Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project "Stimulating economic activity and creating employment in the municipality of Elena by applying innovative approaches" envisages the creation of a Business Support Center in the municipality of Elena with the aim of increasing economic activity and preventing labor migration. It is planned to carry out activities related to ongoing repair and equipment of the premises for the Center, as well as the provision of employment for 3 persons who will ensure its functioning. The main focus of the center's work will be the creation and development of an integrated software product "The Electronic Exchange of Traditional Products and Services from the Elenian Balkans", which will represent a platform for marketing and advertising, a tool for local businesses to sell their goods and an opportunity to requesting consultations by service users. In connection with the support for the realization of the goods of the local business, the purchase of 1 light truck is planned. The project also provides for the provision of specialized training for 30 unemployed persons, the organization of 4 job fairs, support for job applications for 30 unemployed persons and the organization of training for 20 employers for the sustainable development of their business.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта и информация и публичност : Дейността по управление на проекта ще осигури ефективното изпълнение на проекта, постигане на заложените цели и резултати, както достигане на индикаторите. За тази цел ще бъде сформиран екип от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител, Експерт обществени поръчки и Експерт строителство. На ръководителя на проекта ще бъде възложена отговорност за цялостната организация на проектните дейности, комуникация с УО, организиране на отчетност съгласно правилата на УО. На координатора ще бъде възложено да подпомага дейността на Ръководителя на проекта, съставя документи, отчети и доклади, да участва в изготвянето на междинните и окончателен технически отчети и искане за плащане, да комуникира с изпълнителите на дейности и целевата група във връзка с ефективното изпълнение на проекта. На счетоводителя на проекта ще бъде възложено счетоводно и финансово отчитане на дейностите по проекта, изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет по проекта. На експерт обществени поръчки ще бъде възложено разработване на документация по подбор на изпълнители, организиране подбор и организиране сключването на договори с изпълнители .Експерт строителство ще следи за организацията и качественото изпълнение на планираните ремонтни дейности. Подготвя необходимите документи и отчети във връзка с тях. Дейностите по информация и публичност ще бъдат осъществени на основата на разработения комуникационен план и включват : Разработване на уеб-сайт (вкл. домейн, хостинг, разходи за разработване и поддържане на съдържанието, включително и на английски език), организиране на две информационни събития(откриващо и закриващо), изработка на листовки 200 броя и информационна табела. 38 235.20 39 919.44
СКД 2 Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост: В рамките на проекта ще бъде създаден Център за подкрепа на бизнеса в община Елена. Центърът ще осъществява своята дейност чрез пакет от мерки, насочени към представителите на вече работещия бизнес, както и такива, които стартират такъв на територията на община Елена в различни икономически сектори, като селско стопанство, животновъдство, преработваща промишленост (вкл. хранително-вкусова) и туризъм (в т.ч. хотелиерство и ресторантьорство и туристическа анимация). Проектната идея кореспондира от една страна с предоставената и одобрена от община Елена концепция за развитие, а от друга с резултатите от проведените емпирични и кабинетни проучвания, които установиха нуждата на местния бизнес от специализирана подкрепа в две основни направления: маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. Проектната идея е в пълно съответствие и с идентифицирания ключов потенциал на територията, свързан с развитие на икономика, базирана на съществуващи природни ресурси и създаване и промотиране на местни стандарти за качество. За ефективното функциониране на Центъра ще бъде извършен текущ ремонт на две офис помещения, заседателна зала и санитарен възел . Ще бъдат закупени 3 климатика Центърът ще бъде оборудван с два преносими компютъра, три мултифункционални устройства и един проектор . Ще бъдат обособени две работни места, като за целта се закупят две бюра, два офис стола и пет посетителски стола. В центъра ще бъде оборудвана и една заседателна зала, за която по проекта ще се доставят една заседателна маса и 10 стола. Центърът ще работи в двете основни направления – маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. За постигане на тези цели, в центъра ще бъдат назначени двама служители на постоянни трудови договори, които ще изпълняват менторски и координационни функции – по един служител за всяко от двете направления - Специалист маркетинг и Експерт Бизнес развитие . Основен акцент в работата на центъра ще бъде създаването и развитието на интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“, който ще представлява, платформа за маркетинг и реклама, инструмент на местния бизнес за реализация на техните стоки и възможност за заявяване на консултации от страна на потребителите на услуги . Във връзка с подкрепата за реализацията на стоките на местния бизнес се предвижда и закупуване на 1 брой лекотоварен автомобил, а за неговото опериране ще бъде назначен служител - шофьор на трудов договор. 274 814.59 242 067.54
СКД 3 – Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа: В рамките на дейността ще бъдат организирани 4 трудови борси и ще бъде предоставена подкрепа на 30 лица при кандидатстване за работа. 1 Организацията и провеждането на трудовата борса включва: - Осигуряване на организатор и координатор. - Времетраене – 1 ден – 6 часа; - Осигуряване на зала с подходящ капацитет; - Осигуряване технически средства, включващи като минимум мултимедия, лаптоп, флипчарт; - Подготовка на залата – подредба на местата в залата, поставяне технически средства, в т.ч. презентационно оборудване, брандиране на залата; - Секретариат – уточняване дневен ред /програма/, изпращане на покани до потенциални участници, изготвяне на присъствен списък; подготовка на табелки с имена на участниците; - Предоставяне на освежителни напитки (минерална вода); - Снимки – минимум 10 бр., предоставени на хартиен и електронен носител; - Изготвяне и разпространение на платена реклама; 2. Подкрепа при кандидатстване за работа ще бъде организирана при 30уч.ч. продължителност. По време на обучението участниците ще бъдат консултирани от психолог и кариерен консултант. 43 200.00 35 500.00
СКД 4 – Обучения за безработни – дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства: В рамките на дейността ще бъдат организирани специализирани обучения за 30 безработни лица –дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства. Предвиждат се следните обучения 1.Биоземеделие и предприемачество – 90уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоземеделие и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 2 Предприемачество в растениевъдството – 30уч.ч. 2. Биоживотновъдство и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоживотновъдство и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в животновъдството – 30уч.ч. 3. Местен туризъм и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Туризма – 30уч.ч. • Модул 2 Алтернативни форми на туризъм в община Елена – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в туризма– 30уч.ч. Обученията са подбрани така, че да отговорят на изискванията на местните работодатели. Ще бъдат издадени сертификати на всеки обучаем. 50 400.00 41 500.00
СКД 5 – Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес: В рамките на дейността се предвижда провеждането на обучение на 20 работодатели . Планирани са следните теми : 1. Методи за оценка на инвестиционни проекти. 2. Управление на паричните потоци. 3. Управление на резултатите. 4. Управление на риска. 5. Иновационен процес. 6. Процес на непрекъснато подобрение. Непрекъснато подобрение в производството. 7. Износ – как да го организираме и осигурим външни пазари. 8. Иновативни и гъвкави схеми за подбор на персонал. Предвид заетостта на работодателите обучението ще бъде организирано онлайн. Ще бъдат издадени сертификати на всеки от участниците . Партньорът по проекта ще се включи активно при набирането на целевата група по проекта 38 400.00 31 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).