Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 309 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

"Mirali" Ltd. plans creation of 8 new jobs for tailors. For a period of 12 months is envisaged providing employment for unemployed and/or inactive persons and creation of at least four stable jobs after the end of the project. For all newly hired persons will be provided vocational training for acquiring first degree of professional qualification in the profession "Tailor". To ensure quality of the new working places 3 specialized sewing machines will be purchased.
In order to ensure successful and timely implementation of the project an activity for organization and management of the project is planned.
In this context the achievement of following results has been set:
1.	Selection and employed under a contract of employment of 8 unemployed and/or inactive (at least two unemployed youths up to 29 years and six persons from the following specific target groups: long-term unemployed and inactive persons, and unemployed persons aged over 54).
2.	8 persons trained in the profession "Tailor", code 542,110, with a total number of 308 training hours.
3.	Three specialized sewing machines purchased to equip the newly established working places.
4.	Created conditions and prerequisites for ensuring a minimum of 4 new sustainable jobs.
5.	Increased production capacity of the company, which will ensure the sustainability of the company's activity and create conditions to multiply the experience, gained within this project to create more new jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Настоящата дейност има за цел подпомагане на фирма „Мирали” ЕООД (бенефициента) в процеса на изпълнение на проекта, постигане на неговото качествено, ефективно и ефикасно изпълнение, спазването на сроковете на дейностите и на договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), както и съблюдаване и изпълнение на правилата и условията по настоящата процедура. Дейността ще включва: 1. Сформиране на екипа за организация и управление на проекта. 2. Провеждане на встъпителна среща с ръководството на бенефициента за разпределение и съгласуване на отговорности, задължения, правомощия и задачите за изпълнение между членовете на екипа. 3. Координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите по проекта, спазване на плана за действие, правилното и законосъобразно изпълнение на дейностите и разходването на бюджета по проекта. 4. Изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, както и на допълнителни разяснения, в случай на поискване от страна на УО на ОПРЧР 2014 - 2020. 5. Изготвяне на различни документи в рамките на проекта и поддържане на архив по проекта. 6. Провеждане на периодични срещи за проследяване на напредъка по изпълнението на проекта. 7. Подпомагане на бенефициента в комуникацията с УО на ОПРЧР 2014 – 2020 г. 8. Оказване на съдействие при подбора и наемането на новите лица на работа във фирма „Мирали” ЕООД. 9. Подготовка на процедури и избор на изпълнител/и и/или доставчик/ци по проекта съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на БФП съобразно размера на разходите за обучение и доставка на оборудването. 10. При необходимост – оценка на потенциални рискове и предприемане на необходимите мерки за тяхното ограничаване и предотвратяване. 11. Осигуряване на адекватна одитна следа по проекта, поддържане на отделна счетоводната документация (аналитична сметка за целите на проекта). 12. Съблюдаване на принципа на доброто финансово управление в съответствие с чл. 30 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012. 13. Осигуряване на снимков материал за изпълнението на проекта. 14. Изпълнение на дейността по публичност и информиране по проекта. 6 300.00 6 300.00
2. Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца: Постепенното положително раздвижване на икономиката в Европа води със себе си нарастване на обема от поръчки в шивашката индустрия в България през последната година. Това налага засилване на конкурентоспособността на фирмите в бранша и мобилизиране на целия им човешки потенциал за активна работа. Ето защо, настоящата дейност е задължителна предпоставка за устойчивото пазарно развитие на Мирали. Цел на дейността: Осигуряване на достъп до заетост и атрактивни работни места на безработни/неактивни лица и създаването на условия за устойчивото им интегриране на пазара на труда. Предоставяне на възможност и условия за професионална реализация на 8 безработни и/или неактивни лица от следните специфични целеви групи: безработни лица на възраст над 54 г. и продължително безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца. Задачи за изпълнение: Изготвяне и публикуване на обява за набиране на лица за работа във фирма „Мирали” ЕООД – за шивачи. Свързване с трудови посредници за набиране на персонал (при необходимост). Подбор и назначаване на трудов договор на 8 безработни и/или неактивни лица като шивачи. Провеждане на 1-дневно въвеждащо вътрешно-организационно обучение с цел по-бърза адаптация към работната среда в предприятието. Изплащане на месечно възнаграждение и дължимите осигурителни и данъчни вноски съгласно размера на минималния осигурителен доход за икономическата дейност на фирма „Мирали” ЕООД. 46 983.36 44 505.99
3. Предоставяне на професионално обучение по специалност „Шивачество”: Успешната реализация на пазара на труда в голяма степен се обуславя от равнището на образование и квалификация на лицата, търсещи работа. Наличието на квалифицирана и мотивирана работна сила допринася за постигане на устойчив растеж, силна конкурентоспособност и по-високи резултати в дейността на всяка фирма. За Мирали професионализмът на служителите е водещ фактор за пазарен успех и удовлетворяване на клиентите. Развитието на тяхната квалификация и компетентности съобразно потребностите и изискванията на работните места и нуждата на работодателя е гаранция за тяхното устойчиво развитие във фирмата и запазване на заетостта им. Осъществяването на професионално обучение е задължителна предпоставка за постигането на целите и очакваните резултати по проекта и за насърчаване на трудовата пригодност на новонаетите лица. Цел на дейността: Повишаване на професионалната квалификация или преквалификация на 8-те новонаети лица чрез провеждане на теоретично и практическо обучение по специалността „Шивачество” с оглед по-лесната им адаптация и насърчаване на трудовата им пригодност в предприятието. Създаване на условия за съответствие на знанията и уменията на новите лица с потребностите на фирма „Мирали” ЕООД и подобряване на качеството на човешките ресурси, ангажирани с производствената й дейност. Създаване на предпоставки за изграждане на трудови и професионални навици за работа в производствено предприятие, както и за насърчаване на лицата от групата на трайно безработните/неактивните и на възраст над 54 г. за устойчива професионална реализация. Задачи за изпълнение: Провеждане на обучение за придобиването на първа степен на професионална квалификация по професия „Шивач”, код 542110 от 8-те новонаети лица, при следните условия: • наименование и код на професията, и код на специалността: Шивач, код 542110; специалност и код: Шивачество, код 5421101; • хорариум на обучението: общо 308 учебни часа, от които по теория - 135 учебни часа, по практика - 173 учебни часа, като 1 уч. час е 45 мин.; • форма на обучение: дневна/обучение на работното място. • място за провеждане на обучението:  теоретична част – в базата на избраната обучаваща организация или в специално обособено помещение в сградата на фирма „Мирали” ЕООД с необходимите условия за провеждане на теоретично обучение;  практическа част – в производствената база на дружеството, включително с използването на новопридобитото оборудване; • документ, доказващ завършеното обучение: удостоверение за професионална квалификация; • полагане на изпит по теория и практика: да • придобити основни умения и знания след завършване на обучението: основни правила за здравословни и безопасни условия на труд и ползване на лични предпазни средства при работа с машини, използвани в шевното производство; права и задължения като участник в трудовия процес, съгласно КТ; да познава видовете текстилни материали – техните свойства, дефекти и приложения; да познава видовете помощни материали и тяхното приложение; да познава и ползва видовете ръчни инструменти и приспособления; да познава и ползва основните видове шевни машини; да познава и прилага технологичната последователност за изработване на детайли от облекло; да познава и ползва видовете гладачни и подлепващи инструменти; да планира и оптимизира използването на ресурсите в дейността. • практическото обучение ще се провежда с материали на фирма „Мирали” ЕООД. 4 800.00 4 800.00
4. Закупуване на оборудване за обзавеждане на нови работни места: За да обезпечи технологично новите работни места, да подсили производствения си капацитет и да покрие пълния набор от специални шевни операции, Мирали ЕООД планира закупуването на 3 броя нови специализирани шевни машини. Новонаетите лица ще се намират в нова за тях организация, организационна култура и идентичност, а може би и дейност, поради което осигуряването на оборудване за техните работни места е задължителна предпоставка за по-бързата им адаптация във фирмата и създаването на усещане у тях за принадлежност към организационната култура и идентичност. Планираното за закупуване оборудване гарантира нормалното и качествено изпълнение на работните задачи. Едно и също оборудване ще се ползва от повече от едно новонаето лице. Без така предвиденото оборудване новоразкритите работни места ще бъдат функционално ограничени и неустойчиви, което ще ги направи неефективни и неефикасни за дружеството, и в резултат би довело до тяхното съкращаване след приключването на проекта. Цел на дейността: Оборудване и осигуряване на качествени условия за гарантиране на минимум 4 нови устойчиви работни места, и засилване на производствения капацитет на дружеството, за да се подсигури устойчивост на дейността на фирмата и да се създадат предпоставки да се мултиплицира натрупания в рамките на този проект опит за запазване и разкриване на още нови работни места. Създаване на предпоставки във фирмата за стимулиране на новонаети лица чрез осигуряване на качествени и устойчиви работни места. Създаване на условия за новонаетите лица за нормалното изпълнение на работните им задачи, и постигане на увереност и удовлетворение у тях от производствения процес във фирмата. Задачи за изпълнение: Закупуване на 1 брой права шевна машина автомат: автоматично нагласяне на характеристики за изпълнение на операции - позициониране на игла, рязане на конец и др.; с възможност за работа с широк спектър от материи; енергийно ефективен; минимална загуба на конец; защита от накъсване на деликатни материи; увеличава производителността с минимум 10% в сравнение със стандартните машини. Закупуване на 1 брой копчешиеща машина за пришиване на копчета с два, три и четири отвора; високоскоростна; електронна; едноконечна; със суха глава; енергийно ефективна; размер на копчето: 10 ~ 28 мм; - дебелина на копчето: 1,8 ~ 5 мм; възможност за работа в цикъл; електронен контрол на конеца при отрязване, осигуряващ безпроблемно рязане и стабилно завързване; минимална загуба на конец; увеличава производителността с минимум 10% в сравнение със стандартните машини. Закупуване на 1 брой илична шевна машина за различни видове илици – прав или и отворен илик-око; с автоматична вдевачка и затяжка; регулиране на скоростта на шиене; оверложни тегели; регулиране на дължината на тегела; фина регулация на гъстотата на илика; регулиране на ширината на тегела; регулиране на опъна на конеца; регулиране на натиска на крачето; позициониране на иглата в горно и долно положение; настройка на зиг-заг компонентата; по-ниски нива на вибрации и шум. 16 869.52 16 840.00
5. Информиране и публичност: Цел на дейността: Дейността има за цел да популяризира сред общността финансовия принос на Европейския съюз за реализацията на настоящия проект, който от своя страна спомага за изпълнението на европейските и национални политики за растеж и заетост. Задачи за изпълнение: 1. Изготвяне на информационна табела (плакат, размер А3) за проекта и поставянето му на видно място в/около сградата на фирма „Мирали” ЕООД. 2. Изготвяне на визуализация за документите по проекта. 3. Информиране на представителите на целевите групи и на партньорите на дружеството за изпълнението на настоящия проект. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).