Maritsa Municipality is located in the Upper Thracian Plain and covers 19 settlements.Street lighting systems are part of the architectural appearance and engineering infrastructure of the territory of the municipality and provide a safe and comfortable light environment during the dark part of the day for the local residents and the people passing by.Street lighting is one of the major energy consumers in the municipality. The implementation of measures to achieve energy efficient lighting is a priority for the municipality and at the national and European level.The implementation of the project "Introduction of modern energy-efficient measures for street lighting in the municipality of Maritsa" aims to increase energy efficiency through technological renewal and modernization of the external artificial lighting systems on the territory of the municipality. The project provides for the replacement of lighting fixtures in 14 settlements , the installation of a modern centralized street lighting control system and the purchase of a renewable energy source in the village of Manole, which will produce energy for the lighting of 5 lighting fixtures.Within the project, the delivery and installation of new LED lighting fixtures will be carried out; Supply and installation of equipment for production and storage of electricity from renewable sources;Supply and installation of new instruments for control, measurement and management, including connection to an existing system for automation and control of the outdoor artificial lighting system;Exchange of experience, knowledge and best practices of programming n ivo; As a result of the implementation of the investment, it is expected that about 4,505 LED lighting fixtures will be replaced in 14 villages - Benkovski,Vojvodinovo,Voysil,Graf Ignatievo,Dink,Zhelyazno,Kalekovets,Kostievo,Manole,Radinovo,Rogosh, Skutare,Trud,Tsaratsovo, with a total population of 27139 people.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Реконструкция и модернизация на системите за външно изкуствено осветление на територията на община Марица: Дейността ще бъде изпълнена чрез извършаване на СМР (строително монтажни работи) демонтаж, доставка и монтаж на оборудване за улично осветление на територията на община Марица, спазвайки плана за изпълнение на дейностите по проекта.
Дейността включва следните поддейности:
1.Демонтаж на съществуващите осветители, доставка и монтаж на нови осветителни LED тела – Поддейността е основна за реализацията на проектното предложение и постигането на проектните цели. Изпълнението и ще позволи да бъдат изпълнени мерки за повишаване на енергийната ефективност, включващи цялостна подмяна на осветителите на 14 населени места с нови със светодиодна (LED) технология. Ще бъдат подменени около 4505 броя осветителя.
2.Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на съоръжения за производство и съхранение на електрическа енергия от възобновяеми източници за нуждите на системите за улично осветление в община Марица – Намаляването на въглеродния отпечатък от човешката дейност е един от основните фактори за запазване на природата и осигуряване на по-добри условия за живот. Предвижда се доставка и монтаж на възобновяеми енергийни източници в с. Маноле, който ще произвеждат енергия за светене на 5 осветителя по 12 W 3940 часа - 236kWh електрическа енергия. Те ще се свържат със системата за улично осветление както и със Системата за Автоматизация и управление.
3. Доставка, монтаж и инсталиране на система за контрол, измерване и управление, вкл. свързване към съществуваща система за автоматизация и контрол на системата за изкуствено осветление на открито – Предвижда се подмяна на системата за управление, като се заложи дистанционно управление и мониторинг на енергопотреблението с цел намаляване на загубите от нерегламентирани включвания, утечки и кражби.
Въвеждането на системата, е наложително и необходимо за реализация на енергийни спестявания и осигуряване на оптимално качество на уличното осветление
1 165 475.52
0.00
Строителен надзор: Извършване на строителен надзор по време на изпълнението на строителните и монтажни работи е задължителен елемент на строителството, съгласно чл.166 от Закона за устройство на територията. Строителният надзор извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите при упражняване на СМР. Строителният надзор осъществява координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договори.
Строителният надзор носи отговорност за:
- отговорност за законосъобразно започване на работата;
- отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнение на дейността;
- отговорност за изпълнението съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове и одобрените инвестиционни проекти;
- отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР;
- отговорност за подписване на всички актове и протоколи, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите;
- отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- обезпечаване с постоянно присъствие на свои представители за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи.
Изпълнението на дейността е неизменна част от проектното предложени и ще спомогне за постигането на основната цел на проектното предложение, както и ще допринесе за посочените под-цели.
19 800.00
0.00
Авторски надзор: Извършване на авторският надзор по време на изпълнението на строителните и монтажни работи е задължителен елемент на строителството, съгласно чл.162 от Закона за устройство на територията. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да се гарантира спазването на параметрите на техническия проект, да се дават указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проекта.
Авторски надзор по всички части от инвестиционния проект е необходим за всички строежи от първа до пета категория, като предписанията на проектанта са задължителни за останалите участници в строителството. Авторския надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга , както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения работен проект.
Изпълнението на дейността е неизменна част от проектното предложени и ще спомогне за постигането на основната цел на проектното предложение, както и ще допринесе за посочените под-цели.
2 880.00
0.00
Доклад за оценка на резултатите от изпълнение на мерките за енергийна ефективност: След приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, крайният
получател ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който ще се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. Докладът ще бъде изготвен по образец – приложение 9 към Насоките за кандидатстване. За постигнати енергийни спестявания се приема разликата между нормализирания (базовия) разход преди изпълнение на мерките и разхода на енергия след изпълнение на
енергоспестяващите мерки.
6 000.00
0.00
Управление на проекта: За коректното, ефективно и навременно изпълнение на проекта, бенефициентът ще бъде пряко отговорен за управлението и изпълнението на дейностите по проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект, верификация и осчетоводяване на разходите разплащания мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта.
Екип за управление и отговорности:
- Ръководител на екипа - Организира, ръководи и контролира цялостната дейност на проекта при изпълнение на административния договор с оглед осигуряване на целесъобразното и законосъобразно административно, техническо и финансово изпълнение на проекта, и постигане на заложените проектни индикатори; Организира и ръководи регулярни и извънредни работни срещи между участниците в реализирането на проекта; Осъществява ръководство по изпълнението на всички договори;
- Технически експерт - Оказва съдействие на ръководителя на проекта и финансовия експерт относно подготовката на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнение на конкретния договор с УО; Осъществява контакт с органи и институции, имащи отношение към изпълнението на проекта; Участва при обсъждането на проблеми от техническо естество и предлага възможни решения по такива въпроси на ръководителя на останалите членове на екипа както и на всички участници в изпълнението на проекта;
- Финансов експерт - Извършва финансовото управление при изпълнението и отчитането на проекта; Осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразност при разходване на средствата по проекта, в т.ч. дали разходът е в съответствие със сключения административния договор с УО; Осъществява проверка на всички разходооправдателни документи в т.ч. дали са в съответствие с дейностите, заложени и одобрени в проектното предложение и дали са съгласно изискванията на административния договор; Попълване на финансово-счетоводната информация към исканията за плащане към административния договор.
- Технически сътрудник- Подготвя необходимите документи, свързани с изпълнението на проекта, осъществява комуникацията с Управляващия орган в ИСУН, Поддържа архивно досие на проекта, предоставя наличната документация на проверяващи органи, следи за сроковете за изпълнение на проекта и ангажиментите на бенефициента по договора за безвъзмездна финансова помощ, подпомага Ръководителя на екипа в кореспонденцията и комуникацията с всички свързани с проекта субекти.
14 644.00
0.00
Информираност и публичност: Дейността информираност и публичност е задължителна за изпълнение. Чрез изпълнението на дейността ще се популяризират резултатите от изпълнението на проекта както и финансиращата програма. За изпълнението и община Марица стриктно ще спазва изискванията на Ръководството за комуникация, информация и публичност по Националния план за възстановяване и устойчивост. Детайлна информация, относно предприетите действия по информираност и комуникация е представена в Плана за информираност и публичност точка 11.
8 400.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN