Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project builds and elaborate social services network in the Municipality of Svishtov, by implementation of community base services "Social Consultation Center" and "Social assistance” for people with disabilities and their families.The services are integrated and interrelated, targeting to labor market inactive people-unemployed,people with disabilities and their families.The SCC is an innovative social service that will support the unemployed, people with disabilities and their family members for more active behavior,self-realization and entering the labor market for social and professional development and quality of life.In the SCC will be offered a package of stimulating activities including individual social and psychological counseling and support to increase self-esteem, a change in attitudes and empowerment;information,advice and guidance to assist individuals in their choice of a suitable profession;motivational workshops and training for acquiring employ ability skills for independent living,job search and maintain good working reputation. In existence SCC will organize vocational training "Social Assistant" for 25 participants,of which at least 20 will be employed.Users will be guided and assisted in registering as job seeker and/or employment.Min. 15 persons with disabilities will start work. SCC will have a move library and informational materials.The service "Social Assistant" covers the 40 persons with disabilities and includes personal support,support and social inclusion, support for public utility needs.The service aims to support family members in care for the child/person with a disability to enable them for participation in the activities and services of SCC.This total commitment to the interest of the family towards combating unemployment and improving the quality of life makes the service different from existing similar so far.In the service will cover a minimum of 40 users.The project will implemented in partnership with  ECIP Foundation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: За изпълнение на проекта Община Свищов ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор за безвъзмездна финансова помощ и правилата на програмата, спазване на процедурите и изискванията на ЗОП и нормативната уредба на Р България при организиране на процедури за избор на изпълнители, упражняване на постоянен мониторинг и контрол при изпълнение на проектните дейности в тяхната технологична последователност от избраните изпълнители, провеждане на информационни дейности сред широката общественост. В структурата за организация и управление на проекта са включени: Ръководител проект - 1, Координатор - 1 и счетоводител - 1. Отговорностите на отделните членове са, както следва: Ръководителят на проекта отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, включително: - отговаря за управлението на проекта, съгласно условията на договора сключен с Управляващия орган на ОПРЧР и осъществява комуникация с Управляващият орган на ОПРЧР; - контролира за спазване на законосъобразността и целесъобразността на извършените по проекта разходи. - осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН. Задълженията на координатора включват: - подпомага Ръководителя на проекта в цялостното управление на проекта -- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; подпомага екипа за цялостното изпълнение на проектните дейности в т.ч. подготовка на междинни и крайни отчети, техническа подкрепа при оформяне на документи и архивирането им, поддържане на необходимата информационна база данни, логистична помощ при реализиране на различните дейности, организиране на събития, обучения и др. Задължения на счетоводителя включват: - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи; - Подготвя финансови отчети и искания за плащане; - Осчетоводява всички първични счетоводни документи; - Съхранява финансовата документация на проекта, координира дейността на отделните специалисти и експерти и др. Изготвя уведомления по чл. 62 за регистрирани договори в НАП; Съставя ведомости за работни заплати и изготвя платежни нареждания за изплащане на работни заплати; Управленският екип е отговорен за навременно предоставяне на информация към УО, съгласно сроковете опредлени в Общите условия. В рамките на срока за изпълнение на проекта ще бъдат предоставяни периодични финансови и технически отчети. - Всички изготвени отчети ще съдържат пълна информация за извършените през периода дейности. Финансовите отчети ще бъдат придружени от копия на всички разходо-оправдателни документи. 29 281.61 27 563.27
Предварителна организация и подготовка: Цел: да се осигури актуална информация, за да се идентифицират: 1. Неактивни безработни членове на семейства отглеждащи деца/лица с увреждания. 2. Хора с увреждания над 18 годишна възраст с ограничен достъп и възможност за заетост и интеграция на пазара на труда поради увреждането. 3. Неактивни безработни. При предварителното ни проучване в периода на изготвяне на проектното предложение установихме, че в местните стратегически документи и отчети липсват обобщени кръстосани данни за социалния статус и състояние на семейства на територията на община Свищов, в които се отглеждат лица/деца с увреждания. Това поставя семействата в риск от социална неравнопоставеност по отношение на достъпа до заетост, услуги за кариерно развитие и участие на пазара на труда. Идентифицирането на семейства отглеждащи лица/деца с увреждания е първа стъпка за осигуряване на достъпа им до качествени социални услуги и професионална подкрепа. Също така, предварителното проучване цели да идетнтифицира конкретни хора с увреждания над 18 години, чието увреждане, степен на тежест и прогноза им позволява да излязат на пазара на труда, като получат професионална подкрепа и преминат през подходящи за тях обучения и тренинги. В момента те са регистрирани в ДСП за да получават интеграционни добавки, но други мерки по отношение на подпомагане на трудовата им заетост, стимулиране на ресурсите им в момента не съществуват, с изключение на услугата ЦСРИ, в която са обхванати 24 лица, а нуждите са много по-големи. Трети фокус на предварителното проучване са неактивни безработни лица на възраст над 29 години по отношение на тяхната степен на образование, професионална квалификация, мотивация за промяна, продължителност и причини за безработицата. Важно е също така, да се събере актуална информация и за деца/лица с увреждания и семействата им, които са били обхванати (или в момента са обхванати) от други проекти или местни инициативи, с цел да се избегне поредно инвестиране в едни и същи потребители от една страна и от друга, да се разшири вида на услугите, да се надгради върху вече постигнати резултати, за да се засили тяхната устойчивост във времето. Не на последно място, необходимо е да се улови спецификата на населеното място и в него да бъдат реализирани дейности, които да отговарят на конкртните потребности. Кръстосаността на данните ще осигури детайлна информация за спецификата и характеристиката на целевите групи по проекта, с което ще се гарнатира обвързаност на мерките спрямо тях. 8 459.82 8 459.82
Строително ремонтни дейности Компонент 2 Текущ ремонт на помещения за разкриване на иновативна социална услуга - Социално-консултативен център.: Разкриването на иновативната социална услуга - Социално-консултативен център в посочената сграда разширява системата за социални услуги в община Свищов и е част от изпълнението на Общинската Стратегия за развитие на социалните услуги на община Свищов. Цялостната социална политика на Община Свищов е ориентирана към подобряване благосъстоянието на хората в неравностойно положение и промяна нагласите в обществото за равнопоставеност към тях, социалната интеграция и улесняване достъпа до социални услуги, в подкрепа на толерантността.С Решение на Общински съвет Свищов е предоставено помещение, намиращо се в Учебен корпус "Алеко Константинов" - 1 етаж. Сградата е достъпна, разположена в близост до центъра на града, на главен път. Определеното помещение е непосредствено до ЦСРИ за лица с увреждания над 18 години, представляващо: 1 стая с изложение север, прилежащи коридор, фоайе и вход от северната страна на сградата /за осигуряване на достъп за лица с увреждания/. Сградата е разположена в обширен двор / 20 дка / с обособени: добре поддържан зелен парк с места за отдих, спортни площадки, открит фитнес за лица с увреждания и спортни уреди. В сградата се помещават действащи социални услуги в общността: на 1-ви етаж - Дневен център за деца с увреждания до 18 години, Център за социална рехабилитация и интеграция за лица с увреждания над 18 години и Звено за почасови социални услуги в домашна среда по Проект "Независим живот"; на 2-ри етаж - Център за обществена подкрепа на деца в риск; В помещенията от приземния етаж / бивша кухня и столова на закритото училище / се извършват ремонтни дейности за преместване на социалната услуга Домашен социален патронаж, срок на готовност - 01.01.2017 година. Строително ремонтните дейности ще бъдат изпълнени в съответствие с регламентите на Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. на МРРБ. СКЦ ще бъде позициониран на първия етаж, с обособен самостоятелен вход с широчина най-малко 100 cm и изграден подход /рампа с парапет за безопасно придвижване с инвалидни колички/ за осигуряване на достъп за хората с увреждания; входната врата на кабинета ще съответства на изискванията за достъпност. За улесняване на достъпа до всички помещения и преодоляване на разлики в нивата (денивелации) в коридора и фоайето ще се изгради рампа съгласно изискванията и ще бъде монтиран парапет. Ще се осигури достъп до санитарните помещения / WC / на ЦСРИ. В предоставеното помещение ще се обособят 3 работни места за дейността на СКЦ с необходимото оборудване и обзавеждане - за провеждане на индивидуални срещи с потребителите и техните близки, както и за административните нужди на услугата. 20 766.86 20 766.86
Обзавеждане и оборудване: Обзавеждането и оборудването ще гарантира безопасност и сигурност, както и осигуряване на благоприятна работна среда за предоставяне на качествена социална услуга. Ще се осигури свободен достъп и възможност за придвижване на целевите групи до всички елементи на вътрешната среда. Разпределението на пространството ще бъде съобразено с конкретните потребности на потребителите. В работното помещение ще бъдат създадени три работни места в съответствие с преките длъжностни задължения на персонала и възможност за комуникация с потребителите /индивидуални разговори, консултации/. Ще се осигурят три бюра, три офис-стола, климатик, два преносими компютъра, един принтер. Предвижда се свободна подова площ 80 на 130 сm за маневриране с инвалидна количка. Част от помещението ще бъде обособена за работа/консултиране на семейства и лица с увреждания обзаведена с работна маса и четири посетителски стола. 8 709.80 8 709.40
Създаване на иновативна социална услуга "Социално-консултативен Център" /СКЦ/: Проектът доразвива модела за създаване на мрежа от социални услуги на регионално ниво, изгражда умения за изпълнение на стратегиите и плановете за предоставяне на социални услуги на местно ниво и прилага интегрирани подходи за социално включване на лица от уязвими групи. В Областната стратегия и в Общинската стратегия за развитие на социалните услуги в Община Свищов 2016 - 2020 са заложени мерки и дейности по приоритетно направление "Преодоляване на социалното изключване на уязвимите групи и лица"с обща цел:"Развитие на услуги за социално включване на групи и лица в неравностойно положение чрез Мярка "Осигуряване на заетост за уязвими групи на пазара на труда - предоставяне на равни възможности за реализация на пазара на труда;предоставяне на достъп до услуги за намиране на работа;осигуряване на възможности за интегриране към пазара на труда". Предвидено е "включването им в курсове за професионална квалификация към ДБТ и/или по проекти подкрепени от Оперативни и Национални програми за заетост, както и НПО" и е заложено създаване на Бюро за социални услуги.Със създаване на Социално-консултативен център /СКЦ/ ще постигнем целите на Общинската стратегия. СКЦ за хора с увреждания и техните семейства е иновативна социална услуга.В общината липсва подобна структура запълваща нишата между неактивни и безработни лица - ДБТ- работодатели.Това се отнася с особена сила за хората с увреждания и техните семейства.Разчита се на личната им инициатива, но тя почти не се проявява поради факта,че е затруднен личния избор, готовност, възможности и доверие. За развиване на умения и мотивирано поведение е необходимо да се работи целенасочено с подкрепата на професионалисти.В отговор на тези потребности СКЦ ще предлага обвързани услуги в подкрепа на хората с увреждания и членовете на техните семейства за по-активно поведение и самореализация вкл. на пазара на труда, което ще осигури възможност за повишаване качеството им на живот. Проблеми на целевите групи,които целим да разрешим: - По отношение на членовете на семейството полагащи грижи за дете/лице с увреждане:Необходимостта от полагане на интензивни грижи принуждава поне един от родителите да се самоизключи от възможността да се реализира професионално и социално.Принудителната безработица оказва негативен ефект както върху финансовото състояние на семейството, така и върху семейните взаимоотношенията и тези с обкръжаващата социална среда. Като резултат се понижава жизнения стандарт на семейството и качеството му на живот.Поради това, важността на директната работа с членовете на семейството и осигуряването на възможности за социално включване на всички нива е безспорна,за да може семейството да реализира правилно своите основни задачи, да съхрани равновесието и съществуването си.В отговор на тези потребности СКЦ ще предлага социално-психологическо консултиране,информиране,подкрепа при намиране на работа,включване в мотивационни тренинги,включване в професионално обучение. - По отношение на лицата с увреждания:Немалка част от лицата с увреждания биха могли да развият потенциала си,за да си осигурят достойно участие в живота на общността и да подобрят достъпа си до трудова заетост.Липсата на възможности за реализация довеждат до това,че ресурсите им за справяне намаляват до степен,че ги превръщат в обезвластени и зависими индивиди,с ограничени възможности за независим начин на живот.Голяма част от хората с увреждания не познават добре новите изисквания,които пазарът на труда предявява към търсещите работа лица и подценяват важността на този вид предварителна подготовка.За тях СКЦ ще предлага услуги насочени към развиване на умения за независим живот, професионална подкрепа, консултиране,обучения, мотивационни тренинги и обучения, които ще ги стимулират в развитието на личностния и професионалния им ресурс.Това ще създаде условие за успешна социализация,овластяване,стремеж към подобряване качеството на живот и активизиране на пазара на труда. 121 607.46 118 424.05
Подбор и наемане на персонал в СКЦ: Подборът и наемането на персонал ще съответства на изискванията на българското атнидискриминоционно законодателство и ще осигурява защита на потребителите. При подбор на персонала за СКЦ ще се използва местния човешки ресурс и ще се осигури достъп до информация и до участие в конкурса на заинтересовани от община Свищов. Използването на местния човешки ресурс ще допринесе за разкриване на нови работни места и в същото време ще гарантира познаване на местните особености и характеристика от страна на специалистите , които ще бъдат наети. В СКЦ ще бъдат назначени 3 лица: - 2 социални работници и 1 психолог. Социалните работници ще работят на пълен работен ден. Единият от тях осъвместява функциите и на ръководител на екипа. Отговорен е за организирането, разпределянето, координирането и контролиране на всички дейности в СКЦ. Представлява СКЦ при установяване на връзки и поддържане на контакти. Поддържа и съхранява документацията на центъра и личните досиета на потребителите.Двамата социални работници ще работят в индивидуален и групов формат с потребителите на услуги, ще провеждат индивидуални и групови консултации, посредничество, информиране, придружаване, мобилна работа. Ще организират и провеждат мотивационни и обучителни тренинги за потребителите. Ще осъществяват връзките със системата от услуги в общността и поддържането на добри партньорски отношения с местни институции и НПО. Ще установяват и поддържат връзка със семейства и близки. Психолог - работи на пълен работен ден в координация с другите специалисти . Чрез индивидуално консултиране помага на търсещото работа лице да преодолее обезокуражението, да повиши мотивацията, желанието, да подобри самооценката си, както и да преодолее трудностите при избор на работа.Провежда индивидуално психологическо консултиране, което включва специфични техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности, така и групово психологическо консултиране, в зависимост от нуждите, които има безработният. Организира и участва в мотивационни обучения, които са насочени към усвояване на умения за подготовка на документи, ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Ментор - Осигурява подкрепа и помощ на лицата с увреждания, които ще бъдат наети като помощен или административен персонал в местни структури и институции. Наблюдава и подпомага работата им, помага им в по-доброто разбиране на инструкции и правила, подкрепя ги в изпълнение на възложените ангажименти., грижи се да се чувстват добре, да са защитени и да работят в безопасна среда подходяща за вида, степента и тежестта на увреждането. Координира работата си с останалите членове на екипа. 0.00 0.00
Предоставяне на почасова социална услуга "Социален асистент".: Социалната услуга е предназначена за 40 лица/деца с увреждания, живеещи на територията на община Свищов. Дейностите в изпълнение на услуга включват: - лична помощ; - за социална подкрепа и социално включване; - за комунално-битови дейности; Услугите ще бъдат съобразени както с потребностите, възможностите и желанията на потребителите, така и с нуждите на членовете на семействот от свободно време, за да имат възможност да се включат в дейностите и услугите на СКЦ. Едновременно с грижата за детето/лицето с увреждане социалният асистент, ще отмени частично членовете на семейството в полагането на грижи за лицето/детето с увреждане в дома, което ще им даде възможност да направят стъпки към социална, личностна и професионална реализация. Обвързаността на мерките за децата/лицата с увреждания и мерките за членовете на семействата е важен приоритет в настоящата процедура. За целта при изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите и индивидуалния план за грижа на децата/лицата с увреждане принципът ще бъде структурирането на подходяща по вид, време и продължителност грижа в дома по начин по който да се осигури възможност на семейните членове за излизане на пазара на труда. Това прави услугата "Социален асистент" по настоящото проектно предложение специфична и различна от действащите до момента услуги социален асистент, личен асистент на местно ниво именно поради пълната й обвързаност с интереса на семейството в посока преодоляване на безработицата и повишаване качеството на живот като цяло. Ще бъдат назначени 20 СА за почасово обслужване на деца/лица с увреждания и възрастни хора в риск, като се спази процедурата за подбор на персонал. Право за участие в процедурата ще имат лица отговарящи на целевите групи по проекта - икономически неактивни и лица полагащи грижи за деца/лица с увреждане в семейството си също неактивни. Кандидатите трябва да притежават професионална квалификация "Социален асистент" - минимум част от професия с втора квалификационна степен. В услугата ще бъдат обхванати минимум 40 потребители - деца/лица с увреждания. СА ще отмени ангажимента на близкия/родителя/ , с което ще се даде възможност да активира поведението си към трудова активност, чрез професионалната подкрепа на екипа в СКЦ в т.ч. консултации, мотивационни тренинги, насочване към обучения за възрастни и професионални обучения, информиране за възможностите на пазара на труда, съдействие за регистрация в ДБТ и намиране на работа; 133 476.93 130 615.89
Информиране и публичност: Дейността ще съпътства всички останали дейности. Основната цел на дейностите, свързани с публичността са да повиши обществената осведоменост за финансиращата програма, отпуснатите средства, проекта и целите му, като предоставя информация на възможно най-широк кръг заинтересовани на регионално и местно ниво. Планът за публичност е важна част от цялостния план за изпълнение на проекта, като цели да даде „видимост“ на целите, резултатите и обхвата на финансираните от ОПРЧП дейности. Той съдържа конкретни стъпки за информиране и времето за тяхното изпълнение: информационни събития представящи старта и напредъка на проекта с участието на представители на национални и местни държавни и неправителствени институции; публикуване на информация в сайта на бенефициента, заинтересовани; периодично публикуване на материали в местните електронни медии и печатни издания; разпространение на информационни и популяризиращи материали. Осъществява се през цялото време на изпълнение на проекта. Всяка разпространявана информация ще указва: - съфинансирането от Фондовете на ЕС и на Операцията, чрез поставяне на емблема на ЕС, в съответствие с техническите характеристики и упоменаване на ЕС. - упоменаване на фонда и фондовете, които оказват подкрепа на операцията и проекта; - общото лого за програмен период за 2014-2020, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. - информация за операцията и проекта ще бъде публикувана периодично на сайта на Община Свищов, като публикацията ще отговаря на всички изисквания за визуализация и правилата за информация и комуникация 2014/2020г. - не по-късно след приключване на проекта ще поставим постоянна табела в големи размери, на видимо за обществеността място. 1 863.60 1 863.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).