Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project "Traditions and Innovations for Promotion of Local Identity" is a project for joint actions for inter-territorial cooperation, implemented by a partnership between Association "Tundzha Local Action Group " (Lead Partner) and Association " Kotel,Sungurlareand Varbitsa Local Action Group -" (Partner ). The project aims to formulate and implement initiatives to promote the territories of LAG partners based on local traditions and products. To achieve this goal, an integrated package of activities will be implemented, including: conducting research and analysis on the role of local identity in creating an innovative environment for tourism development and promoting the territories of LAG "Tundzha" and LAG "Kotel, Sungurlare and Varbitsa"; creating a network for local identity and development; developing a joint product - two integrated tourism products based on local identity and the potential of the LAG partner territories; conducting a campaign for the promotion of the joint product by organizing and conducting parallel festival events with tourism potential and promoting the traditional material and spiritual culture - "Fair of local traditions, crafts, products and related productions" and "Festival of Ethnicity, Color and Kotel's Carpet "; organizing and conducting an expedition tour with journalists and tour operators; elaboration of a marketing strategy for promotion and development of the LAG territories - partners,on the basis of local identity ; Preparation of a catalog of local traditions and related events, crafts, productions and services.Target groups: local communities from the LAG partner territories, craftsmen and producers of typical local products, cultural institutions and amateurs, tour operators; visitors and tourists, minorities, local informal community leaders.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, координация и управление на проекта: МИГ „Тунджа” и „МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица” ще сформират съвместен екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани с оперативното организиране и изпълнение на дейностите по проекта при спазване на клаузите на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и условията за изпълнение на проекта , спазване на процедурите и изискванията на нормативната уредба при организиране на процедури за избор на изпълнители на дейности по проекта, упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение на графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Съвместният екип за изпълнение на проекта ще включва три позиции ( Ръководител на проекта, Счетоводител на проекта и Секретар), експертно обезпечени от водещия партньор "МИГ-Тунджа" и три позиции (Координатор на дейностите по проекта, Технически асистент и Финансов асистент), експертно обезпечени от партньора МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица". Договорите на членовете на екипите за управление и изпълнение на проекта ще бъдат изготвени на базата на Заповед на председателите на УС за сформиране на екипа на проекта. В нея ще се определят задълженията на членовете, които произтичат от дейностите по проектното предложение и изискванията, на които трябва да отговарят членовете с оглед на функциите и задълженията, определени за съответната позиция в екипа. Възнагражденията по позициите са предвидени в бюджетите на съответните партньори, при съобразяване с изискването, поставено в условията за кандидастване да не надвишават 10 на сто от финансовата помощ от одобрения бюджет за всяка МИГ, партньор по проекта. В изпълнение на Споразумението за партньорство ще се създаде Съвместен комитет за управление на проекта (СКУП), включващ по двама представители на УС на партниращите МИГ, ръководителя на проекта и координатора на дейностите по проекта. СКУП има за цел гарантиране на ефективността и ефикасността на проекта, чрез вземането на ключови решения, създаването на обща система за комуникация и координация, подкрепата на партньорите в дейностите, за постигане на целите на проекта, контрола и мониторинга на проекта, както и по-всички останали въпроси по изпълнението на проекта Към дейностите по организацията се отнасят оперативните дейности и разходи свързани с командировки, обезпечаването с канцеларски материали,осигуряването на преводи, набавянето на документи и свързаните с тях разходи, застраховки на закупени активи и др. Обща стойност на разходите за дейността: 22994 лв, в т.ч.: - разходи за възнаграждения - 19494 лв; - разходи за командировки- 810 лв; - разходи за заседания на съвместния комитет за управление на проекта- 840 лв; - разходи за преводи - 300 лв; - разходи за застраховки на активите - 1150 лв; - разходи за такси - 100 лв; - разходи за канцеларски материали - 300 лв. 22 994.00 8 301.80
Проучване и анализ "Роля на местната идентичност за създаването на иновационна среда за развитие на туризма и промотиране на териториите на МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”.: Утвърждаването и популяризирането на местната идентичност е една от важните цели на местното развитие, която е идентифицирана в Стратегиите за ВОМР на МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”. Целта на предложеното проучване и свързания с него анализ на резултатите е оценка на: - възможностите на елементите на местната идентичност за създаването и прилагането на иновационна подходи в подкрепа на развитието на териториите на МИГ; - приноса на традиционни за територията на МИГ местни продукти и услуги, вкл. културни прояви, форми на алтернативен туризъм и занаяти към маркетинга на териториите; Териториален обхват на проучването: териториите, обхванати от МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица" 4 010.00 4 010.00
Мрежа за местна идентичност и развитие: Мрежата за местна идентичност и развитие е неформална съвместна структура на заинтересовани страни от териториите на партниращите МИГ. В организационно - териториален аспект мрежата ще обединява представители на различни сектори от четири общини-Тунджа, Котел, Сунгурларе и Върбица от четири административни области-Ямбол, Сливен, Бургас и Шумен С оглед на така обхванатите административни територии мрежата ще оперира на ниво регион NUTS1 Северна и Югоизточна България (BG3). Идентифицирането на участниците в мрежата ще се извърши в процеса на предвиденото по проекта проучване "Роля на местната идентичност за създаването на иновационна среда за развитие на туризма и промотиране на териториите на МИГ „Тунджа” и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица”. Мрежата ще работи за превръщането на обхванатите от партньорство територии в разпознаваема туристическа дестинация и културна дестинация, чрез разработването и промотирането в хода на изпълнение на проекта на съвместни интегрирани туристически продукти, основани на елементите на местната идентичност и на потенциала на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица. Създаването на мрежата цели да засили сътрудничеството между местните инициативни групи и ключови субекти от техните територии за разгръщането на потенциала в развитието им, ще доведе до мобилизиране на ресурси за популяризиране на местните традиции, занаяти, продукти и събития, ще повиши интереса на населението и ще формира чувство на съпричастност към развитието на териториите на МИГ като привлекателна туристическа и културна дестинация. Мрежата за местна идентичност и развитие ще се основава на сътрудничеството между заинтересованите страни, интеграция и присъединяване на техните проекти и дейности. Имайки елементите на идеен "клъстер" тя ще работи за постигане на синергия и иновации, водеща до добавена стойност на местните традиции, обичаи, занаяти, продукти, културни събития, вкл. такива от фестивален характер. 380.00 380.00
Разработване на съвместен продукт: интегрирани туристически продукти на основата на местната идентичност и на потенциала на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица“.: Дейността е обоснована от наличието на потенциал за обособяване на общ туристически продукт – има ясно изразена доминанта в ресурса и е налице обществено съгласие за целенасочено развитие на туристическите дейности на териториите на партниращите МИГ . Ще бъдат разработени два интегрирани туристически продукта: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава", таргетирани за различни групи, (вкл. възрастови) туристи/посетители и различни държави. Туристическият продукт "Панаири, фестивали, традиции“ ще бъде формиран на база нематериалното културно наследство на териториите на партниращите МИГ и ще обхваща периодични и епизодични прояви, които представят специфичния местен дух и постиженията в областта на местните традиции и култура. Туристическият продукт "Ехо от векове на слава" ще бъде формиран на база материалното историческо и природно наследство на териториите на партниращите МИГ. И в двата продукта ще бъдат предвидени едно- дву- и тридневни тематични маршрути. При разработката ще бъдат отчетени следните фактори на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица" :  Селски бит (начин на живот) и общуване;  Местни традиции ( обичаи, обреди др.);  Култура и изкуство (фолклор);  Културни и исторически дадености;  Природни и екологични дадености. Алтернативността ще бъде водещ принцип при разработването и на двата интегрирали туристически продукта. Те са целеви за териториите на партниращите МИГ, разглеждани като обща съвкупност и по своята същност и съдържание ще бъдат:  Алтернатива на стандартния, масовия туризъм по близкото черноморско крайбрежие като начин на протичане и философия. Основен акцент е съхранената природна среда, автентичната атмосфера и кухня, запазените традиции, липсата на загрозяващите белези на урбанизма;  Алтернатива като потребителски кръг – индивидуално пътуващите и организираните в малки и средно-големи групи хора, очакващи да срещнат нещо уникално и научат нещо в своята ваканция;  Алтернатива по отношение на доставчиците на услуги – основните участници са собственици на семейни хотели, къщи и стаи за гости, производители на оригинални занаятчийски продукти и др.  Алтернатива като география – очарованието и магията на български селски райони Целите на разработвания съвместен продукт са:  Да подкрепи развитието на устойчив туризъм на териториите на партниращите МИГ, разглеждани като единна туристическа дестинация;  Да се съхранят и популяризират туристическите ресурси, местните продукти и туристически услуги;  Да се даде възможност да се представят и популяризират специфични за районите туристически ресурси. Предпоставка за трайното и устойчиво развитие на туризма по тази дестинация е богатият ресурс, с който разполагат териториите на двете местни инициативни групи - специфични култура, изкуство, фолклор; атрактивни традиции (обичаи, обреди); автентична кухня; селскостопански и др. специфични дейности. Местното население, бизнеса и институциите са осъзнали, че трябва активно да се възползват от ценността и уникалността на всички тези дадености, формиращи местната идентичност и произтичащите от това стратегически перспективи за развитие. Отчитайки фрагментирания и разнороден характер на туристическия пазар тези перспективи могат да бъдат постигнати само чрез съвместни действия, базирани на партньорство, което е в основата на проектното предложение "Традиции и иновации за промотиране на местна идентичност". Този иновативен подход за планиране на туристическото развитие, в контекста на подхода ВОМР, ще осигури целенасоченото и контролирано развитие на всички културни, природни, географски, социално-икономически и други туристически ресурси в селския район, включващ четири общини (Тунджа, Котел, Сунгурларе и Върбица) с обща площ 2 072,48 кв. км и общо население 57 191 души. 5 800.00 5 800.00
Закупуване/изработване на активи за създаване на експозиционна и демонстрационна среда за промотиране на местна идентичност в обществени пространства в близост до туристически обекти и места за фестивални прояви на територията на МИГ "Тунджа" и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица” : Чрез дейността се създават материалните условия, необходими за създаването на експозиционна и демонстрационна среда за промотиране на местна идентичност в обществени пространства в близост до туристически обекти и места за фестивални прояви на територията на МИГ "Тунджа" и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица” . Чрез нея се постигат една от конкретните цели на проекта, а именно : - Да бъде създадена характерна, специфична и самобитна среда за промотиране на местни производства и традиции в обособени зони и пространства. Тя е предпоставка и за постигането на още две цели и реализирането на свързаните с тях дейности: - Да бъдат проведени атрактивни интерактивни събития за промотиране на местни производства, продукти и традиции в обособените зони и пространства; - Да бъдат съчетани в обща концепция фестивални прояви на фолклорна основа с промотиране на местни производства, продукти и традиции в обособените зони и пространства – например "Фестивал на етносите, багрите и котленския килим” на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“ и „Панаир на местните традиции, занаяти, продукти и свързаните с тях производства” на територията на МИГ „Тунджа“; Дейността включва закупуване/изработване на активи за създаване на експозиционна и демонстрационна среда за промотиране на местна идентичност: І. от МИГ "Тунджа", както следва: 1. Преместваеми декоративни елементи от дърво за временни експозиции на открити обществени пространства - реплика на архитектурен елемент от етнографски музеен комплекс "Старата Акбунарска къща" - съгласно приложена схема и проект , предвидени за поставяне в кв. 78 УПИ ІІ по плана на село Генерал Инзово, община Тунджа - площ за широко обществено ползване в близост до етнографския комплекс - 5 броя х 7000 лева = 35000 лева ; 2. Шатри с размери 6 метра х 4 метра – олекотена бързо сглобяема/разглобяема конструкция от метал/брезент-/брандирани с елементи от символиката на панаира на местните традиции и занаяти - 3 броя х 4500 лева = 13500 лева 3. Маси от олекотен материал, лесно преместваеми - 40 броя х 98 лева = 3920 лева 4. Столове от олекотен материал, лесно преместваеми - 200 броя х 39 лева= 7800 лева 5. Национални женски носии, характерни за община Тунджа- 30 броя х 300 лева = 9000 лева 6. Национални мъжки носии, характерни за община Тунджа - 20 броя х 200 лева = 4000 лева ІІ. от МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица”, както следва: 1. Изложбени преместваеми съоръжения тип павилион с площ минимум 6 кв. м., дървена конструкция, изработени от качествен материал, лакирани са с лакове с UV-защита, сглобяеми за лесен монтаж и демонтаж. - 6 броя х 3000 лева = 18000 лева 2. Комплекти дървени маси и пейки с дължина минимум 120 см. от масивна дървесина - от качествен материал с деб.3,5см., лакирани са с лакове с UV-защита. Всеки комплект включва маса и 2 пейки. Краката на масата и пейките са под формата на каруца - 30 комплекти х 400 лева = 12000 лева Обща стойност: 103220 лева 103 220.00 103 219.68
Организиране и провеждане на паралелни фестивални събития (от пролетния цикъл) с туристически потенциал и промотиране на традиционната материална и духовна култура – „Панаир на местните традиции, занаяти, продукти и свързаните с тях производства" (на територията на МИГ-Тунджа) и "Фестивал на етносите, багрите и котленския килим" (на територията МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица"): Дейността предвижда с методите на реенакторското дело да се представят различни аспекти на традиционната култура на етносите на територията на «МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица»: българи, турци, каракачани и роми. Ще бъде представена материална култура на етносите: жилища; облекло и духовна култура на етносите: традиционна кухня; песенен фолклор; танцов фолклор. На територията на МИГ «Тунджа» ще бъде представена традиционната култура на селата в целия й колорит и многообразие, включително и с характерните етнически нюанси. Ще бъдат представени и промотирани характерни традиционни производства и свързаните с тях съвременни продукти и техните производители. По този начин чрез двата фестивала по едно и също време паралелно в обща концепция ще бъде промотирана местна специфика на основата на традициите, производствата и свързаните с тях продукти, като основа за развитие на туризма и свързаните с него дейности и услуги, което представлява иновативна практика за териториите на МИГ. Дейността включва: Организиране на тридневен "Фестивал на етносите, багрите и котленския килим" на територията на «МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица». Представители на четири етнически групи ще демонстрират характерни занаяти; ще приготвят традиционни ястия; ще представят възстановка на обичаи/ фолклор. В рамките на Фестивала ще се организира специално събитие «Любимите ястия на нашите деди». То се явява иновативна практика за териториите на «МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица» и МИГ „Тунджа“, защото: ангажира подрастващите деца и юноши към идеята за запазване на традиционната култура на местното население; осигурява приемственост на поколенията, спомага за съхраняването на местната идентичност в контекста на европейската. Събитието на МИГ „Тунджа”„Панаир на местните традиции, занаяти, продукти и свързаните с тях производства" ще бъде в двудневен формат. На него ще имат възможност да се представят под формата на импровизиран „пикник” селата от територията, както и представители на гостуващи общности от МИГ «Котел, Сунгурларе и Върбица». Задължително условие за участие е всички участници да бъдат облечени в традиционни народни носии от съответното населено място, което представят, да презентират местния фолклор, бит и традиции, включително и характерна местна кухня. Събитието ще има изключителен интерактивен характер и ще представя многообразието на традиционната народна култура на региона. Посетителите ще имат възможност да направят своеобразна „разходка” във времето и в колорита на местните традиции. Ще бъдат представени и местни традиционни производства в характерна автентична среда, които са основа на съвременни продукти, които се произвеждат на територията на двете МИГ – винарство, биене на масло, производство на сирене, месене на хляб и др. Задължително условие е всички гости и посетители също да бъдат в традиционни носии или в облекло, съдържащо елементи от българската традиция. За посетителите, които не са спазили това изискване, в рамките на проекта ще бъде осигурена допълнителна такава възможност, чрез закупените в рамките на дейност 5 мъжки и дамски народни носии. Това ще създаде условия за усещане за общност на всички гости и участници, за споделена емоция на основата на българските и особено на специфичните за региона характерни традиции. В допълнително оформено пространство ще бъдат представени местни производители и продукти на основата на характерните традиционни производства – вина, млечни продукти, хляб и хлебни изделия и др. Това ще даде възможност да бъде представена спецификата и уникалността на региона на основата на характерната народна традиция, на старите местни производства и производните на тяхната основа съвременни продукти на производители. Това съчетание на актуални местни продукти на основата на характерни местни традиционни производства е иновативен интерактивен подход на промотиране на местни специфики и характеристики като основа за развитие на туризма и съпътстващите го дейности и услуги. 45 380.00 42 380.00
Организиране и провеждане на експедиентски тур с журналисти и туроператори.: Дейността е част от промоционалната кампания на разработения съвместен продукт: двата интегрирани туристически продукта: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава". С предвидената дейност се цели повишаване информираността за туристическата дестинация, формирана на база териториите на партниращите по проекта МИГ „Тунджа“ и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“. Експедиентският тур се явява основен инструмент за конкретния териториален маркетинг. Целта е на място да се запознаят участниците /представители на туроператори, представители на медии и блогъри/ с туристическите ресурси, атракции и възможности, разработените по проекта туристически пакети и маршрути. От своя страна журналистите страна ще споделят тази информация със своите читатели. А от представителите на туроператорите се очаква да предложат разработените туристически продукти на своите клиенти. Експедиентските турове с журналисти и туроператори са едно от най – ефикасните средства за връзки с обществеността. Това е един от най – ефективните начини за изграждане на имиджа на определена туристическа дестинация. 3 000.00 3 000.00
Разработка на маркетингова стратегия за промотиране и развитие на териториите на МИГ - партньори по проекта като туристическа дестинация на основата на местната идентичност: Маркетинговата стратегия ще бъде иновативната концепция за промотиране и развитие на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица“ на основата на местната идентичност .Тя се разработва с цел да се популяризират като конкурентоспособни на туристическия пазар регионалните общи туристически продукти: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава" и така да се привлече увеличаващ се поток от български и чуждестранни туристи. Ще бъдат формулирани дългосрочна визия, основана на цел и приоритети за развитието на туризма на териториите на партниращите МИГ. Ще бъдат определени конкретните мерки за постигане на основната цел и приоритетите. Маркетинговата стратегия ще допринесе за обединяване на усилията на публичния, стопанския и нестопанския сектор за развитието на туризма. Стратегията ще дефинира конкретни маркетинг дейности на публичния сектор, както и мерки за стимулиране на частния и неправителствения сектор за разработване и изпълнение на единна визия на териториите на МИГ „Тунджа“ и „МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица“ като туристическа дестинация за специални представи и очаквания на туристите. Стратегията ще формулира краткосрочни, средносрочни и дългосрочни местни и регионални политики в областта на туристическия маркетинг; ще набелязва конкретни мерки за постигане на приоритетите; ще предлага работещи механизми за ефективно партньорство между МИГ, общински власти, неправителствените организации и стопанския сектор; ще идентифицира подходящи форми за промотиране на туристическия продукт в/на целеви национали и международни пазари. Маркетинговата стратегия ще анализира възможностите и пътищата предлагането на туристическите продукти и ще напрани преценка на реалните туристически пазари, на които те могат да се предлагат. 4 010.00 4 010.00
Изготвяне и разпространение на Каталог на местни традиции и свързаните с тях събития, занаяти, производства и услуги на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица": Изготвянето и разпространението на Каталог на местни традиции и свързаните с тях събития, занаяти, производства и услуги на териториите на МИГ „Тунджа“ и МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица" е част от промоционалната кампания на разработения съвместен продукт: двата интегрирани туристически продукта: „Панаири, фестивали, традиции“ и "Ехо от векове на слава". 1 400.00 621.60
Популяризиране, публичност и информиране: Добрите връзки с медиите създават публичност. Публичността е “средство за привличане на обществения интерес или поддръжка”, а медията е “канал за комуникация”. Връзките с медиите са едни от най-важните канали за популяризиране и информиране. С оглед на това в рамките на дейността се предвижда да бъде публикувана информация за проекта в регионални медии - 4 броя публикации и излъчвания. Дейността включва още изработка на 2 информационни банера (сгъваеми и преносими) за публични събития по проекта - винил, сгъваема метална стойка, едностранно пълноцветен печат и съгласно изискванията за визуализация, както и изработка и монтаж на 2 информационни табели (едностранно пълноцветен печат, 70х50 см ) съгласно изискванията за визуализация. Като част от дейностите по популяризиране ще бъде и изработването и разпространение по време на фестивалните събития на 150 броя тениски, брандирани с елементи от национални носии и съгласно изискванията за визуализация ( лазерен печат с екомастила). 5 372.00 2 508.00
Отчитане на проекта: Отчитане на проекта съгласно условията за изпълнение. Изготвяне и подаване на авансови, междинни и окончателни плащания съгласно административния договор 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).