Създаване на общинско социално предприятие за строителство и поддръжка на общински обекти. Стартиране, организация, управление и отчитане на проекта. : Цели на дейността: Създаване на ново общинско социално предприятие (СП) за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост в Община Асеновград, което да наеме на работа уязвими групи безработни лица в сферата на социалната икономика; Да се обезпечи успешната реализация на проекта с човешки ресурси за добра организация, управление, контрол и отчетност; Да се проведат законосъобразни процедури за външно възлагане на СМР и доставки за дейността на предприятието; Да се информират целевите групи и обществеността за проекта.
Дейност 1 включва всички процедури по създаване, регистрация, подготвителни и организационни действия за стартиране работата на новото социално предприятие и обезпечаване цялостното изпълнение на проекта.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
1.1. Назначаване на Ръководител на проекта. Той ще инициира създаването и регистрацията на Общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост и ще отговаря за точното изпълнение, отчитането на заложените дейности и комуникацията с Управляващия орган до приключването на проекта. Веднага след сключване на Договора за Безвъзмездна финансова помощ, Кметът на Общината ще назначи Ръководителя на проекта.
1.2. Разработване заедно с експерти от Общинска администрация на Правилник за дейността, структурата, числения състав и управлението на предоставеното имущество на общинското социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. Първата задача е Ръководителя на проекта, съвместно със служители на община Асеновград да разработи Правилник за дейността на общинското социално предприятие. Предметът на дейност на СП ще бъде: ремонти и поддръжка на общински имоти, сгради, общински пътища, улични настилки, алеи и тротоари.
1.3. Вземане на Решение от Общински съвет - Асеновград. Кметът ще внесе Докладна записка за създаване на Социалното предприятие в Общинския съвет. Съгласно изискванията на чл. 52 и чл. 53 от Закона за общинската собственост, Общинският съвет ще вземе Решение за създаване на предприятието и ще одобри Правилника за дейността му.
1.4. Регистрация на новото общинско предприятие в регистър БУЛСТАТ, пред данъчните и статистически органи. След влизане в сила на Решението на Общинския съвет, Ръководителя на проекта ще предприеме действия за регистрация на новосъздаденото общинско СП в регистър БУЛСТАТ, заедно с експерти от Общинска администрация, пред данъчните и статистически органи.
1.5. Информиране на Дирекция „Бюро по труда“, целевите групи и обществеността за дейностите по проекта. На този етап се предвижда да се осъществят контакти с бюрото по труда и да се информират експертите за целевата група, към която е ориентиран проекта, за да се започне подготовката и подбора на лица, които да бъдат наети на работа. На този етап ще се информират и представителите на избраната целева група - чрез официалния сайт община Асеновград за предстоящото набиране на участници в проектните дейности и възможността за осигуряване на заетост. Ще се информира и обществеността за проекта и финансовата помощ на ЕСИФ. |
0.00
|
19 833.65
|
Избор на изпълнител за извършване на СМР на помещенията предоставени за дейността на социалното предприятие: Цели на дейността:
- Да се създаде материално-техническа база за осъществяване дейността на Общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост на Община Асеновград;
- Да се отговори на нормативните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за персонала и работниците в предприятието;
- Да се проведат законосъобразни процедури за възлагане на СМР дейностите в зависимост от праговете по ЗОП.
Дейност 2 включва извършването на строително-монтажни работи на помещения, общинска собственост, които ще се ползват за нуждите на персонала и работниците на новото социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост.
За осъществяване дейността на предприятието, Община Асеновград ще предостави собствен недвижим имот, част от сграда с площ 68,21 кв.м. с общо 3 помещения, частна общинска собственост с кадастрален идентификатор №00702.507.23.1 по кадастралната карта на гр.Асеновград, с предназначение: производствена, складова, инфраструктурна сграда и Акт за частна общинска собственост №6062/13.01.2016 г. находяща се в гр.Асеновград, ПЗ „Север”. В сградата ще се обособят и ремонтират - съблекалня, битов кът, санитарен възел, склад за инвентар и офис. Ремонтните дейности са необходими, за да се обезпечат подходящи условия за реализация дейността на предприятието и да се отговори на изискванията на законодателството за здравословни и безопасни условия на труд на наетите на работа лица. Сградата ще се използва от персонала и работниците за провеждане на оперативки, разпределяне на дневните задачи, преобличане, регламентирани почивки в рамките на работния ден и други дейности. В офиса на предприятието ще се провеждат и срещите на работниците с Директора на предприятието и Екипа за управление на проекта. В склада ще се съхранява цялото оборудване, всички работни инструменти и закупените материали и консумативи за дейността на предприятието.
Общинският съвет е взел Решение сградата да бъде предоставена за нуждите на общинското СП за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост на 29.03.2017 г.
Сградата в момента на кандидатстване с настоящото проектно предложение не се използва от Община Асеновград, но се нуждае от ремонтни дейности и цялостно освежаване с цел нормално функциониране. СМР дейностите включват: ремонт на покривна хидроизолация, смяна на улуци и водосточни тръби, монтаж на входна и интериорни врати, подмяна дограма на прозорци, гипсова шпакловка в помещения, ремонт на ел. и ВиК инсталации, доставка и монтаж на 1 проточен бойлер, PVC шкаф с вградена мивка.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
2.1. Избор на изпълнител за СМР-дейности по проекта.
2.2. СМР - дейности /текущ ремонт/ за обновяване на сградата и помещенията. |
0.00
|
0.00
|
Избор на изпълнители за доставка на оборудване и инструменти и доставка на обзавеждане за дейността на социалното предприятие: Цели на дейността:
- Да се осигури необходимото професионално оборудване и инструменти и обзавеждане на Общинското социално предприятие.
-- Да се проведе законосъобразна процедура за външно възлагане на доставката на оборудването и инструментите и доставка на обзавеждане.
Дейност 3 включва избора на изпълнител, закупуването и доставката на професионално оборудване и строителни инструменти и доставка на обзавеждане, които ще се ползват за нуждите на персонала и работниците на новото социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост.
Предвиждаме за нуждите социалното предприятие и с оглед броя на ангажирания персонал и работници да бъде закупено основно оборудване и специални инструменти необходими за извършване на базови строително-ремонтни дейности.
Необходимостта от закупуване на такова оборудване и инструменти се обуславя и от предмета на дейност на социалното предприятие: ремонти и поддръжка на общински имоти, вътрешен и външен ремонт на общински сгради, общински пътища, улични настилки, алеи и тротоари, поддръжка на детски и спортни площадки. Планираното за закупуване оборудване и инструменти като видове и количества ще гарантира качественото изпълнение на посочените дейности и ще обезпечи нормалната работа на наетите лица в социалното предприятие.
В рамките на дейност 3 ще бъде избран и доставчик на обзавеждане на помещенията, което е необходимо за осигуряване нормалната дейност на предприятието.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
3.1. Избор на изпълнител за доставката на професионално оборудване и инструменти.
3.2. Доставка на оборудването и инструментите.
3.3. Избор на изпълнител за доставка на обзавеждане
3.4. Доставка на обзавеждане
3.5. Описване на закупеното оборудване, инструменти и обзавеждане в инвентарната книга на новото Общинско социално предприятие. |
0.00
|
0.00
|
Подбор и назначаване на екип на социалното предприятие и наставници: Цели на дейността: Да се обезпечи социалното предприятие с човешки ресурси - екип на СП и наставници за наетите лица от целевата група.; Да се гарантира постигането на поставените цели, чрез добро управление, контрол, отчетност и цялостна организация на дейността на СП.
Дейност 4 включва провеждане на конкурс за Директор, подбор и назначаване на служители на СП, извън целевата група - Счетоводител и наставници на лицата от целевата група за 6 месеца. Директорът и счетоводителя на СП ще бъдат назначени на трудов договор за 12 месеца, каквато е и продължителността на задължителната Дейност-6 в проекта. Кметът на Общината ще назначи Директора, счетоводителя и наставниците на лицата от целевата група. Наставниците могат да бъдат назначени по втори трудов договор за 4 часа на ден за период от 6 месеца. Директорът е пряко подчинен на Кмета на Общината. Всички останали служители в СП са подчинени на Директора. Назначаването на екип на СП произтича от необходимостта да се осигури нормалната работа на предприятието - ръководство и организация на дейността; счетоводна отчетност и архив на документи; техническо, физическо и практическо осигуряване и подпомагане на основните дейности и ежедневната работа на лицата от целевата група, които ще бъдат избрани и наети в Дейност 5 и ще работят в Дейност 6. Екипът на СП ще отговаря за създаване на добра организация на дейността, разпределение на ежедневните задачи между работниците, обезпечаване на необходимите материали и консумативи, транспортиране на работниците до мястото на осъществяване на дейността за деня, техническа поддръжка на оборудването и други дейности. Персоналът нает в СП по Дейност 4 ще подпомогне приспособяването на лицата от целевата група към новото им ежедневие, придобиване на практически опит и трудови навици, пълноценното им социално включване, личностна и професионална реализация. След създаването и регистрацията на СП, Кметът на Общината ще обяви конкурс и ще назначи Директор на Общинското социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. Документите за конкурса и трудовия договор на Директора ще бъдат изготвени от Юрисконсулта на общината, съгласувано с Ръководителя на проекта. Ръководителя на проекта, заедно с Юрисконсулта ще осъществят подбора и назначаването на трима наставници, които да ръководят 11 представители на целевата група за период от 6 месеца. Минималните изисквания за заемане на съответните длъжности и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 4. След подаване на документите за обявените свободни позиции, кандидатите ще бъдат поканени на интервю, оценени и класирани, като предимство за назначаване ще имат лицата с по-високо образование, повече опит за дадената работа и по-добра мотивация, показана на събеседването.
Дейност 4 ще се изпълнява във 2-ри и 3-ти проектен месец. Във 2-рия месец ще се проведе конкурс за длъжността Директор на СП, а в 3-тия месец ще бъдат назначени Директора, Счетоводителя и тримата наставници за целевата група.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
4.1. Провеждане на конкурс и подбор на Директор на Общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост.
4.2. Обявяване на свободно работно място за Счетоводител на СП и 3 наставници за целевата група.
5.3. Подбор и назначаване на Директор, Счетоводител и 3 наставници.
5.4. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните лица на съответните длъжности: Директор, Счетоводител, Наставник на работници в строителството.
При подбора на директора и персонала на социалното предприятие ще се прилагат принципите на равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. |
0.00
|
0.00
|
Оценка, подбор и наемане на лица от целевите групи за работа в социалното предприятие: Цели на дейността:
- Да се осигури достъп до заетост, социално включване и професионална интеграция на уязвими групи безработни лица; Да се подобри качеството на живот на лица от целевата група, чрез наемането им на работа в сферата на социалната икономика;
- Да се обезпечи социалното предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост с човешки ресурси - работници - лица от целевата група;
- Да се намали нивото на безработица в община Асеновград.
Целева група по настоящия проект са следните уязвими групи: продължително безработни лица; безработни над 54-годишна възраст; безработни с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Изборът на целева група е обоснован от факта, че в Община Асеновград през последните години има сравнително висока безработица и сред регистрираните лица в бюрото по труда преобладават точно тези уязвими групи.
Дейност 5 включва извършване на подбор по предварително определени критерии, подход, индивидуална оценка и наемане на работа в социалното предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост на 11 от лицата. Лицата ще работят на срочни трудови договори за 12 месеца в задължителната Дейност 6 на проекта „Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие за за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. Подборът им ще се извърши от Комисия, в която ще участват: Директора на СП, Ръководителя на проекта и Юрисконсулт. След като бъдат обявени свободните работни места и изискванията за длъжностите, желаещите ще подават заявления/молби за наемане на работа по предварително изготвен образец. Предвижда се 11 лица да бъдат назначени на длъжност „Общ работник, строителство“. Минималните изисквания за заемане на длъжностите и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 5.
За подбора ще се използват следните критерии:
1) Лицето да е подало необходимите документи за кандидатстване за работа;
2) Да има минимум начално образование;
3) Да е трайно безработно;
4) Да покрива минималните изисквания за заемане на длъжността по длъжностна характеристика.
Опита в длъжността, за която кандидатства ще се счита за предимство.
След подбора, класирани кандидати ще бъдат поканени за събеседване с Комисията и ще бъдат сключени трудови договори за назначаване на работа в СП. Допълнителна тежест при подбора на лицата, които ще бъдат назначени на работа ще имат точките, получени от индивидуалната им оценка, по време на проведени интервюта. От тези оценки е видна мотивацията на лицето, желанието за трудова заетост и изпълнение на служебни задачи, готовност за работа в екип с други работници под ръководството на общ наставник, стабилност в поведението и способност за справяне със стреса.
Ако някое от одобрените лица се откаже ще бъде поканено следващото лице от списъка.
Дейност 5 ще се изпълнява в 3-тия месец от план-графика на проекта.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
5.1. Определяне на Комисия за оценка и подбор на лица от целевата група.
5.2. Обявяване на свободни работни места за длъжност: „Общ работник, строителство“
5.3. Подаване на Заявления/Молби за наемане на работа от лицата одобрени от Комисията за подбор на персонал на социалното предприятия за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост.
5.4. Подбор на лицата по предварително определени критерии и подход.
5.5. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните лица на съответната длъжност.
При подбора на лицата от целевата група за наемане на работа в социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по възраст, етническа принадлежност и други. |
0.00
|
0.00
|
Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост: Цели на дейността:
- Да се осигури защитена заетост за 12 месеца на 11 лица от уязвими групи на пазара на труда в сферата на социалната икономика;
- Да се подобри качеството на живот и намали бедността на лицата от целевата група и техните семейства;
- Да се придобият трудови навици от рискови групи безработни;
- Да се създаде устойчиво работещо общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост;
- Да се подобри жизнената среда и облика на населените места в община Асеновград, чрез поддържане и обновяване на общински сгради, пътища, улици, тротоари и др.
Дейност 6 включва практическото осъществяване на трудова заетост от наетите лица от целевата група и функциониране на Общинското социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост за период от 12 месеца.
Дейност 6 започва да се изпълнява от първия работен ден на наетите на работа в СП лица.
При постъпването на работа всяко лице ще получи длъжностна характеристика, изготвена от Юрисконсулта на общината и одобрена от Директора. Всички лица ще бъдат инструктирани за правилата за безопасност на труда и ще бъдат снабдени с работно облекло и лични предпазни средства. Ще бъде изготвен Правилник за вътрешния трудов ред в СП. Ще бъде извършено наблюдение, анализ и оценка във връзка с условията на труд на всички работещи от Служба по трудова медицина, с цел осигуряването на безопасни условия на труд и превенция на риска за здравето. За нормалното функциониране на СП ще се извършват периодични доставки на консумативи и материали. Отговорни за тези дейности са Директора и счетоводителя. За осигуряване на благоприятна работна среда, офиса и съблекалнята ще бъдат ремонтирани и ще отговарят на всички санитарно-хигиенни изисквания. С постъпването на работа, 11-те лица от целевата група ще бъдат насочени към пряката им работа по извършване на ремонтни дейности на общински обекти на територията на община Асеновград и ще се запознаят със своите ръководители/наставници със специалност Строителен техник. Всяка сутрин персоналът ще се събира в офиса, където наставниците ще разпределят дневните задачи между работниците и ще им раздават необходимото оборудване и инструменти за работа през деня. В края на работния ден инвентара ще се прибира в склада. При осъществяване на дейности в отдалечени райони и в селата на общината, работниците ще се транспортират от Шофьор на община Асеновград с осигурено от общинско МПС. Директорът ще изготвя ежемесечна Програма с план-график за дейността на СП, съобразно сезона, необходимостта от ремонтни и благоустройствени мероприятия и ще я съгласува с Ръководителя на проекта и Кмета на Общината. След това дейностите ще се свеждат до конкретни работни задачи и ще се разпределят между работниците от техните наставници. Директорът ще изготвя и ежемесечни отчети за изпълнение на Програмата и дейността на СП.
Етапите за изпълнение на Дейност 6 са следните:
7.1. Стартиране и организиране на работата на СП за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост.
7.2. Функциониране на СП за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост.
При функционирането на социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по възраст, етническа принадлежност и други. Дейността на СП гарантира и спазването на принципа за устойчиво развитие и опазване на околната среда. Дейностите предвиждат специфични мерки, насочени към подобряване на състоянието, разширяване и поддържане на зелените системи в общината, превенция на риска от природни бедствия и други. Участието на лицата от уязвими групи в тези дейности ще допринесе за повишаване на тяхното екологично съзнание. Дейностите на социалното предприятие гарантират устойчивост, чрез трайно подобряване на обществените инфраструктури. |
101 640.00
|
122 093.37
|