Организация и управление на проекта: С тази дейност се цели да се осигури добра организация и координация на дейностите по проекта; да се гарантира ефективно управление, както и постигане на заложените индикатори.В екипа за организация и управление ще се включат ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник.
Основните задължения на членовете от екипа за организация и управление ще са свързани с :
-Организиране на цялостното изпълнението на дейностите по проекта.
-Изпълнение и спазване на договорените срокове.
-Постигане на заложените индикатори за изпълнение.
-Целесъобразно разходване на средствата.
-Осъществяване на непосредствен мониторинг и контрол.
-Поддържане и съхраняване на необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган.
-Отчитане на реализираните дейности.
Задължения на ръководителя на проекта:
1. Ръководи екипа за организация и управление на проекта;
2. Планира,организира и контролира осъществяването на дейностите по проекта;
3. Контролира ефективното управление и разходване на финансовите ресурси по проекта;
4. Осигурява спазването на договорните взаимоотношения;
5. Отговаря за осигуряване на публичност на проекта в съответствие с правилата за информираност и публичност;
6. Информира договарящия орган за действията по изпълнение целите на проекта;
7. Отговаря за изготвянето на междинните доклади и на окончателния доклад по проекта;
8. Отговаря за успешното приключване на проекта в срок, според изискуемото качество и в рамките на предвидения бюджет.
Основната роля на координатора е да подпомага дейността на ръководителя на проекта и да осъществява координация при организиране, контролиране, координиране и отчет на дейностите, а именно:
- Под прякото ръководство на ръководителя на проекта координира изпълнението на проектните дейности и задачи;
- Осигурява цялата административна подкрепа на проектния ръководител за периода на изпълнение на проекта, в частност за организиране на събития, обучения, екипни срещи, за отчитането по проекта и други.;
- Подпомага ръководителя на проекта при изготвяне на техническите и финансови отчети по проекта;
- Координира дейностите за популяризиране на проекта и изпълнение на мерките за визуализация и публичност;
- Следи за спазването на времевия график;
- Съхранява документацията по проекта;
- Участва в срещи на екипа по проекта.
- Координира работата по проекта между отделните членове на екипа, общинска администрация и всички страни имащи отношение по проекта.
- Координира работата по проекта между потребителите на социалната услуга и наетите лица по предоставяне на услугите в Звеното .
- В случай на констатирани нарушения и нередности сигнализира ръководителя на проекта и съдейства за отстраняването им
Основните задължения на счетоводителя се свеждат до: воденето на точна, вярна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, като ги обработва, в съответствие с нормативните изисквания; изготвя междинните и окончателните финансови отчети по проекта и други финансово-счетоводни дейности – начисляване на плащания, възнаграждения на персонала, описа на платежните документи.
Работата на техническия сътрудник е да осигури техническа и логистична подкрепа при изпълнението на проектните :
- Следи за движението на входящата и изходяща кореспонденция;, ;
- Завежда всички подадени документи за участие в набора и подбора на кандидатите;
- Следи за окомплектоването на преписките;
- Изготвя писма, справки и други материали, свързани с проекта;
- Поддържа на електронен и хартиен носител информацията по проекта;
- Подпомага ръководителя при подготовката на месечните доклади, като събира и обработва база данни;
- Води протокол от работни срещи; |
35 839.74
|
28 237.73
|
Информиране и публичност на проекта.: Целта на дейността е издаването и разпространение на информационни материали за популяризиране на проекта Дейността е планирана, съобразно изискванията на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация
През периода на изпълнение на проекта, Община Асеновград ще прилага правилата за информираност и публичност, Ще бъде упоменат финансовия принос, предоставен от Европейския социален фонд (ЕСФ). В съответствие с Единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 ще се гарантира откритост и прозрачност при стартиране и изпълнение на проекта, С цел информиране на потенциални кандидати за персонал, в сградите на общината, дирекциите Социално подпомагани и Бюра по труда, домашния социален патронаж и на други обществени места ще бъдат афиширани позициите за предвиденият за наемане персонал, даващи информация за периода, през който ще бъдат набирани кандидатите за работа и мястото, където се приемат документите.
Ще се използват целенасочени послания към представителите на целевата група и обществеността, предавани чрез печатни местни медии, интернет сайта на общината, информационни материали, срещи и други.
През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. За информация за текущите дейности на проекта на електронната страница на общинската администрация ще бъдат публикувани новини, статии и други документи.
Дейностите на проекта ще бъдат отбелязани с организиране на една заключителна конференции в края с оглед популяризиране резултатите на проекта и ролята на ЕСФ и ОП РЧР при реализацията му.
Мерките за информация и публичност ще включват:
Постоянни информационни табели, които ще бъдат поставени в сградите на Общинската администрация като изпълнител на проекта и на сградата на Домашния социален патронаж, където ще се осъществяват основните дейности.
Информационни материали за всички участници в конференцията – папки, химикали
Печатните материали / брошури/, разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, информация, че проекта се съфинансира от Европейския социален фонд (ЕСФ). |
758.40
|
744.00
|
Създаване и функциониране.на Екип от експерти в Звеното за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж: Целта на настоящата дейност е да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите в домашна среда. За постигане на тази цел е предвидено създаване и функциониране на екип към Звеното за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж. В този екип ще се привлекат експерти за допълнителна подкрепа с различен профил на компетентност – социално, медицинско, и други. Екипът към Звеното ще се състои от социален работник,психолог, медицинска сестра и сътрудник социални дейности.
Тяхната основна задача е да подпомагат организирането на цялостната дейност на Звеното; ще подготвят план-графици за дейността на личните асистенти и на домашните помощници; ще следят за спазването на графиците; ще изготвят индивидуалните планове за грижа на всеки един потребител съобразно неговите индивидуални потребности и други организационни дейности, свързани с предоставянето на социалните услуги в домашна среда.Социалният работник и сътрудникът социални дейности, назначени в Звеното ще извършат и индивидуална оценка на потребностите на кандидат-потребителите в дома им, за почасово предоставяне на услуги за социално включване.
Цялостната дейност на Екипът към Звеното ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях.
Индивидуалната оценка на потребностите от подкрепа се дефинира като дейност по установяване на индивидуализираната нужда от ползване на специализирана подкрепа
/вкл. социална, здравна и психологическа/, която допълва възможностите на лицето и дава насока на доставчика на социални услуги за конкретни дейности за подкрепа, които да бъдат предоставяни в рамките на социалната услуга, съобразно отчетените проблемни области или увреждания.
Социалният работник и сътрудника социални дейности ще предоставят консултации от социален характер на потребителите, ще водят и съхраняват досиетата им, ще извършват дейности по социалното включване на потребителите
Медицинската сестра ще има основна задача да осигури достъп на потребителите до здравни услуги, ще ги придружава до болнични заведения, ще осъществява връзка с личните лекари, манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение (поставяне на катетър, поставяне на инжекция, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане и др.).
Психологът ще предоставя психологическа подкрепа, психологически консултации, както и подкрепа при идентифициране на проблеми при кризисни състояния, конфликти, демотивация, загуба и прочие.
Водещи принципи при изпълнението на дейностите на екипа към Звеното ще е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка |
19 656.00
|
14 909.61
|
Разработване на Методология за дейността на Звеното за услуги в домашна среда : Целта на дейността е да се разработи Методология за дейността на Звеното за услуги в домашна среда , като чрез нея да се осигури качествено предоставяне на социални услуги в практиката, както и да предложи на местно ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността на предоставянето на интегрирани услуги в домашна среда.
Методологията ще съдържа правила и процедури за предоставяне на интегрираните услуги - социални, здравни и услуги за социално включване. Целта на тази дейност е свързана с регламентиране процеса на предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги в общността. Методологията надгражда Методиката за предоставяне на социалните услуги „Личен асистент” и „Домашен помощник“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на тези услуги, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето и Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца.
В Методологията ще бъдат описани правилата за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка. Ще бъде описан реда за предоставяне на подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги в подкрепа на съществуващото Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Методологията ще подпомогне назначения персонал да развият уменията си за предоставяне на интегрирани междусекторни услуги - социални, здравни, психологически, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство.
Водещ принцип при разработването на Методологията е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на целевата група.
Методологията ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на интегрираните услуги, а също така целите и отговорностите на екипа към звеното за специфична подкрепа. Тя ще има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници
Планирано е Методология за дейността на Звеното за услуги в домашна среда да бъде разработена от външен изпълнител с богат опит в сферата на социалните услуги. |
600.00
|
600.00
|
Кандидатстване, подбор, назначаване и обучение на персонала за предоставяне на услугите в Звеното за услуги в домашна среда.: Основните цели в тази дейност са две:
1. Да се проведе ясна и ефективна процедура за подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете;
2. Да се наеме подходящ персонал, който да се обучи да извършва качествени услуги по домовете в отговор на нуждите на потребителите
В началото на проекта, през вторият месец от стартирането му ще започне подготовката на тази дейност.
Предвижда се да се подберат мотивирани лица в трудоспособна възраст, подходящи за изпълнение на почасови услуги в домашна среда. Това ще е персоналът, на който ще се осигури възможност да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с физически увреждания(вкл. и деца с увреждания) и с хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и да повишат уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво,
Планирано е и надграждане на знания и умения на персонала, нает в рамките на операция “Нови алтернативи“, които ще се включат в поддържащото обучение.
Подборът и наемането на персонал на трудов договор, предоставящ услуги в домашна среда, ще се осъществи чрез провеждане на една процедура за подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете, отговарящ на нуждите на потребителите. Избраните кандидати ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период от 18 месеца. Предвижда се да бъдат наети 40 лични асистенти и 10 домашни помощника. На персонала, нает в рамките на операция “Нови алтернативи“ ще се даде възможност да участват в подбора за персонал в Звеното.
Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждани и на хора над 65 г. с ограничения. Обучителният процес ще се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит.
Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 2 дни, в което ще се включат около 25 лица и ще се проведе преди стартирането на социалната услуга..
В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОП"РЧР".
Всички назначени лични асистенти (вкл. наетият в рамките на операция “Нови алтернативи“, след приключването й), и домашни помощници ще се включат в едно двудневно поддържащо обучение, общо – 50 пица. Планирано е поддържащото обучение да се проведе 7 или 8 месец, след стартирането на социалната услуга.
Обученията ще имат интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи.
Темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от персонала по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. |
1 500.00
|
1 500.00
|
Кандидатстване, оценка, подбор и класиране на кандидат-потребители на услугите в Звеното. : Целта на дейността е да се даде възможност да бъдат обхванати лица целевите групи по операция „Независим живот” и да се осигури непрекъснатост на услугите предоставяни по проект „Нови възможности за грижи” по ОПРЧР 2014-2020, а именно:
• Хора с увреждания, включително и деца с увреждания;
• Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване;
Тази дейност включва подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат потребителите на услугите в домашна среда, които живеят на територията на община Асеновград - гр. Асеновград и прилежащите села..
Екипът по управление и организация ще направи окончателен подбор, като за целта изработва предварително процедура за подбор с критерии, която ще съдържа: подготовка на пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; класиране и подбор на потребителите на услугите.
Оценката на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите ще се извършва от социалният работник с подкрепата на сътрудника социални дейности, назначени към екипа на Звеното за услуги в домашна среда. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност, вкл. подкрепа при достъп до здравни услуги – връзка и придружаване до личен лекар или лекар-специалист; предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти; разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и други.
На кандидат потребители, които са били обслужвани в рамките на операция “Нови алтернативи“ ще се извърши второ оценяване, в случай, че отговарят на изискванията и имат желание и потребност. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на интегрирани услуги за независим живот и социално включване: Основните цели на тази дейност са свързани с качествено предоставяне на почасови услуги в домашна среда и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Асеновград в Звеното за услуги в домашна среда, създадено към Домашния социален патронаж по финансова схема „Помощ в дома“.
Ще се предоставят услуги на 111 потребители - лица с увреждания и лица над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. В общия брой лица по проекта са включени и 106 потребители по процедура "Нови алтернативи".
По своята същност, предоставяните услуги са иновативни, тъй като на възрастните хора и на лицата с увреждания ще им се осигури гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа и до здравни услуги и към развитие на социални услуги, в подкрепа на социалното включване на хората с увреждания.
В проекта е предвидено услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат лица с увреждания /вкл. деца с увреждания/ и техните семейства, както и лица над 65 г. с ограничения и/или невъзможност да се обслужват сами, живеещи на територията на общината - в общинският център Асеновград и в прилежащите му села.
Предоставянето на ежедневна грижа на потребителите в тяхната домашна среда ще се извършва от не по-малко от 40 Лични асистенти и 10 Домашни помощника. Социално – психологическата и здравна подкрепа ще се извършва от назначените към Звеното социален работник, сътрудник социални дейности, медицинска сестра и психолог.
Мултидисциплинарен екип, състоящ се от социален работник, сътрудник социални дейности, медицинска сестра, психолог и представител на Екипа за организация и управление ще изготви индивидуален план за грижа на всеки потребител. Планът ще включва дейностите, които ще извършва личният асистент и/или домашният помощник. Предвидено е той да се изготви с активното участие на потребителя, а там където е невъзможно с неговия законен представител.
Услугите ще се предоставят съгласно разработената по Дейност 4 Методология, която ще включва детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги.
Услугите по домовете ще се осигурят от назначения персонал в Звеното за услуги в домашна среда (лични асистенти и домашни помощници), а социалното включване и специализираната подкрепа ще се осъществява от назначените експерти в екипа към Звеното. Персоналът в звеното ще предоставя почасово услугите:
- Личен асистент – полагане на грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности.
- Домашен помощник - услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности.
Екипа към Звеното ще предоставя почасово услугите:
- Достъп до здравни услуги – придружаване до личен лекар или лекар-специалист; Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя; Съдействие за издаване на направление за изследвания и/или лечение; Предоставяне на съвети за хигиена и хранене; Консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти; Измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс, телесна температура);
- Мотивационна подкрепа;
- Социално - психологическа подкрепа;
- Подкрепа за социално включване, съобразно индивидуалните им потребности;
- Други услуги, насочени към социална работа и консултации.
Планираното предоставяне и на психологически, социални и здравни услуги е с цел постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания, които заедно с услугите личен асистент и домашен помощник ще оформят един комплекс от интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане и ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги. |
441 176.36
|
433 484.00
|
Мотивационна, психологическа, медицинска и социална подкрепа на потребителите на Звеното за услуги в домашна среда.: Целта на настоящата дейност е потребителите на социални услуги в домашна среда да получат професионална мотивационна подкрепа, социално-психологическа и подкрепа за социално включване, съобразно идентифицираните им индивидуалните им потребности, като по този начин ще се осигури по-високо качество на социалните услуги.
Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях, при конфликти с роднини и други.
Мотивационната подкрепа ще е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и др. подобни. Мотивационната подкрепа също така ще е насочена за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други.
Предвидено е потребителите да получат и подкрепа за социално включване, като им се предостави възможност да посещават организирано и индивидуално различни културни мероприятия – кино, театър, концерти, местни инициативи, свързани с национални и църковни празници и др.
Подкрепа за осигуряване на достъп до административни услуги се изразяват в консултиране, съдействие и придружаване за: ползването на административни общински услуги и за подпомагане на достъпа до здравни, а при необходимост и образователни услуги; свързани с комунално-битови услуги, със социални помощи, с местните данъци и такси, технически помощни средства и други.;
Тази подкрепа ще се осъществява от социален работник, сътрудник социални дейности,, медицинска сестра и психолог, които са назначени в екипа на Звеното за предоставяне на социални услуги в домашна среда.
Допълнителната подкрепа ще гарантира съвкупност от дейности, които се основават на индивидуална социална работа в подкрепа на лицата за тяхното социално включване
Мотивационна и психологическа, медицинска или социална подкрепа ще получат всички 111 потребители на услугите. |
0.00
|
1 814.23
|
Консултиране, предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала в Звеното, предоставящ услугите.: Целта на настоящата дейност е да се осигури професионална подкрепа на персонала, който ще предоставя социални услуги в домашна среда, която ще се изрази в консултиране и супервизия, психологическа подкрепа. Предоставянето на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала е както следва:
Консултиране – консултирането ще се извършва от наетите социален работни и сътрудник социални дейности, които ще се назначат към Екипа на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда. Консултации ще се предоставят по време на функционирането на социалната услуга. В зависимост от потребностите консултациите ще бъдат организирани в групи или индивидуално.
Супервизията на наетия персонал ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Предвижда се провеждането на една групова супервизия на социалните асистенти и домашните помощници в 5/пет/ групи по два часа и 20/двадесет/ индивидуални супервизии по 1 час. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа.
Психологическа подкрепа - предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на наетия персонал в рамките на действието на социалната услуга. Психологическата подкрепа ще се предоставя от назначения психолог в Екипа на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда. Психологическата подкрепа ще се извършва при идентифициране на такава потребност.
Всички назначени Лични асистенти и Домашни помощници ще получат необходимата им подкрепа, която ще се изрази в супервизия, консултации и психологическа подкрепа в случаите на различни кризисни ситуации. |
450.00
|
445.78
|