Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Home Affairs

Planning region: All

Description

This project includes the creation of a "Centre for hourly service provision for social inclusion in the community and at home", providing integrated services for people with disabilities and people over 65 at the Center will be recruited 44 persons providing services in the home - "Personal Assistant" the worst case of people with disabilities and 11 persons "domestic helpers", which will serve 55 users. In the newly created Center will provide further: basic medical care, rehabilitation and psychological support, as will be necessary to appoint a therapist, medical practitioner, psychologist and social worker. The main reason for choosing the services is the lack of a hospital in the municipality, which hinders access to basic medical care and rehabilitation services for people with disabilities and people over 65 During the preparation of the project proposal, a study among the target group, to identify the needs and problems of people. A major problem for people with disabilities is the inability to move it to the district hospital, as their remoteness and lack of specialized transport. In this respect, this project provides for the purchase of specialized vehicle with which people with disabilities will be transported to the newly established Centre and to the district hospital. Customers with the "personal assistant" project "New Alternatives" are a total of 30, including 4 children and this project provides for them to continue to use this service due to their heavy medical condition requiring constant care. 4 more children and 10 persons with disabilities in very serious condition will be included as users of this service in the framework of this project. "Domestic assistant" will provide 55 people, and 45 of them are living alone, with inability to self people over 65 who are not certified by the LEDC, despite testimony about it.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените резултати. За тази цел ще бъде сформиран екип по проекта от 3 члена – ръководител, координатор и счетоводител. Членовете на ЕУП ще бъдат служители на общинска администрация с опит в разработването и изпълнението на проекти,като с оглед постигане на максимална ефективност при организацията и управлението на проекта ще бъде осигурена и външна техническа помощ в дейностите по подготовка и провеждане на тръжните процедури, с цел подсигуряване съответствието на изпълнението с изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г.” и българското законодателство. Ще бъдат разпределени задълженията, ще се определят правилата за работа и докладване. Ще се обсъди плана за действие и процедурите за вътрешен мониторинг и за отчетност. Ще бъде изготвен детайлен план-график, а в случай на възникнала непредвидена ситуация – актуализация на плана на действие. Дейностите по управление, отчетност, мониторинг и контрол продължават през целия период на изпълнение на проекта и ще се изпълняват съобразно изискванията, заложени в Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ със съответните Специални условия и Общи условия. Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените дейности и законосъобразното разходване на средствата, както и да се гарантира постигането на целите на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове, като ръководителят ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган.В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на всички отчети за изпълнението на проекта и постигнатите резултати. Ежемесечно, всеки член от екипа за организация и управление на проекта ще се отчита за свършената работа пред кмета на общината или пред изрично упълномощено от него лице. Членовете на екипа за управление и администриране на проекта ще провеждат ежемесечни работни срещи. Във връзка с обхвата и стойността на дейностите, включени в проекта, както и задължението на бенефициента за изпълнението на правилата на ЗОП и следвайки разпоредбите на ЗОП за съобразяване и забраната за разделяне на обществени поръчки и принципът за сумиране на стойностите на договорите със сходен/идентичен предмет, сключени в рамките на община Лесичово се предвижда провеждането на следните процедури: Две открити процедури за: 1.Извършване на СМР дейностите по проекта; 2.Доставка на оборудване и обзавеждане; Две процедури чрез публична покана за: 1.Доставка на специализирано транспортно средство; 2.Дейностите за публичност по проекта; Една процедура за директно възлагане на: 1. Обучения на лицата, които ще предоставят услугите в домашна среда. Тъй като когато разходът за дейностите (СМР, оборудване и т.н.) надвишава праговете по ЗОП,общината е длъжна да спази изискванията на Закона за обществените поръчки и в съответствие с праговете за възлагане на услуги по ЗОП,общината следва да разработи два броя документации за открити процедури по ЗОП, два броя документации за публични покани по ЗОП и един брой документация за директно възлагане по ЗОП.Към общината няма длъжност юрист на постоянен щат и при необходимост се ползва външна експертна помощ чрез външни изпълнители за разработване и провеждане на процедури по ЗОП или юридическа помощ чрез граждански договор за казуси,свързани с дейността на общината, в областта на трудово-правни отношения, земи и др.Един юрист на граждански договор не е достатъчен за разработването на изброените документации за 5-те процедури по ЗОП,в тази връзка се налага използването на външна експертна помощ за гарантиране на законосъобразното разработване и провеждане на процедурите по ЗОП-Дейност3. 18 444.00 24 222.42
Публичност на проекта и информационна кампания сред общността: Предвижда се провеждане на информационна кампания с цел информиране на местната общност за проекта, обхвата на интегрираните услуги, които ще се предоставят в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда" и услугите към Центъра, които ще се предоставят в домашна среда - „социален асистент” и „домашен помощник”, както и начинът за тяхното предоставяне. Предвижда се изготвянето на 500 брошури/ флаери, които ще се разпространят сред местната общност. Ще се изработи информационна табела, която ще се постави на видно място на сградата на общинската администрация. На официалния сайт на общината ще бъдат публикувани съобщения, новини и информация относно проекта. В кметствата в населените места, както и на други видни места ще се поставят съобщения във връзка с подбора на потребителите на услугите, възможностите за ползване на интегрираните услуги и друга информация, свързана с проекта, за да може да достигне до възрастните хора, които не използват средствата за масова комуникация и информация, каквито са интернет и др. Дейностите са необходими за популяризиране на проекта сред общността, заинтересовани от проекта групи и за изграждане на доверие. В рамките на проекта ще бъдат спазени всички изисквания за публичност съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвижда се в началото и в края на проекта да бъдат организирани пресконференции, като първата ще има за цел да информира местните и областни медии за целите на проекта, дейностите, които ще бъдат включени в него, периода на изпълнение, допустимите целеви групи, които могат да бъдат включени в проекта. На първата пресконференция ще бъдат поканени всички кметове на кметства от населените места, за да могат да се запознаят с проекта и информацията за проекта да достигне до всички населени места. Втората пресконференция (заключителната пресконференция) ще бъде по-мащабна, в нея се предвижда да бъдат поканени представители на общинските администрации от областта. На нея ще бъде представен анализа на резултатите от проекта, ще се отчете неговото цялостно изпълнение, ще бъдат споделени добри практики при неговото изпълнение или трудности (ако има такива). На заключителната пресконференция ще бъдат обобщени постигнатите резултати. 990.00 470.00
Подготовка на документации и провеждане на процедури за обществени поръчки: Част от дейности по проекта, изброени по-долу ще бъдат възложени на външни изпълнители, в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки, с цел за гарантиране законосъобразността на предприетите действия в съответствие с принципите на прозрачност и равнопоставеност на потенциалните изпълнители и при стриктно съблюдаване за избягването на всякакви конфликти на интереси. С цел оптимизиране сроковете за изготвяне и качеството на документациите за обществени поръчки за фазата на реализация, се предвижда тяхното изготвяне да се възложи на външен консултант, при спазване изискванията на ЗОП. При подготовката и провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки ще се съблюдават законовите изисквания и ще се гарантира обективност и безпристрастност при избора на съответните изпълнители. Всички процедури за обществени поръчки ще бъдат проведени съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки и при съблюдаване на основните принципи за възлагането на поръчки на изпълнители: - Публичност и прозрачност; - Свободна и лоялна конкуренция; - Равнопоставеност и недопускане на дискриминация; Ще бъдат съблюдавани и всички общи указания на ОПРЧР, както и специфичните изисквания на настоящата схема и Договора за безвъзмездна финансова помощ. След като бъдат разработени документациите за обществените поръчки, същите ще бъдат обявени и след тяхното провеждане, с избраните изпълнители ще бъдат сключени договори за изпълнение на съответните услуги, доставки и СМР. Във връзка с обхвата и стойността на дейностите, включени в проекта, както и задължението на бенефициента за изпълнението на правилата на ЗОП и следвайки разпоредбите на ЗОП за съобразяване и забраната за разделяне на обществени поръчки и принципът за сумиране на стойностите на договорите със сходен/идентичен предмет, сключени в рамките на община Лесичово се предвижда провеждането на следните процедури: Две открити процедури за: 1. Извършване на СМР дейностите по проекта; 2. Доставка на оборудване и обзавеждане; Две процедури чрез публична покана за: 1. Доставка на специализирано транспортно средство; 2. Дейностите за публичност по проекта; Една процедура за директно възлагане на: 1. Обучения на лицата, които ще предоставят услугите в домашна среда. Тъй като когато разходът за дейностите (СМР, оборудване и т.н.) надвишава праговете по ЗОП,общината е длъжна да спази изискванията на Закона за обществените поръчки и в съответствие с праговете за възлагане на услуги по ЗОП,общината следва да разработи два броя документации за открити процедури по ЗОП, два броя документации за публични покани по ЗОП и един брой документация за директно възлагане по ЗОП.Към общината няма длъжност юрист на постоянен щат и при необходимост се ползва външна експертна помощ чрез външни изпълнители за разработване и провеждане на процедури по ЗОП или юридическа помощ чрез граждански договор за казуси,свързани с дейността на общината, в областта на трудово-правни отношения, земи и др.Един юрист на граждански договор не е достатъчен за разработването на изброените документации за 5-те процедури по ЗОП,в тази връзка се налага използването на външна експертна помощ за гарантиране на законосъобразното разработване и провеждане на процедурите по ЗОП. 9 000.00 0.00
Извършване на текущ ремонт на помещенията, предвидени за използване от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Целта на тази дейност е да се създадат подходящи условия за предоставяне на интегрирани услуги за хора с увреждания и хора над 65 г. Дейността включва текущ ремонт на предвидените помещения за обособяване, създаване и функциониране на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда", вкл.: - кабинет, предвиден за предоставяне на основни здравни услуги; - рехабилитационен кът, основна зала, в която ще се предоставя психологическа и социална подкрепа на целевата група по проекта; - помощни помещения - кухненски бокс и коридор. Сградата, в която се предвижда да се създаде Центърът е двуетажна масивна сграда. Центърът ще се помещава на първия етаж, където се намират също „Домашен социален патронаж“ и „Дирекция Социално Подпомагане Пазарджик – изнесено работно място Лесичово“, което прави предвидените помещения още по-подходящи за целите на дейността. Сградата е публична общинска собственост, актувана с акт за собственост № 20/27.09.2007 г. (приложен е към проекта), находяща се в село Лесичово, УПИ Х, кв. 73. Застроената площ на сградата е 585 кв.м. Първият етаж на който се намират помещенията, предвидени за Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда се помещават и кухнята на Домашен социален патронаж, както и Дирекция социално подпомагане – изнесено работно място Лесичово. Общата площ на предвидените помещения за създаване на Центъра е 141,12 кв.м. През последните 25 г. в сградата не е правен основен, нито дори текущ ремонт. Именно поради тази причина помещенията са неизползваеми към момента. Стените в основното помещение са частично облицовани с фаянс, който е силно похабен, а останалата част е боядисана с латекс, но част от мазилката е обрушена и паднала. Подовата настилка е изпълнена с мозайка, която е износена, частично напукана и на места липсва. Дограмата е дървена и изхабена. Не е уплътнена и дори на места зеят отвори. Тоалетната е неработеща, запушена е канализацията, седалото е счупено, стените са на замазка, която на места липсва. Тъй като помещенията са неизползваеми от години, ел. инсталацията е остаряла и опасна. Прозорците в помещението, предвидено за кабинет липсват, както и част от стъклата в помещението предвидено за складово. Помещението, което представлява свързващ коридор между всички останали помещения е неизмазано, липсват осветление и врати. Необходимо е да бъде подменена изцяло ел. и ВиК инсталацията, да се подмени дограмата, да се сложат плочки, да се монтират врати, тъй като някъде липсват а там където ги има са в много лошо състояние. Да се сложи гипскартон по стени и тавани. Санитарните помещения в момента са напълно неизползваеми, липсват мивки. За състоянието на помещенията и нуждите от текущ ремонт към проекта е представено становище на на гл.ах. на община Лесичово, както и скица на предвидените помещения. 45 600.00 91 091.00
Оборудване и обзавеждане на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Дейността предвижда доставка на оборудване и обзавеждане, необходимо за новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Целта на общинската администрация е да създаде условия за предоставяне на качествени услуги в Центъра, за което е необходимо да бъде извършено подходящо оборудване и обзавеждане за ремонтираните, в рамките на предходната дейност помещения. Основните зали, в които ще се предоставят услугите са: 1. Кабинет, в който ще се предоставят здравни услуги; 2. Основна зала, в която ще се предоставя психологическа и социална подкрепа на целевата група, както и на лицата, предоставящи услугите "личен асистент" и "домашен помощник"; 3. Кът за рехабилитация, в който ще се предоставят услугите от назначения рехабилитатор; 4. Помощни помещения - кухненски бокс, коридор и складово помещение. След оборудването и обзавеждането на помещенията ще бъдат създадени всички условия за предоставяне на качествени интегрирани услуги за хората в неравностойно положение и възрастните над 65 г. 20 160.00 17 056.98
Закупуване на специализирано транспортно средство: Дейността предвижда доставка на специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания, снабдено със специализирано съоръжение за обслужване на хората. Целта на дейността е след като се създадат услугите в Центъра, да се осигури достъп до тях на лицата с увреждания, които при нужда от транспорт се сблъскват с неразрешимия проблем от липса на специализирано транспортно средство. Това неминуемо води до влошено качество на живот, защото без такъв специализиран транспорт те нямат достъп до предлаганите здравни, рехабилитационни и други услуги. Затрудненията на тези лица са още по-големи в следствие на факта, че най-близкото лечебно заведение е в областния център Пазарджик, тъй като в общината няма такова. Проблемът с липсата на специализирано транспортно средство е посочван най-често от хората с увреждания като основен. Закупуването му ще реши този проблем, като хората със специални потребности ще имат възможност да се придвижат, за да получат необходимите здравни, рехабилитационни и психологически услуги. В едно от населените места - село Щърково се намира Дом за възрастни хора с физически увреждания. В дома са настанени Общо 40 лица с физически увреждания, като сред тях има такива с тежки увреждания, вследствие ампутация на крайници или мозъчен инсулт. В дома се настаняват хора, за които няма кой да се грижи или близките им нямат възможност да полагат грижи за здравословното им състояние. Когато се налага транспортирането на настанени в дома хора до лечебно заведение, управата на дома се сблъсква с проблема от липса на специализиран транспорт за хората с увреждания. Закупуването на специализираното транспортно средство ще допълни създадените в рамките на проекта услуги, и осигури допълнителна възможност за достъп и на хората с увреждания от ДВФУ Щърково до Центъра. В проекта е предвидено и назначаването на шофьор, както и разходи за гориво за периода след стартирането на услугите до приключването на проекта. 72 000.00 71 610.33
Подбор на персонал, който да предоставя медицински, рехабилитационни, психологически и социални услуги в Центъра и сключване на Договори: Целта на тази дейност е да се осигурят специалисти, които да предоставят предвидените дейности в "Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда": - медицинско лице, което ще предоставя основни здравни услуги в Центъра; - рехабилитатор; - психолог; - социален работник; - ще бъде назначен и шофьор за специализираното транспортно средство. Медицинското лице ще предоставя основни здравни в обособения кабинет в Центъра. Рехабилитаторът ще предоставя рехабилитационни услуги. Социалния работник ще изготви индивидуалните социални оценки за идентифициране на нуждите и потребностите на кандидат-потребителите, ще изработи индивидуални планове за социални услуги за потребителите и индивидуални работни планове на асистентите и домашните помощници след извършване на техния подбор и оценка, под ръководството от Ръководителя на проекта. Социалният работник, подпомаган от координатора на проекта ще следи за качеството на предоставяните услуги и удовлетвореността на потребителите. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги в домашна среда - назначените лични асистенти и домашни помощници, както и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. С назначаването на специалистите, които ще предоставят услугите в центъра се създава изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Лесичово за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години. 0.00 0.00
Подбор на потребителите на социални услуги и лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда, сключване на договори : Настоящата дейност включва подбор на потребителите на услуги „личен асистент” и „домашен помощник” чрез извършване оценка на потребностите за всички кандидат-потребители подали заявления за участие в проекта. Подбор на потребителите на социални услуги и сключване на договори за ползване на съответната услуга Чрез съобщения на сайта на общината, и поставяне на съобщения във всички кметства на територията на община Лесичово ще бъдат уведомени всички жители на общината, че стартира приемът на заявления на кандидати да ползват и предоставят услуги по проекта. Първият прием се предвижда да стартира през третия проектен месец. От пети проектен месец се извършва постоянен прием на заявления. Оценка на потребностите на всички кандидат - потребители, подали заявление за участие, ще бъде извършена съгласно утвърдена Методология за подбор на потребители. Със заповед на Кмета на община Лесичово, ще бъде сформирана комисия за подбор на потребителите, която ще включва лицата, назначени в Центъра, Ръководителя на проекта, както и общински служители, занимаващи се със социални дейности. При определяне на най-нуждаещите се лица/ деца които ще ползват почасови услуги по проекта ще се вземе предвид желанието на всеки кандидат-потребител и изготвената оценка. Като резултат от работата на Комисията ще бъде изготвен списък на лицата подали заявления да ползват услуги по проекта, като предвид получената оценка на потребността от ползване на услуги, същите ще бъдат подредени по низходящ ред. За постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребностите на конкретния потребител ще се изработят индивидуални планове за предоставяне на услугата, в които ще се разписват конкретни дейности, съобразени с направената оценка и заявеното желание. Принципите за прозрачност на процедурите, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация ще залегнат като основни изисквания към членовете на Комисията при извършване на подбора. С всички одобрени потребители, ще бъдат сключени договори за ползване на услуги и съобразно индивидуалните им потребности ще бъдат изготвени индивидуални планове за предоставяне на услугите. Подбор на персонала за предоставяне на услугите „личен асистент” и „домашен помощник” в домашна среда и сключване на договори Чрез съобщения на сайта на общината, и поставяне на съобщения във всички кметства на територията на община Лесичово ще бъдат уведомени всички жители на общината, че стартира приемът на документи за лица, желаещи да предоставят услуги в домашна среда към Центъра. Със заповед на Кмета на община Лесичово, ще бъде сформирана комисия за подбор и ще бъде определен денят и часа за провеждане на заседанието й. Оценката на кандидатите ще се извърши на два етапа: по документи и чрез провеждане на интервю, като резултатите на кандидатите ще бъдат съпоставени с минималните критерии за подбор на лицата в Центъра, разработени от екипа за организация и управление на проекта и утвърдени от Кмета на община Лесичово. Принципите за прозрачност на процедурите, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация ще залегнат като основни изисквания към членовете на Комисията при извършване на подбора. На видно място в сградата на Община Лесичово и кметствата в населените места ще бъдат поставени списъци с класираните кандидати по позиции, към одобрените лица ще бъдат отправени покани за сключване на трудови договори. Ще се изготви и списък с резерви, които ще бъдат поканени, ако някои от титулярите напусне през периода проекта. 0.00 0.00
Провеждане на обучение на лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда: Дейността предвижда провеждане на едно въвеждащо обучение и едно поддържащо обучение за преките доставчици на услуги в домашна среда - общо 55 човека. Във въвеждащото обучение ще бъдат включени само лицата одобрени да предоставят услуги, които не са преминавали през подобен вид обучения (за предоставяне на услуги в домашна среда) по други програми и/ или проекти. В поддържащото обучение ще бъдат включени доставчици на услуги, които са преминали подобно обучение по предходни програми/ проекти. Обученията ще се се възложат на външен изпълнител. Поддържащото и въвеждащото обучение ще се осъществят едновременно и е предвидено те да се реализират през 9-ти месец на проекта, като и двете обучения траят по 2 дни. Разликата в двете обучения е, че поддържащото обучение е предназначено за лицата, които са предоставяли услуги в домашна среда по проект „Нови алтернативи“ и са преминали въвеждащо обучение по посочения проект през 2015 г. Лицата, които ще бъдат включени във въвеждащото обучение ще имат по- широкообхватни теми и практически казуси по време на обучението, тъй като те ще бъдат лица, които не са предоставяли услуги в домашна среда по проект „Нови алтернативи“. Тъй като настоящият проект предвижда всички услуги в домашна среда - „личен асистент“ и „домашен помощник“ да стартират едновременно за целевите групи (потребители, които до края на месец февруари 2016 г., ще получават услуги в домашна среда по „Нови алтернативи“, както и нови лица от целевите групи), двата вида обучение (въвеждащо и поддържащо) ще се проведат едновременно. 660.00 660.00
Стартиране и предоставяне на интегрирани медицински, рехабилитационни и психологически услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Дейността включва стартирането и предоставянето на изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Лесичово за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години, в т.ч. медицински и рехабилитационни услуги, психологическа и социална подкрепа. Медицинското лице ще предоставя основни здравни в обособения кабинет в Центъра. Рехабилитаторът ще предоставя рехабилитационни услуги. Социалният работник изготвя индивидуалната социална оценка на представителите на целевата група, както и подпомаган от координатора на проекта ще следи за качеството на предоставяните услуги и удовлетвореността на потребителите. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги в домашна среда - назначените лични асистенти и домашни помощници, както и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Психологическото консултиране, което ще предоставя психологът включва: оказване на емоционална подкрепа на потребителите, съвети по теми като отношение към околния свят, за водене на здравословен начин на живот; адаптиране към увреждането, възрастовите изменения или заболяването. Психологическа подкрепа на потребителя чрез разговори, консултации при възникнали проблеми или влошено емоционално състояние на потребителите; при нужда и в кризисни ситуации на нарушаване на психо-емоционалния статус, психологът ще оказа необходимата експертна помощ на потребителите и на доставчиците на услугите в домашна среда. С назначаването на специалистите, които ще предоставят услугите в центъра се създава изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Лесичово за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години. 32 517.83 31 893.88
Стартиране и предоставяне на услугите в домашна среда към Центъра и предоставяне на услугите "личен асистент" и "домашен помощник": Дейността цели осигуряване на постоянни грижи за най-тежките случаи на хора с увреждания - общо 44, чрез предоставяне на услугата "личен асистент", които заедно с интегрираните услуги, предоставяни в Центъра ще доведат до значително повишаване качеството на живот на хората с увреждания. Дейността е от особено значение за преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността и подобряване условията на живот на хората с увреждания и възрастни хора над 65 г., чрез осигуряване на помощ в дома от "домашен помощник" за 55 потребители на услугата. В допълнение ще се създадат възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания, назначени като "личен асистент" и "домашен помощник". Предвижда се лицата, които ще бъдат назначени по проекта и ще предоставят услуги в домашна среда да бъдат назначени на непълен работен ден, както следва: • 8 лични асистенти, назначени на 6 часа работен ден за период от 20 месеца, които ще о се грижат за 8 деца с увреждания; • 36 лични асистенти, назначени на 4 часа работен ден за период от 20 месеца, които ще се грижат за 36 хора с увреждания; • 11 "домашни помощници" на 4 часа работен ден за период от 20 месеца, които ще обслужват 55 хора с увреждания и хора над 65 г. с невъзможност от самообслужване по 4 часа седмично на потребител. 298 851.11 255 632.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).