Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество на представители на целевата група: Цели:
Предвидената Дейност 1 допринася пряко за постигането на заложените цели в проектното предложение и косвено за успешното и ефективно осъществяване на Дейност 2 и Дейност 3 за постигане на устойчиви и кумулативни резултати от изпълнението на целия проект. Дейност 1 създава информационна среда, в която чрез ИНТЕРАКТИВНИ ТЕХНИКИ И ПОДХОДИ - връзка между участниците и организаторите, ще бъдат представяни възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност, в т.ч.публикуване на мотивиращи материали и ориентиране към инициативи за предприемачество на целевата група в срока за изпълнение на проекта.
Целева група:
Компонените по дейността, тяхната насоченост и резултати, са изцяло ангажирани с идентифицираните потребности на представителите на целевата група и техните особености.
Целева група/ участници по Дейност 1 - 60 лица:
1. Безработни и/или неактивни лица - 42 лица
2. Заети лица - 18 лица
Съдържание:
Дейността ще бъде осъществена под формата на информационна кампания в Интернет, в която ще бъдат публикувани материали и организиран форум - група в социалните мрежи за комуникация между участниците. Този подход е избран заради спецификата на целевата група, която включва и младежи на възраст до 29 години. За младежите е характерно активно Интернет- присъствие, предпочитания към методите за он-лайн комуникация, изградени навици за електронно търсене и споделяне на информация, предпочитание към динамично представена информация, предпочитание към обощени и тематични анализи и статии. До информацията ще имат ограничен достъп предтсвителите на целевата група по проекта, чрез предварителна регистрация. Регистрацията, посредством Web- базиран апликационен формуляр е условие за включване на участник в Дейността и му осигурява досът до "Информационен пакет" за периода от включване до края на проекта.
Компонените по Дейност 1 ще бъдат предоставен в 3 "информационни пакета", предназначени за:
Пакет 1: Участници по Дейност 2, които не са включени в консултация по Дейност 3 /30 лица/;
Пакет 2: Участници по Дейност 3, които не са участвали в обучение по Дейност 2 /20 лица/;
Пакет 3: Участници, които не са включени нито в Дейност 2, нито в Дейност 3 /10 лица/;
Дейността включва следните компоненти, съгласно конктертни потребности и познания на участницитете за всеки информационен пакет:
- предоставяне на информационни материали за различните възможности за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и професионална ориентация;
- разарботване и публикуване на статии, анализи и препоръки относно основните аспекти при стартирането на самостоятелна стопанска дейност;
- обратна връзка относно проблемите и възможностите пред участниците, преминаващи и/или преминали активност по Дейност 2 и Дейност 3, с цел информиране и мотивиране на останалите представители на целевата група;
- споделяне и създаване на бизнес контакти, с цел мотивация, сътрудничество и устойчивост на резултатите;
- разработване и публикуване на информационни материали фокусирани върху предизвикателствата пред бизнеса относно политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, споделяне на "добри практики" в областта, запознаване с действащото законодателство, в Европейския съюз и България;
- споделяне на коментари и статии от вече реализирали се на пазара ново-стартирали предприятия с разнообразни бизнес начинания, както в България, така и в чужбина.
Етапи:
Дейността се предвижда да започне през 1 проектен месец и да продължи до 18 проектен месец.
Изпълнението на дейността се обособява в 2 технически етапа:
Етап 1: Подготовка за осъществяване на дейността 1- 2-ри проектен месец.
Етап 2: Фактическо изпълнение 3-18 проектен месец.
Дейност 1 се разделя на два етапа за изпълнение, които са свързани с техническото й осигуяване. Дейността припокрива времевия диапазон, в който ще бъдат реализирани Дейност 2 и 3, както и част от целевата група по двете дейностти. |
13 786.56
|
13 889.60
|
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения).: Цели:
Предвидената Дейност 2 допринася пряко за постигането на заложените цели в проектното предложение и косвено за успешното и ефективно осъществяване на Дейност 1 и Дейност 3 за постигане на устойчиви и кумулативни резултати от изпълнението на целия проект. Дейност 2 предоставя относима, актуална и синтезирана информация относно предприемаческата среда в страната, финансова и юридическата рамка, стоящи пред предприемаческата инициатива, под формата на специализирани обучения с практическа насоченост на целевата група в срока за изпълнение на проекта.
Целева група-участници по Дейност 2 - 50 лица: Безработни и/или неактивни лица - 35 лица; Заети лица - 15 лица;
Съдържание:
Предвидените по Дейността обучения имат за цел не само да предоставят специфичната информация, но създавайки интерактивна среда за участниците, в кумулация с Дейности 1 и 3, да развият у представителите на целевата група умения за анализ на пазарната среда, управление на производствените ресурси /капитал и работна сила/, да дефинират ролята на предприемачеството не като средство за придобиване на доходи, а като процес на създаване на полезност и личностно развитие на всеки от тях. Ще бъде направен опит да се дадат готови решения/ добри практики за справяне с често срещани идентични или подобни проблеми при създаването и развитието на бизнес, а за специфичните проблеми на всеки частен случай, ще бъде предложен начин на мислене/ възприятие на трудностите като предизвикателства, на провала като опит.
Дейността предвижда провеждане на 5 обучения, като всяко от тях ще бъде проведено в различно населено място от района, и ще има следните параметри:
1. Продължителност 8 седмици (два месеца) - 43 лекторски часа;
Обученията са планирани с този времеви диапазон, както за да бъдат съобразени с друга заетост на участниците, така и за да създадат възможност за анализ и по-добро възприемане на лекторския материал, запознаване с предложената литература и допълнителни материали.
2. Разпределение - 5 обучителни групи от по 10 участника;
Групите ще бъдат сформирани от минимум 5 и максимум 10 души, като за да бъде оптимално оползотворено обучението в населеното място, както и за да бъде създадена възможност за изграждане на професионални контакти между повече на брой участници;
3. Съдържание - 8 обучителни модула;
Освен задължителните по процедурата обучителни модули, ще бъде включен и 8 допълнителен модул: Устойчивото развитие и опазване на околната среда, ресурсна и енергийна ефективност, корпоративна социална отговорност.
След приключване на обучение по Дейност 2, на всеки участник ще бъде издаден индивидуален сертификат, удостоверяващ преминатото обучение със следните минимални реквизити: Наименование на обучителната институция, имена на лекторите, провеждащи обучението; Наименование на финансиращата институция и процедурата, по която е предоставено обучението; Имена на участника; др. подходящи.
На участниците по Дейността ще бъде предложено включване и в Дейност 2 или Дейност 3, за постигане на кумулативен резултат от изпълнение на Дейността и надграждане на придобитите знания и умения, в зависимост от потребностите на конкретния участник. Предвижда се за 20 от лицата да бъдат включени в консултации по Дейност 3, а за останалите 30 от лицата да бъде предоставен "информационен пакет" по Дейност 1.
Етапи:
Етап 1: Подготовка за осъществяване на дейността 3-4 проектен месец
Етап 2: Фактическо изпълнение 5 -14 проектен месец
Дейност 2 се разделя на два етапа за изпълнение, които са свързани с техническото й осигуряване, като функционалното разпределение на активностите в Етап 2 налага разделянето му на 5 подетапа:
Подетап 2.1. Провеждане на Обучение 1: 5 - 6 проектен месец;
Подетап 2.2. Провеждане на Обучение 2: 7 - 8 проектен месец;
Подетап 2.3. Провеждане на Обучение 3: 9 -10 проектен месец;
Подетап 2.4. Провеждане на Обучение 4: 11- 12 проектен месец;
Подетап 2.5. Провеждане на Обучение 5: 13 - 14 проектен месец. |
60 596.44
|
63 725.16
|
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Цели:
Предвидената Дейност 3 допринася пряко за постигането на заложените цели в проектното предложение и косвено за успешното и ефективно осъществяване на Дейност 1 и Дейност 3 за постигане на устойчиви и кумулативни резултати от изпълнението на целия проект. Дейност 3 предоставя индивидуални консултантски услуги за развитие и управление на самостоятелна стопанска дейност от представители на целевата група в срока за изпълнение на проекта.
Целева група/ участници по Дейност 3 - 40 лица:
1. Безработни/ неактивни лица - 28 лица
2. Заети лица - 12 лица
Съдържание:
Дейността е насочена към удовлетворяване на индивидуалните потребности на лицата - участници по нея, като за всяко лице ще бъде съставен индивидуален план за изпълнение след анализ на конкретната бизнес идея, етапа от развитието, конкретните сектор и пазар, към които е насочена, компетенциите и образованието на лицето. Планът ще бъде актуализиран в хода на участието в дейността, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР)
Консултантските услуги, ще бъдат представени в следната рамка:
1.Юридически пакет:
- Консултации за избор на юридическа форма за осъществяване на дейността, изготвяне на необходимите документи, вписване на търговеца, по смисъла на Търговския закон;
- Анализ и консултации относно регулаторната рамка за осъществяване на дейността в страната и чужбина,;
- Данъчно-осигурителни задължения. Наемане на персонал- отговорности и задължения;
- Комуникация и сътрудничество с държавна администрация и институции;
- Сключване на Договор с доставчици и клиенти- права, задължения, неустойки.
- Други подходящи, станали необходими;
2.Финансово-икономически пакет:
- Анализ на жизнеспособността на инвестицията;
- Планиране на парични потоци;
- Източници на финансиране, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР;
- Изготвяне на управленска стратегия; Роля на управителя;
- Финансово- счетоводно отчитане на дейността;
- Други подходящи, станали необходими;
3. Маркетинг- пакет:
- Анализ на пазара- търсене, предлагане, конкуренти;
- Маркетинг стратегия за развитие;
- Контакти- доставчици, клиенти, поддържащи услуги;
- Консултации за излизане на международния пазар;
- Консултации за позициониране на продукта: пазарна ниша, уникален дизайн, потребителски нагласи;
- Други подходящи, станали необходими;
Дейността предвижда предоставяне на консултации по индивидуален график и съдържание на представителите на целевата група, като за всяко включено лице ще бъдат предоставени 40 часа консултации с интензитет спрямо потребностите и възможностите на лицето, но не по-малко от 20 дена и не повече от 6 месеца.
Предвижда се по Дейността да бъдат включени 20 лица- участници по Дейност 2, след излизане от Обучение, като тяхната индивидуална програма ще осигурява кумулация и надграждане на вече придобитите знания и умения, като ще бъде съблюдавано и избягвано дублирането на вече усвоени знания и умения. За 20-те от участниците в Дейността, които не са преминали обучение по Дейност 2, ще бъде предоставен специален "Информационен пакет" по Дейност 1, съдържащ въвеждаща информация и материали, за да бъде изравнена тяхната позиция.
Етапи:
Дейността се предвижда да започне през 1-ви проектен месец и да продължи до 18 проектен месец.
Изпълнението на дейността се обособява в 2 технически етапа:
Етап 1: Подготовка за осъществяване на дейността /1-2-ри проектен месец/.
Етап 2: Фактическо изпълнение /3-18 проектен месец/.
Дейност 2 се разделя на два етапа за изпълнение, които са свързани с техническото й осигуряване. Дейността препокрива времевия диапазон, в който ще бъдат реализирани Дейност 1 и 3, както и част от целевата група по двете дейности. |
52 666.40
|
45 254.86
|