Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 246 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

Through the implementation of the current project in the municipality of Zemen, the number of people living in poverty will be reduced, by ensuring the provision of a hot lunch and by providing support to meet the basic needs of life for each person using services under the project. The project will have an implementation period of 01.10.2022 - 30.09.2025, and 85 users will be included in it. The main target group for providing a hot lunch are:
1. persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low incomes, cannot support themselves with these incomes and their property and do not receive support from their relatives;
2. persons - objects of social assistance, including from the circle of persons under Art. 4, para. 1 of the Ordinance, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for daily additional support has been established;
3. persons with low incomes who, due to existing disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism;
4. persons who, due to accidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and a need for this type of assistance has been established for them;
5. wandering and homeless persons;
6. persons from vulnerable groups - citizens of third countries, in the sense of § 1, item 17 of the additional provisions of the Act on Asylum and Refugees.
Unreceived hot lunch that meets the storage terms and conditions can be distributed to persons from the target groups specified in Art. 4, para. 1 and 2, Art. 6, para. 1 of the Ordinance, as well as to persons and families accommodated in shelters and homes for temporary accommodation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: За реализиране на дейността е налична материална база и оборудване, подходящи за съхранение и приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. Осигуряването на топъл обяд ще бъде посредством действащия Домашен социален патронаж към Община Земен. Помещенията се намират в гр.Земен, община Земен, ул. "Груйова"№2. Помещенията разполагат с необходимите документи от Агенция по храните даваща им възможност да функционират, като трапезария по настоящия проект, в която да се приготвя топлия обяд. Помещенията са с обща площ над 300 кв.м., като е налице достатъчно пространство и възможност както за приготвянето на храна, така и за предоставянето й на място за потребителите на услеги по настоящия проект. Оборудването е съвременно и отговаря на всички изисквания, като същото е закупено по проект осъществен по процедура за безвъзмездна финансова помощ "Нови възможности" по ОП "РЧР" 2017-2013. Материалната база на посочената организация разполага със собствен кухненски блок, който е изцяло преустроен, реконструиран и приведен в съответствие със законовите и нормативни изисквания за производство на храни. Дейностите по предоставяне на социалните услуги са обезпечени с необходимия брой помещения, офиси и човешки ресурс. Осигурено е подходящо и достатъчно оборудване и обзавеждане на кухненски блок и разливни помещения. Базата е оборудвана и технологично обезпечена с кухненско оборудване, хладилни съоръжения и др. Ежедневно в рамките на 751 работни дни в периода от 01.102022 г. до 30.09.2025 влк. ще се осигурява топъл обяд- включващ супа основно ястие и хляб, и поне веднъж седмично десерт за 85 лица .Дейността ще се реализира в една трапезария , в сграда публична общинска собственост с адрес гр.Земен, община Земен, ул. "Груйова"№2, в която се помещава Домашен социален патронаж. 203 350.40 66 758.40
Предоставяне на топъл обяд: Община Земен ще предоставя разнообразно, здравословно и качествено седмично меню, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Ежедневно в рамките на 751 работни дни в периода от 01.10.2022 г. г. до 30.09.2025 влк. ще се предоставя топъл обяд- включващ супа основно ястие и хляб, и поне веднъж седмично десерт за 85 лица включени като потребители по проекта.Потребителите ще получават своя обяд в сградата на Домашен социален патронаж. За трудноподвижните хора, които са заявили услуга се разнася храна по домовете. Община Земен разполага с наличен автомобил за доставка на храна, с която ще се извършва доставката по домовете.Персоналът, отговорен за транспорта и доставката се състои от двама души - шофьор и помощник кухня. На пункта пред кухненския блок се раздава храна на останалите потребители съгласно изготвения списък. Храната се раздава от кухнеските работници.За удовлетвореността на потребителите ежемесечно се провежда анкетно проучване, което включва между 10 и 15 души потребители. За разнасяне на храната по домовете на потрубителите ще се използва общински автомобил и шофьор, който е на щат в общината. Ще бъде използван транспорт на Домашен социален патронаж, отговарящ на всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. 14 234.53 4 673.08
Предоставяне на съпътстващи мерки: В рамките на проекта ще се реализират „съпътстващи мерки“ - дейности, подпомагащи лицата получаващи храна и/или на основно материално подпомагане, с цел намаляване на социалното изключване. Съпътстващите мерки ще се предоставят самостоятелно от община Земен. Дейностите ще се извършва с ресурс на община Земен от лица имащи опит в работата с хора от целевите групи по проекта. За установяване на потребностите от съпътстващи мерки от страна на потребителите ще се изготвят анкети и ще се проведе анкетиране. Анкетите ще се изработят от служители на община Земен и ще отразяват всички възможни дейности, които могат да бъдат заявени и подкрепени от програмата.Проблемите и затрудненията на целевите групи по проекта и включените в него потребители са добре познати на работещите в тази сфера общински служители. Предоставянето на съпътстващи мерки ще се реализира през целия период на реализация на проекта, като същите ще включват закупуване на хранителни продукти, лекарства и други необходими стоки със собствени средства на потребителя след отправена заявка от негова страна. На потребителите ще бъде оказвана индивидуална помощ и подкрепа пред различни институции в случай на необходимост, ще бъдат провеждани консултации по телефон,. Съобразно специфичните потребности на целевите групи, в рамките на проекта ще бъдат извършвани цитираните по-горе съпътстващи мерки, като особено внимание ще има разрешаването на индивидуални проблеми, касаещи и физическото, и психическо здравословно състояние на дадения потребител. 14 234.53 4 673.08
Определяне на целевите групи в община Земен: В началото на проекта община Земен провежда мерки и дейности по поп,ляризиране на проекта. На публично място на таблото на община Земен, в сайта на община Земен и на други обществено достъпни места се публикуват обяви за набиране на потребители и се уточняват условията на които те трябва да отговарят. Всички заинтересоване лица подават Заявление-декларация,и Декларация за разкриване на данъчна и осугурителна информация, като чрез тях изразяват своето желание за участие в проекта. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и съгласно критериите за подбор ще бъдат разгледани, оценени и класирани.На базата на протокола от комисията се изготвя списък, който се изпраща в ДСП Радомир за проверка на съответствието. След одобрение от страна на ДСП Радомир се изготвя списък на лицата, които следва да бъдат включени към програмата. Към този списък са добавени и съответните резерви. За избора на потребители е изготнвена Процедура за подбор на потребители, където са определени реда и условията за техния подбор и класиране. Основните целеви групи които ще бъдат обхванати по настоящия проект са следните: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Целевите групи, които ще бъдат обхванати по проекта са описани подробно в Указанията на АСП № 9100-0185/23.09.2022 г. за извършване на преценка на кандидати за получаване на подкрепа към определени целеви групи по Операция "Топъл обяд" по Прожграма за храни и основно материално подпомагане2021 -2022 г. съфинансина от ЕСФ+. . Като източник на информация ще се ползва и регистър по проект по ОПРЧР "Патронажна грижа". .В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Земен, отговарящи на целевите групи, заложени по настоящата процедура и заложените критерии за подбор. Ще бъде съставен и допълнителен списък от резерви, които могат да получат нераздадената храна на потребителите от основния списък в рамките на 24 часа. Избраните потребители ежедневно се подписват в предварително изготвен списък, по който се разнася храната. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).