Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 139 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The company has long experience and traditions in the production of tables and chairs made of solid beech, oak and pine wood.
The product list of the company is grouped in two main directions:
- Production of children's chairs;
- Production of dinning chairs.
    At this stage, with its production facilities the company reaches maximum volume of production capacity and operate at maximum loading capacity.
For the manufacturing of chairs from its manufacturing list, in order to optimize its production processes, after procedures for selection of contractor, according to the Decree №118 of the Council of Ministers, will be purchased new high-performance equipment: 2 pcs. Industrial dryers for wood details and 1pc. Woodworking CNC machining center. The purchase of these facilities is essential for the overall improvement and increase of the production capacity of the enterprise, reducing the marriage, the overall decrease in energy intensity and increase production quality. To overcome the obstacles to the future development of "Gadevski" Ltd., will include two main activities:
1. Action to improve production processes;
2. Activity of introduction of new technologies to improve resource efficiency and effectiveness in the production process.
The successful implementation of the activities will have a positive effect on the achievement of the project objectives: increasing and improving the production capacity and enhancing the export potential of "Gadevski" LTD. Along with this, the company will increase its productivity, increase average revenue generated from exports, will increase the efficiency of its production costs, which will lead to an optimal return of  investment made. During the project implementation will be observed all requirements related with project visualization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване, инсталиране и пускане в експлоатация на Индустриална сушилня за дървени детайли- 2бр. и Дървообработващ CNC център- 1 бр.) : Като част от дейността ще бъдат закупени, инсталирани и пуснати в експлоатация: Индустриална сушилня за дървени детайли- 2бр. и Дървообработващ CNC център- 1 бр. Към момента компанията разполага със собственоръчно направена сушилня за 50 куб.м дървени детайли, която е въведена в експлоатация през 2004 г. В резултат на продължителната ѝ непрекъсната експлоатация, съоръжението е морално остаряло, често аварира, което води до забавяне на цялостния технологичен процес и прекъсване на последващите дървообработващи операции поради липса на достатъчно изсушени дървени детайли, които се влагат в крайните продукти от двете производствени направления. Същевременно предприятието работи с детайли от 3 вида дървен материал: бук, дъб и чам. За изсушаването на всеки един от тези видове материали се прилага специален непрекъсваем процес, различаващ се по продължителност и температура на сушене. Поради факта, че „Гадевски“ ООД разполага само с една сушилня, дружеството не може да суши детайли от повече от един вид дървесина в рамките на един работен цикъл и не може да изпълнява едновремнно поръчки за мебели от различен вид дървен материал. За целта "Гадевски" ООД предвижда да инвестира в Индустриална сушилня за дървени детайли- 2бр; В рамките на дейностите по проект „Развитие на производството“ с договор № 2ТММ-02-125/ 18.02.2011 г. по ОП „Конкурентоспособност“, „Гадевски“ ООД е закупило дървообработващ център със CNC управление. Машината се явява ключова за производствения процес, поради факта че сложните детайли съставят ≈ 45-50% от всички елементи, необходими за производството на детски и трапезни столове. В резултат на нарасналия пазарен дял на компанията дървообработващия център с CNC управление работи с максимална натовареност на мощността и въпреки това не успява да задоволи повече от 70% от нарасналите нужди на предприятието за изработка на сложни детайли. За да обезпечи акуратното изпълнение на постъпилите поръчки, с наличните мощности което налага използването на поддоставчици. Дружеството ще закупи нов високопроизводителен Дървообработващ CNC център- 1 бр. за да избегне използването на поддоставчици, намали разходите за външни услуги и значително да подобри произведствения си капацитет. Направената инвестия ще окаже пряко влияние върху производствените процеси, тъй като към момента се работи в режим на максимално натоварване на мощностите. Тези обстоятелства налагат крайната необходимост от внедряването на допълнителни мощности към наличния машинен парк, което ще осигури подобряване и оптимизиране на производствените процеси. Предвидените стъпки за реализация на дейността са следните: - Подготовка и организация за изпълнение на проекта- 1-ви месец; - Провеждане на тръжна процедура за избор на доставчици на ДМА- от 2-ри до 4-ти месец; - Скючване на договори- от 5-ти до 6-ти месец ; - Доставка на ДМА и подписване на приемо-предавателен протокол- от 6-ти до 14-ти месец; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на ДМА и подписване на финален приемо-предавателен протокол- 14-ти месец. 516 250.00 423 600.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупупуване, инсталиране и пускане в експлоатация на Индустриална сушилня за дървени детайли- 2бр. и Дървообработващ CNC център - 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени, инсталирани и пуснати в експлоатация: Индустриална сушилня за дървени детайли- 2бр. и Дървообработващ CNC център - 1 бр. С реализирането на проекта „Гадевски“ ООД възнамерява да подобри ресурсната ефективност и ефикасност в производствения си процес, а това може да се постигне с внедряването на ново високотехнологично оборудване. Пряко влияние върху ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес имат разходите за производствен брак, електроенергия, престой поради технически аварии и др. съпътстващи разходи за суровини и материали. С придобиването новите мощности тези разходи ще се оптимизират значително. Ще бъде намалено значително количеството на бракувани дървени материали, които са в резултат от неравномерното изсушаване на детайлите в следствие от максималното натоварване и силната амортизация на настоящото сушилно съоръжение. Новите мощности ще позволят на компанията да изсушава равномерно детайлите и по този начин да оптимизира разходите си за суровини. Към днешна дата бракуваните, негодни детайли от сушилната подлежат на изгаряне, а това води до увеличаване на предвидените за депониране отпадъци от производствената дейност. През 2014 г. те възлизат на 0,836 т/год. С цел ограничаване на количеството на генерираните производствени отпадъци, „Гадевски“ ООД възнамерява да инвестира в: „Индустриална сушилня за дървени детайли - 2бр.“ . Инвестицията ще доведе до спад на количествата депонирани отпадъци с около 10 % от количеството на предвидените за депониране отпадъци на годишна база (код 03 01 05) от 0,836 т/год. на 0,7524 т/год. в годината след изпълнението на проекта. Пускането в експлоатация на новия Дървообработващ CNC център - 1 бр. ще доведе до оптимизация на разходите за суровини, материали и външни услуги посредством отпадането на нуждата за използване на поддоставчик на сложни детайли подлежащи на последващо влагане в крайни продукти. Това ще позволи на компанията в края на периода да произвежда със собствени мощности с ≈ 35,48 % повече крайни продукти, с ≈ 11,53 % по-малко разходи за суровини, материли и външни услуги. Предвидените стъпки за реализация на дейността са аналогични на тези в предходната дейност, тъй като предвидените за закупуване активи спомагат за реализацията и на двете дейности. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).