Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project proposal aims to provide support to the Ministry of Energy (MEn) for elaboration of territorial just transition plans (TJTP) in eight energy-intensive regions in Bulgaria - Haskovo, Sliven, Yambol, Varna, Burgas, Lovech, Gabrovo,Targovishte, the most affected by the transition to a climate-neutral EU economy, due to the European Green Deal. The activities that MEn will conduct in support with the International Bank for Reconstruction and Development (IBRD) are: outlining the methodology, institutional aspects, communications and timeline of support for the preparation of TJTR at the district level; elaboration of evidence for the most affected regions due to carbon/energy intensive industry (non-coal districts) – Varna, Haskovo, Burgas, Lovech, Gabrovo, Targovishte, propose recommendations to the stakeholders and for evaluation of the TJTP; conducting public consultations.The activities of the IBRD are: assessment of the economic, social and territorial impact of the climate transition, preparation of an analysis and identifications of economic activities and industrial sectors impacted by the territorial decarbonization process; identification of the development needs to address the transition challenges with regard to the European targets for development to 2030 in view of reaching climate neutrality to 2050, expected results; analysis for coherence with other national, regional or territorial strategies and plans; definition of the types of operations under the territorial decarbonization process, their expected contribution, analyzing of program-specific results and transition indicators. Based on these analyzes and assessments prepared by the IBRD, MEn will prepare TJTP for the eight regions. This data will help to fill in the Annex II to the JTF Regulation. The reports developed by the IBRD will be adopted by a Steering Committee with representatives of the ME, relevant ministries - MRDPW, MLSP, ME, MOEW, relevant local authorities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на подкрепа на МЕ и осем области (Хасково, Сливен, Ямбол, Варна, Бургас, Ловеч, Габрово,Търговище) при разработването на ТПСП със следните поддейности: 1.1.Определяне на методологията, институционалните аспекти, комуникациите и графика за изготвянето на ТПСП на ниво област; 1.2. Оценка на предложения механизъм за управление; 1.3. Оценка на предизвикателствата пред осемте области. : Изпълнението на тази дейност ще допринесе за реализирането на целта на проекта във връзка с осигуряването подкрепа на Министерството на енергетиката и правителството на Р България при разработването на териториални планове за справедлив преход в осем енергийно интензивни региона в България - Хасково, Сливен, Ямбол, Варна, Бургас, Ловеч, Габрово и Търговище, в т.ч. подпомагане на националните органи за формулиране, разработване и прилагане на политики и стратегии за реформи и прилагане на интегриран подход, като се гарантира съгласуваност между целите и средствата в различните сектори. Поддейност 1.1. Определяне на методологията, институционалните аспекти, комуникациите и графика в подкрепа на изготвянето на ТПСП на ниво област - тази поддейност ще определи параметрите за подкрепа на МЕ и осемте области при изготвянето на териториални планове за справедлив преход. Обхватът на поддейност 1.1 включва: 1.1.1 Изготвяне за всяка област (Хасково, Сливен, Ямбол, Варна, Бургас, Ловеч, Габрово и Търговище) на институционална карта на субектите на различни нива, които имат отговорности в процеса на декарбонизация. 1.1.2 Разработване на подробната методология за реализирането на предоставяната подкрепа на МЕ и осемте области при изготвянето на териториални планове за справедлив преход в т.ч., определяне на графика за изпълнението й. 1.1.3 Определяне на изискванията за данните, необходими за схематична оценка на социално-икономическото положение (икономическа структура, включително съдържание на въглерод, динамика на местния пазар на труда, и инвестиционен климат) и за изготвяне на изискванията за данните за поддейности 1.2 и 1.3. 1.1.4 Определяне на условията за комуникация наподкрепата, предоставяна от Световната банка на МЕ и осемте области. Поддейност 1.2. Оценка на предложения механизъм за управление Обхватът на поддейност 1.2 е както следва: 1.2.1 Предоставяне на подкрепа на МЕ при разработването на доказателствена обосновка за най-засегнатите области поради въглеродно/енергийно интензивна индустрия (не-въглищни области) – Варна, Хасково, Бургас, Ловеч, Габрово, Търговище; и осигуряване на препоръки, свързани със заинтересованите страни, които би трябвало да бъдат ангажирани от министерството за подпомагане на подготовката, изпълнението, наблюдението и оценката на териториалните планове за справедлив преход; и 1.2.2 Предоставяне на препоръки за наблюдение и оценка, включително показатели, на способността на плановете за постигане на целите им. Поддейност 1.3. Оценка на предизвикателствата на прехода Обхватътнаподдейност 1.3 ще включва следните елементи, обхващащи всяка от осемте области: 1.3.1 Оценка на икономическото, социалното и териториалното въздействие на прехода към неутрална по отношение на климата икономика. 1.3.2 Нужди и цели за развитие до 2030 г. с оглед постигане на неутралност по отношение на климата до 2050 г. и анализ за съгласуваност с други национални, регионални или териториални стратегии и планове. 1.3.3 Определяне на видовете предвидени операции и анализ на конкретни за програмата резултати и показатели за прехода. В Интегрирания национален план за енергетиката и климата на България е оценено, че преходът към климатично неутрална икономика ще повлияе и на индустриалните центрове на България, като в сектора се очакват около 60% от потенциалните загуби. Ще бъде необходима подкрепа за всички области с високо ниво на емисиите парникови газове в брутната добавена стойност на индустрията и значителна заетост в засегнатите от политиката на преход сектори. Политиката на декарбонизация поставя значителни предизвикателства в социално-икономическо отношение, с много силно изразено влияние върху интензивните на емисии сектори и региони. Тези региони са изложени на риск от загуба на благосъстояние и заетост, поради което са необходими целенасочени мерки. Текстът продължава във файл „Информация – продължение на раздели 7 и 11 от проектното предложение“, в Раздел 12 на ФК. 2 500 000.00 2 575 000.00
Провеждане на консултации с ключови заинтересовани страни.: Изпълнението на тази дейност ще осигури постигането на целта на проекта относно осигуряване на участие на всички заинтересовани страни в процеса на планиране на дейностите, свързани със справедливия преход и отчитане на техните препоръки. При разработването на ТПСП и в изпълнение на изискванията на Регламента за ФСП, Министерството на енергетиката и осемте региона ще проведат два кръга обществени консултации със заинтересованите страни във всеки един от осемте региона: - Първи кръг обществени консултации във връзка с изпълнението на поддейност 1.3.1 Оценка на икономическото, социалното и териториалното въздействие на прехода към климатично неутрална икономика, и - Втори кръг обществени консултации във връзка с изпълнението на поддейност 1.3.3 Определяне на видовете предвидени операции и анализ на конкретни за програмата резултати и показатели за прехода. Конкретният формат на провеждане на обществените консултации ще се базира на анализа относно условията за комуникация, разработен в поддейност 1.1. В резултат на извършването на настоящата дейност ще бъде осигурено ранно и задълбочено участие на всички заинтересовани страни от съответните региони в процеса по разработване на ТПСП. За всеки един от осемте засегнати региона ще бъдат проведени по два кръга обществени консултации, като общо ще бъдат проведени най-малко шестнадесет обществени консултации под формата на срещи при съобразяване с епидемиологичната обстановка в страната и при стриктно спазване на предписанията на здравните власти. Броят на участниците в срещите ще варира спрямо регионите, като ще бъдат включени представители на местната власт, неправителствения сектор, научните среди и др. Очакваният брой участници на регион е 100 броя на усреднена база, предвид широкия обществен интерес и необходимостта обсъжданията да бъдат направени във възможно най-широк обхват. Обществени консултации в Хасково, Сливен и Ямбол няма да се провеждат в рамките на проекта, изпълняван по Програмата за подкрепа на структурните реформи (ППСР). Услугата по обществената поръчка ще включва осигуряване на необходимата логистика за провеждане на събития – наем на зала и оборудване, кетъринг - кафе-паузи, превод от и на английски език, симултантен с включена кабинка и слушалки. 106 500.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).