The aim of the project is to contribute to improving the services to asylum seekers by supporting and strengthening the administrative capacity of national institutions and non-governmental organizations (NGOs) working with asylum seekers.
Activities will build-on and contribute to enhancing the existing administrative capacity of national institutions and NGOs to provide services and support to asylum seekers. The project will focus specifically on interpreters, social workers and other relevant staff working with the State Agency for Refugees (SAR), the State Agency for Child Protection (SACP), the Agency for Social Assistance, municipalities, NGOs and international organizations, supporting asylum seekers.
IOM Bulgaria will conduct 21 trainings related to administrative capacity; Working through consecutive interpretation; Working with vulnerable asylum seekers; Human rights protection; Gender-based violence; Conflict mediation; National and European legal framework in the field of asylum; Carrying out focus groups and information sessions with asylum seekers.
Along with the 21 focused training sessions, IOM Bulgaria will organize 10 workshops and 5 field visits at the SAR Registration and Acceptance Centers (RAC) with the participation of representatives of national institutions and NGOs, experts from the Regional Office of IOM in Brussels and offices in other EU Member States, as well as asylum experts from other EU Member States, to exchange experience and good practice and to provide recommendations for improving the capacity of the national asylum system.
IOM Bulgaria will engage with relevant stakeholders among national institutions and NGOs and will develop standard operating procedures to prevent and respond to cases of gender-based violence in RACs that will be disseminated to partner organizations.
At least 300 interpreters, social workers and other relevant staff of national institutions and NGOs, and volunteers will improve their knowledge.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите европейски и национални правила.В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация , наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта.
Дейностите по управление на проекта ще гарантират:
- съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на екпертите от екипа на проекта;
- спазване на времевия график;
- изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност;
- своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване;
- изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите;
- спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности национални и европейски правила;
- правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите и подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети;
38 320.63
35 001.52
„Организиране и провеждане на обучения и двустранни и многостранни работни срещи”: Дейността ще надгради и ще допринесе за повишаването на административния капацитет на българските публични и неправителствени организации, относно предоставянето на услуги и подкрепа на лица търсещи международна закрила (ЛТМЗ) намиращи се в регистрационно-приемателни центрове на ДАБ и на външни адреси.
Възможностите за използване на комплекса от мерки за подкрепа, които могат да се предоставят на лица търсещи международна закрила, все още не се прилагат достатъчно ефективно в България от една страна, поради липса на достатъчно финансиране, но и поради недостатъчно познаване на добрите практики и опит при оказване на подкрепа на лица, търсещи убежище и в особена степен на уязвими лица от българските публични и неправителствени организации.
С оглед гарантиране на устойчиво и ефективно прилагане на мерки за подкрепа на ЛТМЗ в рамките на настоящата дейност ще се осъществят мерки за сътрудничество в сферата на убежището между организации от България и други държави членки с цел повишаване на националния капацитет в тази сфера на базата на добрите европейски практики.
В рамките на дейността ще бъдат проведени и 21 обучения по следните теми, пряко свързани с повишаване на знанията и уменията на представители на националните публични и неправителствени организации за оказване на подкрепа на ЛТМЗ: административен капацитет; работа чрез консекутивен превод; работа с уязвими лица търсещи закрила; закрила на човешките права; насилие основано на пола; медиация при конфликти; национално и европейско законодателство в областта на убежището; провеждане на фокус групи и информационни сесии с лица търсещи закрила; превенция и противодействие на трафика на хора и др.
За ефективното провеждане на обученията и работните срещи са планирани и разходи за командироване на представители на целевата група - участници от публични и неправителствени организации и доброволци. Осигуряването на тези разходи е жизнено важно с оглед ограничените бюджети на публичните организации и неправителствения сектор.
МОМ България ще приложи дългогодишния си опит при провеждане на обучения, работни срещи и други дейности за повишаване на капацитета, включително и опита по проект „Укрепване на националния капацитет на Република България в областта на убежището и миграцията“ съфинансиран от ФУМИ.
МОМ ще планира обученията по настоящия проект, така че да не се допусне двойно финансиране, като темите ще разглеждат въпроси на по-високо ниво и ще включват допълнителна информация и практически упражнения, като по този начин ще избегнат дублирането на дейности и ще надграждат и развиват знанията на участниците.
Освен обученията, МОМ България ще организира 10 работни срещи и 5 посещения на терен в центровете на ДАБ с участие на представители на национални институции и НПО, както и експерти от регионалния офис на МОМ в Брюксел и други страни членки на ЕС, и експерти в областите на миграция и убежище от други страни членки на ЕС. Целта на работните срещи и посещения на терен ще е обмен на опит и добри практики относно предоставянето на услуги и подкрепа на ЛТМЗ, в това число и уязвими лица, и предлагане на препоръки за подобряване на системата за убежище в България.
МОМ ще стартира процес за изготвяне на стандартни операционни процедури (СОП) за предотвратяване на и реакция при случаи на насилие основано на пола в регистрационно-приемателните центрове. МОМ ще ангажира представители на национални институции и НПО в процеса, който ще включва картографиране на различните услуги които съществуват и могат да бъдат предложени на жертви на този тип насилие и изработване на система за насочване. В последствие, процедурите ще бъдат разпространени сред партньорски организации на национално ниво.
325 790.47
235 170.10
Осигуряване на информация и публичност: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевата група и осигуряване на публичност на дейностите на проекта, видимост на неговите резултати и популяризиране на приноса на ЕС, чрез ФУМИ 2014-2020..
В рамките на дейността ще бъдат:
Разработена информационна брошура, отпечатана в 2000 бр. и съответно разпространена сред целевата група от представители на публични и неправителствени организации в България с компетенции и отговорности в сферата на убежището, включително на централно и местно ниво.
В допълнение екипът по проекта ще осъществява пряко разпространение на информационни материали на лица от целевата група по проекта, при осъществяването на работните срещи и обученията по проекта.
Така ще се гарантира прилагането на методи, осигуряващи фокусиран подход към целевите групи и разпространение на информацията сред институции и организации, ангажирани с проблемите на убежището в България.
На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Националната програма на България, с подкрепата на ФУМИ 2014-2020 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация и публичност, съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. Тази информация ще бъде отразявана също и във във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с изпълнението на дадена процедура за избор на подизпълнител.
Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта, както и информация за организираните и проведени работни срещи и обучения и за идентифицираните добри практики и опит в сферата на убежището на други държави членки ще бъде публикувана на интернет страницата на МОМ.
Всички проведени дейности и събития ще се отразяват с новини и снимков материал на уеб-сайта на страницата на МОМ като се спазват изискванията на информация и публичност по ФУМИ.
Ще бъде изготвена информационна табела за офиса на проекта, указваща наименованието на проекта и подкрепата по националната програма, осигурена от ФУМИ и българското правителство.
Всяка публикация на МОМ под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление:
“Този документ е създаден с финансовата подкрепа на фонд „Убежище, миграция и интеграция“, съфинансиран от Европейския съюз. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от МОМ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Отговорния орган.”
755.10
750.00
Одит: С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на приложимите европейски и национални правила за законосъобразно разходване на средствата по проекта.
В рамките на дейността ще бъде извършена независима одитна проверка относно спазването на правилата за финансово-счетоводно отчитане на разходите по проекта и допустимостта на разходите, в съответствие с договора и бюджета към него.
Независимата одитна проверка от специализиран външен одитор ще представи информация, позволяваща да се удостовери, че разходите, заявени от МОМ във финансовия отчет са действително извършени, точни и допустими в съответствие с договора и приложимите правила. Одитната проверката ще установи дали:
- декларираните разходи са действително извършени и допустими;
- първичните счетоводни документи и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;
- всички транзакции по проекта са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила, както и че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност.
3 527.12
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN