община Враца по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги. За качественото изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Враца по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги, в изпълнение на проекта ще бъде направен подбор на персонал и ще бъдат наети двама нови служители, които ще изпълняват своите задължения в новообособеното помещение/фронт-офис в сградата на Община Враца.Те ще имат конкретни задължения, посочени в длъжностна характеристика, съобразени с дейностите, описани в проекта. Функционално, новоназначените 2 лица ще работят по прилагане на мерките по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги. Назначените служители ще са пряко ангажирани да предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с предоставяните услуги и др. Новоназначените 2 служители на длъжност сътрудник "Социални дейности" ще са на пълен работен ден за период от 20 месеца с общ размер на трудовото възнаграждение в размер на 59 610,00 лева. Освен новоназначените лица, в разходите за персонал са предвидени допълнителни възнаграждения на база основна работна заплата на 12 служители на Общинска администрация Враца за период от 20 месеца с общ размер 183 391,43 лева. Дейностите по проекта ще бъдат вменени на гореописаните служители със Заповед на кмета в рамките на установеното работно време. Посочените 12 лица ще подпомагат работата на новоназначените лица в обособеният фронт- офис и ще им бъдат вменени допълнителни задължения. Част от задълженията им ще бъдат свързани с подпомагане методически цялостната дейност по реализиране на социалната политика на община Враца; проучване, събиране и систематизиране на информация по основни проблеми, свързани със социалните дейности и услуги; участие в работни групи, комисии и други, свързани със социалните дейности; създаване и поддържане на база данни, отнасяща се до социалните дейности на територията на общината; даване на предложения за оптимизиране и подобряване на социалните дейности на територията на община Враца;администрирането на механизма лична помощ по реда на Закона за личната помощ и социалната услуга „Асистентска подкрепа“, осъществяване на контрол и мониторинг по ЗЛП и ЗХУ; пряка работа с граждани и отговаряне на техните въпроси, извършване на комуникация с други институции на територията на община Враца -териториални поделения на Агенцията по заетостта като Дирекция "Бюро по труда" и други институции, осъществяване на връзка между лица и асистентите по механизма лична помощ и други дейности, информиране на всички заинтересовани лица за всички социални услуги на територията на община Враца, условията и сроковете за тяхното ползване и консултиране на лицата за избор на най-подходяща за тях услуга. 243 001.43 13 237.40
Обезпечаване правомощията на Общинa Враца по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис), в т.ч.: провеждане на информационно-разяснителни кампании, обучение и супервизия на персонала - Продължение на Дейност 1: ПД 2. Провеждане на разяснително-информационни кампании за личната помощ и социалните услуги и повишаване обществената информираност относно липсата на достъпност за хора с увреждания Ще се осъществят следните мерки: провеждане на информационни кампании по места чрез осъществяване на срещи по места (в социални услуги, институции, сред широката общественост); съдържателно оформление на специализирани публикации за реализирана социална политика на общината в местни медии; изготвяне на информационни материали (брошури и т.н.). В рамките на тази ПД ще бъдат изработени 5 вида брошури по видове социални услуги, в тираж 100 броя от всеки вид или общо 500 броя, които ще бъдат разпространени на организирани срещи по места. Планира се провеждането на 23 срещи в населените места в Община Враца; 3 броя публикации в местни медии: в началото, за напредъка и в края на проекта. ПД 3. Провеждане на обучение и супервизия на персонала. Обучението има за цел както да повиши знанията на служителите на Община Враца, относно промените в социално законодателство, регламентираните ангажименти на кмета на общината и Общинския съвет по предоставянето на социалните услуги, така и да формира умения на персонала по ЗСУ, само в частта, свързана с насочването за ползване на социалните услуги от общината, както и извършване на мониторинг и контрол по задълженията на общината по ЗХУ и ЗЛП. В рамките на проекта ще бъдат проведени най-малко 3 бр. обучения: новоназначените 2 служители на длъжност сътрудник "Социални дейности" ще преминат 3 дневно въвеждащо обучение, което ще се проведе в първите месеци след назначаването на лицата. Ще бъдат проведени две надграждащи двудневни обучения за всички 24 лица от целевата група, в т.ч. новоназначените лица. В едно от двете надграждащи обучения ще бъде разгледана темата за разработване и прилагане на програма за развитие на качеството на социалните услуги. Обученията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на новите служители и повишаване на знанията и уменията на служителите, пряко свързани с изпълнението на задълженията на община Враца по трите закона. Първото надграждащо обучение е предвидено да бъде осъществено в края на първата година от функциониране на фронт - офиса и второто надграждащо - до 2 месеца преди приключване на проекта. За да се подсигури навременното и качествено изпълнение на задълженията на новоназначените и настоящите служители, ще бъде осигурена групова и индивидуална супервизия. Супервизията е задължителен компонент при подпомагащите професии и има основна роля за поддържане на компетентностите на специалистите, работещи в социалните услуги. Предвидената супервизия ще се осъществи през целия период на изпълнение на проекта при желание, възникнала необходимост, възникнали проблемни ситуации в хода на работа по преценка на Ръководителя на проекта. За постигане на поставената цел, ще се изпълнят следните задачи: • Повишаване на квалификацията на целевата група по отношение на изискванията на ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги; • Необходимост от знания за информиране и насочване на бъдещи ползватели на социални услуги и модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социални услуги чрез провеждане на информационни кампании; • Ускорено предоставяне на по-ефективни, ефикасни и качествени социални услуги в Община Враца и облекчаване на достъпа до социални услуги. В групови и индивидуални супервизии ще бъдат включени всички 24 лица, представители на целевата група, за обезпечаване правомощията на община Враца по ЗСУ, само в частта, свързана с насочването за ползване на социалните услуги от общината, както и извършване на мониторинг и контрол по задълженията на общината по ЗХУ и ЗЛП. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).