Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

BGService Ltd. is a service provider in the field of information technology. Under the project proposal the company plans to implement and certify new for the organization management systems according to the international standards ISO. In addition to this activity, the purchase of specialized equipment to support the implementation and certification of ISO standards is planned. This way the organization will move to a more advanced management level and become more competitive in both national and international markets.

The second key element of the planned investment is the development and implementation of a complex software application that will automate the management of all business processes in the company and make their management much more efficiently.

This way BGService Ltd. will be able to expand its Bulgarian and international market shares, and in the same time will help for the achievement of the objectives of the procedure "Development of managerial capacity and growth of SMEs":

- Improve the capacity of Bulgarian SMEs for better presence in the intense competitive foreign markets through the introduction and implementation of quality management systems, good manufacturing practices, ICT-based systems and applications for business management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за услуги по въвеждане на интегрирана система за управление (ИСУ) в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 27001:2013, 20000-1:2011 и ISO 14001:2015. : В рамките на дейността в БГСервиз ООД ще се внедрят и сертифицират системи за управление (СУ) по информационна сигурност (според ISO 27001), управление на IT услугите (според ISO 20000-1) и околната среда (според 14001). Всеки един от стандартите ще допринесе за развитието на компанията както следва: Система за управление на информационната сигурност Дейността на фирма БГСервиз е свързана с предоставяне на ИТ услуги, основна част от която е гарантирането ИТ сигурността на клиентите и на тяхната информация. ISO 27001 обединява поредица от добри практики, които са признати в световен мащаб за опазване фирмена и клиентска информация от външни лица. С внедряването на стандарта, БГСервиз ще подобри значително нивото на предлаганите от тях услуги. Това важи особено за клиентите на фирмата, извършващи търговска дейност свързана с обработка на данни от кредитни карти, за която се изисква сертификация по стандарт PCI DSS, който обаче не е толкова всеобхватен и гарантиращ сигурност, какъвто е ISO 27001. Системи за управление на IT услугите Днешният бизнес изисква от доставчиците на IT услуги непрекъснато да предоставят висококачествени услуги на минимална цена. ISO 20000-1 е стандарт за система за управление на услугите. Той определя изискванията за доставчика на услуги, за да планира, да създаде, внедри, оперира, а след това да наблюдава, преразглежда, поддържа и подобрява тази система. ISO 20000-1 намалява оперативния риск, удовлетворява договорните изисквания и демонстрира качество на предоставяните услуги. Изискванията на стандарта са базирани на ITIL - набор от добри практики, признати от ИТ общността като най-добра основа за предоставяне на услуги в бранша. С внедряването на стандарта БГСервиз ще стане по-конкурентен в световен мащаб и ще може да отговори адекватно на изискванията на клиенти, опериращи глобално. Система за управление на околната среда Внедряването на система за управление на околната среда ще позволи на БГСервиз да управлява по-ефективно отпадъците от дейността си – това е електронен боклук, който организацията генерира, както и такъв, който се изкупува от клиентите под формата на брак, това е разход на хартия, тонер и електричество, както и рециклиране на батерии за UPS устройства, които БГСервиз ремонтира. Ефективното управление на отпадъците ще позволи на фирмата да се позиционира като „зелена“ и „екологично отговорна“ ИТ компания, което би донесло значителни позитиви в маркетингово отношение, на фона на всеобщите световни усилия по посока на все повече зелени технологии и рециклиране на използваните продукти. СУ ще бъдат разработени и внедрени в една обща интегрирана система за управление (ИСУ), в която ще се включи и новата версия на стандарт ISO 9001:2015. БГСервиз в момента е сертифицирана по старата версия на стандарта и в рамките на проекта ще се ре-сертифицира (виж дейност 3). Консултантските услуги по разработването, внедряването и сертифицирането на стандартите ще бъдат възложени на специалисти с международно призната квалификация, притежаващи богат опит в областта на системите за управление. За целите на дейността, БГСервиз ще избере организации, които да внедрят и сертифицират СУ, съгласно изискванията на стандарта, при спазване изискванията на УО, описани в Ръководството за изпълнение на договори за БФП по ОПИК, както и съблюдавайки условията и разпоредбите на ЗУСЕСИФ/2015 г. и Постановление на Министерски Съвет № 160 / 01.07.2016 г. На база прогнозната стойност на предвидените по проекта консултантски и сертификационни услуги, БГСервиз ООД ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнители, фирмата ще пристъпи към сключване договори с избраните доставчици на консултантски и сертификационни услуги. За изпълнение на дейността са предвидени следните разходи: - консултантски услуги - 22 500 лв. - сертификационни услуги - 20 000 лв. 42 500.00 22 500.00
Инвестиции за ново оборудване и специализирани софтуерни приложение, допринасящи за въвеждането на стандарти ISO 27001:2013 и ISO 20000-1:2011: В рамките на дейността БГСервиз ООД планира за закупи следното оборудване, което да допринесе за изпълняване на изискванията на стандарти ISO 27001:2013 и ISO 20000-1:2011: - устройство и софтуер за филтриране на мрежов трафик - ERP сървърна система - 1 бр. - Backup сървърна система - 1 бр. - Сървърна система за специализиран софтуер - 1 бр. Отделните елементи ще допринесат за изпълнение целите на дейността както следва: - Устройство и софтуер за филтриране на мрежов трафик – целта на предвиденото оборудване е в реално време да прави проверка на пощенски, уеб и мрежов трафик. Със закупуването на това оборудване, БГСервиз ще може да гарантира сигурността на мрежата и да не допуска възможността от заразяване или спам. Всякакви зловредни сайтове, мейли или активност на заразени устройства ще бъде блокирана. Това ще позволи на БГСервиз не само да разшири обема и качеството на предлаганите от тях услгуи, но и да изпълни предписанията на ISO 20000-1 и ISO 27001 по отношение на сигурността на мрежата. В комбинация, двата позитивни ефекта в следствие закупуването на оборудването ще представляват сериозно конкурентно предимство пред останалите български фирми и ще направи БГСервиз конкурентен на международния пазар. - Сървъри - със закупуването на 3 бр. сървъри БГСервиз ще покрие изискванията на стандартите по отношение на архивирането и съхранението на информация. Основният ERP сървър се предвижда да се използва за инсталиране на специализираното софтуерно приложение за управление на дейността на БГСервиз, предвидено за закупуване и описано в дейност 4. Вторият сървър (Backup сървърна система) ще се използва за резервирано копие (бекъп) на информацията от първите два сървъра. Той ще бъде позициониран на различно място в рамките на град София, за да се постигне съответствие с изискванията на ISO 20000-1 и ISO 27001 по отношение на архива на информация, които препоръчват резервираните копия да се съхраняват на друго физическо място. Третият сървър ще се използва за инсталиране на софтуера за филтриране на мрежови трафик и други софтуерни приложения, които БГСервиз използва в момента. Дейността ще започне след като фаза 2 от дейност 1 е стартирала и диагностичният анализ е изготвен от консултантският екип. За изпълнение на дейността са предвидени следните разходи: - устройство и софтуер за филтриране на мрежов трафик - 28 120 лв. - ERP сървърна система - 16 780 лв. - Backup сървърна система - 21 630 лв. - Сървърна система за специализиран софтуер - 13 570 лв. 80 100.00 80 072.00
Консултантски и ре-сертификационни услуги за миграция на системата за управление на качеството към новата версия на стандарта ISO 9001:2015 и интегрирането й с разработената ИСУ в дейност 1: В рамките на дейността БГСервиз ООД ще финансира ре-сертифицирането на стандарта ISO 9001, по който притежава валиден сертификат. ISO стандартите се ревизират на определен период от време и отразяват промените в реалния бизнес. Всяко ново издание на стандарт изисква и промяна в системите за управление. Основната промяна при ISO 9001 е свързана с приравняването им към Annex SL на Директива на ISO организацията за уеднаквяване на структурата на всички ISO стандарти за системи за управление. Целта е да се повиши съгласуването между стандартите на ISO за системи за управление, както и да се улесни тяхното внедряване от организации, които трябва да изпълняват едновременно изискванията на два или повече такива стандарта. Поради тази причина, новата версия на стандарт ISO 9001:2015 има сменена концепция и промяната е съществена. Включени са нова терминология и изисквания като „анализ на контекст на организацията“, „потребности и очаквания на заинтересовани страни“, “мислене основано на риска”. Въведени са допълнителни документи свързани с управлението на доставчиците и подизпълнителите. Мигрирането на Системата за управление на качеството (СУК) към новите версии е свързана с цялостен анализ на заобикалящата среда, в която организацията извършва своята дейност. Анализът трябва да включва влиянието на външни и вътрешни фактори, които представляват заплаха или възможности за бизнеса. БГСервиз ООД трябва да разработи методика за оценка на риска и да въведе мерки за третирането му. На база на първоначалния анализ на контекста и анализа на процесите, предложената структура на системата и направения преглед на съществуващи документи ще бъде направено предложение за разработване на нови и актуализация на съществуващи политики, процедури, инструкции и указания съгласно изискванията на стандартите. Дейността ще се извръши паралелно с дейност 1, като целта е да се постигне единна интегрирана система за управление по 4-те стандарта. Ползите от подобна интегрирана система в сравнение с отделни системи за управление са следните: - по-лека документация, която е по-лесно управляема и поддържана от организацията; - логическо обвързване на клаузите и изискванията от отделните стандарти, което ще допринесе за единна система за управление, която да обхване цялостната дейност на БГСервиз; Интегрирането на 4-те системи е допълнително улеснено и от уеднаквената структура на ISO стандартите според Annex SL. За целите на дейността, БГСервиз ООД ще избере организации, които да внедрят, интегрират с останалата интегрирана система и сертифицират СУ, съгласно изискванията на стандарта, при спазване изискванията на УО, описани в Ръководството за изпълнение на договори за БФП по ОПИК, както и съблюдавайки условията и разпоредбите на ЗУСЕСИФ/2015 г. и Постановление на Министерски Съвет № 160 / 01.07.2016 г. На база прогнозната стойност на предвидените по проекта консултантски и сертификационни услуги, БГСервиз ООД ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнители, фирмата ще пристъпи към сключване договори с избраните доставчици на консултантски и сертификационни услуги. Принос на дейността за постигане на очакваните цели и резултати: Дейността има пряко отношение към постигане на ефекта от изпълнението на проекта като резултата от дейността е именно един от резултатите на проекта – разработена, внедрена и сертифицирана СУ. За изпълнение на дейността са предвидени следните разходи: - консултантски услуги - 6 000 лв. - сертификационни услуги - 5 900 лв. 11 900.00 19 315.00
Услуги за разработване и въвеждане на софтуерно решение за управление на бизнес процесите в БГСервиз ООД: Целта на дейността е БГСервиз да получи комплексно софтуерно решение за управление на бизнес процесите си, което да подобри организацията на работата в отделите, да повиши ефективността на служителите в процеса на предоставяне на ИТ обслужване и да даде възможност на мениджмънта на компанията да взима решения за бъдещото развитие спрямо анализа на информацията, който системата ще дава. Планира се, интегрираното софтуерно решение да съдържа следните модули: 1. Управление на продажбите и взаимоотношения с клиенти: Целта на модула е да покрие всички специфики в областта на търговската дейност и дейността по поддръжка на клиенти, които са свързани с дейността по предоставяне на изнесени ИТ услуги към външни клиенти. 1.1 Офериране, договориране и продажби: Клиентско ИТ досие с параметрите на подписаните договори, брой техника и използвани услуги, обекти за предоставяне на услуги, контактни лица по обекти. Възможност за генериране на отчети към клиенти за извършена работа за периода и калкулиране на допълнително изработените часове спрямо ограниченията дефинирани в SLA. 1.2 За клиенти с абонамент: - Helpdesk модул - Модил управление на инциденти - Модул Управление на проблеми - Управление на процеса по искане на промяна (Change request management) 2. Управление на персонал: Целта на модула е да оптимизира натовареността, подсигури повишаване на квалификацията и структурира подаването на обратна връзка към служителите. Резултатите ще бъдат повишаване на удовлетвореността на служителите и оптимизиране на процеса по предоставяне на услугите. 3. Управление на ИТ проекти: Структурирането на работата по управление, отчитане на ИТ проектите ще подобри организацията на работа и ще увеличи възможността фирмата да предоставя такъв клас услуги на нови и настоящи клиенти на компанията; Ще включва – планиране, създаване на задачи, разпределяне по екипи и конкретни специалисти, следене на срокове и зависимости между задачите, планиране на работата по проектите спрямо текущата оперативна работа и наличност на персонала. Справки и анализ на извършената работа, закъснения по проекти, промени на обхвата на проекта, отклонения. 4. Иновативна система за отчитане на извършената работа: Целта на приложението е да се следи в реално време местоположението на специалистите и да се регистрират максимално бързо регистрирани отклонения и проблеми, които се регистрират по време на престоя на място към клиент. По този начин служители от другите отдели на компанията могат веднага да започнат работа по новодиагностицираните проблеми, а координаторите на процеса ще могат да променят графика на работа с цел оптимизация на транспортното време на специалистите. 5. Мениджърски модул: възможност за подробна графично и таблично представяне на информация за свършената работа по клиенти, служители, направления, по тип техника или конкретна инвентарна единица; Проследимост на задачите в движение и просрочията спрямо SLA; Анализ на извършените промени и ефекта върху работата по клиента за определен период от време. 6. Управление на стопански инвентар Въвеждането на такъв модул ще помогне на компанията да анализира много по-точно работата по клиентите, да дава аргументирани предложения за подмяна на проблемна техника, както и да увеличава своевременно таксите за поддръжка при увеличаване на инвентара на клиента. 7. Допълнителни изисквания: Възможност за интеграция с други системи посредством API за получаване / изпращане на данни от други системи Фирмата трябва да има възможност за доработки на системата чрез възлагане на допълнителни разработки към фирмата доставчик или чрез вътрешния екип за разработки на фирмата след пускане на системата в експлоатация. Възможност за работа на 30 агента в системата и неограничен брой клиенти. Предвидените модули и техните приложения са описани подробно в т.11.4. За дейността са предвидени разходи за разработване и внедряване на специализираното софтуерното приложение от 249 300 лв. 249 300.00 249 288.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).