Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

With rising production costs for the supply of drinking, industrial and irrigation water to the final consumer and with its increasing importance as an asset, modern water infrastructure needs a more effective management. This is why water utilities should carry out continuous monitoring and balancing of their infrastructure load. The devices (loggers) currently in use suffer from many shortcomings, the most notable of which are the need for batteries, the complexity of implementation, closed data and other factors that reduce the useful lifetime of devices. The proposed solution is a new type of logger - an intelligent hydraulic module for real-time monitoring of physical, chemical and other indicators in the water networks with an optional external control. Wato Services will develop an innovative energy independent logger as a combination of components (turbine, circuit board with input and output module, transmitter, housing) that will provide autonomous power supply and the possibility of long-term work at minimum hydraulic loss, without the use of differential pressure for the work of the turbine. This environmental mechatronic product, based on the efficient use of renewable energy, electronics and remote control, is a solution with significant competitive advantages and the potential to disrupt the global Smart Metering market.
To succeed in the project a team of qualified experts will be hired in Pleven and Sofia. The team of water experts and engineers will perform a series of research, tests, and measurements of the module and will create experimental prototypes for lab testing and experimental development in real-life conditions to reach TRL 8 of the innovation. For design purposes a CAD / CAM software will be purchased, whereas for the production and testing of the prototype we will need a Simulations software, 3D scanner, 3D printer and a Test bench. We also plan to issue intellectual property protection at national and international level.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес (Дейността ще бъде извършена от 4 експерта и закупуване на 1 бр. ДНА - CAD/CAM софтуер): Дейността е ключова за изпълнението на проекта и общата му цел, тъй като осигурява решаването на важни задачи, свързани с разработването на иновативния продукт в тематична област "Мехатроника и чисти технологии" на ИСИС. Фокусът на дейността е провеждането на необходимите приложни научни изследвания, главно индустриални изпитвания с оглед проектирането на турбина, която да осигурява енергийната независимост на логъра посредство постоянно захранване, генерирано от водните потоци. В рамките на дейността се предвижда решаване на серия от технически въпроси, по-конкретно касаещи оптимизацията на размерите и функциите на турбината и логъра, както и връзката между тях по начин, който гарантира постигането на всички очаквани ползи, посочени в сравнителния анализ, приложен към настоящия проект. В тази връзка дейността решава ключовата подцел 1 на проекта. Продължителността на дейността е оценена на 18 месеца, разделени в два етапа със следните основни характеристики: В рамките на първия етап, от м. 1 до м. 9 под ръководството на проф. Димитров като главен конструктор ще бъде създадена техническата документация, чертежите и детайлните описания на устройството като многогомпонентна система с две основни части - турбина и записващо и излъчващо данни устройство (логър). Тук ще бъде извършено проектирането на системата в цялост след извършването на компютърни симулации и оценка на възможностите за оптимизация на компонентите и връзката между тях при различни условия и налягане. Професор Димитров ще подава предложения и конструкторски решения за оптимизация на устройството в цялост (София), докато инженерите по места ще разчертават съответно конструкторски предложения за ефективността на частите (Плевен) и за опростяване на тяхната материалоемкост и производствена сложност (София) . Така ще се осигури проектирането на система, която в компютърни симулации и оценки осигурява едновременно полезна работоспособност и ниски разходи за производство. Също в рамките на този етап, за целите на изпълнение на дейностите по проектирането ще бъде извършено закупуването на софуер CAD/CAM решение, посредством което да се извършва проектирането, като до въвеждането на софтуера ще се използват единствено наличните CAD решения в предприятието. Предвижда се решението да бъде осигурено в гр. Плевен, където ще е фокусът на разработка на турбината като основен елемент на устройството. Това прогнозно ще се случи в периода до м.3 на проекта. В рамките на втория етап, от м. 9 до м.18, дейността ще е паралелна на дейност 2 - създаване на прототипи. Докато основният екип от инженер-конструктори в Плевен и в София е ангажиран с разработването, създаването и тестването на опитни образци, проф. Димитров ще е ангажиран с две основни задачи: 1. създаване на методика и сценарии за оценка ефективността на прототипите, включително и изисквания към софтуерното решение за симулация 2. оценка на резултатите от проведените тестове с реални опитни образци в дейност 2 и пре-проектиране на турбината, логъра и системата с оглед подобряване на неговата ефективност, устойчичовст и производствени характеристики Общата стойност на дейността е в размер на 112 150 лв. и представлява оценка на предвидените разходи за заетостта на проф. Димитров - 4 ч. за период от 18 месеца (23 400 лв.) , заетостта на останалия екип от инженери на 8 ч. за период от 9 месеца (70 200 лв.), сумата на разхода за наем на помещение за 9 месеца (3 600 лв.) за екипа от гр. Плевен и бюджетирания разход за CAD/CAM софтуер от 14 950 лв. 112 150.00 149 865.99
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде извършена от 4 експерта и закупуване на 1 бр. ДНА - Софтуер за симулации и 3 бр. ДМА - 3D скенер, 3D принтер за прототипи и Стенд за изпитване): Ако дейност 1 осигурява конструкцията, модела и методиката за изпитване и оценка на разработвания продукт, то в рамките на дейност 2 се предвижда създаването на серия от опитни образци и тяхното тестване в различни условия и сценарии за употреба с цел подобряване и усъвършенстване на изделието. Дейността ще стартира от м. 3 на проекта и ще продължи до самия му край в м.20, като включва следните основни етапи: 1. В етап 1 - от м. 3 до м.6 ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители и доставчици на предвидените за закупуване ДНА и ДМА, необходими за създаването и тестването на опитните образци. В този етап не се очаква работа по реалното създаване и тестване на прототипи, тъй като до м. 6 те още ще бъдат предмет на разработка по дейност 1. 2. В етап 2 - от м.6 до м.9 на проекта ще бъде доставено, инсталирано и въведено в експлоатация оборудването, необходимо за създаването на първите опитни образци и тестове. В този етап се осигурява технологичната подготвеност на екипа за бъдещо създаване и тестване на прототипите от етап 3 нататък. 3. В етап 3 - от м.10 до м.16, за период от половин година ще бъдат създадени и тествани различни опитни образци, като по същество това е основният етап, в който се извършва научно-изследователска дейност посредством конкретно експериментално развитие. 4. В етап 4 - от м.6 до м. 16 се очаква доставката на софтуер за симулации от избраните в рамките на етап 2 доставчици. След закупуването и въвеждането му съответно в гр. Плевен и в гр. София ще могат да бъдат извършвани допълнителни тестове и измервания на работата на различните версии на турбините в реални или близки до реалните условия. 5. В етап 5 - от м. 6 до м. 18 на проекта се предвижда разработката и оценката на работата на серия от опитни образци, използвайки закупеното за дейността оборудване. Целта е чрез прилагането на различни тестове и условия да се утвърдят създадените образци, както и да се събере достатъчно информация за възможностите за подобрение, която съответно да бъде предоставена на проф. Димитров за евентуална допълнителна конструкторска и методическа намеса 6. В етап 6 - от м.18 до м.20 се предвижда тримесечно изпитване и утвърждаване на опитните образци в достъпна ВиК мрежа на потенциален клиент, където да се изследва поведението и ефективността на енергонезависимата турибина в реални експлоатационни условия За изпълнението на дейността е необходимо закупуването на 3D скенер, 3D принтер за прототипи, Стенд за изпитване и специализиран Софтуер за симулации. 3D сканирането позволява да се измерва износването на детайли след определен период от време спрямо първоначалното им състояние (Part-to-Part inspection), както и доколко съответства произведения детайл на модела, зададен от конструктора (CAD-to-Part inspection). Така скенерът ще послужи за допълнително моделиране на опитните образци, и за точно измерване на износването или отклоненията на турбината или логъра при различни конструкторски решения за модела. Например, ще може да се направи оценка на износването поради триене или корозиране, натруването на материал върху логъра или турбината (например котлен камък), ще се оценят деформациити поради натиска, температурните промени и други фактори на ВиК мрежите. Измерването на тези промени като количествена характеристика и като разпределение на устройството и неговите компоненти е изключително трудно, но с помощта на тримерното сканиране това става лесна задача. 3D принтерът ще осигури създаването на самите прототипи. А стендът за изпитване и софтуера за симулации ще служат за реална оценка на ефективността на опитните образци в различни условия. Разходът за дейността включва разходи за възнаграждения 88 400 лв. (на проф. Димитров за м.19 и м.20, разходи за инженерните екипи за 11 месеца), 4 400 лв. за наем за 11 месеца в Плевен и 184 670.00 лв. за ДМА и ДНА, необходими за дейността по проекта. 277 470.00 233 809.31
Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на патент, полезен модел или промишлен дизайн) (Дейността ще бъде извършена чрез възлагане на външна услуга) : Дейността произлиза от под-цел 3 на проекта и касае защитата на интелектуална собственост върху разработката, с цел осигуряване на устойчивост на проектните резултати и долгосрочно конкурентно предимство на дружеството. Предвидено е дейността да се реализира в период от 9 месеца от 12 до 20 проектен месец, като е разделена на две основни части: 1. В първия етап на дейността от м.12 до м.15 ще бъде извършена процедура по избор на изпълнител на услугата 2. Във втория етап - от м.16 до м.20 ще се извърши и същинската част по получаване на компетентната външна услуга Нашето очакване на този етап е да бъдем в състояние да подадем заявка за защита на изобретение в страната и в чужбина. Към м.16 конструкторската работа по системата и компонентите по същество ще са приключили. Евентуалните доработки в последващите месеци не се очаква да повлияят върху хода на дейност 3, тъй като няма да бъдат променени принципните схеми и методика на реализиране на логъра. От тази гледна точка избраният изпълнител на услугата ще трябва да - направи оценка на изобретателската стъпка на устройството и неговата защитимост като полезен модел или като патентоспособно изобретение - да проведе или да възложи проучване за патентна чистота - да създаде необходимата документация за защита на интелектуалната собственост на Вато Сървисиз с автори - съответния експертен персонал и собстевник - Вато Сървисиз - да входира исканията за защита на интелектуалната собственост на национално и международно равнище (напр. с Европейски патент) като включително покрие всички необходими за целта такси Бюджетираната за дейността стойност на база предварителни разчети и оферти е 27 200 лв. 27 200.00 27 000.00
Визуализация на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 3 бр. информационни табели и 3 бр. стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бджет. Също така, в офисите, в които ще бъде извървшана научно-изследователската дейност ще бъдат поставени табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Плевен и в гр. Казанлък. Така необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентноспособност" 2014-2020. В допълнение, доколкото ще бъдат закупени и няколко машини (ДМА) е предведино изработването и поставянето на специални стикери за всяка от тях. Разходът съответно формира и разликата в Бюджета на проекта по отношение на бюджетираните средства за сходни външни услуги за всеки от градовете. Дейността ще има два етапа Етап 1 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на пояснителна табела и стикери за проекта Етап 2 - Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София, Плевен и Казанлък и стикери върху 3D скенера, 3D принтер за прототипи и Стенда за изпитване след като бъдат доставени. 840.00 710.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).