Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project should expend activities , which provided from Providing center for services in home with services in community. The center was created as part of Social enterprise – Home social catering. In frame of the project should provide innovating rehabilitation services. In center will be employed 30 persons 20 personal assistants, 10 home helpers who will provide services 40 customers of the target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Организация и управление: Целта на дейността е създаване на условия за организация, управление и отчитане на проекта. В рамките на дейността ще бъде сформиран четири членен екип на проекта– ръководител-1, координатор-1, счетоводител-1, технически сътрудник-1 въз основа на заповед на кмета на общината. Екипа на проекта е отговорен за цялостното изпълнение на проекта. Ръководителя на проекта отговаря за цялостното изпълнение на проекта, за точното спазване на времевия график на дейностите. Ръководи и организира работата на екипа на проекта. Поддържа контакти с ръководителя на социалното предприятие , в което е изградено Звеното за предоставуне на услуги и екипа за управление на звеното, отчита напредъка по проекта. Ръководителят на проекта ръководи пряко процедурите по избор на изпълнители на дейностите, конкурсните процудури. Отговорен е за мониторинга и отчитането на проекта. Координатора на проекта осъществява контакти с персонала на звеното, координира изпълнението на дейностите по проекта, подпомага работата на ръководителя на проекта. Счетоводителя на проекта отговоря за законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта, за съхранението и воденето на счетоводната документация. Отговорен е за изготвянето на финансовите отчети, окончателния доклад за изразходване на средствата, банковите разплащания, плащане на осигуровки, договори с подизпълнители. Следи за срочното и точното изготвяне на междинните и финалните финансови отчети. Обобщава и осчетоводява първичните счетоводни документи от реализацията на дейностите ежемесечно. Техническия сътрудник подпомага работата на ръководителя на проекта, подготвя първичната техническа документация, отговорен е за архивиране на проектната документация, организацията на срещите на екипа на проекта. Оказва съдействие на ръководителя на проекта при подготовката на междинните и финални технически доклади. 41 158.00 40 193.82
2. Текущ ремонт на помещения за предоставени на интегрирани услуги в общността: Община Аксаково не разполага със собствена подходяща материална база, която да предостави за обособяване на кабинети по рехабилитация, логопедична и психологична помощ. С решение на общинския съвет се предоставят помещения в поликлиниката на гр. Аксаково, която се управлява от АМЦСМП – Аксаково. В рамките на дейността ще бъде извършен ремонт на помещенията за предоставяне на рехабилитационни услуги, които са иновативни за община Аксаково. Към момента няма оборудвани кабинети за рехабилитация на хора с трайни увреждания. 29 640.00 29 635.56
3. Обзавеждане и оборудване на помещенията за предоставяне на специализирани услуги: Целта на дейността е осигуряване на материални условия за предоставяне на специализирани услуги, рехабилитационни, психологични, логопедични.За осъществяване на рехабилитационни услуги ще бъде закупено оборудване за рехабилитация, включващо шведска стена, клетка на Роше , мобилен уред за активно раздвижване на горен крайник, маса за рехабилитация, табло ДЕЖ, дюшеци, кушетки и др. За кабинета на логопеда и психолога ще бъде закупено подходящо офис оборудване и дидактически материали. Изискванията към обзавеждането и оборудването ще бъдат съобразени със стандартите за опазване на околната среда, които ще залегнат в техническите условия за избор на изпълнител. Административния персонал ще използва оборудване закупено по схема „Помощ в дома“. 20 400.00 20 302.80
4.Разработване на нормативни документи за функциониране на Звеното: Целта на дейността е създаване на нормативна база за осъществяване дейността на Звеното. В рамките на дейността ще бъдат разработени следните документи: 1. "Процедура за подбор на персонала", включваща и длъжностни характеристики за позициите, в която подробно ще са описани изискванията, на които трябва да отговарят лицата, задълженията, отговорностите им, както и нивата на подчиненост в йерархичната структура 2. "Методика за предоставяне на интегрирани междусекторни услуги в домашна среда и общността" е основополагащ документ регламентиращ процеса на предоставяне на почасови услуги, съдържащ подробно описание на различните дейности, формулиращ основните права и отговорности на участниците в процеса: доставчик /Общината чрез Звеното/; лични асистенти, домашни помощници; потребители. Методиката цели да подпомогне личните асистенти и домашни помощници да развият уменията си за предоставяне на почасови услуги в дома, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство 3. "Процедура за подбор на потребителите"- Критериите за подбор ще осигуряват на всички желаещи независимост от пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност, вероизповедание и други, които отговарят на определените условия за целева група, да получават почасови услуги при прозрачност, спазване принципа за равенство между половете и превенция срещу дискриминация. 4. "Методиката за оценка на потребностите на кандидати за ползване на почасови услуги", включваща и формуляр на социална оценка на потребностите и здравен статус на лицето относно необходимостта от предотавяне на рехабилитационни услуги. 5. Методика за последваща оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги”, в която ще се опише механизъм за актуализация на първоначалната информация за необходимостта от предоставяне на почасови услуги. С цел адекватно предоставяне на почасовите услуги, съобразно потребностите на потребителите индивидуалният план на потребителя ще се актуализира периодично ще регламентира сроковете и необходимите документи за актуализацията на индивидуалния план на основата на спазване на принципа на „предоставяне според потребностите”. Ще бъдат актуализирани следните вътрешни документи за функциониране на Звеното, като част от Общинското социално предприятие-ДСП,разработени при изпълнение на проект „Създаване на общинско предприятие за обществено хранене в община Аксаково по схема за БФП „Нови възможности”  Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали и Дневник за жалби и сигнали;  Правилник за вътрешния трудов ред;  Регистър на лицата от целевите групи включени в проекта;  Процедура за подаване и разглеждане на жалби от лицата работещи в СП;  Процедура за прием и отговор на жалби и сигнали;  Процедура за вътрешен мониторинг, щатно разписание на заетите в СП. 1 800.00 1 800.00
5. Наемане на персонал в Звеното за предоставяне на социални услуги: Целта на дейността е създаване на работни места в сектора на социалната икономика и осигуряване на възможност за преодоляване на бедността за безработни лица. Въз основа на разработената Процедура за подбор на персонала ще бъде извършен подбор на персонала от Комисия определена от кмета на общината чрез конкурс по КТ . Ще бъдат назначени /социален работник-1бр., организатор по труда-1бр./ и 10 домашни санитари и 20 лични асистенти. С предимство ще бъдат лицата, които са работели като домашни помощни, лични асистенти, домашни санитари или социални асистенти по предни проекти и програми. За извършване на социална оценка и здравословно състояние с цел предоставяне на рехабилитационни услуги ще бъдат наети чрез договор за услуга социален работник с професионален опит и лекар. За лични асистенти и домашни помощници ще бъдат наемани безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Информация за провеждането на конкурси за обявените длъжности, ще бъде публикувана в местен ежедневник и сайта на общината. Същевременно ще бъдат разпространени информационни брошури по населени места от общината с цел предоставяне на адекватна информация на потенциалните кандидати за персонал на Звеното. Конкурса за персонал на звеното ще премине на два етапа: подбор по документи и интервю с цел установяване на мотивацията и нагласите за работа на кандидатите. Ако класиралите се кандидати са повече от свободните места, те се включват в резервен списък. При необходимост от заместване, напускане или други причини се включват лица от резервите. 0.00 0.00
6. Обучение на персонала на Звеното за предоставяне на социални услуги: Целта на дейността е придобиване на знания и умения за ефективно предоставяне на социални услуги за удовлетворяване потребностите на потребителите. Дейността включва: 1. Провеждане на въвеждащо обучение на всички новоназначени „лични асистенти“ или „домашни помощници”, преди да започнат работа в дома на потребителя. Обучението ще е с продължителност 2 дни, за 14 участника обща часова продължителност 16 часа. Обучението ще се извърши по следните теми: общи познания за домашните грижи; основни задължения и права на домашния помощници и лични асистенти; етични стандарти, принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания, за деца с увреждания; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя нововъзникнали потребности; запознаване с Методика за предоставяне на интегрирани междусекторни услуги в домашна среда и общността /разработена в рамките на дейност4/; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации;здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги. След приключване на курса на обучение, в края ще бъде проведе тест, който ще цели установяване нивото на теоритична подготовка. На всички участници в обучението ще бъдат връчени сертификати за участие. 2. Провеждане на надграждащо обучение след 12 месеца от стартиране на дейността на персонала ще бъде извършен обобщен мониторинг. Представените резултати от мониторинга ще индентифицират областите, в които е необходимо повишаване на знанията и усъвършенстване на уменията на наетите за предоставяне на социални услуги. Обучението ще има повече практическа насоченост, справяне с казуси и специфични ситуации. Продължителността на обучението ще бъде 1ден, часова продължителност 6 часа. Обучението ще бъде за всички наети по проекта лица. 3.Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. Ще бъде сключен договор за услуга с психолог или супервайзор, който да оказва периодична подкрепа на лицата предоставящи услуги. На всеки шест месеца ще се осъществяват планирани срещи с персонала предоставящ услуги. Инцидентно при необходимост ще бъде оказвана подрепа на заетите лица. 696.00 696.00
7. Подбор на кандидат- потребителите на почасови услуги в дома: Целта на дейността е прецизен и справедлив подбор на лицата, които ще бъдат обгрижвани. Първоначален подбор на кандидат-потребителите ще бъде извършен въз основа на разработената „Процедура за подбор на потребителите” ще се извърши подбора на кандидат потребителите. В двумесечен период преди стартиране на дейността по предоставяне на услугите ще се разпространят по населените места информационни брошури насочени към кандидат потребителите, предоставящи информация за почасовите услуги, реда и условията за кандидатстване и получаване на услугите, информация за доставчика на социални услуги -; информация за процеса на предоставяне на услугата (оценка на потребностите от социални услуги, оценка на риска, планиране на услугата, периодична преоценка на потребностите); За разпространението на информационните брошури ще бъдат ангажирани персонала на звеното, а като доброволци- кметовете и кметските наместници по населени места. Кандидат-потребителите ще заявят своето желание за предоставяне на определени видове почасови услуги чрез заявление до директора на социалното предприятие, лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице. Комисия определена от директора на социалното предприятие ще изготви списък на всички подали заявления, който ще бъде предоставен на социалния работник и лекаря за извършване на индивидуална оценка на потребностите. Първоначалната оценка ще бъде извършена съобразно Методиката за оценка на потребностите на кандидати за ползване на почасови услуги. Въз основа на изготвената социална оценка ще бъдат изготви индивидуални планове за предоставяне на почасови услуги, съобразно нуждите и желанията на потребителите. С одобрените потребители ще бъдат сключени двустранни договори между лицата и доставчика на почасови социални услуги. Одобрените потребители ще бъдат вписани в Регистър на потребителите, в който ще бъдат отразени резултатите от оценката на потребностите. Последваща оценка на потребностите. Въз основа на „Методика за последваща оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги”, ще се извършва актуализация на първоначалната информация за необходимостта от предоставяне на почасови услуги. Задължителна оценка ще бъде извършена при включване на потребителите от програма „Нови алтернативи“ от 1.04.2016 г. С цел адекватно предоставяне на почасовите услуги, съобразно потребностите на потребителите индивидуалният план на потребителя ще се актуализира:  на 12 месеца задължително по инициатива на персонала на Центъра  месечно по инициатива на потребителя след предварително отправено заявление до директора на общинското социално предприятие /ОСП/ преди началото на следващия месец, през който ще се получават услугите  иницидентно при промени, настъпили в състоянието на потребителя или в специфичните му потребности, необходимост от включване на нови потребители, при създадена възможност за това. 1 204.35 1 165.76
8. Стартиране и дейност на звеното за предоставяне на почасови услуги в дома: Целта на дейността е осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, които се основават на индивидуалната им оценка. 1.В рамките на дейността в продължение на 25 месеца ще се осигури достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка. На първия ден от стартиране дейността на Звеното ще бъде поставена информационна табела и поканени медии да отбележат началото на дейността. Звеното ще предоставя следните почасови услуги: дейности за лична помощ, в това число и дейности с медико-социална насоченост; дейности за социална подкрепа и социално включване; комунално-битови дейности, дейности по рехабилитация. Почасовите услуги ще се предоставят от 10 домашни помощници за период от 25 месеца, лични асистенти 4 за 25 месеца и 16 лични асистенти за 21 месеца от програмата „Нови алтернативи“. Услугите ще бъдат предоставяни в населени места от община Аксаково. Личните асистенти ще се грижат за 1 лице в рамките на 8 часов работен ден и с предимство ще са лицата, които са от кръга на близките и роднините на обгрижвания. Домашните помощници ще се грижат за минимум две лица в рамките на осем часов работен ден. Услугите ще бъдат предоставяни на минимум 40 лица от целевата група. 2.Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. По предварително проучване необходимост от логопед имат 8 лица /деца с трайни увреждания, които до момента са получавали услугата личен асистент и от предни оценки е видно необходимостта/. Мотивационна и психологическа помощ ще бъде предоставяна от наетия психолог на лицата от целевата група по предварително определен график. 3.Рехабилитационни услуги ще бъдат предоставяни на децата страдащи от детска церебрална парализа, лицата от целевата група с потребности от такива услуги, установени въз основа на индивидуалната оценка на здравния статус. Разходите за транспорт на личните асистенти придружаващи потребителите до рехабилитационните помещения ще бъдат поети от бюджета на проекта. Социалния работник ще извършва посещения на место в домовете на потребителите за осъществяване на обратна връзка с потребителите, установяване на нивото на изпълнение на индивидуалните планове на всеки потребител. Организатора по труда ще извършва проверки в домовете на потребителите с цел получаване на обратна информация за дейността на личните асистенти и домашните помощници по предоставяне на почасови услуги, проверка на постъпили жалби и сигнали. Предвидените разходи на лицата предоставящи услугите са за градски транспорт в рамките на гр. Аксаково и междуградски транспорт от населените места до гр. Аксаково, при посещение в рехабилитационния център минимум 2 пъти седмично. 402 329.71 399 162.02
9. Дейности по информация и публичност: Целта на дейността е информиране на обществеността за целите, дейностите, резултати от проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Провеждане на две пресконференции: начална за представяне пред обществеността на целите, дейностите и очакваните резултати, заключителна, целяща представяне на постигнатите резултати. Изработване на информационни листи предоставящи информация за целите, дейностите, резултатите по проекта, ще се разпространяват на пресконференциите и обученията. Изработване на два варианта брошури: първи вариант - насочена към лицата кандидати за лични асистенти и домошни помощници - с цел насърчаване кандидатстването им за работа в звеното, съдържаща целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, възможностите, сроковете и начина за кандидатстване за работа в звеното. Ще бъдат разпространявани на обществени места, дирекция „БТ”, дирекции „СП” и други подходящи места. втори вариант- Насочена към кандидат- потребителите на почасови услуги, съдържаща целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, дейността на звеното, услугите, които предоставя, сроковете и начина за кандидатстване за предоставяне на услугите. Изработка и разпространяване на плакати – с информация за целите, резултатите на проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Банер ще бъде поставен при провеждане на обученията и пресконференциите за популяризиране на проекта и приноса на европейските структурни фондове. Изработка на семинарни папки /с името на проекта, задължителните реквизити за публичност/, които ще се използват за поставяне на материали от обученията, при провеждане на пресконференциите. Изработка на химикали с логото на програмата- ще бъдат разпространяване на пресконференции, обученията. Стикери, предназначени за поставяне на новозакупеното оборудване и други подходящи материали разпространявани в рамките на проекта. Информационна табела на входа на сградата, където се разполагат помещенията за предоставяне на рехабилитационните услуги. 2 652.00 2 433.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).