Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

This project proposal aims to propose relevant action for the achievement of an integrated social assistance for active involvement of relevant social risk group - parents of children with special educational needs (SEN). By eradication of the primary signals of insufficient or missing social, legal or other information for employers will be appointed researching of their attitudes in correspondence with the opportunities of the target group for active lifestyles, the results of which will be used to create active involvement in the economic sphere. During the active work with employers' organizations will allow 30 parents to take an active participation in key competencies trainings - linguistic and digital. Will be organized a presentation of graduates participants among potential employers using developing profiles and a total of 13 persons will be employed for six months by the applicant and it’s partners to social, administrative and commercial positions, constantly assisted and motivated by a psychologist and a lawyer. To ensure free and calm learning and working process for parents, will be created innovative educational services for their children -"Children's Academy", where will be developed and implemented innovative different directional  therapies to their children with SEN. Will be formed a team of experts, therapists, teacher, psychologist, speech therapist and others, by renting, equipment and furnishing of suitable premises for the formation of a complete social service as an integrated approach to parental career with temporary activities for children. Will be create a management team of manager, accountant, coordinator and technical assistant, who will support, administer and report activities and results during the whole period. Will be organized an information campaigns on the different stages of the project implementation in order information about the objectives and the support provided from the EU to achieve to the general public.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта - Компонент 1 и Компонент 2: Основната цел на дейността се състои в постигане на ефективно изпълнение на проекта и реализиране на заложените резултати и индикатори. В самото начало на стартиране на проекта ще бъде сформиран екип за управление и администриране, който ще се състои от ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник. Съответните лица ще бъдат отговорни за цялостното отчитане на дейностите и разходите по проекта, а в края на всеки месец ще попълват отчетни форми за свършена работа. Ръководителят ще следи цялостното изпълнение на проекта, спазването на план-графика на дейностите и изпълнението на резултатите, администриране на промени и необходими договорни изменения. Счетоводителят ще е отговорен за финансовото отчитане на проекта и необходимата счетоводна документация, поддържайки хронологичност и аналитичност. Координаторът ще поддържа връзки между отделни изпълнители, доставчици и експерти, ще координира работата и ще обезпечава дейностите с документални доказателства, ще подпомага екипа в отделните дейности. В началото на всеки месец, а при необходимост и по-често, ще се провежда работна среща между екипа и управителния орган на сдружението за обсъждане на планирани, текущи и постигнати резултати от всяка проектна дейност, преглед на стартирали и приключили задачи по време на изпълнението на проекта, ще се съблюдават планирани резултати и ще се провежда вътрешен мониторинг на проекта с цел оценка на напредъка и постигане на крайните резултати и индикатори. За обезпечаване работата на екипа за организация и управление ще се доставят материали и консумативи, ще се обособи и поддържа офис по проекта. Ще се подготви и предложи за одобрение график за изпълнение на отделни процедури за осъществяване на доставки и услуги с оглед спазване на ПМС 160/01.07.2016 и принципите на работа. Техническият сътрудник ще подпомага отделните експерти, специалисти, ангажирани лица и ще обезпечава всяка проектна дейност с материали, консумативи по проекта, разпространение на информация и кореспонденция. Ще се изготвят справки за дейностите и разходите по проекта с цел наблюдаване на напредъка и ще се подготвят междинни и финален отчет по проекта. Ще се поддържа връзка с Договарящия орган и ще се подпомага администрирането и правилното изпълнение на проекта, съгласно изискванията и действащите нормативи. 23 083.26 22 926.55
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности 2 и 4 „Общуване на чужди езици“ и „Дигитална компетентност“ - Компонент 1: Дейността има за цел да осигури специалицирана подготовка на лицата от целевата група - 30 родители за деца със СОП, в частност на новоназначените лица за качествено изпълнение на задълженията в Академията за деца – иновативната социална услуга в сдружението. По предварителни проучвания сред неактивните родители на деца със СОП се установиха потребности от добра компютърна грамотност, подкрепена с начално ниво на езикови компетенции, а се регистрира и активно желание за включване в тематично обучение. За всички представители на целевата група от родители езиковото обучение и компютърната грамотност са от ключово значение за намиране на подходяща работа във всяка една сфера на икономиката. Обучението по КК2 и КК4 ще спомогне за бързо преодоляване на бариерите от ползване на компютър и общуване на английски език, така че да се установят трайно на пазара на труда като пълноценни кадри и специалисти. От друга страна, за да водят успешно международни кампании, за да се свързват с финансиращи организации от европейски и други държави, за да поддържат успешно новоразкритата социална услуга, всички новоназначени лица - социални работници, помощник учители, терапевти и офис асистенти – следва да общуват на чужд език – писмено и говоримо, а в помощ на успешните комуникации, следа да познават основни методи за текстообработка, работа с таблици, интернет методи за общуване и обмяна на опит. За цялата целева група, обхваната в проекта, се предвижда включване в обучения по ключови компетенции с оглед максимална им пригодност към нуждите на пазара на труда в поетите отговорности и за олесняване на процеса при изпълнение на служебните задължения. Част от представителите на родители на деца със СОП – 10 лица - ще бъдат включени в едно ниво на чуждоезиково обучение по английски език, където в рамките на 100 уч.ч. ще усъвършенстват езиковите си умения за комуникация с партньори, чуждестранни представители и донори. Предварително ще бъдат попълнени входящи тестове за определяне на езиковото ново на владеене, с което ще се вземе решение за нивото на изучаване на английски език в групата. Разпределени в 40 уч.ч. теория и 60 уч.ч. практика взетите часове ще осигурят на лицата стабилност в общуването и в осъществяването на връзки с чуждестранни контрагенти. Езиковите компетенции ще способстват за обслужване на чуждестранни клиенти, съгласуване и консултиране спрямо техните изисквания, оформяне на предложения на чужд език, както и ползване на страници в популярни социални мрежи - tweeter, instagram и т.н. В края на езиковия курс при успешно завършване всеки курсист ще получи Сертификат за защитено едно ниво на чуждоезиково обучение. Ще се оформят две групи от общо 20 родители на деца със СОП, за които се планира да преминат през Ключова компетентност 4 на тема “Начална компютърна грамотност”, където в рамките на 45 уч.ч., от които поне 25 уч.ч изцяло практически, родителите ще се запознаят със спецификата на компютърната обработка на текст, таблици, Интернет технологии за комуникации – сфера, необходима за усвояване на умения в попълване и оформяне на документи, презентационни материали, съставяне на списъци, регистри и комуникация. В края на обучението включените представители на целевата група ще получат Сертификати за придобитата компетентност по начална компютърна грамотност. 8 000.00 8 000.00
Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове след предоставяне на обучение за период до 6 месеца - Компонент 1: Целта на дейността е да се даде възможност на част от представителите от обхванатата по проекта целева група да се включат в активния живот, да възстановят своите трудови навици и последователно с преходни наставления да докажат професионализъм и надградени умения и приложени знания на практика в реална работна среда. За да се даде пример на всички компаниии в района и страната, че недостигът на кадри може да бъде преодолян чрез създаване на гъвкаво работно време, гъвкави форми на заетост и формула за провеждане на социална политика, подпомагайки жизнения стандарт на една група уязвими лица, водещата организация и партньорите ще назначат общо 13 лица на 4 -часов работен ден на длъжностите: - към СНЦ „Дари Усмивка“ 3 лица помощник възпитатели; 2-ма хигиенисти към ЦСРИ към сдружението и двама офис асистенти в подпомагане на дейности, свързани с държавно делегиране, регистрации на потребители и обезпечаване на социалните дейности в сдружението; - Партньор 1 „Авитохол“ ще назначи две лица на длъжност офис асистент на 4 часов работен ден в помощ на административно-оперативната работа на сдружението; - Партньор 2 ЦПО към „Еврокик Консулт“ ЕООД ще назначи едно лице на длъжност офис асистент в помощ на осъществяваната учебна дейност. - към Партньор 3 „МТВ Варна“ ЕООД ще бъдат назначени 3 лица от целевата група на длъжности търговски представител, продавач-консултант и офис асистент. Същественото във включването на представителите от целевата група е, че преди, по време и след назначаването им при работодателите с лицата ще се работи продължително и устойчиво за формиране на мотивация, стимули и промяна в навици и изградени нагласи. Назначените към кандидата психолог и социален работник през целия период на дейността ще подпомагат адаптирането на лицата в активна трудова дейност, ще проследяват техните емоции, настроения и чувства за принадлежност, ще ги мотивират, консултират и насърчават за справяне със служебните задължения. Работата под формата на лични срещи и дискусии ще бъде индивидуална за формулиране на ясна представа за нивата на адаптация и мотивация, особено в началото на трудовия процес 26 544.55 24 113.97
Работа с работодателите за преодоляване на дискриминационни нагласи при наемането на представители на уязвими групи на пазара на труда, заедно с предоставянето на посреднически услуги за работодателите - Компонент 1: Дейността предвижда да се работи с настоящи и бъдещи работодатели за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаване за наемане на уязвими групи на пазара на труда, в това число лица, които се грижат за зависим член от семейството си, с цел осигуряване на възможност да получат подкрепа при включване в заетост. Етапи: 1) Възлагане на Проучване на потребностите и анализ на нагласите на работодатели и лица от социално уязвими групи на подходяща организация за ползване на готови резултати в дейностите по проекта – целта на проучването е да се изяснят бариерите и нагласите на бизнеса за разкриване на подкрепени работни места към момента и да се предложат решения за всяка от страните. 2) Организиране на представяне на обучените кандидати от целевата група, съгласно изготвен индивидуален кариерен план - Обхванати ще бъдат поне 100 работодателя – компании, фирми, предприятия и дружества от различни сектори на икономиката с цел предоставяне на информация за дейността по промени в дискримационните нагласи и мерките за насърчаване наемането на учзвими групи на пазара на труда, осигуряването на допълнителни възможности за заетост на лица, полагащи грижи за членове на семействата си. Настоящите анализи посочват, че у всеки работодател възникват определени чувства при първата среща с човек от социално уязвима група. Спектърът им е много широк и обхваща цялото пространство между двете крайности – от чувство на съжаление до желание да избегне по някакъв начин контакта. Важно е да се овладее веднага спонтанната емоция, която може да повлияе върху крайното решение – или кандидатът от уязвимата група лица ще бъде отхвърлен безапелационно или ще му се предложи фиктивна работа, което е във вреда и на двете страни. Затова ще се включи назначен екип от юрист и психолог, които ще организират кампания по информиране и достигане до поне 100 организации от Варна и региона със съставяне на график на срещи с ръководствата и попълване на въпросници, свързани с нагласите на бизнеса за социална отговорност. Ще се организират поне 70 първоначални и индивидуални срещи с бизнес представители, с постигнат резултат – поне 50 попълнени въпросника с индикатори за готовност за разкриване на заетост. Ще се доставя необходими материали с оглед оранизация на дейността и обезпечаване на консултациите с подходящи материали. На срещите ще се раздават информационни брошури и ще се способства за намиране на допирните точки между предлагането и търсенето на работна ръка, с оглед оформяне на възможно най-подходящия кандидат за работа и удовлетворително работно място за всеки участник в проекта. Срещите с бизнеса ще са “мост” между представянето на обучените лица и нуждите на работодателите, давайки характеристика за всяко лице в резултат на проведените консултации с родителите, а от друга страна, ще се осигури експертна подкрепа за активно включване на родителите на деца със СОП в трудова заетост. Ще се очертаят времеви и индикативни прогнози за назначаване на лицата на работа – почасово или на пълен работен ден, съгласно заявените възможности на представителите на целевите групи, от една страна и на работодателите, от друга. 16 082.31 18 333.49
Подкрепа за намиране на работа чрез интегрирани комплексни мерки и предоставяне на иновативна социална услуга "Детска Академия" в общността - Компонент 2: Дейността цели основаване на „Детска академия за специална образователна покрепа за деца със специални образователни потребности“ в подкрепа на активна трудова заетост на родителите. Тук ще се заложи на обучения под формата на игри и забавни занимания, прилагайки игрова терапия, арт-техники и музико-терпия, бобат и хипо- терапия за децата. Цялостното управление на академията ще се осъществява от назначен Управител, а назначени сътрудник социални дейности и социален работник ще подпомагат в разпределяне на часовете за терапии и консултации. Педагози и помощник учители ще оказват помощ при овладяването на учебния материал на децата, които са интегрирани в масовото училище. Успоредно с това, тези специалисти следва да предоставят епизодичното им включване в учебната занималня. Центърът ще предоставя услуги за деца от 2 – 18 г. от 8.30ч. – 18.00ч. в две групи , преди- и следобедна с цел да се обхванат децата в двете смени на училищното образование, в които ще работят по един педагог и помощник учител. Психолог, логопед, музикотерапевт и бобат терапевт ще работят с децата почасово, според индивидуален план на всяко дете и изготвен график. От 12.30ч.- 13.30 ч. ще имат свободни занимания и време за почивка и релакс в обособена зона. Бобат терапията ще се извършва в отделно помещение, оборудвано с уреди и помощни материали (пътека за ходене, велоаргометър, шведка стена, терепевтични топки и др.), важна е безопасната настилка, част от терапевтичния час протича на земя или на пейка. Работата на психолога е насочена към изграждането на социални умения, приобщаване към група, развитие на когнитивните процеси, логическо и абстрактно мислене, емоционална интелигентност. Работата на логопеда – към справяне с нарушения на говорните умения, езиково развитие, фонологични нарушения, апраксия, артикулационни нарушения и др. В стаите за общи занимания и образователна подготовка ще се сформират и групови занимания - арт- и музикотерапия с продължителност 60 мин. Арттерапията спомага за интегриране на деца със СОП чрез изкуства към условията на съвременен педагогически процес. Музико- терапия – музикотерапевт работи с децата всеки ден за най-безболезен и приятен начин на възприемане чрез музика за насърчаване на общуването, взаимоотношенията, ученето, мобилизирането, изразяването, организираността и др. Създаването на зона за релакс за децата може да бъде осъществено в мултисензорна стая, в която да се провеждат и сензорни терапии за стимулиране на сетива, усещанията, развива доверие и създава емоционално благосъстояние при деца с поведенчески проблеми. Съобразено с потребностите на всяко дете заниманията следва да бъдат с индивидуален и групов характер, като груповите занимания нямат заместваща, а само допълваща функция. Целта е постигането на висока ефективност на основната терапевтична работа. В кабинета за психологическа подкрепа е предвидено да се комбинира и работата с логопед, в много случаи се налага с едно дете да работят двама терапевти за по-добри резултати. Индивидуалните терапии ще са с продължителност 40-45мин. Основното оборудване в такъв кабинет е огледало (за логопедична терапия), дидактични и логопедични материали, и др. Ще се организират терапии извън центъра - хипотерапия и хидротерапия: Хипотерапия - лечение чрез движението на коня при езда, където движенията на животното помагат на хора, които имат проблеми с двигателните функции. Рехабилитатор ще помага на детето при заемане на правилната стойка и баланс при самото яздене. Хидротерапия /лечебно плуване за деца - чрез забавни игри ще комбинира различни елементи от традиционните стилове плуване, като ги съчетава така, че да бъде подсилен техния благотворен ефект върху детското здраве. Този вид терапия ще има възможност да се осъществява в група или индивидуално, като за целта ще бъдат сформирани две групи с по един треньор и в рамките на 3 месеца децата от центъра ще имат възможност да посещават и хидротерапия по 1-2 часа седмично. 111 059.79 115 888.85
Доставка на материали и консумативи, подходящо оборудване и обзавеждане на наето помещение за предоставяната иновативна интегрирана услуга "Детска Академия" - Компонент 2: С дейността се цели обезпечаване на иновативната социална услуга с достатъчно по вид и обем материали и консумативи за спокоен работен процес на специалисти, терапевти, педагози и сътрудници с децата. Ще се наеме подходящо помещение, където ще се обособят различен тип кабинети, според предлаганите терапии с “Детска Академия”, а за функционалния и привлекателен за децата вид ще се закупи обзавеждане и оборудване, необходими за интегрираната социална услуга. Ще се достави рецепция с контейнер, стол, преносими компютри, мека мебел и закачалка за чакащите. Ще се закупи ел.пътека за бягане, велоергометър, шведска стена, пейки, мебели за съхранение на играчки и гимнастически дюшеци за организиране работата на Бобат- и Ерго-терапията, където ще се доставят още рула, уедж, различни размери на топки и топка “фъстък”. Мека постелка и различни музикални инструменти ще се доставят в кабинета за музико- и Релакс терапия на децата, тъй като Музикотерапията има въздействие върху хора и деца с физически, емоционални или умствени проблеми. Ще се обзаведе с пуфове, мебели за съхранение, комплект за мултисензорна стая с вкл. Проектор, арома лампа, светещи пръчки, фенерче, портативна машина за балончета, мека постелка, балдахин и друго обзавеждане. За работата на назначените в академията логопед и психолог ще се доставят комплект дидактически материали и бяла дъска. Ще се закупи масичка, специализирани столчета, огледало и мебел за съхранение на играчки. За планираната арт терапия от Бенефициента, за групова работа с деца ще се закупят глина, дъски за моделиране, дървени инструменти, форми за пластелин, бои и други консумативи. Материалите ще осигурят дейностите чрез изкуство и творчество като рисуване, грънчарство, музика, фотография, актьорска игра, за да се постигат успехи в развитието на децата със СОП, за развитие на финната моторика особено при церебрална парализа, синдром на Даун и изостаналите в нервно-психическото си развитие. Ще се обзаведе детска занималня с интерактивна дъска, бюро и учителски стол, детски масички, дидактически шкаф, кът за игра с килимчета и шкафчета за обувки. За кабинета на екипа от експерти ще се закупят бюра с работни столове, шкаф и лазерно многофункционално устройство. Материалите, консумативите, оборудването и обзавеждането ще бъдат поетапно доставяни и визуализирани със стикери по проекта. 43 838.69 42 086.34
Визуализация и публичност на проектните дейности - Компонент 1 и Компонент 2: Основната цел на дейността се състои в допринасяне за ефективно изпълнение на проекта чрез осигуряване на информиране и публичност сред всички заинтересовани страни и широката общественост. В начален етап ще се изготви комуникационна стратегия за публичността по проекта за ефективната й организация. Със стартиране на проектните дейности ще се организира кампания с главна цел популяризирането на проекта и достигане на максимален брой представители от целевата група за участие в проекта. При подбор на подходящи изпълнители за доставки и услуги, по време на консултациите, при срещите с представители на целевите групи ще се разпространяват информационни брошури и флаери, съдържащи емблемата на ЕС, упоменаването “Европейски съюз”, наименованието на съфинансиращия фонд ЕСФ, общото лого за програмния период 2014-2020 г. със съответното наименование на финансиращата програма ОП РЧР, наименованието на проекта и неговата стойност (включително европейското и съфинансирането от Държавния бюджет) в български лева, за едно със знамената на Европейския съюз и на Република България. Върху всяко закупено оборудване ще бъде поставена самозалепваща се лепенка-стикер, показваща ясно осигурената подкрепа от ЕС и номера на проекта. Ще се изработят информационни стикери за видно и ясно визуализиране на закупеното оборудване, свързано със средствата за колективна защита в предприятието. Стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването “Европейски съюз”, наименованието на съфинансиращия фонд ЕСФ, общото лого за програмния период 2014-2020 г. и номера на договора за БФП. Флаери ще бъдат разпрострянвани по училища, центрове и училищни заведения с оглед информиране обществото за новоразработената иновативно-образователна услуга "Детска Академия", създадена и внедрена по проекта в помощ на активното включване на родителите в трудова заетост. Ще се отпечата информационен транспарант, който ще бъде поставен на видно място в обособените помещения за соиални услуги, съдържащ емблемата на ЕС, упоменаването “Европейски съюз”, наименованието на съфинансиращия фонд ЕСФ, общото лого за програмния период 2014-2020 г. със съответното наименование на финансиращата програма ОП РЧР, наименованието на проекта и неговата стойност (включително европейското и съфинансирането от Държавния бюджет) в български лева, за едно със знамената на Европейския съюз и на Република България. По време на срещите с работодатели ще бъдат разпространявани информационни брошури с информация за проекта и възможностите за наемане на лица от целевата група, за привличане на заинтересовани страни от региона и представяне на планираните дейности, осъществените и внедрени мерки за активно включване в икономическия живот на родителите на деца със СОП. Ще се организира информaционна кампания чрез платени публикации по време на изпълнението на проектните дейности, като ще се даде публичност на постигнатите резултати от предприетите мерки на интегриран подход за активно социално включване на обхванатите представители от целевите групи. Публикацията ще съдържа информация за емблемата на ЕС, изписването на фразата “Европейски съюз”, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмния период 2014-2020 г. със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на бенефициента. На всеки привлечен специалист по проекта и за всяко назначено лице на работа ще бъде предоставен информационен клипборд с инициалите на програмата и логата на ЕС и ОП РЧР с оглед оказване на публичност за осигурената подкрепа. Всички произтичащи от проекта документи, бланки, справки, отчетни форми и доклади ще бъдат визуализирани с логата на ЕС и това на Програмния период 2014-2020, наименованията “Европейски съюз” и “Оперативна програма Развитие на човешките ресурси”, адреса на Единния информационен портал. 2 248.00 2 248.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).