Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ
: Към момента, община Гулянци в качеството си на доставчик предоставя следните услуги в обхвата на трите закона:
1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване. Услугата се предоставя от 29 броя социални асистенти на територията на цялата община, утвърдения брои потребителите на услугата са 89, а към момента се обслужват общо 93 потребителя.
2. На територията на общината, като ДДД функционира Център за обществена подкрепа с капацитет 20 лица, и персонал 4 души. ЦОП е форма на социална услуга за информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, общностна работа, терапия и рехабилитация и обучение за придобиване на умения. Работи се в посока превенция на изоставянето, превенция на насилието, отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от резидентна грижа. В него се извършват социално и психологическо консултиране на деца и семейства в риск; оценяване на родителски капацитет, посредничество в случаи на родителско отчуждение и конфликт при развод/ раздяла, обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми, реализиране на социални програми за деца и семейства в риск. Средномесечно са реализирани социални услуги за 28 деца и техните семейства.
3. По механизма за „ЛИЧНАТА ПОМОЩ“ в община Гулянци към момента има назначени 272 лични асистенти, които обслужват 265 бр. потребители с трайно увреждане, включително и 11 деца. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения.
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности община Гулянци изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения и провеждането на регулярна супервизия по прилагането на трите закона - ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.
За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Гулянци, в който ще бъдат назначени 2 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности", ангажирани със следните дейности:
- Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване;
- Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги;
- Провеждане на разяснително-информационна дейност;
- Посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент;
- Извършване на мониторинг на услугите лична помощ;
- Посещения на място в домовете на потребителите по отношение на дейностите по ЗЛП и ЗХУ.
За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността.
Предвидените обучения и супервизии в частта по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване от общините на потребителите.
Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат провеждани на тримесечие. Предвижда се в тях да вземат участие общо 25 служители, ангажирани с организацията и изпълнението на услугите. |
51 662.00
|
51 662.00
|