Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The general objective of the project proposal is: Implementation of energy efficiency measures in municipal buildings for public service in the field of culture and art.
The project proposal of the municipality of Kotel includes investments for the implementation of measures for energy efficiency of buildings in the field of culture in Grsdets and Padarevo town halls. Before submitting the project, energy efficiency surveys and technical passports of the objects were prepared. Comprehensive reports have been prepared to assess the compliance of investment projects. Documents have been prepared for the submission of the project and an analysis of the socio-economic benefits and sustainability of the investment.
During the implementation of the project, it is planned to carry out the planned investments by concluding contracts for the implementation of SMR and contracts for construction supervision of the sites. The contractors will be selected according to the order of the PPA.
To ensure the lawful conduct of public procurement and the overall management of the project, incl. and submission of requests for payment, an order will be issued by the mayor of Kotel Municipality, which will designate a team of specialists in various fields to monitor the implementation of project activities.
With the implementation of the project, the quality of the provided services in the field of culture will increase. Profitable operation of the buildings will be ensured, which will lead to their sustainable management and maintenance, and as a result, better and additional services for the population.
With the implementation of the project, the energy efficiency of the buildings will increase, which will lead to energy savings, and this, in turn, leads to a direct effect on the reduction of greenhouse gas emissions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление, информация и публичност: Организацията и упралението е сложен процес, който изисква внимание към детайлите и добро планиране. В изпълнение на дейността, кметът на Общината със заповед ще сформира екип, който ще включва служители на общината, експерти в различни области, което ще гарантира качественото и навременно изпълнение на дейностите по проекта. В заповедта ще бъдат разписани отговорностите и задълженията на всеки един от членовете на екипа. За част от дейностите по информация и публичност, общината ще сключи договор с външен изпълнител по реда на ЗОП. При изпълнението на проекта ще бъдат осъществени мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. Непосредствено след одобряване на проектното предложение и подписването на договор ще се пристъпи сформиране на екип за организация и управление на проекта. в заповедта на кмета за сформиране на екипа ще бъдат разписани отговорностите на всеки един от членовете. През първите 5 дни след получаване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Ръководителят на проекта ще организирана начална среща на екипа. Началната среща ще се проведе при следния дневен ред: 1. Запознаване на членовете на екипа с целите, дейностите и времевия график на проекта; 2. Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа. 3. Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; 4. Обсъждане на план-графика на проекта и разработване на детайлен такъв. Изготвяне на актуализиран план-график, при евентуално възникнали непредвидени обстоятелства. 5. Обсъждане на плана за провеждане на обществени поръчки и актуализирането му при необходимост. 6. Други. Такива срещи ще бъдат провеждани ежемесечно, като ще бъдат документирани с протокол, подписан от всеки един взел участие в срещата. За част от дейностите по информация и публичност Общината ще сключи договор с външен изпълнител по реда на ЗОП. При изпълнението на проекта ще бъдат осъществени мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. По време на изпълнение на проекта ще бъдат изпълнени следните мерки за информация и публичност, които ще гарантират разпространяване на информация за получената получената подкрепа: - Кратко описание за проекта на сайта на Общината, включващо цели, резултати, дейности и финансовата подкрепа от ЕС, както и периодични публикации, относно напредъка по проекта; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - По време на строителните дейности на видимо място ще бъдат поставени времененни билбордове с големи размери; - Постоянни обяснителни табели (плакати) ще бъдат поставени до една седмица след отстраняване на билбордовете. Табелите ще съдържат същите основни елементи като билбордовете. - Организиране на минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 18 356.15 0.00
Строително ремонтни дейности в сградите на читалищата в селата Градец и Пъдарево: Целта на СМР е постигане на заложените мерки за ЕЕ и включва по обекти: 1. За сградата на читалище с. Пъдарево Топлоизолация върху 492 та фасадни стени Тип 1 на първи и втори етаж с 10 см с EPS, включително изравняване на основната, мазилка за основа преди полагане на изолацията, изпълнение на топлоизолационна система, включваща изолация, дюбели, мрежа, шпакловка, ръбохранители, силикатна мазилка, всички с клас на реакция на огън А2. В проекта, следващ настоящия Доклад е необходимо да се приложат мерки по пожарна безопасност на предвидената топлоизолация на фасадните стени. Топлоизолация върху 1100m2 на скатните покриви типове 1.1, 1.2 и 2 с 10 см минерална вата с клас на реакция на огън А2. И хидроизолация 0.005м. В проекта, следващ настоящия Доклад е необходимо да се приложат мерки по пожарна безопасност на предвидената с Доклада топлоизолация на таванската плоча Предвижда се подмяна на 114m2 дървената дограма с непрекъснат термомост със шесткамерна PVC дограма с прекъснат термомост, остъклена със стъклопакет от селективни двойни стъкла с 0=1.1 W/m2 к. В работните помещения ще се инсталират локални инверторни климатици, всеки един с вътрешно и външно тяло, разчетени съгласно обема на всяко едно от помещенията. 2. За сградата на читалище с. Градец -топлоизолация върху 220 m² фасадни стени Тип 2 на Вторият етаж от външната страна, с 10 см ЕPS/ивици вата, включително изравняване на основата, мазилка за основа преди полагане на изолацията, изпълнение на топлоизолационна система, включваща изолация, дюбели, мрежа, шпакловка, ръбохранители, силикатна мазилка, всички с клас на реакция на огън НА. В проекта, следващ настоящия Доклад е необходимо да се приложат мерки по пожарна безопасност на предвидената с Доклада топлоизолация на фасадните стени. -на топлоизолация върху 250 m² фасадни стени Тип 1 на Първият етаж от Вътрешната страна с полагане на 10 см каменна вата, щендерна конструкция , гипскартон 12,5 мм, шпакловка и латекс. Топлоизолация върху 436 m² таванска плоча с 10 см минерална вата с клас на реакция на огън НА. В проекта, следващ настоящия Доклад е необходимо да се приложат мерки по пожарна безопасност на предвидената с Доклада топлоизолация на таванската плоча. Предвижда се: -подмяна на 26.52m² дървената дограма (прозорци) с непрекъснат термомост със шесткамерна PVC дограма с прекъснат термомост, остъклена със стъклопакет от селективни двойни стъкла с U=1.1 W/m² K ‚ -подмяна на 15.40m² PVC. дограма (прозорци) с непрекъснат термомост със шесткамерна PVC дограма с прекъснат термомост, остъклена със стъклопакет от селективни двойни стъкла с U=1.1 W/m² K ‚ -подмяна на 3.68m² .- PVC врата с Al врата и 10.13m² дървени врати с Al врати. Според предложените мерки в доклада и е желанието на възложителя в работните помещения ще се инсталират локални инверторни климатици, всеки един с вътрешно и външно тяло. Климатиците са разчетени съгласно обема на всяко едно от долу описаните помещения, а именно: -инверторен климатик в конферентна зала и библиотека 2x5,2kW -колонни климатици в зала на 1 и 2 етаж - 2x7.5kW -инверторен климатик, единична мощност - репетиционна, гримьорна, фоайе - 2x2,2kW 1 011 734.00 0.00
Проектиране и осъществяване на авторски надзор: Цел на инвестиционните проектите: Изготвяне на инвестиционни проекти във фаза „технически” проект за внедряване на мерки за енергийна ефективност в обхват и съдържание съласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. с цел: - Подобряване енергийните характеристики на сградния фонд от нежилищни сгради, чрез прилагане на устойчиви интегрирани високоефективни енергийни мерки; - Достигане на клас на енергопотребление „В“ след прилагане на енергоспестяващи мерки при публични сгради; - Намаляване на разходите за енергопотребление, което ще доведе и до спестяване на публичен ресурс; - Подобряване на условията в помещенията за предоставяне на услуги и за работа; - Постигане на 30% спестяване на първична енергия за всеки обект от нежилищния сграден фонд. Обхват на техническите проекти: Дейностите, които ще се предвидят за изпълнение в инвестиционните проектите ще отговарят на изискуемите енергоспестяващи мерки /ЕСМ/, предписани в обследванията за енергийна ефективност, както и на предписанията в обследванията за установяване на техническите характеристики на сградите, свързани с изискванията по чл.169, ал.1-3 от ЗУТ. Инвестиционните проекти ще включват: топлинно изолиране на външните ограждащи елементи (външни стени, покриви, външни подове); ремонт на покривните конструкции и покритие, подмяна на несменената дограма (прозорци и врати); въвеждане на мерки за осигуряване на достъпна среда, за хора в неравностойно положение; реконструкция или подмяна на вътрешните сградни инсталации, инсталации за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане на сградите за собствено потребление. цел на авторския надзор: Проектантът трябва да упражнява авторски надзор, в съгласие с Възложителя, по време на строителството по всички части на всеки от инвестиционните проекти съгласно чл. 162 от ЗУТ. При осъществяване на дейността си по авторски надзор проектантът следи и отговаря за: съответствието между отделните части и специалности на съответните проекти; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; изготвянето за негова сметка на допълнителни чертежи и схеми към изработените от него проекти при необходимост, ако се окаже, че проектите са непълни и/или да отстрани за своя сметка всички скрити пропуски и грешки в проектите, установени в хода на изпълнение на строителните обекти; регулярно посещаване на обектите като при всяко посещение отразява в съответните заповедни книги своите констатации, заповеди и инструкции; контрол по спазването на условията за безопасност на труда, в това число съгласно проекта за организация и изпълнение на строителството, когато такъв е необходим; заверяване на екзекутивната документация, съгласно изискванията на чл.175, ал.2 от ЗУТ; удостоверяване годността на строежите за издаване на разрешение за ползване. 59 864.04 0.00
Осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието: Цел на дейността - Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционните проекти и упражняване на непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ Обхватът на работата на Изпълнителя на СН се състои в: - Упражняване на непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ при извършване на СМР; - Подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на регионалното развитие и благоустройство за актовете и протоколите, съставени по време на строителството; - Упражняване на непосредствен ефективен контрол по ЗБУТ през етапа на изпълнение на строежа по смисъла на чл.11 от Наредба № 2 за минималните изисквания за ЗБУТ при извършване на строителни и монтажни работи, както и по всички други действащи нормативни актове и стандарти относно безопасност и хигиена на труда; - Носене на отговорност по смисъла на чл.168, ал.7 от ЗУТ за щети, които са нанесени на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрения проект. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството; - Създаване на система за текущо отразяване на всички извършени работи, промени в стойности, промени в проектните решения, резултати от изпитвания на материали, проби на съоръженията, както и всички открити и предизвикани аварии по съществуващите елементи на техническата инфраструктура; - Организиране на работни срещи, с участие на Строителя, Възложителя или упълномощен от него представител, включващи доклади на по-важни обстоятелства, проблемни казуси, посещения на обекта, протоколиране на срещите; - Съгласуване на изготвените екзекутивни документации в хода на изпълнение на договора за СМР на обекта; - Недопускане съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по време на строителството на обекта; - Изготвяне и подписване на окончателен доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ за строежа в договорения срок; - Изготвяне и издаване на технически паспорт на строежа, съгласно разпоредбите на чл.176а и чл.176б от ЗУТ и изискванията на Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, в договорения срок; - Внасяне на документите за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация в качеството на упълномощено лице от Възложителя в рамките на срока за завършване и въвеждане в експлоатация на обектите; - Информиране на Възложителя за възникнали проблеми при изпълнение на строежа и за предприетите мерки за тяхното решаване; - Даване на инструкции и/или указания за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят одобрения инвестиционен проект, а само го доуточняват и допълват; - Информиране на Възложителя и РДНСК за всяко нарушение на техническите правила и нормативи, в тридневен срок след установяване на нарушението; - Координация на взаимоотношенията между участниците в етапа на изпълнение на строителството – проектанти/авторски надзор, изпълнител на СМР, представители на Възложителя, представители на държавните контролни органи; - Оказване съдействие при извършване проверки на място и одити, взимане на проби, извършване на замервания, набиране на снимков материал и осигуряване на достъп до наличната проектна документация при искане от страна на контролни органи; - Изпълнение на мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място от компетентните контролни органи; - Отразяване в писмени протоколи на настъпили неблагоприятни или извънредни обстоятелства на обекта, като има задължението да изготви и съответната оценка на последствията, както и да издаде инструкции за отстраняване и др.; - Спазване изискванията за съхраняване на документацията, свързана с изпълнението на ДБФП. 27 437.69 0.00
Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт: За изпълнението на дейността "Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт", Община Котел сключи договор с изпълнител на осн. чл. 2, ал. 4, т. 3 от Закона за обществени поръчки. На етап кандидатстване, услугата предмет на договора е изпълнена. Работата на изпълнителя е приета с приемо-предавателни протоколи за всеки един обект. При изпълнението й са извършени дейности по обследване на енергийна ефективност и сертифициране на сградите, по реда на Закона за енергийна ефективност. Издадени са сертификати за актуално състояние на потреблението на енергия. В докладите от обследванията за енергийна ефективност са предписани необходимите енергоспестяващи мерки за постигане на съответствие с изискванията за енергийна ефективност, съгласно следните нормативни документи: - Закон за енергийна ефективност; - Закон за устройство на територията; - Наредба № РД-04-2 от 16 декември за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания за сгради; - Наредба № РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради. В докладите е представен пакет от мерки със съответстваща технико-икономическа и екологична оценка. Всички направени предложения за изпълнение на инвестиции, свързани с внедряване на мерки за ЕЕ, отговарят на изискванията на Закона за енергийна ефективност, Закона за енергетиката, Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане. При извършеното обследване за установяване на техническите характеристики на сградите, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорти на обектите, съгласно чл. 176 "б" (2) от ЗУТ са спазени и следвани всички действащи нормативни актове. Обследванията за установяване на техническите характеристики са изпълнени в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба №5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. Обследванията установяват: - конструктивната устойчивост на сградата; - дават предписания и препоръчки за изготвяне на последваща техническа документация; След като изпълнителя извърши обследвания на сградите, изготви и техническите им паспорти. 13 453.44 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по проекта след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Котел ще изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. Тази независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, нужна за целите на отчитането на постигнатите резултати по проекта, не отменя задълженията на Община Котел да изпълни законовите изисквания за издаване на нов сертификат не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство. Докладът ще бъде изготвен съгласно Приложение П - ПРОТОКОЛ за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в съществуващи сгради за целите на НПВУ от документите за информация по процедурата и ще включва: 1. Обща информация: информация за сградата/ите, в която/които са реализирани мерките за ЕЕ, информация за собствениа на сградата/ите, лицето извършило одита, информация за потреблението на енергия преди въвеждане на мерките за повишаване на ЕЕ, потвърждение за спестяванията на енергия след изпълнение на мерките за повишаване на ЕЕ; 2. Постигнати резултати - постигнат клас на енергопотребление, РЗП на подобрената инфраструктура, намалението на годишното потребление на ПОТРЕБНА енергия, намаление на годишното потребление на НЕВЪЗОБНОВЯЕМА ПЪРВИЧНА енергия, намаление на емисиите на парникови газове СО2, дял на ПОТРЕБНАТА ВЪЗОБНОВЯЕМА енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление. Удостоверяването на достоверността на данните ще става с декларация на експерта, изготвил оценката. 2 880.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).