Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The present project proposal aims to provide support to children in infancy and their families to improve their access to health care, to form parenting skills and to improve the family environment, and to increase the school readiness of the children for their inclusion into the educational system, as well as to prevent the placement of the children in institutions. The improvement of the readiness of the children for inclusion into the educational system and the support in the forming of the parental skills among vulnerable parents will cause limitation of the poverty across generations. Both operation and management of the integrated services are planned in accordance with the regulated procedures and methodologies for the provision of the services in the Social Inclusion Project (SIP), funded by the World Bank (Loan 7612BG) and will contribute for the continuation of the already existing services for early childhood development. The implementation of the project will comply with the principles of equal opportunities, gender equity and sustainable development set into the Operational Programme “Human Resources Development” (OPHRD). The services will cover over 800 users: children from 0 to 7 years old and their families, including children with disabilities and their families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : С тази дейност се цели създаване на организация за ефективно управление, контрол на дейностите и успешно реализиране на проекта, изграждане на цялостната му визия и план. В рамките на дейността ще се сформира Екип за управление на проекта, който ще включва: - Ръководител; - 2 координатори; - счетоводител; - технически сътрудник. Ръководител на проекта – Отговаря за цялостното изпълнение на проекта, като организира работата на екипа, възлага задачи, контролира етапите на изпълнение на проекта, предоставя доклади за хода на проекта. Представлява проекта на местно и национално ниво. Осигурява връзка с държавни институции, организации, външни експерти и др. Контактува с медиите. Участва в комисиите и екипните срещи по проекта. Отговаря за отчетността - подготвя междинни и окончателни отчети и доклади. Координаторите ще отговарят за всекидневната работа по проекта, текущия документооборот, входящо/изходящата кореспонденция, комуникациите по проекта и логистиката. Те ще работят под прякото ръководство на Ръководителя на проекта и ще подпомагат дейността на останалите членове на екипа. Предвижда се отговорностите на координаторите да бъдат разделени предвид спецификата на дейностите. 1) Единият координатор ще отговаря пряко за персонала по управление и функциониране на услугите, организирането на дейностите по информиране и публичност, подкрепа при осигуряване на транспорт при посещаване на услуги, ще моноторира и подкрепя изпълнението на дейностите на групата за консултиране в процеса на предоставяне на услугите и супервизията в услугите. 2)Другият координатор ще отговаря и ще координира дейностите по проекта, свързани с организацията и изпълнението на индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания и ранната им интервенция, достъпа до здравеопазване, индивидуална и групова работа с деца и родители, психологическа подкрепа и семейно консултиране. Двамата координатори ще следят за работата на обслужващия персонал в конкретните дейности, за които отговарят и ще осъществяват вътрешен мониторинг на дейностите. Технически сътрудник – Извършва технически дейности. Проверява и удостоверява извършването на дейностите. Следи спазването на План-графика. Контролира спазването на законовите изисквания относно сградния фонд и оборудване за деца с увреждания. Същият ще води протоколи от екипните срещи. Счетоводителят ще е отговорен за финансовата отчетност на проекта: извършва счетоводните операции и изготвя финансовите отчети; подпомага екипа при отчитането на проектните дейности; следи за правилното разходване на средствата, в рамките на проектния бюджет. Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта. Счетоводителят на проекта е пряко отговорен за правилното осчетоводяване на разходите и ежемесечно информира останалите членове на екипа за тях. Функционирането и управлението на интегрираните услуги по този проект са планирани в съответствие с установения ред и методологии за предоставяне на съответните услуги по Проекта за социално включване (ПСВ), финансиран от Световна банка (Заем 7612BG) и допринасят за продължаване дейността на създадените в Асеновград по ПСВ услуги – Методическо ръководство за предоставяне на услугите за „Формиране и развитие на родителски умения“ и "Семейно консултиране и подкрепа“; Методическо ръководство за предоставяне на услугите за „Ранна интервенция“ и „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“; Описание на услугите за ранно детско развитие – Приложения за информация към Насоките за кандидатстване. 149 060.41 149 946.70
Управление и функциониране на услугите : Основната цел на тази дейност е свързана с изграждането на ефективен професионален екип за управление и функциониране на услугите, който е ключът към осигуряването на качествени услуги. Екипът за управление и функциониране на услугите ще се състои от Ръководител, домакин и хигиенист. • Ръководителят ще организира и ръководи дейностите и екипа, ще утвърждава правилник за вътрешния ред, ще извършва ежедневен контрол върху качеството на дейностите и на предлаганите услуги, ще изготвя и съгласува работни планове на екипа, графици, правила за работа и други съгласно действащата нормативна уредба и разработените и утвърдени Методологии. • Домакинът организира съхраняването и отпускането на стоки и материали, инвентар, обзавеждане, работни облекла и канцеларски принадлежности; води картотека на постъпилите материали, инвентар, обзавеждане, работно облекло, канцеларски материали, както и на длъжностните лица, на които са предадени за ползване; отчита месечно разхода на материали, които не са дълготрайни материални активи; контролира качеството на доставените материални ценности, организира товароразтоварните и преносните работи и оформя съпровождащата документация. • Хигиенистът ще извършва всички дейности, свързани с поддържането на реда и чистотата в работните и битовите помещения, дворните места, фасадите и оградите на сградите. Ще извършва редовно и качествено почистване и дезинфекция на помещенията, за които отговаря, ще почиства: под, врати, прозорци, тавани, стаи, коридори, фоайета, сервизни помещения, работни места и оборудване, умивалници и пр. Екипът за управление и функциониране на услугите ще бъде пряко отговорен за правилното функциониране и управление на услугите. Също така той ще бъде в непрекъсната координационна връзка както с Екипа за управление на проекта, така и с персонала, който ще извършва конкретните дейности при предоставянето на различните услуги за подкрепа на ранното детско развитие. В рамките на проекта дейностите ще се осъществяват както на място в Центъра и в родилните отделения, така и чрез мобилна работа на специалистите - посещения в домовете на потребителите за извършване на оценки на потребностите, мотивация на родителите на децата, социална и психологическа подкрепа, работа на специалния педагог и медицинските специалисти. 280 532.52 296 144.71
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на тази дейност е да се подкрепят деца с увреждания,, за да се създадат предпоставки за успешно интегриране в масовото училище. Дейността ще е насочена само към деца с увреждания и семействата, в които те се отглеждат. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими в първи клас. Предвижда се наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. Тази услуга по настоящето проектно предложение предвижда да обхване 30 деца потребители. В рамките на дейността ще се извършат следните дейности: 1. Оценка на нуждите на децата от подкрепа. 2. Индивидуална работа за подпомагане на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас. 3. Работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година. 4. Групова работа с децата, които ще бъдат интегрирани в масово училище, с цел запознаването им със социалната среда и помагане да изградят социални умения. За индивидуалната педагогическа подкрепа на деца с увреждания се предвижда наемането на един специален педагог. Дейността ще се осъществява сградата на Центъра за ранно развитие на деца, построен и разкрит по проект „Предоставяне на интегрирани социални услуги и услуги, свързани с грижи за деца от 0 до 3 годишна възраст и от 3 до 7 годишна възраст” финансиран със заем от Световна банка. Ще се осъществява мобилна социална работа, като се осъществяват редовни посещения по домовете на целевата група. По проект „Предоставяне на интегрирани социални услуги и услуги, свързани с грижи за деца от 0 до 3 годишна възраст и от 3 до 7 годишна възраст”, финансиран по Световна банка, са организирани и проведени обучителни сесии с 22 деца с увреждания и на 44 техни родители. 98 320.00 74 798.95
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целта на тази дейност е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. В дейността ще се обхванат деца на уязвими семейства от затворени общности, на които предстои да постъпят в първи клас, а именно: деца на 5, 6 или 7 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език. В рамките на тази дейност е предвидено: Създаване на летни училища, в които децата в предучилищна възраст от уязвими семейства от затворени общности ще имат възможност да доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. В летните училища се предвижда предоставянето на дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: - Преодоляване на затруднения в изучаването на български език, осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища; - Игри в съответствие с предпочитанията на децата; - Кратки екскурзии в или в околностите на града; - Провеждане на състезания, викторини и други в края на летните училища; - Включване на родителите в различните дейности, за да се мотивират за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас и с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище; - Осигуряване на учебни материали; - Групова работа с деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Дейността ще се осъществява предимно в училището, в което ще учи детето или в детската градина. Екскурзиите и игрите ще се провеждат на открито, в подходящи местности и пространства в зависимост от мероприятието. За извършването на преките дейности ще се наемат педагог и медиатор. В случай на нужда ще се включат и специалисти от другите дейности като социален работник, логопед, медиатори от общността и друг специализиран персонал. 30 825.42 14 914.29
Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом: Целта на дейността е предотвратяване на изоставянето на деца с увреждания и изграждане на специални умения в техните семейства за отглеждането им. Тази услуга е съвкупност от дейности, като някои от тези дейности ще се осъществяват в Центъра, други – в родилните отделения и/или чрез мобилна работа и работа на терен. Услугата ще обхване следните направления за работа: 1)Индивидуална работа с деца с участието на родителя. 2)Групова работа с деца с участието на родителя. 3)Домашни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. 4)Посещения в отделенията за новородени в болниците. В тази дейност ще бъдат обхванати семейства и техните деца на възраст от 0 до 7 годишна възраст, а именно: • деца с идентифицирано забавяне в една или повече области на развитие; • деца с риск от забавяне, включително недоносени бебета, бебета, родени с ниско тегло и такива с усложнения около раждането; • деца в риск поради биологични или генетични фактори; • деца в риск от забавяне в развитието поради фактори на околната среда: социално слаби семейства, с ниска степен на формално образование, при случаи на домашно насилие и др. Услугите ще се предоставят в дома на детето с увреждания, в сградата на Центъра за ранно детско развитие и в родилните отделения. За нормалното функциониране на услугата ще бъдат наети следните специалисти със следните основни задължения: Педиатър - Консултира семействата по въпросите на здравето на детето. Участва в първичния прием на децата, където се запознава с наличната медицинска документация, историята на раждането, семейната анамнеза. Преглежда детето, оценява физическото му развитие, прави скрининг на слуха и зрението. Дава препоръки на семейството по въпросите на дневния режим, храненето, съня. Помага за изграждане на навици у родителите за грижа за детето и спазване на хигиенни норми и здравна профилактика. Поддържа контакти с медицински заведения, лични лекари и други медицински специалисти, които насочват децата в риск към услугите по ранна интервенция, с цел ранното им и по-пълно обхващане. Социален работник - Оказва помощ на семействата, които се обръщат към услугите по ранна интервенция. В задълженията му влиза информиране на семействата по въпросите на социалните права и облекчения, предоставяни от държавата; информиране на семействата и свързване с организации, оказващи помощ и услуги в общността. Помага на семействата да ползват правата и облекченията на база на българското законодателство. Участва в оценката на реалните потребности на семейството от финансова, материална и друг вид подкрепа. Взима участие в търсене на ресурси за семейството. Двама логопеди - Оказват помощ на семействата на деца със забавяне в езиково-говорното развитие или нарушения в комуникацията, предизвикани от различни причини. Работят за развиване на комуникативни способности на детето, формиране на средства за общуване с близкото му обкръжение и с връстници и възрастни в общността. Помагат при усвояване на допълващи системи за комуникация (картинки, жестове, символи). Рехабилитатор - Оказва помощ на семействата на деца с двигателни нарушения или в риск от развитие на такива. Работата му е насочена към развиване на двигателни умения, повишаване на независимото функциониране в ежедневието, профилактика на вторичните нарушения; дава препоръки за адаптиране на средата към специалните нужди на детето, както и помага при избора и осигуряването на помощни средства. Психолог - Оказва помощ на семействата на деца със социално-емоционални проблеми. В задълженията му се включва оценка на социално-емоционалното и познавателното развитие на детето, както и оценка на взаимодействието дете-родител. Психологическа подкрепа на семейството, помощ във взаимоотношенията между родителите и детето, психологическа работа с деца със социално-емоционални и поведенчески проблеми. Консултира индивидуално родителите и водят родителските групи за взаимопомощ и подкрепа. 486 734.40 507 658.54
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Целта на тази дейност е да се осигури редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата, превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Услугата ще обхване минимум не по-малко от 500 потребителя - уязвими семейства и техните деца, а това са родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Екипът за управлението и функционирането на услугите заедно с наетият педиатър ще разработи Процедура за гарантирате недопускане на двойно финансиране с дейности, финансирани от НЗОК, която ще се съгласува с Ръководителя на проекта и утвърди от кмета на общината. Потребителите ще бъдат избрани сред: - Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск - общности с различен етнически произход, и по-конкретно ромската етническа група; безработни с бебета и малки деца; родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; семейства, живеещи в лоши битови условия; семейства с ниско ниво на образование; - Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; - Деца от семейства без здравна осигуровка; - Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; - Всички деца с увреждания; - Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.) Дейностите, които ще се извършват са: 1. Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата: • Измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи; • Преглед и диагностика на психомоторното развитие - ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; 2. Консултации при смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето, с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др. 3. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; 4. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; 5. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; 6. Предотвратяване на детски заболявания; 7. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. Услугата ще има и мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. Дейностите в услугата ще се извършват в специално оборудвана стая за измерване на височина и тегло, маса за преглед на бебета, стая за леки медицински процедури и др., в сградата на Центъра за ранно детско развитие –Асеновград. Услугата по изключение ще бъде предоставяна в близост до уязвимите общности. Дейностите ще се извършват от един педиатър, медицинска сестра и стоматолог, наети за 82 месеца през действието на проекта, които се предвижда да обслужат минимум 500 потребителя. Ще бъдат обучени и консултирани не по-малко от 100 семействата. В своята дейност те ще бъдат подпомагани от другите специалисти в Центъра за ранно детско развитие - Асеновград. 121 983.18 111 302.56
Създаване на група за консултиране процеса на предоставяне на услугите и осигуряване на супервизия на предоставяне на услугите : Основната цел в тази дейност е свързана с подкрепа както на цялостния процес по предоставянето на социалните услуги, така и на работещите в тях, чрез създаване на група за консултиране процеса на предоставяне на услугите и супервизия персонала, предоставящ на услугите. Група за консултиране процеса на предоставяне на услугите: В рамките на проекта се предвижда създаването на Група за консултиране процеса на предоставяне на услугите, която ще е междуведомствен колективен орган, осигуряващ консултиране и координацията на процеса на предоставяне на услугите. Членовете се предвижда да бъдат представители на различните отговорни институции - общинска администрация, социални услуги, училища, детски градини, болници, представители на местните общности, неправителствени организации, ръководителят на проекта, ръководителят на Центъра за ранно детско развитие. Предвидените функции по проекта са пряко наблюдение и консултиране на изпълнението на социалните услуги, осигуряване на координацията между държавните институции и с другите ангажирани организации. Групата за консултиране ще се свиква на всеки два месеца на редовни заседания и извънредно при доказана необходимост. Групата ще има постоянен мандат в рамките на действието на проекта. Всяка среща ще се протоколира. Супервизия на предоставяне на услугите: С предоставянето на супервизия се цели да се развият професионални умения, да се повиши мотивацията за работа, Подобряване на директната работа на специалистите от помагащите професии с деца и родители и Превенция на професионалното прегаряне. Осигуряването на супервизия ще е квалифицирана подкрепа на специализирания персонал (социални работници, медиатори, мед.сестри, лекари, логопеди, педагози, възпитатели, психолози и др.) и управленски състав. Предвижда се на всеки специалист в Центъра за ранно детско развитие – Асеновград да му бъде предоставена индивидуална супервизия. На всеки два месеца ще се провеждат групови/екипни супервизии. Груповите/екипните супервизии ще се предоставят на персонала, работещ в конкретна услуга – три групи, или общо 30 групови супервизии в рамките на проекта. Предвидени са 10 часа за интервизия, която ще се осъществява при критични ситуации и по заявка. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Индивидуалната супервизия ще се предоставя от външен експерт с опит в социалните услуги и провеждането на супервизия, а груповите супервизии и интервизията ще бъде психолог с опит при провеждането на супервизии. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите. След всяка супервизия ще се представя отчет, като в него се описват споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани. 23 960.00 28 158.75
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултации на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, семейна консултация и подкрепа, индивидуална и групова работа с деца и родители, вкл. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина: В настоящата дейност ще се извършват следните поддейности: 1. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения Целта е формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата. Тази услуга ще обхване бъдещи родители, родители на малки деца, родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск и ще се осъществява чрез: - Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители; - Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и малки деца; - Групи за родители и бъдещи родители; - Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на малки деца. 2. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа Целта е подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца. Предвидено е Семейно консултиране и подкрепа да стартира през 4-ти проектен месец, като за целта ще се наемат социален работник, психолог и медиатор. Услугата ще обхване уязвими семейства, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца и/или деца – жертви на насилие. Дейностите в нея ще са: - Групови и индивидуални сесии за семейно планиране; - Групи за консултация и подкрепа на родители; - Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово); - Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда. 3. Индивидуална и групова работа с деца и родители, вкл. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина и другата цел на тази дейност е взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. Основната цел е преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище, преодоляване на езиковата бариера чрез средствата и методите за работа в детските градини. Дейността е свързана с предварителна работа “на място” за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата и нежелана среда; индивидуално обучение за преодоляване на дефицити: социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма след изтичането на периода на адаптация; допълнителни дейности за интеграция на децата в групите – организиране на състезания, фестивали и др., чиято подготовка по принцип включва родителите на всички деца; мотивация за по-добро образование; посещения на училища.Ще се работи в следните направления: - Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина; - Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина; - Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина. Всички дейности ще се осъществяват на територията на детски градини в общината, в създадени за целта помещения, както и чрез мобилна работа. За осъществяването на горе изписаните дейности в услугата ще се наемат педиатър; гинеколог; медицинска сестра; акушерка; психолози; юрист; социални работник и медиатор. Предвижда се в тази дейност да бъдат привлечени 300 семейства. 460 933.91 453 246.87
Информиране и публичност на проекта: Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат регулярни публикации в сайта на Общината. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни материали: - Брошури – общо 300 броя за оповестяване на дейностите на проекта; - Табели по проекта- 2 броя, които ще се поставят на сградата на общината и на сградата на Центъра за ранно детско развитие. - Плакати – 30 броя, които ще се поставят на видни места в общината. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат и други информационни подходи като: Публикации в местни вестници и регулярни публикации на сайта на Общината. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция, на която ще бъдат поканени представители на здравни и социални служби, училища и детски градини, медии, местната общност. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от проекта с мултимедийна презентация. Предвижда на всички участници в конференцията ще се раздадат информационни материали - папки, химикали и тефтери. Планираните разходи са свързани с отпечатването и изготвянето на всички информационни и рекламни материали – информационни табели, плакати, брошури. 1 397.00 797.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).