Организиране, провеждане и участие в специализирани обучения в областта на Европейските структурни и инвестиционни фондове за програмен период 2014-2020 и успешно стартиране на новия 2021-2027: В рамките на тази дейност се предвижда организиране на участие на експертите от Агенция „Пътна инфраструктура” в специализирани обучения, свързани с подготовката, управлението и отчитането на Европейски проекти и средства. За целта са избрани реномирани европейски образователни институти, които са утвърдени в организирането на обучения, предлагащи сертификати в сферата на Европейските въпроси.
Участието в тези обучения ще бъде свързано с изпълнението, управлението и отчитането на проекти, изпълнявани в програмния период 2014 – 2020 г., както и с успешното стартиране на новия програмен период 2021-2027 г. Обученията ще са свързани с договарянето, управлението и отчитането на европейските финансови средства и ще създаде стабилна основа и устойчивост на тази мярка, тъй като представлява сериозен принос към административния капацитет на служителите на АПИ за работа с европейски програми и проекти и за посрещане на предизвикателствата и на следващия програмен период на финансиране от фондовете на ЕС. Предвидените обучения ще предоставят на обучаващите се знания и опит от представители на вътрешни и външни експерти, идващи от публичния сектор, Европейската комисия, Европейската сметна палата, OLAF и други.
Също така, обученията ще бъдат пряко насочени към ефективно изпълнение на функциите на АПИ като конкретен бенефициент по Приоритетна ос 7 „Регионална пътна инфраструктура“ на Оперативна програма „Региони в растеж“, както и като допустим бенефициент по Приоритетни оси 1 и 2 на програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г. Инвестициите и по двете програми са насочени към мрежата от първокласни, второкласни и третокласни пътища с цел подобряване на свързаността и достъпността до TEN-T мрежата за товари и пътници. Предвижда се да се организират и специфични/индивидуални обучения за нуждите на АПИ, които са надграждащи/специализирани по отношение изпълнението на пътни проекти.
Разходите за провеждане на обучения по Дейност 1 са изчислени като са заложени индикативни стойности за дневни от 97,80 лв. и квартирни от 359,90 лв. на ден. Същите са сметнати на база представените стойности в Проекта на изменение на Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина, приета с Постановление № 115 на Министерския съвет от 2004 г. Във връзка с икономическата ситуация в света и покачващата се инфлация са изчислени индикативни стойности за разходи за пътни на стойност 1 764,40 лв. на човек и разходи за такси за обучение на стойност 4 432,00 лв.
Изчислена е обща стойност на разходи за провеждане на обучения по Дейност 1 е в размер на 390 000 лв. с ДДС. Същата представлява сума от долуописаните разходи:
48 души х 5 дни х 97,80 лв. = 23 472,00 лв. разходи за дневни;
48 души х 4 нощувки х 359,90 лв. = 69 100,80 лв. разходи за квартирни;
48 транспортни разходи* х 1 764,40 лв. = 84 691,20 лв. разходи за пътни;
48 служители х 4 432,00 лв. = 212 736,00 лв. разходи за обучения;
* в транспортните разходи са включени разходите за двупосочни билети за самолет, както и вътрешни транспортни разходи (за придвижване между летището и избрания хотел и между хотела и мястото на обучение). |
390 000.00
|
381 594.98
|
Изготвяне на анализи "разходи - ползи" с оглед участие по Програма за развитие на регионите 2021-2027 г.: Във връзка с успешния старт на новия програмен период на програма "Развитие на регионите" 2021-2027 г. и желанието на АПИ за своевременна подготовка за кандидатстване по програмата с проектни предложения, които са в по-напреднал етап на проектна готовност, ще бъдат изготвени анализи "Ползи-разходи" за проекти, ново строитеслство. С оглед изискванията на новата програмата и специфичните цели заложени в нея, в хода на планирането и подготовка за кандидатстване АПИ проведе множество срещи с потенциални партньори, в лицето на различни общини. Идентифицирани са следните възможни проекти ново строителство:
- Обходен път на гр. Казанлък, свързващ път I-5 и път I-6;
- Път II-53 „Ямбол – Средец“, участък „Обходен път на гр. Ямбол юг – ново“, етапно изграждане:
gt; етап I: Участък от км 147+824,90 до км 148+890,35;
gt; етап II: Участък от км 146+594,69 до км 147+824,90;
- Път II-11 „Мизия – Оряхово – Крушовене“, участък „Обход на гр. Оряхово от км 0+00 до км 8+770“;
Чрез изготвянето на анализи „Ползи – разходи“ за гореизброените обекти ще се докаже важността и целесъобразността на избраните обекти. Ще бъдат остойностени икономически индикатори, като изготвените анализи ще включват следните елементи:
- Представяне на контекста;
- Определяне на целите;
- Идентификация на проекта;
- Трафик прогноза/трафик потоци и изготвяне на транспортен модел;
- Анализ на вариантите;
- Финансов анализ;
- Икономически анализ;
- Оценка на риска;
За определяне на прогнозната стойност на поръчката за изработване на анализ „разходи-ползи” са направени пазарни проучвания, съгласно чл. 21, ал. 2 от ЗОП. Разгледани са договори на АПИ, сключени от агенцията, за поръчки, сходни с предмета на настоящата поръчка. На база направеното проучване е изчислена средно-аритметична стойност от цените на разгледаните договори и е определено възнаграждението за изготвяне на анализ „разходи-ползи“ за проект. Изчислена е индикативната стойност на поръчката в размер на 160 000 лв. без ДДС или 192 000 лв. с ДДС. |
192 000.00
|
191 982.00
|
Дейности за информация и комуникация: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта.
Дейностите, които следва да се осъществят за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОП "Региони в растеж" са следните:
- подготовка и публикуване на уебсайта на АПИ на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз
- плакати - за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъде поставен един брой плакат с информация за бюджетната линия, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно място в административната сграда на Агенция "Пътна инфраструктура";
Дейност 3 „Дейности за информация и комуникация“ ще се изпълни АПИ. Агенцията разполага с необходимия оперативен капацитет за изпълнение на мерките по информация и публичност, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните дейности:
- включване на уеб-сайта на АПИ на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз;
- изработка на плакати, с които да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата. Минимум един плакат с информация за бюджетната линия, в който да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз ще бъде поставен на видно за обществеността място.
|
0.00
|
0.00
|
Екип за управление на проекта: Екипът за управление на проекта упражнява оперативното управление и координиране на всички дейности по изпълнение на проекта:
- Контролира спазването на договорните срокове заложени в графика за изпълнение на проекта, контролира качеството на изпълнение;
- Осъществява проверка на документация;
- Оценка на събраната информация;
- Оценка на събраната информация при осъществени проверки, представяне на препоръки за по-ефективно изпълнение, както и предоставяне на препоръки при констатирани допуснати нередности при изпълнение на съответната дейност;
Целта на вътрешния мониторинг е да се получи информация относно реалното изпълнение на дейността в съответствие с плана за изпълнение и в случай на допуснати отклонения да се предприемат необходимите мерки и действия за тяхното отстраняване. Събраните и анализирани данни от вътрешния мониторинг ще бъдат използвани като база за изготвяне на периодични отчети, а на края на проекта и за финален отчет. Финансовите аспекти имат за цел верифициране съответствието на представените документи със заложените в договора за изпълнение условия. |
29 100.00
|
28 678.85
|