Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

This project proposal is a continuation of the successful implementation of the Program for food and/or basic material support within the program period 2014-2020 and is implemented in accordance with the specific objective of the program to address material deprivation by providing food and/or basic material support for the most needy persons, including children, and implementation of accompanying measures that support their social inclusion. It will provide a freshly prepared, healthy, varied and nutritious hot meal for lunch, including soup, main course and bread and at least once a week dessert, which will be distributed on site in the kitchen, at points or delivered to the homes of users from the municipality Harmanli and the villages within the scope of the municipality. The aim of the program is to add contribution to the overall national policy to mitigate and reduce poverty and to overcome social exclusion. This goal will be achieved by providing support to overcome the main identified deprivations of food and basic materials to ensure normal living conditions for people who live in extreme poverty, experience severe material deprivation and live in social isolation. The current project proposal will cover a total of 200 representatives of the target groups who are unable to provide for their basic life needs on their own or with the help of their relatives.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
2. Приготвяне на топъл обяд: За изпълнението на тази дейност Община Харманли ще приготвя топлият обяд със собствен ресурс, като е възложила изпълнението по приготвянето му на „Център за работа с деца и младежи” ЕООД, гр. Харманли. с която е сключи Договор № 737/ 30.09.2022г., съгласно чл. 14, ал. 1, т. 5 от ЗОП, с предмет "Приготвяне и предоставяне на топъл обяд на място в кухнята, в пунктове или доставян до домовете на потребителите на територията на гр. Харманли и селата". Дружеството е юридическо лице, като собственик на капитала е Община Харманли. Договора с изпълнителя е със срок на изпълнение до 30.09.2025г., като изпълнението може да бъде удължено при удължаване на срока на проекта. ЦРДМ ЕООД е с адрес гр. Харманли, община Харманли, ул. "Сакар планина" № 2, притежава Акт за частна общинска собственост № 9829, сградата е предоставена безвъзмездно за ползване от фирмата, с Решение на Общински съвет Харманли № 84 от 24.02.2016г. Дружеството притежава Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене № 105 от 15.12.2011 г. с регистрационен № 262500105 и регистрационни номера на транспортните средства Х8631КТ и Х7626КВ, притежаващи удостоверения за регистрация от БАБХ, съгласно Закона за храните. Във фирмата е ангажиран персонал от 8 човека, състоящ се от един ръководител, четирима готвача, двама помощник кухня и един шофьор. Материалната база, с която разполага фирмата е 6 броя фурни, 2 броя професионални газови котлона, 4 броя котлони, 1 брой картофобелачка, 1 брой зеленчукорезачка, пасатори, 2 броя фризери и 7 броя хладилника. В „Център за работа с деца и младежи” ЕООД са разработени програми за добри производствени и хигиенни практики, включващи мерки за контрол на технологичните операции, поддръжка и хигиенно състояние на обекта, мерки за поддържане на сградата, прилежащите терени и др. ЦРДМ ЕООД ще осигури ежедневно прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, съобразена с общо приетите рецептурни норми в страната, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт, която ще се раздава на място в кухнята, в пунктове или доставяне до домовете на потребителите от община Харманли и селата в обхвата на общината. Стриктно се следят сроковете на годност и качеството на приетите хранителни продукти и при установени нередности, тя се връща. Ежедневно се контролират температурите на фризерите и хладилниците и при неизправност, се реагира незабавно. Приготвената храна ще се предоставя в рамките на 755 работните дни за периода на изпълнението на дейностите по проекта считано от 01.10.2022 година и следва да приключи не по-късно до 30.09.2025 година , с което ще се осигури „топъл обяд“ на 200 нуждаещи се лица от гр. Харманли и населените места в общината. Менюто ще се състои от супа, основно ястие, хляб и поне веднъж в седмицата десерт и ще отговаря на всички санитарно-хигиенните изисквания. ЦРДМ ЕООД разполага с необходимата материална база и с необходимия капацитет от служители за качествено предоставяне на услугата „топъл обяд. 507 808.00 277 760.00
3. Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд се извършва от дружество "Център за работа с деца и младежи" ЕООД с транспортни средства, притежаващо разрешително от БАБХ, съгласно Закона за храните, с регистрационни номера Х8631КТ и Х7626КВ и притежават удостоверение за регистрация, издадено от БАБХ, съгласно Закона за храните. Топлия обяд ще се предоставя на крайните получатели на място в кухнята, в пунктове, а на трудноподвижни и хора с тежки увреждания, храната се предоставя до домовете. В гр. Харманли са три пунктовете за предоставяне на топъл обяд - Клуб "Първи квартал" - удостоверение за регистрация № 225/14.09.2015г., с регистрационен № 262800225; Клуб" Пети квартал" - удостоверение за регистрация № 220/20.07.2015г., с регистрационен № 262800220; Клуб "Шести квартал - Тракия" - удостоверение за регистрация № 115/23.04.2012г., с регистрационен № 262800115. В населени места, намиращи се на територията на община Харманли, храната се предоставя по пунктове в кметствата по селата - Бисер - удостоверение за регистрация № 101//1795 от 20.01.2020 г., с регистрационен № 263000682, Болярски извор - Констативен протокол Вх. № II-3409/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Браница - Констативен протокол Вх. № II-3408/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Върбово - Констативен протокол Вх. № II-3411/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Доситеево - Констативен протокол Вх. № II-3405/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Иваново - удостоверение за регистрация № 101/1796 от 20.01.2020г., с регистрационен № 263000684, Изворово-Констативен протокол Вх. № II-3406/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Лешниково - удостоверение за регистрация № 101/1794 от 20.01.2020г., с регистрационен № 263000685, Надежден - удостоверение за регистрация № 101/ 1775 от 20.01.2020г., с регистрационен № 263000686, Овчарово - удостоверение за регистрация № 101/ 1779 от 20.01.2020г., с регистрационен № 263000681, Орешец - удостоверение за регистрация № 101/ 1776 от 20.01.2020г., с регистрационен № 263000689, Поляново-Констативен протокол Вх. № II-3404/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Преславец-Констативен протокол Вх. № II-3412/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Рогозиново - удостоверение за регистрация № 101/ 1777 от 20.01.2020г., с регистрационен № 263000687, Славяново-Констативен протокол Вх. № II-3407/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г., Смирненци-Констативен протокол Вх. № II-3410/28.04.2021г., съгл. Заповед № 1646/10.05.2021г. и Черепово - удостоверение за регистрация № 204 от 20.06.2012г., с регистрационен № 262500204. Предоставянето на приготвената храна ще бъде извършена от „Център за работа с деца и младежи” ЕООД, гр. Харманли, който разполага с транспортно средство и необходимия човешки ресурс от 8 човека, състоящ се от един ръководител, четирима готвача, двама помощник кухня и един шофьор. Приготвената храна ще бъде предоставена на потребителите в купички за еднократна употреба, изработени от материали, които не позволяват замърсяване на храните и са разрешени за контакт с храни. Храната, която не е получена от потребител в съответния ден, ще бъде доставена на лица от допълнителния списък (резервен списък), изготвен от Комисията за подбор, одобрен от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Харманли. В този допълнителен списък (резервен списък) ще попадат лица отговарящи на целевите групи по настоящата програма. 35 546.56 19 443.20
4. Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващите мерки ще се изпълнява през целия период на проекта за периода от 01.10.2022г. до 30.06.2024г. са в рамките на 434 работни дни и за периода от 01.07.2024г. до 30.09.2025г. са в рамките на 316 работни или общи за целия период на договора са 750 работни дни. Чрез предоставянето на съпътстваща подкрепа ще намали социалното изключване и ще допринесе до социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица. Съпътвстващите мерки ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизъм, чрез който подпомогнатите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. Правото за ползване на съпътстваща подкрепа ще имат всички потребители на топлия обяд, като подкрепата ще бъде насочена към подпомагане на хората да излязат от бедността, чрез развиване силните страни на потребителя, както и поощряване на неговата самостоятелност. Предвидено е прилагането на ясна организация за реализирането на съпътстващата подкрепа на представителите на целевите групи. За изпълнението на дейността по реализиране на съпътстващи мерки, общинска администрация Харманли разполага с необходимия човешки ресурс - експерти от отдел "Проекти, програми и обществени поръчки" и отдел "Образование и социални дейности" в община Харманли. Съпътстващите мери ще се предоставят под формата на дейности - индивидуално консултиране, насочено към предоставянето на социални помощи, социални, здравни, образователни услуги, оказване на индивидуална подкрепа, съобразени с нуждите и проблемите на представителите на целевите групи. 35 546.56 19 443.20
1. Определяне на целевите групи: Община Харманли ще използва гъвкаво всички възможности за идентифицирането на най-нуждаещите се лица, включително и деца, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват основните потребности, като за целта ще използва всички източници за информация - сигнали от граждани, отворена телефонна линия, подадени Заявления - декларации по образец от кандидатите за участие по настоящия проект, информация от Регионална здравна инспекция, информация от доставчици на социални услуги, институции и др. Община Харманли ще разработи подробна процедура за механизма и начина, по който ще се подбират потребителите от целевите групи. Ще се сформира Комисия, определена със Заповед на кмета, която да идентифицира нуждаещите се лица, като подборът ще бъде съобразен с изискванията за допустимост на потребителите и ще бъде извършен по прозрачен и обективен начин. Основните целеви групи за предоставянето на топъл обяд са: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; -лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; -лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; -лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; -скитащи и бездомни лица; -лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Община Харманли изпълни договор № BG05FMOP001-5.001-0073 по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане 2014-2020г., и с цел да не прекъсва предоставянето на топъл обяд, започна подбор на целевите групи преди стартиране на новия договора. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).