Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

Component 1 is aimed at strengthening the provision of foster care at the national level, with the participation of municipalities, as an alternative form of raising children at risk in a family environment. Activities related to:
Promotion of foster care: The aim is to inform the public about foster care and to attract new foster families, including those willing to care for children with disabilities, through a positive information campaign.
Support for the District Foster Care Teams (DFTCs) and Advisory Expert Council (CEC): Continuing support for the CEC and expanding the role of the CEC, where various representatives of central and local government, as well as civil society, participate.
Provision of foster care on a district model: This includes activities for recruitment, assessment and training of foster family applicants, mutual adaptation, support and monitoring of foster families.
Training, Support and Supervision of Specialists (DFTCs) and foster parents in the activities of providing foster care: Training and supervision will be carried out by outsourcing to external specialists, including individual and group sessions for all foster parents and specialized training.
Coordination workshops: Organization and conduct of workshops focusing on various aspects of foster care and inter-institutional coordination with the participation of all stakeholders.
Monitoring the quality of foster care: Implementation of ongoing monitoring, including collection and analysis of information and periodic site visits.
Component 1 complements and builds on the "Priemi me 2015" operation, financed under the 2007-2013 HRDP, which contributed to the implementation on a national scale of a new approach to providing foster care, as well as to expanding the opportunities for their development in a decentralized manner.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 – Популяризиране на приемната грижа: С цел подробно информиране на обществеността за приемната грижа, за дейностите по проекта, политиката за закрила на детето и привличане на нови приемни семейства, включително за полагане на грижа за деца с увреждания, ще бъде проведена позитивна информационна кампания на областно ниво, която може да включва: статии в дигитални и печатни медии, публични информационни събития. В общественото пространство на национално ниво ще се предоставя информация относно дейността на Консултативния експертен съвет (КЕС), както и дейностите, изпълнявани от доставчиците на общинско, регионално и национално ниво. Този подход въвежда ясно и достъпно представяне на дейностите, целевите групи и перспективите за развитие на приемната грижа. 198 000.00 960.00
Дейност 2 - Продължаваща подкрепа за Областните екипи по приемна грижа (ОЕПГ) и Консултативен експертен съвет (КЕС): Поддейност 2.1. Продължаваща подкрепа за Областните екипи по приемна грижа (ОЕПГ): Продължаване подкрепата на ОЕПГ, с работодател кмета на областния център (община), при запазване на съществуващия областен модел. Във всички области ще продължат да функционират сформираните 28 ОЕПГ, включително тези с изнесено работно място (ИРМ) - в конкретна община/и. Поради липса на единен административен център за Софийска област, ОЕПГ ще се сформира от община Ботевград. Организацията на работа на всеки екип е отговорност на представляващия доставчика, подробно описана в споразумението за партньорство с общината областен център (и Ботевград), при спазване на утвърдените стандарти в Методиката за условията и начина на предоставяне на социалната услуга „приемна грижа” (Методика). Всеки екип се състои от началник и социални работници. Поддейност 2.2. Консултативен експертен съвет (КЕС): По настоящата дейност ще бъде разширена ролята на Консултативен експертен съвет, създаден в рамките на проект „Приеми ме 2015“, в който участват представители на централната и местната власт, както и гражданското общество (представители на специализираните дирекции в МТСП, ДАЗД, АСП, НСОРБ, УНИЦЕФ-България, НМД, НАПГ). Представителят на АСП в КЕС – ръководителя на проекта, ще председателства КЕС съвместно с представител на гражданския сектор. Основната задача на КЕС - да подпомага планирането, изпълнението и наблюдението на проекта, в съответствие с държавната политика и добрите европейски и международни практики, включително организиране и участие в разработването на финансов стандарт, базиран на утвърдени в рамките на проекта практики и чужд опит. 5 433 538.46 241 548.79
Дейност 3 - Предоставяне на приемна грижа по областен модел на организация и управление, което включва и дейностите за набиране, оценяване и обучение на кандидати за приемни семейства, взаимно адаптиране и подкрепа и наблюдение на приемните семейства при отглеждането на настанените в тях деца: С цел приемственост и устойчивост, настоящата дейност ще надгради и развие областният модел на предоставяне на приемна грижа, утвърден по проект „Приеми ме 2015“. Входът за участие на нови общини/райони в проекта ще е отворен за онези, които отговарят на критериите за допустимост, заложени в Условията за кандидатстване по настоящата процедура, които допускат включването на общини на територията на Република България и Райони на общини. Конкретният бенефициент има право да включи в проекта и общини, които преди това не са били партньори в проекта "Приеми ме 2015". ОЕПГ ще обслужва общини партньори от областта, в т.ч. допълнително включилите се общини. Броят, обхватът и мястото на работа на ИРМ за конкретна област се запазва в съответствие с модела, установен по проект „Приеми ме 2015“, с възможност за актуализиране. Доставчикът ще изпълнява всички регламентирани с Методиката дейности, свързани с предоставянето на приемна грижа в условията на взаимодействие със съответния ОЗД. Чрез ОЕПГ ще се осигурява и съдействие за предоставяне на подкрепящи услуги на приемните семейства и семействата на роднини и близки, в които има настанени деца, по отношение на планираните мерки за закрила на детето (чл.23 и чл.24 от Закона за закрила на детето). Специален фокус ще бъде привличане на приемни семейства със статут „постоянно пребиваващ“ за полагане на грижа на непридружени деца, както и осигуряване на специализирана приемна грижа за деца с увреждания. 1 621 000.00 5 862.50
Дейност 4 - Обучение, подкрепа и супервизия на всички ангажирани специалисти в дейностите по набиране на кандидати за приемни родители, подкрепа и наблюдение на приемните семейства при отглеждането на настанените в тях деца: Доставчикът ще осигури подкрепа на ангажираните специалисти и приемни семейства чрез организиране и провеждане на обучения и супервизии, по вид и честота, които надграждат модела на проект „Приеми ме 2015“. Обученията за ОЕПГ са: специализирани – допълнителни/надграждащи знанията и уменията на ОЕПГ, като специално насочени теми ще са за екипите, които ще развиват приемна грижа и за деца със специфични потребности. Отговорност на доставчика е да осигурява периодична индивидуална и групова супервизия на ОЕПГ и индивидуални супервизии на действащите приемни родители. Проектът ще осигури възможността за участие в груповите супервизии на ОЕПГ и на социалните работници от териториалните ОЗД. С цел осигуряване на ефективно взаимодействие и развитие на капацитета в провежданите специализирани обучения, участват и членове на 28-те Комисии по приемна грижа и представители от съответните РДСП, ДСП-ОЗД. 725 000.00 29 872.52
Дейност 5 - Координационни работни срещи: Ще бъдат организирани и проведени осем координационни работни срещи, с фокус върху различните области на приемната грижа и междуинституционалната координация. В тях ще участват ключови участници в процеса по планиране и развитие на дейността по закрила на детето, обхващайки широк кръг от заинтересовани страни – представители на централната администрация на АСП, институции, областни управи, общини/райони, представители на териториалните структури на АСП, ОЕПГ, доставчици и специалисти от социални услуги, НПО. Тези форуми ще дадат възможност за обсъждане на успешни практики и предизвикателства, свързани със системата за подкрепа на деца в риск и нейното надграждане. 360 000.00 0.00
Дейност 6 - Осъществяване на мониторинг на качеството на приемната грижа: Текущ и периодичен мониторинг (на място), представляващ съвкупност от действия по спазването на регламентираните процедури и стандарти относно предоставяната приемна грижа, осъществявана от експерти на регионално ниво. Текущият мониторинг ще проследява основните аспекти, които оказват влияние върху развитието на детето и изпълнението на заложените дейности в индивидуалните План за действие и План за грижа. В процеса на изследване ще се включат основни параметри и потребности, отнасящи се за детето под приемна грижа (съобразно възрастта му): здравни и физически; емоционални и поведенчески; образователни (наличие на специални образователни потребности); безопасна среда на отглеждане; идентичност – културни, религиозни, езикови и етнически потребности; свободно време и отдих; контакти с биологичното семейство, роднини или близки; подготовка за самостоятелен начин на живот и интеграция и др. Периодичният мониторинг ще се осъществява на място в ОЕПГ, като е възможно и посещение в дома на приемно семейство с настанено дете/деца. Той ще обхваща всички области по предоставянето на приемна грижа и ще следи за ефективното изпълнение на процедурите, регламентирани в нормативната уредба. Мониторирането ще осигури възможност за идентифициране на реалните потребности и проблемните области, с цел подходящо въздействие и постигане на по-добра ефективност. На база на изводите от мониторинга ще се дават насоки за повишаване ефективността на дейностите по отношение настанените деца. 124 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).