Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The development of the management capacity of Stamatovi-2010 Ltd. is a project proposal of the company whose main scope of activity includes design, manufacture, delivery and assembly of custom-tailored doors and furniture.

The project is aiming at enhancement of the management capacity of the company.

The project budget amounts to BGN 134,500 and includes the company‘s own contribution amounting to BGN 40,350.

The project includes the following activities:
1.	For the development and reinforcement of the management capacity:
-	Re-certificaction of the existing Quality Management System according to ISO 9001:2008 and tansition to the new version of ISO 9001:2015 (including consulting services related to the transition and a certification audit).
-	Re-certificaction of the existing Environmental Management System according to BDS EN ISO 14001:2005 and tansition to the new version of the standard ISO 14001:2015 (including consulting services related to the transition and a certification audit).
-	Purchasing a set of measuring instruments necessary for the re-certification with regard to meeting the higher requirements of ISO 9001:2015.
-	Purchasing and implementing a software system for optimization of production management which allows meeting the higher requirements of ISO 9001:2015 and ISO 14001:2015 for quality and environmental management.

2.	For encouraging the use of information technologies:
- Development and implementation of a software system for the management of business processes.

Visualization of the project will take place according to the requirements.

The deadline for performing the project activities is 15 months.

The project shall comply with the national and EU legislation regarding the procurement procedures for selection of providers of the included services and product supplies.

A Project Team will be set up for the purposes of the project consisting of Project Manager, Project Coordinator and an Accountant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез ре-сертификация на Система за управление на качеството и преход от БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и на Система за управление на околната среда и преход от БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015.: Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: 1. Консултантски услуги във връзка с прехода на Система за управление на качеството съгласно БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и Система за управление на околната среда съгласно БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015. 2. Сертификационни услуги и получаване на сертификати по ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Преходът към новите версии на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 позволява да се отговори на актуалните изисквания на приложимото законодателство и на бизнеса за постигане на високо качество на продукцията и отговорно отношение към опазване на околната среда на базата на ефективна система за управление. Новите версии на стандартите включват допълнителни изисквания като анализ на бизнес контекста и отчитане интересите на заинтересованите страни, ефективна оценка на риска и непрекъснато подобрение. Инвестицията в консултантските услуги ще допринесе значително за повишаване на управленския капацитет на фирмата чрез прилагане на съвременните изисквания към управление на бизнеса и към по-ефективно прилагане на изискванията на законодателството и стандартите към опазване на околната среда. Внедряването на новите версии на стандартите ще доведе до по-устойчиво развитие на компанията и ще допринесе до повишаване на нейната конкурентоспособност. Консултантските услуги ще допринесат и за по-успешно обвързване на управленската документация (политики, процедури и документи) с планираните организационни нововъведения чрез софтуер за оптимизиране на управлението на производството и софтуер за управление на бизнес процесите, тъй като компанията не се стреми към формална сертификация, а издигане на фирменото управление на ново ниво чрез модерни информационни технологии. Ре-сертификацията е необходима за доказване, че преходът към новите версии на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 е извършен успешно. Сертификатите по двата стандарта са гаранция пред нашите клиенти, че компанията е изпълнила всички изисквания и е в състояние да отговори на техните очаквания. Ре-сертификацията ще допринесе и за подобряване на имиджа на компанията пред потенциалните международни клиенти, за които изпълнението на изискванията на актуалните версии на управленските стандарти е доказателство, че компанията непрекъснато се развива и е в крак с новите тенденции във фирменото управление. Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на доставчик на консултантски услуги за преход към новите версии на системите за управление; - провеждане на консултантските услуги във връзка с прехода на Система за управление на качеството съгласно БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и Система за управление на околната среда съгласно БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015 (консултантските услуги ще бъдат изцяло насочени към преход на внедрените във фирмата стандарти към изискванията на новите версии и включват етапи подробно описани в начина на изпълнение към тази точка) - избор на доставчик на сертификационните услуги; - провеждане на сертификационните услуги (провеждане на сертификационен одит и придобиването на сертификати); - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците на услугите, фирмата ще избере офертите, които съдържат икономически най-изгодното предложение. 6 600.00 4 090.00
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез инвестиция в комплект измервателни инструменти, необходими за ре-сертификацията във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015: Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции за закупуване на комплект измервателни инструменти, който позволява изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015. Комплектът измервателни инструменти включва лазерен далекомер, ъгломер, детектор скенер за стени и ротационен лазер. Техническа спецификация на необходимия комплект измервателни инструменти е направена и приложена в Приложение Е към настоящия проект. Също така за целите на проекта е приложена и една оферта за предвидената инвестиция. Производството на мебели, които не са стандартни и предназначени за масова употреба, а се проектират и произвеждат спрямо конкретните изисквания на даден клиент, изисква изключителна прецизност при снемане на размерите на помещенията, където ще се разполагат мебелите. Всяка грешка в изчисляването на размерите на помещенията може да доведе до неточни проекти, а от там до огромни щети, ако бъдат произведени мебели с неточни размери. Затова ползването на съвременни средства за правилно заснемане на размерите на помещенията на клиента е от ключово значение за избягване на грешки, а оттам и на значителни материални щети, както и за постигане на висока удовлетвореност на клиента, което се изисква от ISO 9001:2015. Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на изпълнител за доставка на необходимия комплект измервателни инструменти за ре-сертификация във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015; - доставка на комплекта; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 2 300.00 2 237.33
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез инвестиция в специализирана софтуерна система за оптимизация на управлението на производството, необходима за ре-сертификацията във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015.: Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции за закупуване и внедряване на софтуерна система за оптимизация на управлението на производството, която позволява изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Техническа спецификация на необходимата софтуерна система е направена и приложена в Приложение Е към настоящия проект. Също така за целите на проекта е приложена и оферта за предвидената инвестиция. Тази инвестиция допринася значително за четири от целите на проекта: 1. Повишаване на качеството на продукцията, което е основното изискване на ISO 9001:2015, в резултат на ползването на съвременни средства за управление на ключови производствени процеси. 2. Подобрява финансовото управление на компанията чрез прецизно изчисляване на себестойността, спестяване на материали и повишаване на енергийната ефективност на производството. 3. Значително подобрява параметрите на дейностите, които имат отношение към опазването на околната среда, което се изисква от ISO 14001:2015, чрез спестяване на материали, намаляване на бракуваните материали и пониженото ползване на енергийни ресурси. 4. Повишава маркетинговия капацитет, включително допринася за интернационализацията, чрез по-добрата визуализация на фирмените проекти пред клиентите. Предвидената софтуерна система за оптимизация на управлението на производството съгласно новите изисквания на двата стандарта включва редица модули: 1. Модули за подобряване на производствените процеси, които водят до по-високо качество на продукцията и които отговарят на новите изисквания на ISO 9001:2015 за ефективност на управленската система във всички аспекти (административен мениджър, калкулационен мениджър и система за професионално конструиране). По този начин се постига по-висока финансова ефективност и управление на ресурсите на компанията. Ползването на специализиран софтуер за анализите на себестойността (вместо ползваните до момента таблици на Excel) ще доведе до по-висока прецизност в процесите на офериране, по-бързо изработване на офертите към клиентите и, при необходимост, по-добра обосновка на заложените цени. 2. Софтуер за оптимизация на разкроя, което е основен процес в мебелното производство. Тази модерна софтуерна система позволява възможно най-доброто използване на материалите, като се постигат няколко цели: (а) намаляване на себестойността поради възможно най-икономичното използване на материалите, (б) намаляване на брака от материали поради по-ефективното разкрояване на материалите, (в) значително подобряване на използваемостта на материални ресурси, което е съществено изискване на ISO 14001:2015, тъй като се спестяват ключови материални ресурси, и (г) повишаване на енергийната ефективност, тъй като се намалява разхода на електрическа енергия за целите на производствения процес. Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на изпълнител за доставка и внедряване на необходимия софтуер за ре-сертификация във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; - доставка и внедряване на софтуера, включително и обучение на персонала за работа с него; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 50 600.00 50 558.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите: Като част от проекта ще бъдат извършени услуги по разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите (СУБ), отговаряща на нуждите на "Стаматови-2010" ООД за повишаване на управленския капацитет. До този момент компанията организира и управлява всички процеси с традиционни средства - наличните процедури и инструкции съгласно двата управленски стандарта и аналитични инструменти като таблици на Excel. Предвидената СУБ ще изпълнява функциите на мини-ERP и ще повиши управленския капацитет на фирмата, тъй като ръководните кадри включват минимален състав. Компанията се е насочила към разработка на софтуерна система за управление на бизнес процесите вместо да се закупуват стандартните ERP системи, тъй като не разполага с необходимите ресурси за обслужване и поддържане на такива системи, които изискват значителни човешки ресурси и финансови средства. Чрез софтуерната СУБ ще бъдат внедрени следните нововъведения в управлението на компанията: 1. Значително подобряване на достъпа до фирмената комуникация, тъй като документацията по основните бизнес процеси ще бъде позиционирана в "облака" и ще бъде достъпна от всяка точка в страната и чужбина, където има интернет. 2. Независимост на фирмената документация и управлението на проекти от хардуерни проблеми, тъй като често във фирмената сграда има спиране на тока, а софтуерната СУБ позволява достъп до ключови документи дори при изключване на фирмените сървъри. 3. Значително подобряване на управлението на проекти и задачи, което лежи в основата на нашия бизнес (тъй като цялата дейност на фирмата е по проекти, понякога над 10 едновременно, а не представлява серийно производство за склад). 4. Повишаване на ефективността на процесите на вземане на решение чрез визуализация посредством инструменти като дашбордове и гант-диаграми. 5. Управлението на срокове чрез графици и автоматизирани уведомления е огромно предимство на информационните технологии. В процесите на управление на отношенията с клиенти и вътрешната организация на проектирането и производството всички поректи и задачи включват редица срокове, чието неспазване води до нарушаване на поети ангажименти, организацията на дейностите, а понякога и до финансови щети поради плащането на неустойки. 6. Управлението на фирмената документация чрез СУБ води до значително по-висока ефективност при създаването и съхранението на документи и осигуряването на достъп до тях. 7. Системата за управление на бизнеса ще позволи ефективно справяне с важни аспекти на фирмената дейност като управление на несъответствията и рекламациите, управление на нормативното съответствие и организацията на вътрешните одити, чието управление с традиционни средства не е достатъчно прецизно. Съдържанието на софтуерната система за управление на бизнес процеси включва поредица от модули, чието съдържание е съобразено с потребностите на фирмата за повишаване на управленския капацитет: 1. Управление на проекти и задачи 2. Управление на документацията 3. Управление на риска 4. Управление на несъответствия и рекламации 5. Управление н вътрешните одити 6. Управление на отпадъците 7. Управление на съответствието Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на изпълнител във връзка с услугата по разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите; - разработване на софтуерната система от избрания доставчик; - внедряване на разработената софтуерна система във фирмата, включително и обучение на персонала за работа с нея; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците за разработване и внедряване на необходимия софтуер, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 74 000.00 73 900.00
Визуализация на проекта: Визуализацията на проекта включва следните поддейности: - включване на уеб-сайта на подробна информация относно одобрения за финансиране проект, включително общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - на всички документи, изготвени във връзка с ре-сертификацията на системите за управление (доклади, процедури, и други) и проекта (отчети) ще бъдат поставени задължителните реквизити за визуализация; - поставяне на плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място. Публикациите и плакатът ще съдържат всички необходими реквизити и информация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Също така ще бъдат спазени всички срокове и формати, определени в споменатия Наръчник. Дейностите свързани с визуализацията на проекта са задължителни и инвестициите в тях допринасят именно за тяхното изпълнение. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: - избор на доставчик за изработване и принтиране на плакат; - изработване, принтиране и поставяне на плаката на подходящо място, за да е видимо за обществеността; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците на съответният софтуер, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 1 000.00 110.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).