Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 747 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at the upgrading and effective development of social services in the municipality of Novo Selo with the main goal of improving the quality of life of vulnerable groups in the municipality, where risk factors of social exclusion are created.
Factors such as unemployment, poverty, permanent lack of permanent income, low income of persons over working age, incomplete family, health problems form risk groups of families, persons, children, disadvantaged people in need of support and such kind of social services . Implementation of the activities under the current project to supplement and upgrade the provided Home Social Patronage service on the territory of the Municipality of Novo Selo, by providing hot food to the poorest and most vulnerable groups of the population in the municipality, will satisfy the needs of hot food for people who do not they can provide it themselves. The creation and development of social services are a priority in the municipal development plan of the municipality of Novo Selo.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
" Приготвяне на топъл обяд ": Приготвянето на топлия обяд ще се осъществява със собствен ресурс на общината. Дейността по приготвяне на топъл обяд е започнала от 06.02.2023 г. и ще продължи до 30.09.2025 г., с продължителност 32 месеца, в общо 664 работни дни. Хранителните продукти ще се доставят от фирми, с които общината има подписани договори към момента на подаването на проектното предложение. Избора на фирми доставчици е извършен след проведена процедура по ЗОП .Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки: 01246-2021-0005 Номер на договор с избран изпълнител: 1.Договор за доставка на хранителни продукти /хляб/ - №50/31.08.2021 г.; 2.Договор за доставка на хранителни продукти/месо,риба, млечни продукти, плодове, зеленчуци и др. хранителни продукти/ - № 51/ 31.08.2021г.; Договорите са действащи до провеждането на нова процедура. По проекта ще бъдат закупувани хранителни продукти чрез заявка до доставчиците. Доставките на хранителните продукти ще се осъществяват с транспортните средства на доставчиците, снабдени с необходимите санитарни разрешителни, удостоверяващи, че отговарят на нормативните изисквания за превоз на храни по Закона за храните. Всички хранителни продукти да отговарят на първо качество, БДС или еквивалентни стандарти и да се придружават от необходимите сертификати за качество. При всяка от доставките на храните, домакинът на Домашен социален патронаж ще осъществява контрол по отношение на опаковките, дали са здрави етикетите, дали съдържат пълна информация за вид, съдържание, срок на годност, начин на съхранение и произход на продуктите. Доставките се извършват при спазването на всички санитарно – хигиенни изисквания. Доставките ще са периодични на база направени заявки. При приготвянето на храната ще бъдат спазвани изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Продуктите ще отговарят на изискванията на законодателството. В Домашен социален патронаж където се приготвя топъл обяд е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/. Безплатната топла храна ще се приготвя в Домашен социален патронаж – Ново село и предоставя от персонала, работещ в него. В останалите четири села общината е разкрила пунктове за раздаването на приготвеният топъл обяд. Общината има готовност при създаване на епидемична обстановка и при необходимост топлият обяд да се доставя до дома на крайния потребител, при спазване мерки за преодоляване на епидемична ситуация. Общината разполага със собствен автомобил, регистриран съгласно изискванията на БАБХ . За обратна връзка с потребителите, относно тяхната удовлетвореност и мнение за предоставения топъл обяд ще се осъществява чрез попълване на формуляр за обратна връзка. 226 384.00 91 840.00
'' Предоставяне на топъл обяд '': Предоставяне на топъл обяд има за цел задоволяване потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами или с помощта на своите близки, поради финансови или битови затруднения. Социалната услуга е стартирала на 06.02.2023 г. с капацитет 100 лица. Община Нова село разполага със собствен микробус „CITROEN” с регистрационен № ВН 85 91 ВА и основна разходна норма на гориво и ГСМ: 11 л./100 км., с които се разнася храната до останалите населени места на общината. Автомобила е регистриран в БАБХ с регистрационен № 299 и удостоверение за регистрация № 4874/15.01.2021г. Домашен социален патронаж – с. Ново село ще приготвя и предоставя храната в сградата на патронажа, в останалите села ще бъде доставяна готова храна със собствен на общината автомобил и ще се раздавана в регистрираните пунктове на селата Флорентин, Ясен, Неговановци и Винарово, като по проекта ще бъдат начислени разходи за транспорт. Лицата които имат установена трайна физическа невъзможност за придвижване и не могат сами да се вземат храната, при липса на упълномощени за целта лица, ще им бъде доставяне до дома на потребителя от персонала на патронажа. В изпълнение на проекта във всяко населено място са ангажирани по двама служители на кметството, които ще разнесат храната до потребители с невъзможност сами да получат топлия обяд. Лицата ангажирани с разноса на храна притежават заверени лични здравни книжки от Регионална инспекция за опазване и контрол на общественото здраве. При предписание на националните органи в хода на изпълнение на проекта, общината ще създаде организация за доставяне на храна по домовете на потребителите на услугата, съответстваща на предписанията на националните органи за спазване на противоепидемични мерки. „Топъл обяд” ще включва: супа, основно ястие, хляб и веднъж седмично десерт. Получаването на топъл обяд ще се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател в периода от 06.02.2023 г. до 30.06.2023г. и Приложение № 2А в рамките на периода 01.07.2023г. до 30.09.2025 г.. Дните за приготвяне и предоставяне на топъл обяд са следните: през 2023 г. - от 06.02.2023 до 31.12.2023 г. - в рамките на 11 месеца - 224 работни дни; през 2024 г. - от 01.01.2024 г. до 31.12.2024 г. - в рамките на 12 месеца - 251 работни дни; през 2025 г. - от 01.01.2025 г. до 30.09.2025 г. - в рамките на 9 месеца - 189 работни дни. Общо работни дни на предоставяне на социалната услуга „Топъл обяд” за периода на проекта 06.02.2023 г.– 30.09.2025 г. е 664 работни дни в рамките на 32 месеца. По проекта са предвидени административни разходи, разходи за транспорт, съхранение и приготвяне на храната. За предоставяне на услугата ще се изготвят седмични менюта с отразени алергени. 15 846.88 6 428.80
'' Реализиране на съпътстващи мерки '': Предоставянето на топъл обяд се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от община Ново село за необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор по предоставяне на "Топъл обяд" и ще се изразяват в насочване на потребителя към социалното приобщаване и насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател ,чрез извършена анкета от екипа по проекта. След установяване на конкретните нужди на всеки един потребител съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие на потребителите на услугата за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; консултиране относно здравословно и балансирано хранене ; консултиране относно управление на семейния бюджет или съдействие в отговор на конкретни нужди на лицата по проекта; индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. Членовете на екипа ще се редуват в предоставянето и реализирането на съпътстващите мерки по проекта. Ръководителят на проекта - Албена Ангелова притежава опит в предоставянето на съпътстващи мерки предоставяни по операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“, също така притежава опит в предоставянето на социални услуги за деца и възрастни. Аделина Иванова - координатор на проекта е с магистърско образование "Социални дейности", притежава опит в предоставянето на социалните услуги "Механизъм лична помощ" и "Асистентска подкрепа" и ще подготви анализ от анкетното проучване във връзка с изпълнението на съпътстващите мерки, за да можем да откликнем на индивидуалните потребности за всеки краен потребител. Счетоводителят по проекта -Емилия Ванова е с дългогодишен стаж като счетоводител и има опит в предоставянето на съпътстващи мерки по консултиране относно управление на семейния бюджет по предишен проект за предоставяне топла храна. Валя Красимирова - технически изпълнител, притежава дългогодишен опит при предоставянето на административни услуги в Центъра за административно обслужване в общинска администрация Ново село. 15 846.88 6 428.80
'' Определяне на целевите групи '': Дейността "Определяне на целевите групи" е стартирала преди подписване на договора с Управляващия орган за предоставяне на социалната услуга "Топъл обяд" с капацитет 100 лица. Набирането на потребители ще продължи през целия период на изпълнение на договора. Целевите групи са: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г., които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; Община Ново село е предприела всички възможни начини да информира населението, като за целта се използват всички източници на информация - сигнали на граждани, телефон за връзка, информация от доставчици на социални услуги. На сайта на община Ново село е качено обявление за набиране на заявления от желаещи да се възползват от предоставянето на социалната услуга "Топъл обяд", поставени са обявления на информационните табла на всички населени места на общината , обявление в социалните мрежи и не на последно място се използва информация от кметовете и кметските наместници на населените места. Разработен е механизъм за подбор на потребителите на социалната услуга "Топъл обяд", като приоритет ще се даде на лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).