Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 133 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

The project proposal refers to a functioning social service, an activity delegated by the state, "Residential Care Home"(RCH) in the town of Tutrakan. The investment under Project P39-Modernisation of Long Term Care, justifies the implementation of theactivities for meeting the needs of 40 users of the social service at RCH of Component1-Continuing support for deinstitutionalisation of the care for the elderly and people with disabilities, Sub-Component1.2-Performance of construction works and supply of equipment and furniture in order to reform the existing RCHs. The following main activities will be carried out: Major repair and remodeling of existing buildings, construction of a new extension and photovoltaic installation for own needs within the meaning of the Spatial Development Act;Supply and installation of equipment and furniture;Improvement of the access for people with disabilities;Introduction of energy efficiency measures;Organization and management of the project, publicity. The project will complement and build on works of this type carried out over the years since the establishment of the RCH in the town of Tutrakan in 2001 year until the present day, in order to bring the facilities of the existing RCH up to standard. The users of the social service at are included in one target group - elderly people who are over working age. The project proposal aims at bringing the existing RCH in the town of Tutrakan into full compliance with the requirements of the quality standards for residential care for elderly people over working age in terms of the specialised environment of providing the service. The project will contribute to achieving the expected outcome: A reformed existing social service at RCH in Tutrakan, in accordance with the European and national legislation. The activities will be carried out respecting the horizontal principles of equality between women and men and equal opportunities for all, as well as the "do no significant harm" principle.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: Строително-монтажни работи (СМР) – Основен ремонт и преустройство на съществуващи сгради, изграждане на нова пристройка и фотоволтаична инсталация за собствени нужди за дом за стари хора, гр. Тутракан: ДЕЙНОСТ 1 се реализира в УПИ II „Дом за стари хора“, кв.71, по плана за улична регулация на гр. Тутракан, съгласно ПУП-ПР и включва следните ПОДДЕЙНОСТИ: А/ Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т.1-5 и ал. 2 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Целта е да се извърши подробно техническо и конструктивно обследване на сградата, за да бъдат съобразени правилно проектните дейности по основният ремонт и преустройството. Б/ Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация. Цели идентифициране на необходимостта от изпълнение на дейности, водещи до подобряване на енергийната ефективност на сградата. Изпълнено е от лицензирана за целта фирма. В/ Технически нвестиционен проект, целящ реформиране на социалната услуга на ДСХ гр. Тутракан, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС), за който предстоят съгласувателни процедури за издаване на документи от съответните институции, в т.ч. и експлоатационни дружества. Целта на разработването на Инвестиционния проект е създаването на комплект проектна и сметна документация, която обезпечава изграждането на строежа в пълния му обхват, заедно със съпътстващите дейности, за издаване на Разрешение за строеж. Изготвя се съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. /изм. ДВ. бр.44 от 2 Юни 2017 г./ за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Г/ Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, ще бъде изготвена като комплексен доклад съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл. 142, ал. 6 от ЗУТ. На база доклада, Главен архитект на общината ще издаде разрешение за строеж в съответствие с изискванията на чл. 148, ал. 4. и ал. 5 от ЗУТ и ще се внесе за контрол в РДНСК, след което в 14-дневен срок ще влезе в сила. Д/ СМР: Разписани в Дейност 1 - Продължение Е/ Авторски надзор по време на СМР - ще се осъществява посредством отделните правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, които ще осъществяват задълженията си съобразно изискванията на чл. 162, чл. 169 и чл. 154 от ЗУТ, Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и договора за изпълнение.С авторския надзор се цели проследяване на спазването на технологичните, строителните и специфичните за обекта правила и норми, с което да се гарантира точното изпълнение на техническия проект. Ж/ Строителен надзор съгласно чл. 168, ал .2 от ЗУТ. Действията на строителния надзор са регламентирани и се упражняват в основен обхват и цели: Законосъобразно започване на строежа; Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите, съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителство; Изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; Опазване на околната среда и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Контрол за годността на строежите за въвеждането им в експлоатация, съгласно Наредба № 2 за въвеждане в експлоатация на строежи на територията на РБългария; Контрол на качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им със съществените изисквания; Контрол за правилното изпълнение на СМР; Спазване на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството и действащото законодателство; Изготвяне и окомплектоване на документацията за въвеждането на строежа в експлоатация; Изготвяне технически паспорт на сградата; Съставяне на окончателен доклад до Община и РДНСК за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Резултатът е получено Разрешение за ползване на обновен ДСХ гр. Тутракан на ул. "Цибър" №1. 3 414 949.56 37 800.00
ДЕЙНОСТ 1 - Продължение: Строително-монтажни работи (СМР) – Основен ремонт и преустройство на съществуващи сгради, изграждане на нова пристройка и фотоволтаична инсталация за собствени нужди за дом за стари хора, гр. Тутракан: В сградата на ДСХ гр. Тутракан са настанени 40 лица в надтрудоспособна възраст. В първоначалния си вид в сградата се е помещавала детска градина. Преустроена е и с Разрешение за ползване № 35 от 23.03.2001 г. функционира като дом за стари хора. СЪЩЕСТВУВАЩИЯТ СГРАДЕН ФОНД на ДСХ гр. Тутракан е в следното разпределение по блокове и помещения: Блок А – стаи за пребиваване и сектор за медицинско обслужване; Блок Б – технически и обслужващи помещения. На първо ниво е котелно и обслужващи помещения към него, а на второ - перално, сушилно и обслужващи помещения към тях; Блок В – разположен е кухненски блок; Блок Г – на първо ниво е разположена спортна зала с обслужващи помещения. Не са правени промени по конструкцията на блоковете. Единствено са изпълнени преградни стени в стаите за дневни занимания, така че да се обособят във всяка стая 3 отделни помещения с жилищно предназначение за обитателите на дома. Предвижда се освежаване на съществуващите помещения, преработка на Ел и ВиК инсталациите. Към настоящия момент сградата не отговаря на изискванията на Наредбата за качеството на соц. услуги, тъй като не може да осигури санитарно-битовите условия, заложени в нея по отношение на: настаняване на 1 или 2 лица в стая, наличие на необходимия брой и площ на общите помещения, параметри на санитарни възли. За да се изпълни това условие, се предвижда изграждане на нов блок - НОВОПРОЕКТИРАНА СГРАДА, която ще допълни необходимите жилищни и допълнителни помещения. Тя ще е на 2 етажа с еднакви помещения на всеки от тях: 5 стаи с по две легла със собствен санитарен възел и помещение "обща стая" с капацитет 20 ползватели, с предвиден кът за приготвяне на храна, кът с маси и столове - за хранене или други занимания, събития. В целия ДСХ ключовете и контактите се предвиждат в по изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. Ще има лампа с ключ до леглото на всеки потребител. Предвижда се пожароизвестяване на етажите. Предвижда се да има лесно достъпен бутон за алармен сигнал както в стаите, така и в санитарните възли. Поради завишените норми за топлотехническа ефективност в сравнение с проекта за ен. ефективност от 2009 г., се предвижда саниране на съществуващите сгради с топлоизолация вата, с дебелина по ТТЕ проект, за постигане на съвременните изисквания. Крайното покритие на фасадите ще бъде минерална мазилка. Предвижда се във съществуващите сгради да се подмени дограмата с 5-камерни ПВЦ профили и троен стъклопакет. На новопроектираната сграда външните ограждащи стени и покривната плоча ще се облекат с топлоизолация вата, с дебелина по ТТЕ проект. Крайното покритие на фасадите ще бъде минерална мазилка. Предвижда се монтиране на дограма с 5-камерни ПВЦ профили и троен стъклопакет. Предвижда се монтирането на локални термопомпени агрегати с енергиен клас "А" или по-висок за охлаждане през летния сезон и отопление през междинните периоди. За допълнително намаляване на разходите за енергопотребление в имота, се предвижда да се достави и инсталира върху сградата или в близост до нея фотоволтаична инсталация за собствено потребление с мощност 30 кВ, включваща фотоволтаични панели, конструкция за монтаж на панелите и трифазен инвертор с мощност 30 кВ. На покривната дървена конструкция на съществуващата сграда ще се изпълни основен ремонт. На новопостроената - покривът ще е с дървена конструкция, с топлоизолация вата, положена между гредите с дебелина по ТТЕ проект, с крайното покритие - метални керемиди. Документацията от обследването за ен. ефективност доказва, че са предвидени всички необходими мерки за ефективно постигане на икономии в годишното потребление на енергия. Детайлна информация за изложените в описанието поддейности на СМР са налични в инвестиционния проект. Осигурен е достъп до втори етаж на сградата с асансьор съгласно изискване, заложено като задължително във функционалните изисквания -приложение за информация към Условията за кандидатстване и което е задължително и съгласно НАРЕДБА № РД-02-20-2 от 26 януари 2021 г. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 2: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на Дом за настаняване на стари хора гр. Тутракан: Обзавеждането и оборудването на Дома за настаняване на стари хора гр. Тутракан не отговаря в пълна степен на изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги, и на настоящата процедура. В тази връзка се планира след изпълнение на строително -монтажните работи , предвидени по Дейност 1 на настоящия проект, домът да бъде обзаведен и снабден с необходимото оборудване и обзавеждане, съответстващо на стандартите към Наредбата. Обзавеждането ще осигурява безопасна и сигурна среда за възрастни хора в надтрудоспособна възраст, вкл. няма да има детайли с остри ръбове. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите вещи - в бюфети, скринове, шкафове за книги и др. Мебелите ще бъдат съобразени с функцията на конкретните помещения. Ще се избягват мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии. Предвижда се доставеното и монтирано основно оборудване за стаите да включва: легло единично, нощно шкафче към него, за съхранение на лични вещи, гардероби за дрехи, маса със стол, която дава възможност да се използва както за хранене, четене, така и за практикуването на хоби. В стаите, в които са предвидени кухненски боксове, те ще бъдат с минимално ниво на оборудване, което да дава възможност на ползвателите да приготвят самостоятелно храна, а именно: хладилник, готварска печка, аспиратор над тях, микровълнова печка, кухненска мивка и пералня, както и ютия и дъска за гладене и телевизор. Прозорците към стаите се предвиждат да са с обков, осигуряващ безопасен начин за отваряне при проветряване. С цел постигането на оптимална осветеност на помещенията прозорците са предвидени с подпрозоречен перваз 60 см, като за целите на обезопасяването са предвидени защитни парапети на височина 35 см. На отваряемите крила ще бъдат монтирани комарници. По отношение на инсталациите са предвидени в проекта следните: Домофонна инсталация на входа на сградата и в един от кабинетите на персонала, с налични етажни слушалки с оглед осигуряването на комуникационен канал между персонала и посетителите и контрол на достъпа до сградата.; Ел. насрещник, монтиран на входната врата; Информационна инсталация, която се изпълнява с FTP кабел; Системи за повикване (сигнална инсталация) във всички помещения, които се ползват от живущите, снабдени с леснодостъпен бутон за алармен сигнал, в т.ч. и в тоалетните помещения. Оповестителната система ще е т.н. „умна“ система/болнична, с две нива: от потребител до персонал на територията на дома, и от потребител/член на персонала до медицинско или друго лице, чиято експертиза е нужна за момента или до близките на потребителите. В общите помещения и коридори ще се монтира система за видеонаблюдение с датчици за движение; Пожароизвестяване. Сградата е оборудвана с телефонен пост, със система за пожароизвестяване, TV инсталация, осигурена е с интернет-връзка. Пълното обзавеждане и оборудване, със съответните бройки, необходими за оборудване на всички стаи и общи помещения, както и аксесоари към всички достъпни санитарни възли, заедно с офис оборудването на администрацията са посочени в документ "Остойностен списък с обзавеждане и оборудване" - приложение към настоящия проект. 327 425.64 0.00
ДЕЙНОСТ 3: Организация и управление на проекта: В рамките на настоящата дейност ще бъдат ангажирани експерти с опит за организация и управление на проекти, както и за дейностите за информация, комуникация, видимост и прозрачност. Тези дейности ще се изпълняват от ръководител и координатор на проекта. За осъществяване на ефективен контрол върху строителните дейности, изпълнителят следва да привлече и експерт, изпълняващ функцията „инвеститорски контрол“. В обхвата на дейността се ще включат: - Извършване на цялостното администриране на проекта (изготвяне на отчети - технически и финансови отчети, изготвяне на искания за възстановяване на средства чрез използване на платформата ИСУН 2020; - Осъществяване на кореспонденция и координация с ККП, СНД, вкл. помежду им и т.н..; - Осъществяване на непрекъсната връзка с ключовите експерти в строителството: ръководител на проектанския екип /авторски надзор/, ръководите на обект /СМР/, строителен надзор, възложител и др. участници в процеса; - Провеждане на дейностите по информация, комуникация и публичност. В тази връзка ще бъдат осъществени следните дейности: На видимо място ще бъде поставен временен билборд с големи размери за дейности, в съответствие с изискванията, като на него ще бъдат посочени произхода и размера на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на Емблемата на Съюза и указание за финансирането „Финансирано от Европейския съюз – Nextgenerationeu“. На билборда да бъде визуализирано и логото/емблемата/гербът на бенефициента. - Информираност и публичност ще бъдат съобразени с: ЗУСЕФСУ, Раздел III. "Видимост, прозрачност и комуникация, насочени към обществеността, относно финансовата подкрепа от ЕФСУ" Чл. 18. (1) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2022 г., в сила от 01.07.2022 г.) Мерките за видимост, прозрачност и комуникация относно финансовата подкрепа от ЕФСУ, предоставена по програмите по чл. 3, ал. 2, се изпълняват съгласно Национална комуникационна стратегия за съответния програмен период, приета от комитета за наблюдение на Споразумението за партньорство. (2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2022 г., в сила от 01.07.2022 г.) С Националната комуникационна стратегия се одобрява единен наръчник за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация, който е задължителен за бенефициентите. - Популяризиране на действията по проекта и резултатите от тях, като ще бъде предоставена последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността, както следва: На уебсайта на община Тутракан ще бъде публикувана информация за проекта, неговите цели и резултати, като ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; До една седмица след отстраняване на билборда ще бъде поставена постоянна обяснителна табела (плакат), която ще съдържа същите основни елементи като билборда; Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта - една пресконференция на старта на проекта, на която ще бъдат представени пред обществеността и медиите целите и очакваните резултати по проекта и една пресконференция при приключване на проекта, където ще бъдат представени постигнатите цели и резултати по проекта, както и ще бъде организирана публична церемония "Първа копка". 112 260.00 52 176.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).