Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания. Патронажната грижа ще е с продължителност с 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти:
- Медицинска сестра - 1 бр.
- Домашни помощници - 4 бр.
- Шофьор - 1 бр.
Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата.
В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначения координатор на услугите.
След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности.
Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 36 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като:
- помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.;
- медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.;
- психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот.
- доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства.
Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. |
0.00
|
56 505.60
|
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Бойчиновци функционира дом за стари хора с капацитет 54 лица. Към момента домът се посещава от 31 потребители, което е отразено в заложените индикатори, както и в заложения бюджет.
Домът за стари хора в с.Владимирово е единствената специализирана институция, която предоставя социални услуги за възрастни на територията на общината. Услугите, които се предостават в него са насочени към подобряване качеството на живот на хората в пенсионна възраст, интеграцията им в обществото, преодоляване на социалната изолация и осигуряване на специализирано медицинско обслужване, осигуряване на възможности за общуване и запълване на свободното време според индивидуалните интереси. Осигурено е подходящо битово устройство, рационално хранене, 24-часово медицинско наблюдение, поддържащо лечение и организационни и културни развлечения.
Персонала на дома за стари хора е съставен от 24 служители. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на лични предпазни средства и въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, който ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19.
За подпомагане на администрацията в дома ще бъдат назначени 3 сътрудника - хигиенисти на пълен работен ден. Така ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес в услугата и координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазван на необходимата дистанция.
За услугата ще бъдат закупени и 3 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда. |
0.00
|
32 912.90
|